הפוך קטן ודי
  • אומי לייסנר

    בקשר לכתיבה משלי בבלוג זה -- כל הזכויות שמורות לאומי (נעמי) לייסנר

ועוד אחת

לרגל שבועות חזר הבן מכיתה אלף עם מגילת רות מקוצר — שני דפים הנושאים משפטים מעטים ותמונות לצביעה ומקופלים כספר. ומה, בכיתוב מצומצם זה, הוחלט להבליט? שרות היתה צנועה. היא "לא דיברה עם הקוצרים" ו"לא התכופפה כמו כל הנשים" אלא "ליקטה בשקט ובצניעות" ועוד "התיישבה כדי ללקט בצניעות". אמור כבר עתה שהדגש על הצניעות הפריע לי. לא שברצוני לכפור בצניעותה של רות אבל מן הצילומים עולה שבכך טמון עיקר אם לא גודלה כולה ולא נראה לי שהתיאור תואם את הטקסט הקדוש. אבל חכו, חכו, עוד לא ראיתם כלום. בעמוד הבא נאמר: "בס"ד, בועז ורות מתחתנים! בשעה טובה נולד להם בן ושמו: עובד, ורות נשארת בבית לגדל אותו." הדברים זועקים לשמיים. הרי במגילה כתוב במפורש, "וַתִּקַּח נָעֳמִי אֶת-הַיֶּלֶד וַתְּשִׁתֵהוּ בְחֵיקָהּ, וַתְּהִי-לוֹ לְאֹמֶנֶת. וַתִּקְרֶאנָה לוֹ הַשְּׁכֵנוֹת שֵׁם לֵאמֹר, יֻלַּד-בֵּן לְנָעֳמִי". וסביר להניח שכך היו פני הדברים ולו מן הסיבה שעוד באותו לילה שבו נערך טקס הכלולות, נפטר בועז בשיבה טובה. מכאן, שנעמי לקחה על עצמה את הטיפול בילד בעוד רות הפכה למפרנסת המשפחה. ומובן שהצורם מכל הוא המסר שרק אמא ש"נשארת בבית" לגדל את ילדה הינה אמא טובה ומסורה. ומה? אמא שיוצאת מן הבית כדי לפרנס את בני ביתה פחות טובה ומסורה? ומה תעיד המורה על עצמה?

תגובה אחת

  1. רבקה ירון

    אומי, תרשי לי לחייך חיוך 'מעורב-ירושלמי'.
    תודה על הפוסט.
    רבקה

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© כל הזכויות שמורות לאומי לייסנר