בננות - בלוגים / / עבודה בעיניים
הפוך קטן ודי
  • אומי לייסנר

    בקשר לכתיבה משלי בבלוג זה -- כל הזכויות שמורות לאומי (נעמי) לייסנר

עבודה בעיניים

היינו אצל אחותי לשבת, אז גיליתי שהיא סובלת מזה כמה שבועות מכאבי תופת ביד. הרופאים אמרו לה שיש לה דלקת במרפק, ככל הנראה תוצאה ישירה מהמאמץ הכרוך בעשיית עבודות הבית.

הינה, אם כן, הזדמנות נאותה לפוצץ סטאריוטיפ: שהרי בטח חשבתם שמי שגדלה בדרום אפריקה בימי האפרדהייד והיא בהירת עור, לא היתה ממהרת לנקות את ביתה שלה בעצמה. בפועל, ההפך הוא נכון, לפחות ככל שמדובר בי ובזוגתי וגם באחיותיי: דווקא קשה לנו מאד לבקש מאדם אחר לעשות את העבודות "השחורות" שלנו.

חלק מאיתנו, מסיבה זו או אחרת, התגברנו/נכנענו ומקבלים עזרה מן הסוג הזה; אך שתיים מאחיותיי פשוט אינן מסוגלות לעשות כן עד היום, ואחת מהן היא האחות האמורה, הפצועה.

עכשיו ברור לי שלדבר כאן על "קושי" בקשר לקבלת עזרה בבית הוא בעיתי לכשעצמו, שהרי לאנשים רבים אין את הלוקסוס לחשוב בכלל על האפשרות של שכירת עזרה בעשיית עבודות הבית, שלא לדבר על אלה שנאלצים לעשות את העבודות של אחרים כדי להתפרנס. אך דווקא המקרה של אחותי יכול להבליט את המורכבות של הבעיה.

שהרי רק פותחים את העיתון ומיד נתקלים בדיווח על עוד מחקר המוכיח כמה עבודות אלה הם טובים לבריאות. רשימת היתרונות כוללים הורדת לחץ דם, הורדת הסיכון לפתח סרטן, ואף הורדת המשקל. זאת ועוד, לאחרונה הראו החוקרים שמספיק למסור למבצעי העבודות בית שמדובר למעשה בפעילות פיזית יעילה, וכבר בריאותם משתפרת.

אך לי נדמה שמאמרי עיתון אלה פונים בעיקר אל אנשים שאינם נאלצים לעשות עבודות אלה לעתים קרובות מדי לא כל שכן לפרנסתם, והם בדרך כלל כתובים בלשון הפונה לנשים. אני עצמי התרשמתי מהם וגם דיווחתי עליהם לאחותי. היא הקשיבה יפה ואחר-כך אמרה לי תודה רבה, ושבאופן כללי היא מרגישה עכשיו הרבה יותר טוב, זאת אומרת, חוץ מהיד.   

 

 

תגובה אחת

  1. אלעד כליפזדה

    צודקת במאה אחוז.
    רוב המאמרים בסגנון מתייחסים לעבודה כאל ניסיון, תחביב, משהו שבוחרים לעשות מדי פעם לשם הגיוון, ומתעלמים מהעובדה שרוב האנשים מבצעים את המטלות הללו מתוך כורח ולא מתוך בחירה "לא להזמין את העוזרת השבוע".

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאומי לייסנר