בננות - בלוגים / / סיפור הקבר
הפוך קטן ודי
  • אומי לייסנר

    בקשר לכתיבה משלי בבלוג זה -- כל הזכויות שמורות לאומי (נעמי) לייסנר

סיפור הקבר

 

 

אבי אבי נפטר באב, ביוהנסבורג, עיר מגוריו. אולם ב"ב העלו את עצמותיו ארצה והוא נקבר בירושלים, בחלקה החסידית של הר המנוחות –

 

איש ישר

יראה ה'

חסיד וענו

מחסידי גור

רוחו ונפשו לה'

לעמו ולארצו

התגורר ביוהנסבורג

ולבו בירושלים

עלה ארצה פעמיים בשנה

להסתופף בצל רבו

השאיר דור ישרים יבורך

ר' יהודה ליביש ב"ר יעקב ז"ל מורגנשטרן

 

בעקבות כך גמרה בדעתה סבתי, ויטה, לעלות אף היא ארצה. אבי נשאר לגור ביוהנסבורג עם משפחתו שהקים אבל מדי שנה, לקראת היארצייט, היה נוסע ארצה ועולה על קברו של אביו כדי לומר קדיש. אחר כך, הלכה אף סבתי לעולמה והיא נקברה לצד בעלה ואבי היה אומר קדיש שם פעמיים.

 

לימים, לאחר שהבאנו אנו ארצה את אבא ואמא, ולאחר שכבר ברור היה שלא ניתן לצפות לשיפור משמעותי במצב בריאותם, חיפשנו עבורם חלקה משותפת לקבורה לעתיד לבוא בשעה נכונה. כשגיסי התקשר לברר אם נשאר מקום פנוי באותה חלקה חסידית, נאמר לו לא, אין … חוץ מאיזו חלקה בלתי ניתנת לשימוש — קטנה מדי לשני קברים נפרדים, גדולה מדי לקבר אחד וגם ככה מונחת בין גבר לאשה.

 

הלך גיסי למקום והנה, אותה חלקה בלתי ניתנת לשימוש, שהיא קטנה מדי לשני קברים נפרדים, גדולה מדי לקבר אחד וגם ככה מונחת בין אשה לגבר, הרי היא צמודה לקברו של סבתי, והיא מתאימה בדיוק לזוג נשוי. אם כן, בבוא היום, בשעה נכונה, עתיד להיטמן אבי מורי בין אביו ליד אימו ובין רעייתו האהובה, אימי. וי"א שקנה מזמן את החלקה במסירותו.

 

 

 

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאומי לייסנר