בננות - בלוגים / / עצום, מרהיב, מדאיג
הפוך קטן ודי
  • אומי לייסנר

    בקשר לכתיבה משלי בבלוג זה -- כל הזכויות שמורות לאומי (נעמי) לייסנר

עצום, מרהיב, מדאיג

 

הנה משהו מדהים  — קליק אחד ונסעת סביב העולם בשלוש דקות ושלושים ושלוש שניות (בתנאי שנתת לקליפ להיטען קצת קודם). שווה צפייה! הנופים מרהיבים, המרחבים עצומים, הצבעים בלתי נתפסים,  והאנשים, הכוכבים … את רק רוצה לצפות בהם, ולעניין זה נראה שבסך הכל הפרסומת השיגה את מטרתה. אם כן, הסרט הזה גרם לי לא מעט אי-נוחות. אני מנסה לחשוב מדוע. ראשית, לא יכולתי להשתחרר מן השאלה איפה הצלם וכל הציוד הנלווה אליו והאם הוא לא מפריע לאנשים האלה עם עצם הנוכחות שלו שם, הן בתווך הקצר, הן בתווך הרחוק – המדאיג עוד יותר? שנית, הרבה פעמים אני מוצאת את עצמי חושבת על המין האנושי, על האדם, שהוא לכאורה מלך הבריאות, אבל בעצם, בלי המכונות והטכנולוגיות שלו, ולא אחת על אף המכונות והטכנולוגיות שלו, הוא חלשלוש ולא כלום. והנה, האנשים בתמונות האלה מוכיחים שזה לא לגמרי נכון. אנו רואים כאן אנשים שמצליחים לעמוד מול הטבע, וגם לזרום איתו, בצורה שאף אדם מערבי לא היה יכול לחלום לעשות. יחד עם זאת, חזרה אלי שוב ושוב התחושה שהתמונות הכל-כך-יפות האלה עושים רומנטיזציה של החיים של האנשים האלה ומתעלמות מן הקושי של לחיות בתנאים הנראים לנו. בתוך כך, אין לשכוח כמה מרוויחים הצלמים ובני מינם מן הצפייה שלנו. 

http://www.youtube.com/watch_popup?v=2HiUMlOz4UQ&vq=large

 

 

5 תגובות

  1. ענת לויט

    עצום ומרהיב, בהחלט אומי ותודה שאפשרת לצפות בסרט הקצר שמכיל עולם ומלואו. למה מדאיג? לא ממש הרגשתי דאגה. להפך. חרף המודרניזציה והטכנולוגיה וכל הטריקים משכללי האנושות – הסרט המדהים הזה מראה אנושות ואנושיות קצת אחרת. משהו קדמוני וקמאי שישרוד הכול. וזה עבור אנטי טיילים כמוני כיף גדול – אני נהנית הרבה יותר מהתבוננות בסרטים שכאלה מאשר להיות ממש בתוכם. תודה אומי על חוויית הטיול הקצרה ארוכה הזאת.

  2. הי אומי,
    חשיבה מקורית הציגה שאלתך איפה הצלם בכל ההוד הנפלא הזה. ואכן קשיי ההשרדות המופלאים האלה שמצטלמים מדהים, נותנים קצת פרופורציות… ואולי אראה מחר את הסרטון לחברתי שהתלוננה שהמיקרוגל שלה התקלקל:)

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאומי לייסנר