בננות - בלוגים / / כשאת בוכה את לא יפה
הפוך קטן ודי
  • אומי לייסנר

    בקשר לכתיבה משלי בבלוג זה -- כל הזכויות שמורות לאומי (נעמי) לייסנר

כשאת בוכה את לא יפה

 

בשבת נתקלתי בכתבת עיתון שמספרת על מחקר חדש, בעיני הזוי ביותר ומועמד מצוין לפרס איג נובל. בניסוי, שנערך במכון ויצמן, הוצגו ליותר מ-100 גברים (הטרוסקסואלים, יש להניח) תמונות של נשים, והם התבקשו לדרג עד כמה הן עצובות, ועד כמה הן מעוררות מינית. בזמן הדירוג הונחה מתחת לאפם של הנבדקים מדבקה שנטבלה בדמעות הנשים, או לחלופין בתמיסת מלח. 
החוקרים גילו כי למרות שהנבדקים כלל לא ידעו מה הם מריחים, ולא הצליחו להבדיל בין ריחות החומרים שניתנו להם, כשהנבדקים הריחו את הדמעות הם דיווחו על משיכה מינית פחותה כלפי הנשים המוצגות. מכאן מסקנת החוקרים: החשק המיני של גברים פוחת כאשר הם מריחים דמעות של נשים.

אם כן, נשאלת השאלה: האם ייתכן ותוצאות המחקר היו שונות לולא הגבר הנבדק היה מכיר את האישה העצובה שבתמונה לא כל שכן היה אוהב אותה. ובקצה השני, הכתבה העלתה בזיכרוני את סצנת הניסיון-אונס בסרט "תלמה ולואיז" ובו מכריז האונס הפוטנציאלי של תלמה — we were just havin' a bit of fun  ולואיז מסבירה בחזרה שכאשר בחורה בוכה — she ain't havin' any fun

כמובן גם עולה השאלה מדוע לא נבדקה השפעת הדמעות של גברים על החשק המיני של נשים (הטרוסקסואליות). עוד אציין שתשובת החוקרים לשאלה האחרונה היא לדעתי הממצא המסקרן ביותר בכל הניסוי הזה. לדבריהם, "לא היו מספיק גברים שהסכימו לתרום את דמעותיהם לניסוי."

 

 

11 תגובות

  1. לא קראתי את הכתבה אבל צפיתי בה בחדשות של יום שישי, נדמה לי.
    הרעיון המדעי שלדמעות יש ריח הוא דבר מבורך כניסוי. הדרך לשם מענינת כמו הצצה לתוכנית ריאליטי…:)
    לדעתי כנראה יש אמת במסקנות הניסוי וחבל שלא התחילו הפוך,(כפי שכתבת) עם דמעות של גברים וההשפעה על החשק המיני של נשים.
    הינה כך שוב מונצחת, על הדרך, חולשתן של נשים כבכייניות…:)

    • אני מתה על גברים בוכים. הם נדמים כל כך אנושיים כשהם מזילים דמעה. לדעתי, הכול עניין של םסיכולוגיה ולא של כימיה. ואת מי זה בכלל מעניין לאילו מסקנות "מדעיות" יגיעו? תמי, אם יגיעו למסקנה שבכי גברי דוחה אישי ותפגשי בכי שמדעותיו יכמירו את לבך, מה תעשי? תרגישי סטייה סטטיסטית?

    • אני מתה על גברים בוכים. הם נדמים כל כך אנושיים כשהם מזילים דמעה. לדעתי, הכול עניין של פסיכולוגיה ולא של כימיה. ואת מי זה בכלל מעניין לאילו מסקנות "מדעיות" יגיעו? תמי, אם יגיעו למסקנה שבכי גברי דוחה אישה ותפגשי גבר שדמעותיו יכמירו את לבך, מה תעשי? תרגישי סטייה סטטיסטית? בתגובה שלמטה נפלו שיבושי הקלדה. מתנצלת

      • למה ענת?, אותי זה מאוד משמח שנמצא קשר בין ריחות וההשפעה שלהם עלינו, על הרגשות והמחשבות שלנו…
        המערכת ההורמונלית כנראה מושפעת מריחות, את בטח מסכימה איתי שבשמים עושים עבודת שידול די טובה…:)
        לא רוצה לדבר על ריחות של פירומנים, או להבדיל, מחלות כמו אציטון וסכרת…
        גבר גבר גם בוכה, גם בלילה גם ביום- כולם טובים…:)
        "סטיה סטטיסטית" זו יכולה להיות מחמאה גדולה…:)

        • אודה ואתוודה, תמי, שאני פשוט חוששת שאיזה מדען ריחני יגרום לי לעוד בעיה בלתי פתירה… אני בוכה כרונית. משמחה ומעצב. מעדיפה לצחוק על המחקר ולבכות בכיף.

          • העיקר ענת שיש לך את הכפתור המיוחד- ON/OFF….:)
            בכי בריא לנו.

      • הי ענת, לי זה מוזר גבר בוכה, מעולם לא ראיתי למעט אחד שאמר לי שהוא בוכה מאושר או משהו כזה, באיזשהו שלב הגעתי למסקנה שהם פורקים את העצב שלהם באופן שונה משלנו הנשים…
        אבל לעניין המשיכה, מכמיר זה לא יוצר בעיניי משיכה אלא רצון להיות שם כאמא או כחברה ולהעניק תמיכה וחום, אבל לא נראה לי שזה יוצר משיכה וגם לא מאמינה שגבר יחוש משיכה לאישה הכי אהובה עליו כשהיא בוכה.
        כן הוא יחוש רצון לנחם ולתמוך ולעודד, אבל אני בטוחה שהוא הכי ירצה בעולם לראות אותה חוזרת כמה שיותר מהר לחייך. אלא אם כן יש גברים שזה פטיש אצלם לראות אישה בוכה או שהם אטומים לדמעות ולא משנה להם באיזה מצב האישה, אותם מעניין הפאן של עצמם (כדוגמאת אומי מתלמה ולואיז), בסופו של דבר נראה לי דווקא שהכי שפוי זה לא להמשך לאישה כשהיא בוכה אלא רק ברמה של רצון לחבק ולחזק וזה כמובן לא יכול לעלות בניסוי בו פרצופים זרים. ואגב, אם יראו לך תמונה של גבר שמח עם אור בעיניים ולאחר מכן תמונה של גבר סובל בפנים נפולות… בלי הצורך בדמעות ובריח שלהן….מי משניהם ימשוך אותך יותר? אותי לגמרי מר-שמח:)

        • סיגל בוקר טוב, קראתי את תגובתך ובכל פעם שהגעתי למילה משיכה על נגזרותיה משהו נתקע לי בגרון הבטן. הדיבור הזה על משיכה ובטח בקונטקסט הזה של דמעות שהוא ביטוי רגשי טהור הגם אם עם ריח, בעיקר בקונטקסט זה אומר שלפעמים באמת המילה הזאת משיכה מושכת יותר מדי (ולו בעיני) לעולם הולכי על ארבע… ולא לטובתנו. אולי משום כך בין השאר יש התפוררות יחסי גבר אשה. חיות רובן לא מקימות מערכת יחסים. ואני רוצה כל כך רוצה להאמין – עדיין – שמשיכה אינה רק פרי הילולים המושג מתחזוקת הקנקן…

  2. הי אומי, אף אני קראתי את הכתבה וחשבתי לעצמי, נו טוב, יופי לניסוי, מה זה בעצם אומר? שאנחנו לא מושכות עם דמעות כמו גם לא בטרנינג או בתחתונים של סבתא…צריך בשביל זה ניסוי?
    אנחנו אומרות שמי שאוהב אותנו אוהב אותנו בכל מצב וזה נכון ואף על פי כן אם אנחנו מתלבשות יפה ושמחות ומחייכות זה קודם כל בשביל עצמנו, וכן וברור והגיוני… שכך אנחנו גם מושכות יותר.

  3. במחקר אחר הוכח שלאחר פורקן ריגשי חזק -המלווה בבכי, מגיע הפורקן המיני בעוצמה חזקה אף יותר.

  4. צפיתי בכתבה על הנושא הדבילי הזה ביום שישי בערוץ השני ובא לי לבכות על איזה שטויות מבזבזים ממון יקר במכון ויצמן. כמו במחקר ספרות, החוקרים מבקשים לעצמם נישה להתבסס ולהתבוסס בה. בעלי לשעבר נכה הרגש אמר שכשאני בוכה זה מעצבן אותי. הוא אפילו לא היה קרוב מספיק להריח את הדמעות. החבר שלי לשעבר צחק שאני בוכה מכל שטות. לא התרגש. לא נמשך ולא נדחה. החבר של הבת שלי, שגם היא כמוני, מזילה דמעה בנקל, טוען שזה מה שעובד עליו הכי טוב. בקיצור, הנה מחקר וגם סטטיסטיקה, ובלי שום מסקנות. כל גבר עם השטויות שלו, ואנחנו נמשיך לבכות בכיף. כי בכי הוא שפה נפלאה!!!!!!!!!

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאומי לייסנר