*
כִּי הָרֵיחַ יֵשׁ לוֹ מָבוֹא גָּדוֹל בָּאַהֲבָה
כִּי הָרֵיחַ יֵשׁ לוֹ מָבוֹא גָּדוֹל בָּאַהֲבָה
בַּלֶּהָבָה
וּבַשַּׁלְוָה
וְהָרֵיחַ יֵשׁ לוֹ מָבוֹא גָּדוֹל בַּשִּׁכָּרוֹן
בַּזִּכָּרוֹן
בַּחֲלִימָה
בַּחֶמְלָה
וּבָעֶדְנָה
בַּחָכְמָה
בַּמָּעוֹף
וּבִנְסִיקָה
בְּקִדּוּשִׁין
בְּלִיחוּשִׁין
בְּמֹחִין
בַּחֲשָׁאִין
כִּי הָרֵיחַ יֵשׁ לוֹ מָבוֹא גָּדוֹל בָּאַהֲבָה
וּבַתַּאֲוָה
בַּבְּשָׂמִים
בַּנִּיחוֹחוֹת
וּבְהַלְמוּת הַלֵּב
בָּאֵזוֹבְיוֹן
בָּרוֹזְמָרִי
בָּאֲנָשִׁים
וּבַיַּסְמִין
וְהָרֵיחַ יֵשׁ לוֹ מָבוֹא גָּדוֹל לְמַגַּע הָרוּחוֹת הַנּוֹשְׁבוֹת בַּמַּלְאָכִים
וְהָרֵיחַ יֵשׁ לוֹ מָבוֹא גָּדוֹל בַּגִּלְגּוּלִים
בַּגְּדֻלָּה
בָּעָצְמָה
כִּי הָרֵיחַ יֵשׁ לוֹ מָבוֹא גָּדוֹל בַּנְּבוּאָה
בַּשַּׁבָּת
וּבַדֹּפֶק הַמּוּאָץ
כִּי הָרֵיחַ יֵשׁ לוֹ מָבוֹא גָּדוֹל בַּכִּסוּפִין
וּבְמַרְפֵּא נֶפֶשׁ חֲפֵצָה
בָּעֶרְגָּה
בַּשִּׂמְחָה
וּבַהַתְחָלָה
וְהָרֵיחַ יֵשׁ לוֹ מָבוֹא גָּדוֹל בֶּהָזוּי
בֶּחָזוּי
בַּזִּוּוּג
בַּשִּׁנּוּי
בָּעִלּוּי
כִּי הָרֵיחַ יֵשׁ לוֹ מָבוֹא גָּדוֹל בַּמֶּרְכָּבָה
וְהָרֵיחַ יֵשׁ לוֹ מָבוֹא גָּדוֹל בַּשִּׁירִים
בַּנִּפְלָאוֹת
בַּפְּרִיחָה
בַּטָּהֳרָה
בָּאֱמֶת
בַּחַיִּים
בַּנְּשָׁמָה
וְהָרֵיחַ יֵשׁ לוֹ מָבוֹא גָּדוֹל בָּרוּחוֹת
וְהָרֵיחַ נְשִׁיקַת הֲוָיָה
השיר הפותח את הספר, " כי הריח יש לו מבוא גדול באהבה" היה מוצג כחלק ממיצב, בתערוכה, "על טעם ועל ריח" במוזיאון ישראל, כפרט במיצב, בתערוכה , "להבדיל" במוזיאון ישראל, כפרט במיצב, במוזיאון הפתוח בעומר, וכפרט במיצב בגלריה, להנצחה בטבעון במגדל, וכפרט במיצב במקומות רבים ברחבי העולם, כפר בתרגום לצרפתית ואנגלית. חיה אסתר
זווית הראיה (או יותר נכון "זווית הריח") שבשיר הזה – חדשנית ומסקרנת!
תודה חנוך חיה אסתר
יפה שירך
ונזכרתי בפיטום הקטורת שם הקול מתקף את הריח
תודה חנהלה, ושבוע טוב חיה אסתר
תודה חנהלה, ושבוע טוב חיה אסתר
ועוד לחנה, כל נושא פיטום הקטורת מטופל רבות בספר הזוהר, ובעומק לאין שיעור. חיה אסתר
היי חיה
מסכימה איתך לגמרי , במיוחד באהבה
הריח הוא הקובע, אם אינני אוהבת את הריח יש לי בעיה עם האדם.
לםעמים אני חושבת שלבר ככה זה כמו חיה, אין ספק שזה מושפע משם.
להתראות טובה
הי טובה, גם אצלי זה כך, באהבה, באינטימיות , ואת עם הטוטאליות שבך, והראשוניות החשופה בך, נוגעת בנקודה העמוקה, הריח הוא החוש הרוחני ביותר, החייתי ביותר, המחובר טוטאלית לאינסטינקטים. והגם וגם מתערבל להפליא בחיבור הזה.
ממש יכולתי להריח חיה . מאד ייצרי השיר, אהבתי.
שלום חיה
עוֹלָם פְּרָטִי נוֹטֵף שֶׁמֶן.
מַדְלִיק אֶת נֵר הַתָּמִיד,
שֶׁל הַחֹפֶשׁ רוֹצֶה לְהַגִּיד.
עוּפִי אֶל מְקוֹמוֹת שֶׁרָצִית,
אַל תִּסְתַּכְּלִי לְאָחוֹר עַד שֶּׁהָיִית.
אוֹתָהּ אִשָׁהּ חֹפְשִׁית.
קטע משיר שהלחנתי ואביא בהמשך
זוהי תגובתי לשיר המהמם שהבאת
וגם עם העצב השרויי בי אמשיך לחיות את החיים היפים
תודה רונית יקרה,ואני ממש יכולה להריח את התגובה שלך יקרה. ושיהיה לך הלילה לילה ריחני חיה אסתר
דוד, דוד יקרי, שוב תגובה מרגשת, שירית, יצירתית, לשיר שלי, מחכה לשמוע את המוסיקה, שהלחנת לשיר שלך, ואותך בקולך החם, ולמה העצב? אגב מזמן קראתי את השיר ברדיו במסגרת התוכנית, "בימת שיר", הלוואי ואשיג את ההקלטה. ובזמנו, אהרון רזאל הלחין את השיר והזמרת אסתי קינן שרה אותו. אולי פעם אשאל את אהרון רזאל אם השאיר לו הקלטה.
גם עצב צריך לחוות ובלבד שלא יבלום את החיים והיצירה
אבי אליאס ואני היינו מאד קרובים עשינו הרבה יצירה ביחד
ועכשיו הוא הלך
אמשיך יחד עם רן וחברים להשלים את התוכניות
תודה על הספר צרחת היופי
הוא אמיתי וייצרי ונפלא
חיה אסתר הי,
ריח המשכר אותנו כשאנו נושקים להוויה; ריח שאינו משקר; ריח שהוא רוח; ריח שמגיע לנשמה והופך מציאות גשמית למציאות רוחנית — איזה יופי של רעיונות בשיר המתדפק על דלת נפשנו.
תודה וד"ש — צדוק
תודה לך צדוק יקר גם התגובה שלך היא שיר נהדר.
דוד, מי שחי וחווה באמת את כל החושים , מי שאוהב ומרגיש בכל שס"ה גידיו ורמ"ח איבריו חווה ומרגיש הכול, (גם כאב וצער), יוכל לקוות ל- "ונסו יגון ואנחה" מפני השמחה, החיים, שמחת החיים.
ועוד תודה לך על המילים, " על ספרי צרחת החיים" חיה אסתר
צ"ל " צרחת החיים"