בננות - בלוגים / / פורצלן
הבלוג של מירי
  • מירי פליישר

    אמנית חומר ופורצלן  וכותבת. 5 תערוכות יחיד והרבה אחרות קבוצתיות. אמא לשלושה צעירים גדולים, אשה לבעל, מורה לתלמידים, סבתא לנכדים :) מאמרים  ב"מארב"  וב"ערב רב" מגזינים מקוונים על אמנות וחברה. מאמרים על אמנות ואמנות הקרמיקה. דימויים שהתפרסמו בכמה מגזינים לשירה "נתיבים" לאחרונה בלוג עבודות  מעודכן     http://mirifleisher.blogspot.com /  טלפון להתקשרות:  03-5494799 כתובת אי מייל:   בית: רחוב יהושוע טהון 8, רמת השרון 47268

פורצלן

 

 

 

 

 

 

 

עבודה של אנג'לה מלור, צולם בידי נוראקו ראקו סרדינה, לוקט בשדה הפייסבוק

 
תָּמִיד מַפְלִיא אוֹתִי לִרְאוֹת אֶת
הָאוֹר נוֹהֵר מִלְּמַעְלָה אֶל הַכְּלִי.
 
וְהַכְּלִי מִשֶּׁשָׂבַע וְהִתְמַלֵּא
יְפִיצוֹ מִבַּעַד לַקִּירוֹת הַשְּׁקוּפִים
כְּמוֹ הִלָּה.
 
אִלּוּלֵא יָדַעְתִּי אֲפֵלָה מַהִי
גַּם יֹפִי צָרוּף כַּזֶּה לֹא אֵדַע.

 

 

תודה לעקיבא קונונוביץ' על הניקוד!   

 
תָּמִיד מַפְלִיא אוֹתִי לִרְאוֹת 
 
וְהַכְּלִי מִשֶּׁשָׂבַע וְהִתְמַלֵּא
יְפִיצוֹ מִבַּעַד לַקִּירוֹת 
 
 
.

 

 

 

20 תגובות

  1. רונית בר-לביא

    אין האור בלי החושך,
    אין הרע בלי הטוב.

    הכתיבה שלך מזכירה מאד נושא קבלי, ובכלל הנושא של כלי ואור,
    הוא נושא מרכזי בקבלה.

    האדם הגשמי הוא אור בכלי.

    • מירי פליישר

      ולפני כן
      משל המערה
      הי רונית

      • רונית בר-לביא

        כן, את מביעה את הרעיון שמה שאנחנו רואים הוא רק צל, בבואות של העצמים האמיתיים,
        מגששים ועיוורים, אבל מאד יקרים.

        כמה אומץ דרוש לשם כך, וכלום יש לנו ברירה ?

        המבט החטוף באור, ביופי, באהבה (בעיני שמות מקבילים לאותו דבר), עוצר נשימה.

        ואגב, כשמדברים על יופי באמנות,
        אני ממש לא מחשיבה יופי אסתטי, אפילו של היצירה הנשגבת ביותר מבחינה נוסחתית. אם אין כוונה ולב ואהבה ורצון להיטיב מאחורי יצירה, מבחינתי היא מתה.
        כך אני גם מודדת לאחרונה דברים שלי עם אנשים.
        וזה לא קל.

    • נכון, רונית, כל כך מזכיר את תפיסת הקבלה ואנשי המערה של אפלטון סרבו לקבל את האור מהעד היחיד שחווה אותו . שתמיד נדע להבחין ולבחור בו:באמנות, בחיים ובכלל ,כי יתרון האור על החושך תמיד. אהבתי ,מירי

  2. איריס קובליו

    יפה מה שכתבת מירי. משום מה הצילום משטיח את העבודה ואין הרגשה של אור ועומק. הרי גם לאור יש עומק…
    יש לי עבודה שלך, אגרטל נחושת קטן. הוא יושב על הפסנתר, ואתמול גזמו את העצים שהסתירו את האור מלחדור לסלון שלי, אז הבקר פתאום ראיתי את האור הזה, שאת מדברת עליו, כמו מחבק את אגרטלך. וזה היה כל כך יפה

  3. מירי פליישר

    תודה רונית וחנה.
    הקבלה מבוססת על תפיסת האידיאה של אפלטון, הספירות -ההתרחקות מהאידיאה.

    כאן האור הראשון נכנס אל הכלי ואנחנו נהנים נמוכים ביותר אם כי ורבליים.

    מה שקורה פה בין האור לכלי ארוטי לגמרי,חשבתי על זאוס המעבר אחת מאהובותיו כשהוא מתגלם בקרן אור.

    ואין לשכוח את תרזה הקדושה-פסלו של ברניני בהבעת האקסטזה שלה כשחץ אלוהי פוגע בה.

    ועוד , האבסטרקטיות והאין מילים של כלי פורצלן שקוף קולט ומשדר אור.

  4. מירי, האור ה"חלבי" שבוקע משבירת הכלים- מביצה שגדלה ברחם האוקינוס.
    אמרת יפה, והעבודה גם.

  5. עבודה יפהפייה.
    אצל הוריי הייתה קערה שהביאו מיפן, פורצלן דקיק ועדין שבתוכו כאילו גרגרי אורז שקופים. אהבתי להסתכל עליה באור, מוקסמת מהשקיפות החלבית.
    תודה שהבאת.

    • מירי פליישר

      לוסי חמודה ביותר.
      תודה על הענותך ליופי , אז וכאן.
      את אפקט גרגרי האורז השקופים משיגים על ידי הכנסת…גרגרי אורז לחומר , שריפה ראשונה ואחר כך הכנסת גלזורה שקופה לחורים שנוצרו מהעלמות האורז. למרות הידע , לא הצלחתי לעשות זאת . המזרח הרחוק שומר הרבה סודות קסומים בהקשר לקרמיקה בכלל ולפורצלן בפרט.

  6. מירי פליישר

    אשמח אם מישהו ינקד לי את "השורות הקצרות" האלה :)ניקוד מקצועי.
    זו לא עבודה קבועה:)

  7. עקיבא קונונוביץ

    מירי, בגלל "הפרוזה" של החיים, אוכל לנקד את השיר בעוד כמה ימים (מקסימום שבוע). מוכנה להמתין?

    • מירי פליישר

      עקיבא אם לא קשה לך…מקווה שיש לך איזו תוכנה…

      • עקיבא קונונוביץ

        מירי, אין לי תוכנה. אני לא אוהב אותה. אל תשכחי שלפני כ-40 שנה פירסמתי בסמינר שדה בוקר את הספרון "דקדוק ללא פיהוק"… ובין היתר מטפלים שם בענייני ניקוד.

        • מירי פליישר

          עקיבא תודה על הנכונות. נדמה לי שאסתפק בלי ניקוד. בינתיים הפכו השורות, אותן אני לשה כל יום, ליותר ארוכות.

  8. כמה מדהים…..

השאר תגובה ל מירי פליישר ביטול תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות למירי פליישר