בננות - בלוגים / / מאמושה שלו
הבלוג של מירי
  • מירי פליישר

    אמנית חומר ופורצלן  וכותבת. 5 תערוכות יחיד והרבה אחרות קבוצתיות. אמא לשלושה צעירים גדולים, אשה לבעל, מורה לתלמידים, סבתא לנכדים :) מאמרים  ב"מארב"  וב"ערב רב" מגזינים מקוונים על אמנות וחברה. מאמרים על אמנות ואמנות הקרמיקה. דימויים שהתפרסמו בכמה מגזינים לשירה "נתיבים" לאחרונה בלוג עבודות  מעודכן     http://mirifleisher.blogspot.com /  טלפון להתקשרות:  03-5494799 כתובת אי מייל:   בית: רחוב יהושוע טהון 8, רמת השרון 47268

מאמושה שלו

 

 

 

 

 

 

 

 

מאמושה הוא קורא מפתח החדר ורץ לנשק אותה בקול מצמוץ עז. משהו בה גורם לכולנו פה בסביבתה הנוכחית בבית החולים,אחיות וחולים גם יחד , להגן עליה מהסופה שנקלעה אליה. קטנה ממידת מיטתה,מונחת מקופלת באי נוחות של מי שכואב לו אבל איננו דואג לרווחתו די. הכרית כמעט מכסה את ראשה הכפוף אל כאבי בטנה, שחורצה זה לא מכבר במאמצי רופאה המסור כמו כולנו להושיע אותה. איזה חסד היא משרה עלינו כאן, ובטח גם בביתה בחיוך העדין המקבל אבל הכל כך נזקק. מאמושה הוא קורא ורץ לנשק את העור העדין של נסיכתו שממבט מרוחק נראית נערה עדינת עור וקטנת מימדים במיוחד, וממבט מקרוב,אישה כמעט זקנה וחלשה. מאוד מאוד חלשה. והוא גובהו כמעט כרוחבו, שחום, מדבר ללא הרף, בדיבור חפוז שאין בו מרווח לשאול את עצמו, מה הוא באמת חושב, על האיש הרועש הזה , שרץ בין הסעת מונית אחת לשנייה, לשבת על הכורסא של בית החולים הפרטי שכספו,עבודתו ותנאי הבריאות הדמוקרטיים עדיין של ארצו ולא מולדתו,שהרי מאמושה היא מולדתו. מאפשרים. למה לא ענית לי לטלפון לא שמעתי,מישהו אחר צילצל,ישנתי, אבל דאגתי לך,חשבתי שקרה משהו.. .כשהוא בעבודה הוא תמיד דואג לה. עכשיו כשהיא כאן כמעט לא אוכלת,מחלימה בקושי,מגיע עם שקיות מזון שאסור לה לאכול. לועס ללא הרף ושותה. שיניו הקדמיות חסרות. יסדר אותן כשיהיה לו זמן. אני רואה אותה יושבת על כסא, מאחוריה קיר לבן וריק וגם לפניה. מה היא חושבת? נראית כמי שאין לה כוח בכלל. שרירי רצון החיים, ברשותם ובנדיבותם של האחרים, שלו, שלנו. ואני כמותם כל כך דואגת. הבוקר כשנכנסה האחות ואמרה לה, בוקר טוב שרה, שמחתי כל כך. היא עברה את הלילה. הוא ישוב אחרי ליל עבודה לכורסא ולשקיות שמונחות ליד מאמושה שלו והיא עדיין כאן…………………………………………………………………………………………………… אני עוד בבית החולים, מחלימה לא רע, פוגשת את הגוף, אהלן גוף 🙂 מודה לכל מי שחשב עלי ו או כתב . אין לי אפשרות להגיב אבל עוררתם סערה ורודה בסגנון פריחת השזיף (:)הקסומה, בנפשי, שצריכה עוד ללמוד לקבל מתנות אדם. בקרוב ,עוד מעט,הביתה, עם טעם של הכל חדש. בית חולים הוא הזדמנות להיות שוב תינוקת בתנאי שאת חולה…לא תודה! לרשום לפני.

 

 

15 תגובות

  1. אהוד פדרמן

    מירי, יפה אפינת את הדמויות מתוך התנהגותן כאשר השיח ביניהן משמש רק רקע מבהיר למהות הקשר ביניהן ונשמע כשיח של חרש עם אילמת

  2. תמי כץ לוריא

    מירי
    מרגש

  3. היי מירי
    טוב לשמוע מימך, את מעלה מחשבות עמוקות, הרצון לקבל אהבה… ללא תנאי, והיכולות שלך לתת לאחרים.
    ולהרגיש את המעין … ואת המנוחה.
    להתראות
    באהבה רבה
    טובה

  4. רונית בר-לביא

    מירושקה שלנו,

    את פריחת הורוד בבית החולים הזה.

    הזכרונות האלו שאת כותבת מאד מעניינים וכתובים מיוחד, אולי יום אחד תקבצי לכדי ספר ?

    זוכרת כשהיה משהו מאד קשה עם אבא שלי לפני שנה וחצי, מה שכתבתי אז ?
    פתאם העולם נראה מאד מאד אחרת,
    את לא תאמיני איך נראה העולם ה"אפור" כפסע מבית החולים.

    נשקוקיות.

  5. איריס אליה

    מירינק'ה אהובה. ידעתי שאת תביני שזה בשבילך. אין עלייך. ושזיף? טוב, נטעם בקיץ ונחליט.

    הקטע כתוב נפלא, כמו בזרם תודעה, מאד מאד אוהבת. והוא מרגש מאד. אלו אמא ובן? או בעל ואישה? או שזה בכלל לא אמיתי וזה רק נקרא אמיתי.

    ועוד חושבת עלייך הרבה מחשבות טובות ושולחת אהבה ונשיקות, תשמרי על עצמך.

  6. לי עברון-ועקנין

    מירי היקרה, רפואה שלמה!!!

  7. מירי מירי יקרה
    שובי הביתה במהרה ובריאה
    אביב ברמת השרון מחכה לך 🙂

    נאחל גם למאמושה שתיארת אותה כה יפה שתחלים ותתחזק 🙂

  8. איזו התבוננות רגישה , מירי, במערכת יחסים
    החלמה מהירה מירי

  9. מירי יקרה, החלמה מהירה ושלמה!

  10. מירי יקרה, החלמה מהירה ושלמה!

  11. Miri'le,

    I remember listening to Yona Volach talk once on-line where she mentioned the term 'illness therapy' ‘רפוי במחלה’and thought to myself what a great concept. Especially if you can get there without actually becoming sick.
    Here, today I’m dealing with some depression that came up to me. I know when this happens that my inner child got triggered, mostly scared of life’s ever changing factors. The drama of this moment – my parents who are coming to visit me for 2.5 weeks have no place to stay at the moment and will most probably stay with me in my tiny apartment. SCARY!! Yet I’m well aware that crisis like this is a great opportunity to open up to new horizons and grow and stretch. I will allow myself to be ‘sick’ today with my depression and nurture my inner child as much as I can with warm words and much quality time in bed…

    I’m kissing your inner child’s forehead with love.
    Yours,
    Eitan-Shivah.

  12. כתבת עכשיו ממש טרי, טרי ממה שאת עוברת, נהדר!
    אני עצמי נשאית לסוג הסרטן שלך. מומלץ לילדייך אם יש לעבור בדיקות נשאות, כך המעקב יותר טוב.

  13. מירי, מצפה לשובך הביתה.
    אני חושבת שב"פוגשת את הגוף, אהלן גוף ", הגדרתאת הקושי העיקרי בלהיות חולים: לא הייתי אומרת בגידת הגוף, אבל ההפתעה שהגוף כאילו עושה מה שבא לו, כאילו היה ישות נפרדת.
    קחי את הבילוי בבית חולים כחוויה אנתרופולוגית. זה תמיד מעניין.

  14. מירי, יקרה רק עכשיו ראיתי! החלימי מהר וטוב, והקטע שכתבת מקסים , גם את

  15. כתבת נפלא, הנה יצא משהו טוב ממיטת בית החולים. אולי תכתבי עוד רשימות אנושיות כאלה מבית החולים. זה יכול להיות אפילו ספר. מזכיר לי ספר יפה של שלמה ניצן שערכתי. ושובי מהר.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות למירי פליישר