הבלוג של מירי
  • מירי פליישר

    אמנית חומר ופורצלן  וכותבת. 5 תערוכות יחיד והרבה אחרות קבוצתיות. אמא לשלושה צעירים גדולים, אשה לבעל, מורה לתלמידים, סבתא לנכדים :) מאמרים  ב"מארב"  וב"ערב רב" מגזינים מקוונים על אמנות וחברה. מאמרים על אמנות ואמנות הקרמיקה. דימויים שהתפרסמו בכמה מגזינים לשירה "נתיבים" לאחרונה בלוג עבודות  מעודכן     http://mirifleisher.blogspot.com /  טלפון להתקשרות:  03-5494799 כתובת אי מייל:   בית: רחוב יהושוע טהון 8, רמת השרון 47268

דמים

 

פורצלן , גלזורה אדומה ,לאסטר זהב , אבן וולקנית  
25 ס"מ קוטר

פורצלן , חול , גלזורה אדומה , לאסטר זהב
35X17  ס"מ

 

69 תגובות

  1. דפנה שחורי

    מרהיב ומחריד בעת ובעונה

  2. מדהים, מירי. הקערה הראשונה נראית כאילו מונח בה איבר פנימי – לב או כבד. והשניה – טוב זה כבר אצטקי לגמרי… אם זו תשובה בקשר לאם הגדולה, הבנתי. זה הפולחן עצמו, בעיצומו.

  3. מירי, זה מדהים ומזכיר לי שילייה. הראשונה סגורה והשנייה פתוחה כבר לא מכילה חיים.

  4. מירי את מדהימה!

  5. איזה יופי, אני מקנאה בך שאת עושה דברים כאלה בידיים. זו בטח חוויה חזקה לעבוד עם החומרים והצבעים. זה משהו שאני חייבת לעשות יום אחד.
    מיוחד מאוד, כל הכבוד.

  6. אדמה ודם. זה מציף, טובעני, מדמם. חזק.

  7. מעורר כמיהה, מירי!

  8. איזה צבע חושני ומושך.
    עבודה מהממת!

  9. מירי, האסוציאציות רצות בטירוף למראה האדום האדום הזה.
    הזכיר לי טקס הקזת דם שהייתי עד לו בקניה. קשה ומהפנט בו זמנית. ולפני ליל הסדר קערה המכילה את אחת ממכות מצרים, שלא לדבר על דמים אחרים. אבל אפשר גם צלחת בורשט.
    מפגש בין יופי, חושניות וזוועה
    עובר חזק

    • תודה משה
      אוכל זוועה קניבליזם 🙂 מה שבא לך
      והן – העבודות לא ידעו שהן כאלה…

      • במבט נוסף הצלחות יפות יפות, בהתחלה האדום מושך את העין, אחר כך רואים את עדינות ויפי הצלחות, משובב לב ועין. חג שמח
        נ.ב. זה לא היה קניבליזם במובן המקובל., ירו חץ בעורק ראשי של פרה והערו את הדם לתוך כלי ואחר כך רדו סביב לכלי עם הדם, אחר חבצו אותו כמו שמנת ואת הקרום אכלו.

  10. מירי, וואו ושוב וואו!!! מכל הרחם אני אומרת. 🙂

  11. אלה לא קערות שהיתי אוכלת מהן, אבל בהחלט מישהו ישלם דמים עליהן. האם זו תפנית למושג צלחת?

    • אסתי ג. חיים

      מירי,
      חזק מאוד, הצבע, הפצע הפתוח הזה, הכאוס הכבוש בידייך, והפך לסוג של קערה שמכילה אותו, שומרת על גבולות הפצע, כמו יצירה, כמו מאגמה, מתוך המעמקים האדומים שלנו.

    • אכן תפנית של לפני 10 שנים אצלי כשרציתי להגיד דברים באמצעות כלי קרמיקה וגם למנוע את השימוש הפרקטי בהם . כלים וחומרים קרמיים כמטאפורה.
      עכשיו הגיעה תפנית חדשה . בקרוב בתערוכה (5 ביוני)

  12. רונית בר-לביא

    וואו, אני אישית מתה על אדום ("מתה", מינוח אקראי ?),
    והשני בעיני יפהפה,
    בעיקר אם אני לא מקשרת את זה לדם.

    כשזה מקושר לדם זה רק מבעית אותי מידי.

  13. תבורכי, וחג שמח, לבנה.

  14. אאוצ"…
    זה עשה לי כואב…

  15. תמונה אחת (במקרה זה – שתיים) שווה אלף מילים. ועל כן אסור לדבר! הגאונות כאן, ללא ספק, היא ברשימת המרכיבים – וגם על זה לא אכביר מילים. אכן, את סוג של גאונה, מירי יקירתי. אוףףף… כבר אמרתי יותר מדי. מיליון נשיקות, יוסי.

  16. מוטי גלדמן

    היי מירי. כמו שאת יודעת אני אוהב את יצירותייך. אבל לצערי קשה להתרשם מהעבודות שצילמת . התצלום איננו מעביר כהלכה את החומריות שהיא חלק מהותי ביצירות האלה.

    • מוטי גלדמן

      אני כבר ממתין בקוצר רוח לראות את המקור. התערוכה בבית האמנים הרי כבר קרובה.

      • הי מוטי
        הצילומים הם של הצלם המיתולוגי ….טוב לא אכתוב את שמו . לפעמים מצליחים לפעמים לא…אולי אני באמת צריכה לצלם בעצמי…
        העבודות בתערוכה תהיינה שונות לחלוטין . חדש חדש
        תודה בכל אופן

  17. כמו צלחת פסח שמולאה באדום של עשו, לפני ואחרי שאכל.
    מיוחד ביותר.

  18. מירי, היה לי קשה עם היצירה שלך. צפיתי בה, סגרתי את הדפדפן, ושוב חזרתי. היא מושכת במציאותיות שבה, ומרתיעה – ממש מאותה סיבה. מה עבר לך בראש כשיצרת את הדבר המדהים הזה?

    • הי הדס תודה על הנחישות להתמודד עם זה
      הראשונה נעשתה בתקופת האינטיפדה הראשונה . אבן ודם…וגם מחשבה על מקומות קדושים שיש בהם אבן מקודשת והרבה דם נשפך בגינן. השנייה גם כן קשורה לקידוש האדמה והדם שנישפך בשל כך
      כל העיסוק שלי בגלזורה האדומה בא ממקום באמת נשי ,מחזור,פוריות,בלות
      בכללי.

  19. אהבתי מאד במיוחד את הראשונה. אני מאד אוהבת אבנים.

    • תודה אביטל זה היה נסיון מעניין בלהכניס אבנים לשריפות . גיליתי שמה שמתנהג הכי יפה הן אבנים וולקניות שכבר נמסו פעם.

      • MIRI HAG SAMEACH FROM LONDON .
        THE WORKS ARE AS ART CAN BE
        12 POIS

        • הי דורית תודה
          את חוגגת שם?

          • באחור אולי מגיע לך הסבר .. כתבתילך מלונדון כי נסעתי לעבוד..
            ובזמן שכתבתי לך לא יכולתי לנחש שלבן דודי תתרחש תאונת אופנוע ושיאבד בה את חייו.
            עכשיו אני לא מצליחה למלט את המחשבה על קערת דמו ועל סימון מפתח הבית בדם לפני מכת בכורות..
            כי בן דודי היה הבכור מכולנו בני הדור השני לשורדי שואה..
            בכור בקיבוצו ואיש שחסרה לו מנוחה כול חייו..

      • "אבנים וולקניות שכבר נמסו פעם" מתקשר לי עם האבנים הוולקניות בסביבה בה אני חיה– זה בטח יתן לי פעם שיר , שאקדיש לך.

  20. מירי, זה נפלא! תפס אותי בעיניים ובקרביים. כמו הכל רוטט ושותת.
    (כתבתי פעם שיר על אדום. נזכרתי בו כעת.)

    • חזק ונועז כמובן נתון להמון אסוציאציות הראשונה מאד שבתה את החושים העצמה של הצבעים והאסטתיקה
      למאות הדם הדמים

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות למירי פליישר