בננות - בלוגים / / למה הממסד כל כך מפחד מ"לריסה"?
גליה אבן-חן
  • גליה אבן-חן

    נולדתי באשדוד ואני חיה בתל-אביב. נשואה ואימא. 1992 : אשת העולם הקטן (שירה) 2009 : אישה מטורפת (שירה) 2014: למשתמט (סרט קצר) 2015: עובדות מהדמיון (רומן) 2016: נצח יחסי (שירה) 2017: רואים לו לכדור-הארץ (ארבעה סיפורים ונובלה) 2018:: "אין פטנט לאהבה" (סרט) 2020: "רואים לו לכדור הארץ" (סרט קצר) galiaeh@gmail.com  

למה הממסד כל כך מפחד מ"לריסה"?

 על ספרו של חן קשת (שם בדוי) "לריסה", ריגולטו ספרים, 2015, 269 ע"מ.

כבר השם מרמז על כך שהספר עוסק באהבתה של הנערה לריסה טרימבובלר לרוצח רבין יגאל עמיר. אהבה שהובילה לנישואין וללידת בנם המשותף ינון אליה שלום.

מדובר במותחן פסיכולוגי, שנון, מעניין, מורכב וקולח. ספרי מתח אני בכלל לא קוראת וספרי המתח האחרונים שקראתי היו "שרלוק הומס" וספריה של "אגתה כריסטי" (גם זאת רק כדי לשפר את האנגלית), אבל בספרו של חן קשת הופתעתי לגלות מורכבות פסיכולוגית בעיסוק בעולמה המורכב של "לריסה" פרי מחקר מעמיק ויצירתי. הספר עונה על שאלות כגון: מה מוביל נערה צעירה להתאהב ברוצח? אם כבר רוצח, אז למה דווקא הרוצח הזה? אילו קשרים שלה עם גברים קדמו לו?

הסופר הקפיד גם בסגנון ומכל עבר ניבטים אלינו הקוראים שלטי ניאון המפרסמים עסקים מכל כיוון אפשרי.

כפי שהבנתם הספר יצא בהוצאה עצמית ללא תמיכה של קרן ציבורית כלשהי. למה???

אולי כי רצח רבין ראש ממשלת השלום נתפס בארץ כאירוע היסטורי שאפילו אסור לעלות חיוך דק שבדקים כשמדובר בו? אולי כי הממסד המכובד שלנו מפחד שבנות ישראל הכשרות תזדהינה עם "לריסה" ותלכנה בדרכה?

הסתקרנתי לקרוא דווקא בגלל שהממסד בעט! מעולה!

laarisa

 

תגובה אחת

  1. אביטל קשת

    ממה שידוע לי היא לא הייתה נערה, אלא אם לילדים . יכול להיות שזה ספר טוב, בלי קשר למה שקרה בשטח.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לגליה אבן-חן