בננות - בלוגים / / לכל איש יש שיימינג
גם במטבע יש משהו פאלי
  • ארז פודולי

    עכשיו אני רחוק וסופסוף קצת שקט. ובאמת כאן, אולי רק כאן ורק כך, אפשר לכתוב אוטוביוגרפיה. אבל "ביוגרפיה מלאה" תהיה הגדרה גדולה בכמה מספרים על מה שנמצא כאן מתחת, שכן עדיין אין לי פתרון לחידה איך מנהלים בלוג ונשארים בנאדם פרטי. "רחוק" זה בסטנפורד, אוניברסיטה חביבה בקליפורניה שטופת השמש (היעדר טיסה ישירה הופך בעיניי כל מקום לרחוק מספיק). כאן, לא הרחק מסן-פרנסיסקו-על-המים אפשר להנות מרוחות המפרץ ולהיזכר בחיוך בים התיכון. *** לכאורה כתבתי מאז ומעולם, ואני לא מתכוון לנוסחאות בכימיה ומשוואות במתמטיקה. הייתה בי תמיד התלבטות לאן אני שייך ומדי פעם הייתה תוקפת אותי תחושת חרדה שאני מעין סוכן כפול. מדע ושירה כשתי וערב, שתים הן ולא יודעות. *** פעם (היום זה כבר נופל תחת ההגדרה "מזמן"), עוד בארצנו הקטנטונת, הייתי מנסה להיות פחות עכבר מעבדה ויותר עכבר העיר. פה הקראתי, שם פרסמתי, פה ושם השתתפתי בסדנאות ומסגרות כתיבה, שם ופה ערכתי (כן, אני יכול להביא דוגמאות וקישורים, אולי יום אחד, בהמשך). מה נשאר מכל אלה? מה מכל אלה יכול להתקיים כאן בגלות הדוויה (היא חייבת להיות דוויה, אחרת מה יגיד לעצמו העם היושב בציון)? *** אחרי כל המלל הזה, אם יש צורך שייספג דבר-מה, מוטב שיהיו אלה שורות של ויסלבה שימבורסקה מתוך "כְּתִיבַת קוֹרוֹת חַיִּים": כְּתֹב כְּאִלּוּ מֵעוֹלָם לֹא דִּבַּרְתָּ עִם עַצְמְךָ  וּכְאִלּוּ עָקַפְתָּ עַצְמְךָ מֵרָחוֹק. הִתְעַלֵּם מִכְּלָבִים, חֲתוּלִים, וְצִפֳּרִים, מַזְכָּרוֹת נוֹשָׁנוֹת, חֲבֵרִים וַחֲלוֹמוֹת. מְחִיר וְלֹא עֵרֶךְ כּוֹתֶרֶת וְלֹא תֹּכֶן. מִסְפַּר הַנַּעֲלַיִם וְלֹא הַיַּעַד שֶׁאֵלָיו הוֹלֵךְ זֶה שֶׁאָמוּר לִהְיוֹת אַתָּה. לְכָךְ יֵשׁ לְצָרֵף תַּצְלוּם בְּאֹזֶן גְּלוּיָה. רַק צוּרָתָהּ נִלְקַחַת בְּחֶשְׁבּוֹן, לֹא מַה שֶׁנִּשְׁמָע. מַה נִשְׁמָע? נַהֲמַת מְכוֹנוֹת הַגּוֹרְסוֹת אֶת הַנְּיָר.

לכל איש יש שיימינג

השבוע הוכיח מעל לכל ספק שהעם עם הגולן: בווטסאפ, בפייסבוק, בבלוגים, במאמרי מערכת.

ואנחנו טובים בשיימינג הזה: "בתולה? בת 15? אייל גולן קורע לך. אייל גולן: היה גמר מדהים, מי שצפה פשוט נהנה."

אלוהים, כמה אנחנו טובים בלהיות רעים.

ואם כבר הזכרנו את אלוהים, הרי שגם הוא הוכנס הלילה למערכת היחסים, עם ביקור מתוקשר של הזמר בכותל. לתומי חשבתי שהמנהג הוא להופיע בבית המשפט עם כיפה, הייתכן שבכל זאת מדובר בנאשם ולא בטרובדור? רק אלוהים יודע. ומצד שני, שנייה אחרי זיכוי בבית המשפט, מי הופיע בכותל חבוש כיפה? דה, ליברמן. אז מה למדנו מכאן? כלום. זה רק עוד חלק מפסטיבל השיימינג.

האם שיימינג הוא הסטטוס-קוו החדש במלחמת המינים? ואם כן, כמו בתנועת מטוטלת – מהי תגובת הנגד? תצלומי ווידאו מביכים ברשת (נדמה לי שגם זה כבר קרה השבוע) ושירותי יחצ"ן (כנ"ל)?

ומה אומרים אנשי השירה? גם כאן יש תנועת מטוטלת: יונה וולך רוצה לעשות את זה כמו אלוהים. אבידן לימד אותנו שבמקרים האלה אין אלוהים בתקרה.

ואני? אני עם עדי.

2 תגובות

  1. עדי יודעת מזה?

  2. התגעגעתי
    אז אולי רביעיה?

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לארז פודולי