בננות - בלוגים / / 'שחרחורת' אצל גבי במונית
שחרחורת
  • איריס אליה כהן

    איריס אליה-כהן, סופרת ומשוררת, כלת פרס ראש הממשלה ליצירה לשנת 2015. "מַכְּתוּבּ" (הקיבוץ המאוחד, 2011), זכה בפרס שרת התרבות ובפרס רמת גן 2012; ספריה "דושינקָא, נשמה" (הקיבוץ המאוחד, 2013), ו"גלבי" (ידיעות ספרים, 2016) נמנו שניהם עם תריסר המועמדים לפרס ספיר. שירים מתוך ספרי שיריה "שחרחורת" (הוצאה עצמית, 2014) ו״פלא״ (ידיעות ספרים 2017) תורגמו לאנגלית, צרפתית וספרדית, פורסמו בעיתונות, בכתבי עת ובבמות אחרות בארץ ובעולם, רבים מהם הולחנו ומבוצעים על ידי אומנים שונים ולאחרונה נכנסו שניים מהם לתוכנית הלימודים הארצית בספרות. המופע "פלא – משירי איריס אליה-כהן" ובו שירים שהלחין אמיר עמרמי למילותיה של אליה-כהן, בביצוע מורן קשרו-עקרבי, עולה בימים אלה על הבמות ברחבי הארץ.

'שחרחורת' אצל גבי במונית

בנסיעה הלוך, לירושלים, שאל אותי נהג המונית שלקח אותי, ג'ינג'י מזוקן וסעור מבע, מה אני עושה ולמה. אמרתי לו "סופרת, וככה." זה לא קורה הרבה, אבל התפדחתי להגיד לו 'משוררת'. וכמובן שעל השאלה השנייה אין תשובה. בדרך חזרה, אני מספרת לו בהתרגשות ש"האולם היה מפוצץ אנשים, ושזה נס בסדר גודל של חציית ים סוף כשמדובר באירוע שירה."
הוא תמה: "אבל אמרת שאת סופרת, לא משוררת." אחרי שיצאתי מהארון, הוא אמר, "טוב, נו. אז תקראי לי שיר שלך." אחרי הצחקוק הנבוך הראשון, קראתי לו שיר. ואז עוד שיר. ואז הוא ביקש עוד ועוד. הוא התרגש עד דמעות ממש. נראה לי שכביש שש מעולם לא חווה דבר כזה. מפה לשם, יצא שעשיתי לו גרסת אודיו של 'שחרחורת'. היה מרגש ברמות על. בעיקר כשהגענו לטבעון והוא אמר לי: "עכשיו אני מבין למה ותשאירי לי בבקשה את הספר. אני אקריא לאשתי."

תגובה אחת

  1. גליה אבן-חן

    הקורא האולטימטיבי.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאיריס אליה כהן