בננות - בלוגים / / גזר דין גוף – אופיר נוריאל: אם יש ספר שירה אחד שתקנו השנה, שיהיה זה הספר הזה.
שחרחורת
  • איריס אליה כהן

    איריס אליה-כהן, סופרת ומשוררת, כלת פרס ראש הממשלה ליצירה לשנת 2015. "מַכְּתוּבּ" (הקיבוץ המאוחד, 2011), זכה בפרס שרת התרבות ובפרס רמת גן 2012; ספריה "דושינקָא, נשמה" (הקיבוץ המאוחד, 2013), ו"גלבי" (ידיעות ספרים, 2016) נמנו שניהם עם תריסר המועמדים לפרס ספיר. שירים מתוך ספרי שיריה "שחרחורת" (הוצאה עצמית, 2014) ו״פלא״ (ידיעות ספרים 2017) תורגמו לאנגלית, צרפתית וספרדית, פורסמו בעיתונות, בכתבי עת ובבמות אחרות בארץ ובעולם, רבים מהם הולחנו ומבוצעים על ידי אומנים שונים ולאחרונה נכנסו שניים מהם לתוכנית הלימודים הארצית בספרות. המופע "פלא – משירי איריס אליה-כהן" ובו שירים שהלחין אמיר עמרמי למילותיה של אליה-כהן, בביצוע מורן קשרו-עקרבי, עולה בימים אלה על הבמות ברחבי הארץ.

גזר דין גוף – אופיר נוריאל: אם יש ספר שירה אחד שתקנו השנה, שיהיה זה הספר הזה.

 

 

שני דברים קרו לי בשבוע הספר הזה. פגשתי את דויד גרוסמן ואת אופיר נוריאל.

את חווית הפגישה עם דויד גרוסמן, האיש שהשפיע עליי באופן העמוק, החסוד, המטלטל ביותר שאני יכולה להעלות על דעתי, איש פלאות שאני נושאת אליו עיניים שנים רבות וארוכות ואני סבורה כי הוא גדול היוצרים העבריים של העת הזאת, אני עוד מתקשה להעלות על הכתב, אבל ברור לי כי היה זה אירוע מכונן בחיי ובחיי "מכתוב". עוד אכתוב על זה, כשליבי יפסיק להלום.

את אופיר נוריאל זיהיתי כשחלף על פני דוכני הקיבוץ המאוחד. ראיתי את קליפ ההשקה של ספרו וקראתי את כל השירים שלו שעלו לרשת, אבל כמו הרבה ספרים של משוררים ומשוררות אחרים, בדרך כלל צעירים, שאני מתפעלת מהם ומשירתם, רשמתי לעצמי שעליי לרכוש את הספר, אבל בגלל שספרי שירה צעירה כמעט ולא נמצאים בחנויות, סתם ככה, טרם הספיקותי לקנות. סביר להניח שאם אופיר לא היה נותן לי את הספר ברוב נדיבותו, לא הייתי מגיעה אל השלם. ובכן, אני קוראת שירה קטנה מאד, אבל אני חייבת להגיד משהו: אם יהיה ספר שירה אחד שתרצו (אין לא תרצו. חייבים) לקנות השנה, תקנו בבקשה את הספר הזה: גזר דין גוף. 

שני קישורים לרשימות של אנשים חכמים ויודעים ממני:

http://elihirsh.com/?p=2486 אלי הירש קורא שירה

http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1201154.html ארז שוויצר (הארץ)

 

 

6 תגובות

  1. גיורא פישר

    מסכים ,מסכים ,מסכים.
    בערב שעשיתי לספר שלי בבאר טוביה, בחרתי לקרא שיר של אופיר.

    • איריס אליה כהן

      היי יקר.
      כן, אני מבינה, באיחור מה, שהתהווה איזה קונצנזוס סביבו. מאד מאד שמחה בזה. אני חושבת שאת הקליפ ראיתי אצלך בפייס בוק. הנה, עוד ייתרון לרשת החברתית המסממת הזאת… במקרה הזה הקריז בטח היה שווה את זה.

  2. טובה גרטנר

    איריס היקרה
    את מודקת
    להתראות טובה

  3. הספרים שאני קונה בשבוע הספר זה "נופל מחוץ לזמן" של דויד גרוסמן וכל השירים של חדווה הרכבי. אבל גם ההמלצה שלך טובה. לו רק היה לי כסף לספר נוסף.
    שמחה על פגישותייך. קורים בחייך כרגע אירועים מכוננים אחד אחרי השני. זאת תקופה מרגשת, לכן אני כל כך אוהבת לראות את הפוסטים שלך. הם מלאי התרגשות ולהט. תצליחי!

    • איריס אליה כהן

      שרה יקרה, בחירות נפלאות. את הרכבי מכירה מעט, רק מדגימות, ואוהבת. טרם הגעתי אל ספרה השלם. את "נופל מחוץ לזמן" קראתי. מדובר ביצירת מופת מכוננת. הכל כבר נאמר, (ונכתב) ועוד ברור שייכתב, ורק חייבת להוסיף ולכתוב שמדובר במצרף נדיר של פרוזה שהיא שירה, ושירה שהיא פרוזה. (אולי בדיוק בשבילך. כתבת לי שאת לא כל כך קוראת פרוזה לאחרונה.)

      תודה על הביקורים המחייכים והמעודדים שלך, תודה גדולה.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאיריס אליה כהן