בננות - בלוגים / / ביקורת ב bookwatch/ ביקורת של תמר משמר בהקוראת
שחרחורת
  • איריס אליה כהן

    איריס אליה-כהן, סופרת ומשוררת, כלת פרס ראש הממשלה ליצירה לשנת 2015. "מַכְּתוּבּ" (הקיבוץ המאוחד, 2011), זכה בפרס שרת התרבות ובפרס רמת גן 2012; ספריה "דושינקָא, נשמה" (הקיבוץ המאוחד, 2013), ו"גלבי" (ידיעות ספרים, 2016) נמנו שניהם עם תריסר המועמדים לפרס ספיר. שירים מתוך ספרי שיריה "שחרחורת" (הוצאה עצמית, 2014) ו״פלא״ (ידיעות ספרים 2017) תורגמו לאנגלית, צרפתית וספרדית, פורסמו בעיתונות, בכתבי עת ובבמות אחרות בארץ ובעולם, רבים מהם הולחנו ומבוצעים על ידי אומנים שונים ולאחרונה נכנסו שניים מהם לתוכנית הלימודים הארצית בספרות. המופע "פלא – משירי איריס אליה-כהן" ובו שירים שהלחין אמיר עמרמי למילותיה של אליה-כהן, בביצוע מורן קשרו-עקרבי, עולה בימים אלה על הבמות ברחבי הארץ.

ביקורת ב bookwatch/ ביקורת של תמר משמר בהקוראת

 

ספר הביכורים של איריס אליה כהן, מכתוב, הוא מסוג הספרים שמראשית הקריאה בהם אתה מבקש פשוט שהספר יימשך עוד ועוד. אם ניתן להסיק מסקנה אחת מהספר הזה היא שכהן פשוט חייבת להמשיך ולכתוב.
12:48 (09/01/11) book watch

להמשך קריאה: 

http://www.bookwatch.022.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=118838

לביקורת של תמר משמר: ב"הקוראת"

http://tamarmishmar.wordpress.com/2011/01/19/%D7%A2%D7%95%D7%A8-%D7%A9%D7%97%D7%95%D7%A8-%D7%A9%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%91%D7%A0%D7%95%D7%AA/

17 תגובות

  1. אבנר אריה שטראוס

    huph huph
    זה יופי יופי בלטינית
    גאים בך 🙂
    בצדק..

    • איריס אליה כהן

      תודה ממש, אבנר יקר מאד. איזה כיף שאתה גאה בי. מרגישה כמו במסיבת סיום, מחכה לראות את החיוך של אבא. תודה ממש.

  2. גיורא פישר

    ביקורת מצוינת, אך לא הצלחתי לזהות מי עומד מאחוריה.

    • איריס אליה כהן

      היי גיורא יקר, גם אני לא מכירה את מי שעומד מאחורי הביקורת המרגשת (והמלחיצה, חייבים להודות) הזאת. אבל יודעי דבר שמחו בה מאד, וקישררו אותי אליה. תודה רבה וארוכה כאורך הפירגון והחיזוקים שלך, תודה ממש.

  3. הצלחתי לפרסם תגובות בבננות היום, אולי אצליח גם אצלך הפעם?:)
    אז הנה…
    וכמה שהוא צודק מתוקה,
    מרגישים את זה אצלך בכתיבה, יש בך דחף חזק, הוא סוחף את הקוראים וכמו שידעתי לפני שקראתי את הפרקים שפרסמת, כך אני יודעת לפני שקראתי את כל הספר…את חייבת לכתוב…כי זה מכתוב לך:)

    • איריס אליה כהן

      הצלחת!!!! סיגלי. איזה כיף. לא יודעת אם סיפרתי לך, אבל גם ליחצ"נית המדהימה של ההוצאה קוראים סיגל. גם לאחותי סיגל. גם לחברה טובה טובה שלי. מכתוב או לא? תגידי לי בעצמך.
      תודה רבה סיגל חמדתי. כמה מחזקת את, מיום שדרכת על אדמת בלוגי. תודה נשמה.

  4. קראתי והתרשמתי יפה מאוד איריס יקרה

    • איריס אליה כהן

      תודה חנה מקסימה וטובה. את בצניעותך, ככה נדמה לי, לא עשית קישור אל האתר הזה, שפירסם ביקורת נפלאה גם על "לאורה" שלך. אני כמובן צריכה ללמוד ממך. עוד לא מאוחר. אני פשוט תוהה אם כל הביקורות האלה לא יילכו לאיבוד בתהום הווירטואליה.
      מקווה שאת מתודלקת וכותבת. מחכה בכיליון לספרך הבא, חיבוק חזק.

  5. שאפו איריס !
    איזה יופי !!!!

    • איריס אליה כהן

      ריקי מתוקה, תודה רבה. (רק שאף אחד לא הולך היום עם כובעים:) תודה ממש.

  6. לבנות עולם אמין – זה הבסיס לכל יצירה ספרותית. נשמע שעשית את זה בגדול (וגם מהטעימות פה בבלוגיה אני יודע שאת עושה את זה באופן טבעי לגמרי). יופי על הפרגון, איריס, ושיימשך בהצלחות.

    • איריס אליה כהן

      היי אמיר יקר מאד, תודה ממש. מאד שמחה בדבריך, אולי כי זוכרת שכתבת לי פעם שלקחתי על עצמי משימה לא קטנה, ואם זו תחושתך כרגע, אז דייני. מאד מאד מקווה שתגיע אל השלם ותמשיך להחזיק במחשבה הזאת, תודה גדולה ושבוע מעולה.

  7. נדמה לי איריס שהפסגה כבר לא אי שם למעלה. עכשיו יש להתפלל למיליון משוכנעים – לרכוש ולקרוא. יהיה…

    • איריס אליה כהן

      ענתי אהובה, הפיסגה רחוקה רחוקה ובכל מקרה היא לא מעניינת אותי. האוויר שם דליל והנוף ערפילי ואני בכלל ילדה של שדות. כמה שיותר מרחבים. כמה שיותר פתוחים. מיליון משוכנעים אני לוקחת, (קוטפת) בשתי ידיים:)תודה ממש יקרה.

  8. לבנה מושון

    נחמד, נחמד, המשיכי, איריס!

    • איריס יקרה,

      איני רוצה לעורר דובים מרבצם אצלך בבלוג. מה שהיה לי לומר הגבתי בגוף המאמר.

      אני מצוייה כעת בעיצומה של הקריאה בספרך ואני נהניית ממנו בצורה בלתי רגילה. לא בגלל התאנה, ולא בגלל הרומן, ולא בגלל המין, אחת הסיבות שאני נהניית הוא מן התיאורים הנהדרים על ימי ילדותך ועל יחסיך עם הוריך.

      זכית איריס, בהרבה אהבה מן ההורים, ומי שמקבל אהבה בילדות – יכול להכיל אהבה גם בהמשך חייו. יתרה מכך, הוא מקבל אהבה באופן טבעי ועל כך אני מקנאה בך.

      אני אומרת לך שאפו איריס והגדלת עשות, לא כמו אחרים שלא קראו ולו עמוד אחד מספרך והם מברכים אותך. איני רוצה לעורר מהומות אלא לומר לך דבר אחד.

      אני קוראת בספרך ואני מאוד נהנית, וכל יום של קריאה הוא אצלי חוויה. אין בספר משום "שיקוף מציאות" מכיוון שאין זה מושג שמשתמשים בו היום.

      יש בו הרבה מציאות, וזוהי המציאות שלך איריס את כותבת הרומן, ותודה לך על שאת מתירה לנו – הקוראים להציץ אליה.

      המשך כתיבה נפלאה
      חוה

  9. תלמה פרויד

    אכן, כהן חייבת להמשיך ולכתוב. אם לשפוט לפי עשרות העמודים שקראתי עד כה בספר. ושמחה שיש עוד עמודים לפניי.
    שלא ייגמר לך לעולם, איריסקה. ובהצלחה בהשקה.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאיריס אליה כהן