בננות - בלוגים / / אדולף אובמה, ברק חוסיין היטלר
שחרחורת
  • איריס אליה כהן

    איריס אליה-כהן, סופרת ומשוררת, כלת פרס ראש הממשלה ליצירה לשנת 2015. "מַכְּתוּבּ" (הקיבוץ המאוחד, 2011), זכה בפרס שרת התרבות ובפרס רמת גן 2012; ספריה "דושינקָא, נשמה" (הקיבוץ המאוחד, 2013), ו"גלבי" (ידיעות ספרים, 2016) נמנו שניהם עם תריסר המועמדים לפרס ספיר. שירים מתוך ספרי שיריה "שחרחורת" (הוצאה עצמית, 2014) ו״פלא״ (ידיעות ספרים 2017) תורגמו לאנגלית, צרפתית וספרדית, פורסמו בעיתונות, בכתבי עת ובבמות אחרות בארץ ובעולם, רבים מהם הולחנו ומבוצעים על ידי אומנים שונים ולאחרונה נכנסו שניים מהם לתוכנית הלימודים הארצית בספרות. המופע "פלא – משירי איריס אליה-כהן" ובו שירים שהלחין אמיר עמרמי למילותיה של אליה-כהן, בביצוע מורן קשרו-עקרבי, עולה בימים אלה על הבמות ברחבי הארץ.

אדולף אובמה, ברק חוסיין היטלר

 

 

 

   


אז אני רצה לי להנאתי לאורך השדרה, וכשאני מגיעה לצומת "קוליג' קורנר", )זה בכלל לא קורנר. להיפך. זה המרכז של המרכז של הפרבר שאנחנו גרים בו.) העיניים שלי נופלות על דוכן שולחני קטן, מאחוריו עומדים שני צעירים שנראים נורמלים לגמרי. מיד ברור לי שהם מנסים לשכנע עוברים ושבים לחתום על משהו. יש להם ערימה של פליירים וכמה כתבות מנוילנות על השולחן. עד כאן הכל בסדר. אלא שאז העיניים שלי נופלות על התמונה הזאת, ואני כמעט נופלת. מסתבר כי הג'יהאד הרפובליקני החליט לצאת במפגן הסברה יצירתי במיוחד כנגד אובמה וחוק הבריאות הממלכתי שעבר כאן בסנאט לפני חודשיים בערך. ושתבינו, אם אתם לא בעניינים. הנשיא הצעיר והמוכשר הזה, הצליח לעשות מה שרבים וטובים ניסו לעשות לפניו. כנגד כל הסיכויים וכנגד מלחמות עולם שניהלו נגדו תאגידי הענק הגדולים בעולם. אי אפשר אלא להוריד בפניו את הכובע. החוק הזה מחזיר לחיים מיליוני אמריקאים. מיליוני אמריקאים מתים בפוטנציה, שכל חטאם נעוץ בהיותם לא עניים מספיק כדי לזכות בטיפול רפואי חינם, אבל גם לא עשירים מספיק כדי לשלם עשרים אחוזים מהמשכורת לביטוחי הבריאות. ובארה"ב אין משחקים. אין "אפשר לשלם בהקפה, כן?", ואין "אבא שלי יבוא מחר לסדר ת'תשלום" ואין "בחייאת, את לא אחות של נילי דודה של נורית? וואלה. איזה קטע. רק אתמול דיברנו עלייך." אין. מי שאין לו ביטוח רפואי ונפצע בתאונת דרכים, ידמם למוות מחוץ לחדר מיון. מי שאין לו ביטוח רפואי ונפגע בתאונת עבודה, יחכה למלאכי המוות שיבואו להטיס אותו השמימה. במחלקה ראשונה. אבל האמת שזה בכלל לא משנה אם החוק הזה טוב או רע. התמונה הזאת הריצה אותי ארבע עשרה שנה אחורה. כשלכיכר ההיא, שלנו, עדיין קראו כיכר מלכי ישראל.   
   

 

 

 

18 תגובות

  1. מזעזע, והשימוש בהיטלר בשני המקים שהזכרת נורא, ככה עושים השחרה של דמות.

    • איריס אליה

      אכן, חני יקרה. והשחרה, תרתי משמע, במקרה הזה. תודה רבה על התגובה, וסופ"ש נפלא לך.

  2. איריס אליה

    מגיב יקר, צר לי, אבל נאלצתי למחוק את תגובתך. היא כללה שימוש במונחים שאינם מקובלים עלי,נגעה למשפט שעדיין מתנהל, ולבני משפחה של האנשים עליהם יש לך ביקורת.
    אני חוזרת ומבקשת להגיב ברוח "ואהבת לרעך כמוך", הגם שלעיתים הרעים (ר' בצירה) נתפסים בעיננו כרעים. (ר' בפתח).

  3. לא הבנתי מה חטאו של אובמה. חוק הבריאות הממלכתי שמיטיב עם רוב האוכלוסייה? למה הם מתנגדים לזה? (שלא לדבר על סגנון ההתנגדות)

    • איריס אליה

      זה קטע מטורף, גבריאלה. את לא מבינה את האנשים האלה. מדובר, לא פעם, במתנגדי אובמה, שבעצמם חסרי ביטוח בריאות! אבל הם יתנגדו אוטומטית לכל מהלך דמוקרטי, ומי שמתדלק אותם הם תאגידי הענק.

    • חומד של פלמיד

      זה בכלל לא מפתיע
      בישראל אוכלוסייה ערבית מצביעה ליכוד
      ואולוסייה נעשקת מצביעה למפלגות ימין

      ובכלל לא מפליא שבבלוגייה הזו מישהי פתאום יצאה לריצה ודווקא שם גילתה שמחוץ לבלוגייה הזו קיים עולם שאוהד יותר ופחות את אובמה.
      והכי לא מפליא, שבבלוגייה הזו , מישהו נאור אך במקרה להבין, שמחוצה לה , לבלוגייה, קיים בכלל עולם.

      • איריס אליה

        בוא נראה מה היה לנו פה
        1. לא מפתיע שערבים מצביעים ליכוד.
        2. לא מפתיע שאוכלוסיות עשוקות מצביעות לימין.
        3. לא מפתיע שבחורה יוצאת לריצה
        4. לא מפתיע שיש עולם מחוץ לבלוגייה

        ואם אתה שואל אותי, מפתיע ביותר אם אתה בעצמך מבין מה רצית להגיד.

  4. רונית בר-לביא

    איריסק'ה, אני לא מאד מופתעת.

    אצל האמריקאים כמות המטורפים כל כך עצומה ומגוונת,
    הם מאוגדים בקבוצות של "שונאי ..",
    השלם את החסר, ובגלל שהם עולים עלינו מספרית בהרבה, ניתן למצוא שם מופרעויות הרבה יותר מעניינות ומודגשות מאשר אצלנו.

    החבר'ה האלה שהצגת, מצד אחד כמובן פסיכים, ומצד שני זה מעודד קצת שיש להם איזושהי מודעות שואה …

    • איריס אליה

      בחיי, רוניתה. לא יודעת אם לבכות או לצחוק. ואפרופו מודעות שואה, ילד בכיתה ה' בהיברו סקול שלימדתי בשבתון הקודם שאל אותי, ",tell me , iris hitler was the bad guy or the good guy?!?"
      נו.
      בהיברו סקול, כן?!? ילד יהודי. חכם ונורמלי. ואפילו מתוק.
      סופ"ש מעולה, יקירתי.

  5. נורא ואיום
    להסתה השלכות הרות אסון לאורך כל ההסטוריה

  6. כרמית דהאן

    היי איריס, לונג טיים…
    קראתי את מה שכתבת וראיתי את התמונה והזדעזעתי. אכן מחזיר לימים ההם בארץ ולכיכר המדממת בארבעה בנובמבר 95'. ולעניין אחר; מה שאותי תמיד הדהים באמריקה אלה הסתירות שבה. לכאורה ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, מופת לדמוקרטיה ומצד שני הומלסים זרוקים בכל פינה. אני חושבת שבעניין הזה, לאמריקאים יש, לשם שינוי, מה ללמוד מאיתנו.עם כל השיפורים שעל מערכות הבריאות והרווחה בארץ צריכות לעבור, עדיין, מצבנו מצוין ביחס לארה"ב. אני לא אומרת שאין עוני בארץ, אבל בניגוד למה שכתבת על ארה"ב, שבה אדם ללא ביטוח רפואי ידמם מחוץ לחדר המיון למוות…הרי שבארץ מצב כזה בלתי אפשרי, וטוב שכך.

    • איריס אליה

      כרמיתי מתוקה, שכה אחיה. אתמול בלילה חשבתי עלייך! בכל היקר לי. והנה אני פוגשת אותך בבוקר אצלי, אחרי כל כך הרבה זמן. מסכימה איתך לגמרי בכל מה שכתבת. אני גם חושבת שיש לאמריקאים מה ללמוד מאיתנו, לפחות בכל הנוגע לביטוחים רפואיים, שהרי גם מי שיש לו ביטוח רפואי, כמוני למשל, נאלץ בכל בדיקה הכי קטנה למלא ערימות טפסים כבדות. אפשר למות רק מהטופסולוגיה האמריקאית. ותודה גדולה גם על תגובתך בפוסט על ספרי. נשיקות וסופ"ש נפלא. מקווה שאת עושה חיל בלימודייך.

    • איריס אליה

      כרמיתי מתוקה, שכה אחיה. אתמול בלילה חשבתי עלייך! בכל היקר לי. והנה אני פוגשת אותך בבוקר אצלי, אחרי כל כך הרבה זמן. מסכימה איתך לגמרי בכל מה שכתבת. אני גם חושבת שיש לאמריקאים מה ללמוד מאיתנו, לפחות בכל הנוגע לביטוחים רפואיים, שהרי גם מי שיש לו ביטוח רפואי, כמוני למשל, נאלץ בכל בדיקה הכי קטנה למלא ערימות טפסים כבדות. אפשר למות רק מהטופסולוגיה האמריקאית. ותודה גדולה גם על תגובתך בפוסט על ספרי. נשיקות וסופ"ש נפלא. מקווה שאת עושה חיל בלימודייך.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאיריס אליה כהן