בננות - בלוגים / / טוני מוריסון בת 80
שחרחורת
  • איריס אליה כהן

    איריס אליה-כהן, סופרת ומשוררת, כלת פרס ראש הממשלה ליצירה לשנת 2015. "מַכְּתוּבּ" (הקיבוץ המאוחד, 2011), זכה בפרס שרת התרבות ובפרס רמת גן 2012; ספריה "דושינקָא, נשמה" (הקיבוץ המאוחד, 2013), ו"גלבי" (ידיעות ספרים, 2016) נמנו שניהם עם תריסר המועמדים לפרס ספיר. שירים מתוך ספרי שיריה "שחרחורת" (הוצאה עצמית, 2014) ו״פלא״ (ידיעות ספרים 2017) תורגמו לאנגלית, צרפתית וספרדית, פורסמו בעיתונות, בכתבי עת ובבמות אחרות בארץ ובעולם, רבים מהם הולחנו ומבוצעים על ידי אומנים שונים ולאחרונה נכנסו שניים מהם לתוכנית הלימודים הארצית בספרות. המופע "פלא – משירי איריס אליה-כהן" ובו שירים שהלחין אמיר עמרמי למילותיה של אליה-כהן, בביצוע מורן קשרו-עקרבי, עולה בימים אלה על הבמות ברחבי הארץ.

טוני מוריסון בת 80

http://e.walla.co.il/?w=/273/1794877

4 תגובות

  1. מוריסון היא אמא כותבת, ואת היא אמא כותבת, וקריאת הכתבה הבהירה לי שבלי אש אין מדורה ובלי דלק אפילו פרארי לא תניע, ואני רק אמא… שבזכותך נזכרה שמחר גם לאח שלה יש יום הולדת:)

  2. היי איריס "העין הכי כחולה "אחת היצירות הכי אהובות עלי
    וטוני מוריסון גדולה מהחיים
    תודה שהבאת שבוע טוב לך ומבורך

  3. הגדולה מכולם!!!!

    • איריס אליה כהן

      היי בנות. תודה על ההזדהות. אני הגעתי אל מוריסון מאוחר ממש, לפני שנתיים בערך, בשלהי כתיבת "מכתוב", ובגלל שהייתי בארה"ב, נאלצתי לקרוא חלקים נרחבים מיצירתה באנגלית, וזה היה לי קשה, ממש קשה, ועדיין טעם הגאונות בשפתיי ובין אצבעותיי. הפרק הראשון של מכתוב נכתב בהשראת סיפור שנכתב בהשראת "חמדת", ספר שזכיתי לקרוא בעברית, ושייך, לטעמי, לאותם ספרים בודדים, נדירים, שמסוגלים לטלטל את עולמינו, לשנות תפיסות ואמונות תוך שהם מחלחלים אלינו את ההבנה שלרוע יש שם, וקוראים לו גזענות.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאיריס אליה כהן