בננות - בלוגים / / 'יתכן' בגלריה, הארץ:
שחרחורת
  • איריס אליה כהן

    איריס אליה-כהן, סופרת ומשוררת, כלת פרס ראש הממשלה ליצירה לשנת 2015. "מַכְּתוּבּ" (הקיבוץ המאוחד, 2011), זכה בפרס שרת התרבות ובפרס רמת גן 2012; ספריה "דושינקָא, נשמה" (הקיבוץ המאוחד, 2013), ו"גלבי" (ידיעות ספרים, 2016) נמנו שניהם עם תריסר המועמדים לפרס ספיר. שירים מתוך ספרי שיריה "שחרחורת" (הוצאה עצמית, 2014) ו״פלא״ (ידיעות ספרים 2017) תורגמו לאנגלית, צרפתית וספרדית, פורסמו בעיתונות, בכתבי עת ובבמות אחרות בארץ ובעולם, רבים מהם הולחנו ומבוצעים על ידי אומנים שונים ולאחרונה נכנסו שניים מהם לתוכנית הלימודים הארצית בספרות. המופע "פלא – משירי איריס אליה-כהן" ובו שירים שהלחין אמיר עמרמי למילותיה של אליה-כהן, בביצוע מורן קשרו-עקרבי, עולה בימים אלה על הבמות ברחבי הארץ.

'יתכן' בגלריה, הארץ:

האמת היא שאני יודעת שהייתי עץ תאנה בגלגול הקודם. אבל בשם הצניעות והספק קראנו לשיר הזה, (קראנו זה ענתי לוין אהובתי, העורכת של 'שחרחורת' שהייתה לדעתי עץ רימון בגלגול הקודם, תיכנסו אליה לבית ותבינו, שלא לדבר על הלב שלה) אז בשם הצניעות והספק קראנו לשיר הזה 'יתכן'.
הבוקר בגלריה, מסתבר שגם שחרחרים ושחרחרות קוראים וקוראות 'הארץ'.Anat Levin

תודה לערן צלגוב המהמם ששלח לי בפרטי, לשמחני על הבוקר!

3 תגובות

  1. שמעון מרמלשטיין

    כאבי הגדילה והלב.
    אהבתי.

    פרי התאנה לגבי הוא הפרי הכי טעים שיש.
    מעבר לכך כשהייתי ילד גיליתי , ככל הנראה, איזה סוד רפואי, שאולי ידוע גם לאחרים. כשטפטפתי בגיל שמונה (השד מאיפה בא לי הרעיון הזה) חלב הענף התאנה על יבלת במרפק שסרבה להעלם. היא נעלמה תוך יומיים.
    אחרי שנים רבות שאלתי רופא עור, זה יכול להיות?
    הוא ענה לי, אם כן, רוץ תרשום פטנט. תהיה מיליונר.

  2. שמעון מרמלשטיין

    שלא לדבר על כך שגם היא יכולה
    ככל הנראה, התאנה, לרפא את פצעי הלב.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאיריס אליה כהן