בננות - בלוגים / / מצפון תיפתח הכתיבה – ריטריט כתיבה מספר 3: 7-9/3/19
שחרחורת
  • איריס אליה כהן

    איריס אליה-כהן, סופרת ומשוררת, כלת פרס ראש הממשלה ליצירה לשנת 2015. "מַכְּתוּבּ" (הקיבוץ המאוחד, 2011), זכה בפרס שרת התרבות ובפרס רמת גן 2012; ספריה "דושינקָא, נשמה" (הקיבוץ המאוחד, 2013), ו"גלבי" (ידיעות ספרים, 2016) נמנו שניהם עם תריסר המועמדים לפרס ספיר. שירים מתוך ספרי שיריה "שחרחורת" (הוצאה עצמית, 2014) ו״פלא״ (ידיעות ספרים 2017) תורגמו לאנגלית, צרפתית וספרדית, פורסמו בעיתונות, בכתבי עת ובבמות אחרות בארץ ובעולם, רבים מהם הולחנו ומבוצעים על ידי אומנים שונים ולאחרונה נכנסו שניים מהם לתוכנית הלימודים הארצית בספרות. המופע "פלא – משירי איריס אליה-כהן" ובו שירים שהלחין אמיר עמרמי למילותיה של אליה-כהן, בביצוע מורן קשרו-עקרבי, עולה בימים אלה על הבמות ברחבי הארץ.

מצפון תיפתח הכתיבה – ריטריט כתיבה מספר 3: 7-9/3/19

 

אז אני כבר שבועיים לא ישנה, בחיי, אוספת.שירים, קוראת ספרים, רוקחת שיעורים, מתרגשת, מתכננת ארוחות פויקה, מארגנת קומזיץ על הים, ובעיקר מתפללת לאלוהי מזג האוויר ולאלוהי הביטולים, והנה באורח נס ממש התמלאו כל המקומות, ברגע האחרון, והגיע הרגע. משאירה שני ילדים חולים בבית, אומרת שלום לתאנה שלי, ויוצאת לדרך. שאבא שלהם ידאג להם, ולה.

ריטריט כתיבה # 3: מצפון תיפתח הכתיבה, מתחילים.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‏צמח‏, ‏‏עץ‏, ‏בתוך מבנה‏‏‏ ו‏פעילויות בחוץ‏‏‏

"זֶה הַסֵּפֶר שֶׁלִּי וַאֲנִי כּוֹתֶבֶת אוֹתוֹ עִם הַיָּד שלי"

אז אתמול, סביב קדירת אפונה מהבילה שהכנתי במו התרגשותי, קדירה טבעונית משביעה, כי אי אפשר לכתוב כשרעבים, חזרנו לגיל שמונה, וכתבנו, תריסר נשים שרואים להן את התשוקה על הידיים, זיכרון ילדות בהשראת "צבע החלב" של נל ליישון. מישהי כתבה שהיא זוכרת שנגעה ביד של מרדכי אנילביץ', כלומר, ביד הפסל של מרדכי אנילביץ'. מישהי כתבה שהלכה לבדוק איזה מטען התפוצץ בגן העצמאות, מישהי כתבה על היום הראשון בבית ספר חדש בירושליים, תוך שאמא שלה מזכירה וחוזרת ומזכירה לכל מי שהן פוגשות שהיא ילדה מחוננת. למרות שהיא לא. מעולם לא הייתה. מישהי כתבה על רכיבה על אופניים חדשים מנצנצים שהסתיימה בתקיפה מינית, מישהי כתבה על ביצת עין וצ'יפס שסבתא נהגה להכין לה, והעין הייתה מסתכלת עליה, מישהי כתבה על ריחות פחי הזבל בשכונה היוקרתית שליד שכונת ילדותה הענייה, אפילו הזבל שלהם היה טוב יותר. מישהי כתבה על נעץ שנכנס לה לרגל, והחוויה נעוצה אצלה עד היום, מישהי כתבה על אבא שעבד במפעל 'אתא', איך רצה לתת לו מטריה ביום גשם מזלעף, יחפה. צחקנו, הכרנו, פגשנו את עצמנו לשעת ילדות אחת. ואני לקחתי את כל הסיפורים האלה והם התבשלו אצלי כל הלילה על הלב, כי יש משימת המשך בשיעור הבא: אֱלֹהֵי הַפְּרָטִים הַקְּטַנִּים.

מצפון תיפתח הכתיבה. זאת הבטחה!

בתמונה: הנוף מהחלון שלי.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‏‏עץ‏, ‏שמיים‏‏, ‏‏צמח‏, ‏פעילויות בחוץ‏‏‏ ו‏טבע‏‏‏
 לוחמי הגטאות 2 לוחמי הגטאות 3 לוחמי הגטאות 4 לוחמי הגטאות 5 לוחמי הגטאות 6 לוחמי הגטאות 7 לוחמי הגטאות 8 לוחמי הגטאות

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאיריס אליה כהן