בננות - בלוגים / / ערב לכבוד "גבר אישה ציפור" בחסות קהילת הקוראים של ידיעות ספרים
שחרחורת
  • איריס אליה כהן

    איריס אליה-כהן, סופרת ומשוררת, כלת פרס ראש הממשלה ליצירה לשנת 2015. "מַכְּתוּבּ" (הקיבוץ המאוחד, 2011), זכה בפרס שרת התרבות ובפרס רמת גן 2012; ספריה "דושינקָא, נשמה" (הקיבוץ המאוחד, 2013), ו"גלבי" (ידיעות ספרים, 2016) נמנו שניהם עם תריסר המועמדים לפרס ספיר. שירים מתוך ספרי שיריה "שחרחורת" (הוצאה עצמית, 2014) ו״פלא״ (ידיעות ספרים 2017) תורגמו לאנגלית, צרפתית וספרדית, פורסמו בעיתונות, בכתבי עת ובבמות אחרות בארץ ובעולם, רבים מהם הולחנו ומבוצעים על ידי אומנים שונים ולאחרונה נכנסו שניים מהם לתוכנית הלימודים הארצית בספרות. המופע "פלא – משירי איריס אליה-כהן" ובו שירים שהלחין אמיר עמרמי למילותיה של אליה-כהן, בביצוע מורן קשרו-עקרבי, עולה בימים אלה על הבמות ברחבי הארץ.

ערב לכבוד "גבר אישה ציפור" בחסות קהילת הקוראים של ידיעות ספרים

סערת, נרגשת ומלאת הודיה על הערב שאירגנו לכבוד "גבר אישה ציפור" ראשי קהילת הקוראים של ידיעות ספרים. נסערת נרגשת ומלאת הודיה על שזכיתי לקוראים כאלה, מעמיקים, זוכרים, יודעים, מלאי חסד ותבונת הלב. באמת שאין שום מילה שתהלום את האושר הזה. תודה לצחי פוקס ודרור שדה אור, כשמם, כן הם לי, מזל ואור, תודה תודה תודה עליכם, אוהבת אתכם מאד מאד!

תודה לכל הצלמים ובמיוחד לויקטור יצחק. קיבלתי אין סוף תמונות, אעלה עוד בהמשך.

Victor Yitzhak תודה, אתה המלאך הקוצ'יני שלי!

סיכם את הערב חמדת גבריאלי טוב ממני: (תודה עמוקה מיני לב ליבו של הלב)

אתם כבר יודעים שכשאני כותב על איריס אליה כהן, אני משוחד. השירה שלה נפלאה ומרגשת בעיניי. היא יודעת לספר סיפור והעברית שלה משובחה. דליקטס.
אז הערב היא הגיעה בשמלה סגולה ויפה שתפרה במיוחד לכבודנו, וסיפרה לנו על – גבר אשה ציפור – ככה, בלי פסיקים, על דליה ויואל, על דמות האב הדומיננטית כל כך שמופיעה בכל ספריה, על החיסרון שלו שמשפיע כל כך על כתיבתה, על ארס פואטיקה וערס פואטיקה, על סיפור על אהבה והודו שנגנז ועל הפואמות של ״פלא״ שיצא במקומו. גם מקומו של גלבי לא נפקד, וניכר שהספר בוער עדיין בעצמותיה. על חוויות המין שעולים בספריה ועל ההבדל בין ארוטיקה לפורנוגרפיה.
לבסוף קינחנו בשיר ״גבעת התחמושת״ ושיר ״הרעות״. יותר נכון באינטרפטציה שכתבה על השירים האלה בפואמה המיוחדת ״יולדות״.
איריס לא השאירה מקום לשאלות. סיפור רדף סיפור, שיר רדף שיר והופ, הזמן נגמר בלי שהרגשנו. ובעצם השאלות שהכננו נותרו מיותמות כי איריס ענתה על כולן אפילו בלי שנשאלה. זו הקארמה שלה.

 

סיפור פשוט 1 סיפור פשוט 2 סיפור פשוט 3 סיפור פשוט 4 סיפור פשוט 5 סיפור פשוט 12 סיפור פשוט 13 סיפור פשוט 14 סיפור פשוט 16  סיפור פשוט 5סיפור פשוט 6 סיפור פשוט 7 סיפור פשוט 8 סיפור פשוט 9 סיפור פשוט 10 סיפור פשוט 11 סיפור פשוט 12 עוד

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאיריס אליה כהן