בננות - בלוגים / / השקה קטנה ותגובה כה יפה
שחרחורת
  • איריס אליה כהן

    איריס אליה-כהן, סופרת ומשוררת, כלת פרס ראש הממשלה ליצירה לשנת 2015. "מַכְּתוּבּ" (הקיבוץ המאוחד, 2011), זכה בפרס שרת התרבות ובפרס רמת גן 2012; ספריה "דושינקָא, נשמה" (הקיבוץ המאוחד, 2013), ו"גלבי" (ידיעות ספרים, 2016) נמנו שניהם עם תריסר המועמדים לפרס ספיר. שירים מתוך ספרי שיריה "שחרחורת" (הוצאה עצמית, 2014) ו״פלא״ (ידיעות ספרים 2017) תורגמו לאנגלית, צרפתית וספרדית, פורסמו בעיתונות, בכתבי עת ובבמות אחרות בארץ ובעולם, רבים מהם הולחנו ומבוצעים על ידי אומנים שונים ולאחרונה נכנסו שניים מהם לתוכנית הלימודים הארצית בספרות. המופע "פלא – משירי איריס אליה-כהן" ובו שירים שהלחין אמיר עמרמי למילותיה של אליה-כהן, בביצוע מורן קשרו-עקרבי, עולה בימים אלה על הבמות ברחבי הארץ.

השקה קטנה ותגובה כה יפה


סיפור פשוט
 היא חנות הספרים האהובה עליי בתל אביב. ערכנו בה כמה וכמה השקות ומפגשי קוראים ומיני שמחות משמחות… מחר (יום רביעי, לפני חצי הגמר כמובן) תתאסף קהילת הקוראים של ידיעות ספרים, קהילה שאני חבה לה חלק ניכר מהצלחת ספריי, (כל שנה הם גם מתנדבים בדוכני שבוע הספר… אפשר לזהות אותם בקלות… כי הם לובשים חולצות… סגולות!) לכבוד "גבר אישה ציפור" הסגול שלי, ואני אדבר על נשים, גברים וציפורים וכל מה שבין לבין, אהבה בעיקר.
מדובר במפגש סגור, אבל אם אתם בכל זאת רוצים להתפלח, בעיקר בגלל שאין לי מושג אם יהיה לי כוח להרים השקה מסודרת, אנא כתבו לי באינבוקס, ונדאג לכם למקום. (הכניסה חינם.)

התמונה של ‏איריס אליה כהן‏.
התמונה של ‏איריס אליה כהן‏.
התמונה של ‏איריס אליה כהן‏.

 

ותגובה כה יפה שקיבלתי מקורא…

"…. אני מקווה שהדברים שאני כותב לך נשמעים ברורים כי יכול להיות שהם יוצאים מתוך עולם פנימי שאין לו פשר בעולם האמיתי. ובעצם ככה גם הספרות וספרך בתוכה. מין עולם פרטי שמנסים לתת לו פשר בעולם האמיתי, שהוא כשלעצמו עולם פרטי של האחר הקורא".

התרגשתי עמוקות.

צילום: טללית אסנה הנפלאה לגמרי

התמונה של ‏איריס אליה כהן‏.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאיריס אליה כהן