בננות - בלוגים / / איתן בלחסן ז"ל
שחרחורת
  • איריס אליה כהן

    איריס אליה-כהן, סופרת ומשוררת, כלת פרס ראש הממשלה ליצירה לשנת 2015. "מַכְּתוּבּ" (הקיבוץ המאוחד, 2011), זכה בפרס שרת התרבות ובפרס רמת גן 2012; ספריה "דושינקָא, נשמה" (הקיבוץ המאוחד, 2013), ו"גלבי" (ידיעות ספרים, 2016) נמנו שניהם עם תריסר המועמדים לפרס ספיר. שירים מתוך ספרי שיריה "שחרחורת" (הוצאה עצמית, 2014) ו״פלא״ (ידיעות ספרים 2017) תורגמו לאנגלית, צרפתית וספרדית, פורסמו בעיתונות, בכתבי עת ובבמות אחרות בארץ ובעולם, רבים מהם הולחנו ומבוצעים על ידי אומנים שונים ולאחרונה נכנסו שניים מהם לתוכנית הלימודים הארצית בספרות. המופע "פלא – משירי איריס אליה-כהן" ובו שירים שהלחין אמיר עמרמי למילותיה של אליה-כהן, בביצוע מורן קשרו-עקרבי, עולה בימים אלה על הבמות ברחבי הארץ.

איתן בלחסן ז"ל

אז אתמול בדרך לחוג, התחיל איתני שלי להתעניין בסיירת מטכ"ל וסיירת צנחנים. מסתבר שהראו להם בבית הספר סרט על אנטבה. הוא שאל ושאל והתרגש ומה צריך ואיך מתקבלים ומה זה גיבוש ועם כל נצנוץ בעיניים שלו הרגשתי איך הבטן שלי מתהפכת, חטפתי צירים, בחיי, רציתי לצרוח, אין מצב שאתה הולך למטכ"ל, מה נראה לך, אין מצב שתהיה קרבי בכלל, וחשבתי על היום שבו נולד, ידעתי שאקרא לו איתן, בפחד מוות, אבל ידעתי, זה השם הכי יפה בעיני, זה היה השם הכי יפה בעיני מכיתה א', אז התאהבתי באיתן בלחסן מרמות נפתלי, הילד הכי יפה והכי חכם בכיתה והכי הכי ואיך יום אחד, בפברואר 99, כמעט 20 שנים אחרי, שמעתי בדרך הביתה את השם שלו בחדשות. אבל לא סיפרתי לאיתני שלי על איתן בלחסן וגם לא סיפרתי לו שבגלל איתן בלחסן אני מתעקשת שכולם יקראו לו איתן במלרע, כי איתן בלחסן היה איתן במילעיל ובגלל זה פעם רבתי עם המאמן כדורסל שלו שלא קלט מה הסיפור שלי והמשיך לקרוא לו איתן במלעיל ומה הסיפור שלך, מה את כזאת היסטרית, הוא אמר לי, והתאפקתי לא לבכות ואמרתי לו, כי ככה, זה השם שלו ותפסיק, פשוט תפסיק, ולא אמרתי לאיתני שלי שאני מאחלת לו בפעם הראשונה בחיים שלי להיכשל בהגשמת משאת הנפש שלו כישלון חרוץ.

התמונה של ‏איריס אליה כהן‏.

הפוסט שלי על איתן בלחסן ז"ל שפירסמתי ביום הזיכרון הגיע לאישתו, רעיה, והיא שלחה לי את הכותרת הזאת, שהתפרסמה בידיעות אחרונות ביום הזיכרון. אלוהים עדי שלא ידעתי. אלוהי הצטרפויות המקרים. אין לתאר.

התמונה של ‏איריס אליה כהן‏.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאיריס אליה כהן