בננות - בלוגים / / גרוסמן ואני ♥
שחרחורת
  • איריס אליה כהן

    איריס אליה-כהן, סופרת ומשוררת, כלת פרס ראש הממשלה ליצירה לשנת 2015. "מַכְּתוּבּ" (הקיבוץ המאוחד, 2011), זכה בפרס שרת התרבות ובפרס רמת גן 2012; ספריה "דושינקָא, נשמה" (הקיבוץ המאוחד, 2013), ו"גלבי" (ידיעות ספרים, 2016) נמנו שניהם עם תריסר המועמדים לפרס ספיר. שירים מתוך ספרי שיריה "שחרחורת" (הוצאה עצמית, 2014) ו״פלא״ (ידיעות ספרים 2017) תורגמו לאנגלית, צרפתית וספרדית, פורסמו בעיתונות, בכתבי עת ובבמות אחרות בארץ ובעולם, רבים מהם הולחנו ומבוצעים על ידי אומנים שונים ולאחרונה נכנסו שניים מהם לתוכנית הלימודים הארצית בספרות. המופע "פלא – משירי איריס אליה-כהן" ובו שירים שהלחין אמיר עמרמי למילותיה של אליה-כהן, בביצוע מורן קשרו-עקרבי, עולה בימים אלה על הבמות ברחבי הארץ.

גרוסמן ואני ♥

יש לי סיפור מטורף משבוע הספר הראשון שלי כסופרת, מיד אחרי שיצא 'מכתוב' ובו פגישה מיתית עבורי עם גרוסמן, פגישה שלאחריה ליטרלי כמעט מתי. אמיתי. בהן צדק. אבל זה ארוך. אני אכתוב על זה סיפור קצר.
אבל אחר כך שלחתי לו את 'שחרחורת', וזה המכתב שקיבלתי ממנו. קלישאתי ככל שזה נשמע, היה זה אחד הימים המאושרים בחיי. ועדיין המכתב הזה מונח למראשות שולחני, לחזקני בעיתות שפל.

איריס,
איזה ספר חזק.
הכל יש בו. חיים מלאים.
והכל כל כך מוחשי וזועק,
האהבה והעוני, ועלבון הילדה
שהיית, והיומיום שתחת אצבעותייך
נעשה פָּרוּם.

הספר כבר שבועיים על
השולחן שלי, וכל פעם אני
חוזר אליו קצת. תודה,
דויד.

התמונה של ‏איריס אליה כהן‏.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאיריס אליה כהן