בננות - בלוגים / / תוכנית רדיו שהוקדשה ל"פלא":
שחרחורת
  • איריס אליה כהן

    איריס אליה-כהן, סופרת ומשוררת, כלת פרס ראש הממשלה ליצירה לשנת 2015. "מַכְּתוּבּ" (הקיבוץ המאוחד, 2011), זכה בפרס שרת התרבות ובפרס רמת גן 2012; ספריה "דושינקָא, נשמה" (הקיבוץ המאוחד, 2013), ו"גלבי" (ידיעות ספרים, 2016) נמנו שניהם עם תריסר המועמדים לפרס ספיר. שירים מתוך ספרי שיריה "שחרחורת" (הוצאה עצמית, 2014) ו״פלא״ (ידיעות ספרים 2017) תורגמו לאנגלית, צרפתית וספרדית, פורסמו בעיתונות, בכתבי עת ובבמות אחרות בארץ ובעולם, רבים מהם הולחנו ומבוצעים על ידי אומנים שונים ולאחרונה נכנסו שניים מהם לתוכנית הלימודים הארצית בספרות. המופע "פלא – משירי איריס אליה-כהן" ובו שירים שהלחין אמיר עמרמי למילותיה של אליה-כהן, בביצוע מורן קשרו-עקרבי, עולה בימים אלה על הבמות ברחבי הארץ.

תוכנית רדיו שהוקדשה ל"פלא":

"וממחר נחזור להתחלה, לפתח הבריאה, לזמן בו לא היה עבר ולא היה לנו דבר מלבד האור, הדם, הנגיעה, נלבש מאום, נשתוק ונתבונן במנוסת האיילות על קיר המערה האדמדם. כוכבי הלכת כמו הלבנה במילואה ירופפו באיטיות את דוק החשיכה. לא נחכה לכלום, מלבד להבטחה." כך כותבת בפשטות ובתבונה המשוררת איריס אליה כהן בספרה היפיפה "פלא" שהוא כולו כפלא אחד גדול. כבר כמה שנים שלא קראתי ספר שירה בכזאת השתוקקות ובכזו תחושה של הזדהות. התוכנית היום מוקדשת לספר הפילאי הזה. שבת שלום לכם לכן ולנו. אוהבת מאוד, רונה.

"וממחר נחזור להתחלה, לפתח הבריאה, לזמן בו לא היה עבר ולא היה לנו דבר מלבד האור, הדם, הנגיעה, נלבש מאום, נשתוק ונתבונן במנוסת האיילות על קיר המערה האדמדם. כוכבי הלכת כמו הלבנה במילואה ירופפו באיטיות את דוק החשיכה. לא נחכה לכלום, מלבד להבטחה." כך כותבת בפשטות ובתבונה המשוררת איריס אליה כהן בספרה היפיפ…
MIXCLOUD.COM

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאיריס אליה כהן