בננות - בלוגים / / מאירה ברנע גולדברג כותבת על 'פלא'
שחרחורת
  • איריס אליה כהן

    איריס אליה-כהן, סופרת ומשוררת, כלת פרס ראש הממשלה ליצירה לשנת 2015. "מַכְּתוּבּ" (הקיבוץ המאוחד, 2011), זכה בפרס שרת התרבות ובפרס רמת גן 2012; ספריה "דושינקָא, נשמה" (הקיבוץ המאוחד, 2013), ו"גלבי" (ידיעות ספרים, 2016) נמנו שניהם עם תריסר המועמדים לפרס ספיר. שירים מתוך ספרי שיריה "שחרחורת" (הוצאה עצמית, 2014) ו״פלא״ (ידיעות ספרים 2017) תורגמו לאנגלית, צרפתית וספרדית, פורסמו בעיתונות, בכתבי עת ובבמות אחרות בארץ ובעולם, רבים מהם הולחנו ומבוצעים על ידי אומנים שונים ולאחרונה נכנסו שניים מהם לתוכנית הלימודים הארצית בספרות. המופע "פלא – משירי איריס אליה-כהן" ובו שירים שהלחין אמיר עמרמי למילותיה של אליה-כהן, בביצוע מורן קשרו-עקרבי, עולה בימים אלה על הבמות ברחבי הארץ.

מאירה ברנע גולדברג כותבת על 'פלא'

מאירה ברנע גולדברג

בכל פעם כשאני טסה לחו"ל דגנית השכנה המסכנה שלי מקבלת את משימת חייה: האחראית הבלעדית על קבלת ושמירת דברי הדואר שאני מקבלת.
אתמול היא שכרה משאית וחמישה פועלי בניין על מנת להעביר לי את כל ארגזי הספרים שקבלתי וכל כך שמחה שסוף סוף יש לה מקום בבית והיא יכולה להחזיר את הבן הקטן שלה מהפנימיה אליה נאלצה לשלוח אותו כשחדרו הפך לחדר איחסון ספרים.
ואני כבר בחדר המדרגות התנפלתי על הארגזים והמעטפות די בטירוף על מנת לאתר מבין כולם את שני הספרים להם חיכיתי יותר מכל.
קבלו אותם במחיאות כפיים סוערות:
חשופים בצריח של שבתי טבת ופלא – פואמות ושירים שלאיריס אליה כהן.
ועכשיו אני יודעת שיהיה שבוע מעולה!!
טור המלצות שבוע הספר מתחיל להיכתב ממש בעוד שבוע לאחר שאסיים לקרוא אי אלו ספרים.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאיריס אליה כהן