ארכיון חודש: אוקטובר 2010

נתינה

             נתינה  שלוש לפנות בוקר   זה לא שאני מתהפך על מיטתי  שהייתה לזמן קצר מיטתנו.  יצאת לקנות סיגריות.  רצית משהו מתוק.  הקיוסק שפתוח כל הלילה לא רחוק.  שעתיים לסיגריות ומתוקים.  אני מקווה שלא תחזור.  זו האמת.  לא שמעתי רעש תאונה.  ברחת.  פשוט בלי שלום ברחת.  כמה נדוש.  אני לא מרגיש שום צורך של בעלות עליך.  אני יודע שהתאהבות ואהבה אינם ...

קרא עוד »

סחרחרת בדידויות

                           סחרחרת בדידויות  אני בודד אתה בודד והיא בודדת  ובגלל זה היא אחרה את הרכבת.  מה שהיא לא יודעת  שהוא לא היה עליה  על הרכבת.  ואם הייתה פוגשת בו  הוא לא היה מפיג את בדידותה.  בדידות איננה תלויה באחר.  בדידות בשחלות בביציות ובחצוצרות.  זו תרועת הבדידות.  הרעש שמנסים להשתיק.  בדידות היא הלב.  לב התחושות והפחדים.                                   **  אני הולך ...

קרא עוד »

אנשים טובים. ניר ברעם

לפני איזה זמן מישהו שאל אותי, קראת את ניר ברעם החדש. לא קראתי. השאלה הפכה לזרזיף, קראת כבר את אנשים טובים, קראת את ניר ברעם. הזרזיף הפך למבול מה אתה חושב על החדש של ברעם. כתבת על אנשים טובים? לא לא לא לא.  החלטתי לחכות קצת שהגל ישכח. כעת, יום כיפור החלטתי שזה יום טוב לשקוע ב510 עמודים שיש מי ...

קרא עוד »

נעליים אדומות

הסרט "נעליים אדומות" היה יכול להיות בקלות מלודרמת מחול פשוטה בה רקדנית בלט נקרעת בין אהובה ובין אמנותה.  גרטה גרבו שיחקה דמות כזאת בסרט "גרנד הוטל" ( 1932) אלא שגרבו הייתה משכנעת כרקדנית בלט כמו אילו שוורצנגר היה משחק את נורייב.  אבל בסצנות הרומנטיות לא היו לה מתחרות כמובן. ואגב, לא ראו אותה רוקדת בסרט. זו הייתה רק אינפורמציה על ...

קרא עוד »

מי אמר מלים

 שום דבר איננו מה שמתכוונים אליו.  אומרים אור.  אור איננו ההיפך מחושך.  תגדיר לי אור.  צייר לי כבשה.  צנצנות הדבש של פו  קוראות רק לי  אתה לא שומע.  שחור ולבן.  אהבה.  מה משמעותה בשבילך  מהי אהבה בשבילי.  המלט כבר קרא  מלים מלים מלים  אתה אוהב אותי אולי.  מה אתה בעצם רוצה.  מה התמורה המצופה .  יש לי מיני רגשות כלפיך.  ...

קרא עוד »

ווצק בתאטרון הקאמרי

גיאורג ביכנר מת בגיל 23. את מחזהו (השני) וויצק לא גמר לכתוב. לאחר מותו בטיפוס נמצאו אוסף הסצנות ממנו הורכב המחזה המוצג היום.  למרות שנקבעה איזו גרסה של הצגת המחזה, למעשה כל במאי ופרשן יכול לשנות את הסדר ולהציג את המחזה לפי תפיסתו.  ביכנר נחשב לאחד מאבותיו של התיאטרון המודרני. הוא עומד על קו התפר שבין תיאטרון הבגדים היפים, כלומר ...

קרא עוד »

איחש פישר

מעשה בגבר שאיננו איש אלא איחש. לפעמים הוא פישר (בפה דגושה) כלומר משתין. ולפעמים פישר, כלומר דייג. ואכן אלו הן הסיטואציות ביניהן מיטלטל איחש.  אני איש שמשתין באסלה, הוא אומר בתחילת המחזה. "נשארתי עם עצמי ובלי קטן. אבל מי זה עצמי. אולי יש שם יותר עצמי מאשר פה"  זהו עוד אחד ממחזות העיזבון של חנוך לוין. אינני יודע מתי כתב ...

קרא עוד »

רצח בכביש המהיר. תאטרון תמונע

  אני חייב להתחיל באיזו הצטדקות. אינני הולך מספיק להצגות פרינג'. או בגלל שהן לא מושכות אותי, או בגלל שלא נוח להגיע אני עצלן. וגם מפני שאני שמרן כנראה ונדמה לי שתיאטרון ניסיוני יהווה לי בעיה. אינני יודע מניין לי המחשבה הזו. תיאטרון פרינג' נחשב בדרך כלל לתיאטרון המעלה ניסיונות חדשניים ועומדים נגד התיאטרון הרפרטוארי המקובל. אך לנו אין תיאטרון ...

קרא עוד »

© כל הזכויות שמורות לדן לחמן