גֵּרוּשִׁין (מעין אייקו, לְא')
שִׁלְשׁוֹם–
רֶוַח בֵּין אוֹת לְאוֹת
אֶתְמוֹל– בֵּין מִלָּה לְמִלָּה
בֵּין מִשְׁפָּט לְמִשְׁפָּט
הַיּוֹם– בֵּין בַּיִת לְבַיִת.
עקיבא קונונוביץ
ירושלים, 19 באוגוסט 2009
גֵּרוּשִׁין (מעין אייקו, לְא')
שִׁלְשׁוֹם–
רֶוַח בֵּין אוֹת לְאוֹת
אֶתְמוֹל– בֵּין מִלָּה לְמִלָּה
בֵּין מִשְׁפָּט לְמִשְׁפָּט
הַיּוֹם– בֵּין בַּיִת לְבַיִת.
עקיבא קונונוביץ
ירושלים, 19 באוגוסט 2009
עקיבא, נוגע ללב וחכם. לא, מכאיב ממש.
רות, ממסתרי השירה: לא חלמתי שאכתוב אי-פעם שיר על נושא זה.
תגובתך ריגשה אותי.
עקיבא
זה יפה – והעצב גובר משורה לשורה, ככל שהרווחים גדלים.
תודה, עדה, על עצם תגובתך ועל תוכנה.
עקיבא
תיאור עדין של תהליך מפחיד. יפה השיר.
לי, תגובתך שימחה אותי.
עקיבא
מעט המכיל את המרובה. שירך, עקיבא, ממצה במעט מילים את תהליך הפרוד, כה נכון ועצוב
תודה, חנה, שימחת אותי.
עקיבא
צנום אך אומר רבות.
תודה, יעל, שמחתי על תגובתך.
עקיבא
אהבתי. עצוב הרוח שהפך לפער.
לוסי, הגדרת את זה במדוייק: רווח שהפך לפער.
תודה
עקיבא
עקיבא, מעט המחזיק את המרובה. כפל המשמעות של משפט ובית עובד כאן שעות נוספות של כאב.
אמיר, שמחתי שחזרת. תודה על תגובתך. בקשר לכיבוש אדום בימי אלכסנדר ינאי זו כמובן חריגה מרוח היהדות. ובכלל, כדאי להזכיר לעצמנו שהשקר הכי נפוץ הוא לראות חלק מן האמת כאמת. כולנו עלולים ליפול בפח הזה.
אשמח אם נמשיך לשוחח על נושא חשוב זה.
עקיבא
עקיבא, מסכים אתך ששהשקר הכי נפוץ הוא לראות חלק מן האמת כאמת, ושכולנו עלולים ליפול בפח הזה, כי נוח או נעים.
עניתי לך במפורט בבלוגי. האמת אינה מחמיאה כל כך ליהדות, אני חושש.