בננות - בלוגים / / אוגוסט ניסי
זמן הרוך
  • יודית שחר

    נולדתי על גבול שכ' התקווה, אני חיה בפתח תקווה עם שני ילדי. תקווה היא מילה משמעותית בסיפור החיים שלי. למדתי היסטוריה באונ' תל אביב וחינוך מיוחד בסמינר הקיבוצים. אני מלמדת ומנחה אוכלוסיות מוחלשות. כותבת שירה מגיל שבע, מפרסמת שירה פוליטית חברתית בכתבי עת: "קשת החדשה", "מטעם", "משיב הרוח", "מעין", "עמדה", "הכיוון מזרח", "אתגר", "הליקון", "עיתון 77" ועוד. באנתולוגיות: "אדומה", "עקלקלות", "לאחותי, כתיבה פמיניסטית" ועוד. ספר שירי הראשון, "זו אני מדברת", יצא בימים אלה בהוצאת "בבל" ובתמיכת קרן "קסת"  

אוגוסט ניסי

 

כמעט כל חיי לא כתבתי באוגוסט. אני מרגישה כמו סהרורית באוגוסט, מסונוורת מהאור הפולשני, המעוור, הנוקם והנוטר של המקום הקשה הזה.
השנה באוגוסט אירע לי נס, פרץ יצירתיות יוצא דופן. כעשרה שירים נולדו לי באוגוסט, כל אחד אחר, כל אחד בזרם שונה, בדיבור אחר, על משהו אחר.
כל דבר ייצר אצלי שיר, כל מחשבה צעירה באמבטיה על הבוקר, מתחת לזרם המים. לפעמים התחלתי לכתוב שיר מסויים, ולפתע נולד לי פתאום באמצעו שיר אחר, שלם לחלוטין, מתוך זרימה אחרת, עם רעיון אחר. ממש נולד שלם מתוך הבטן. כאילו נוצק לתוך היד שכתבה אותו, במהירות, ברהיטות, מהתת מודע.
כמה נהניתי מהאורגיה הזאת, ידעתי שהיא תסתיים ברגע שאחזור לעבודה.
ואכן היא הסתיימה.
את השירים הללו פרסמתי בבלוג שלי ברשימות וורדפרס.
אתם יכולים לקרוא כאן את השחורה שחורה.
וגם את  הרץ למרחקים קצרים.
תוכלו למצוא שם שירים נוספים חדשים.
אנא, אם מישהו מקבל ממני תגובה, הרוטינה היא כרגיל, והיא לא ממני.
שנה טובה לכם חברים.
רק אור ואור ואור. ואפשר גם קצת חושך בשביל האיזון.

 

 

 

 

 

© כל הזכויות שמורות ליודית שחר