בננות - בלוגים / / מקרה שכמעט קרה ביום האהבה
גילגול איטי
  • אהוד פדרמן

        דברי ימים אבודים  " וְסָפַרְתָּ לְךָ שֶׁבַע שַׁבְּתֹת שָׁנִים, שֶׁבַע שָׁנִים שֶׁבַע פְּעָמִים וְהָיוּ לְך יְמֵי שֶׁבַע שַׁבְּתֹת הַשָּׁנִים, תֵּשַׁע וְאַרְבָּעִים שָׁנָה."     וּבִשְׁנַת הַחֲמִשִּׁים, הָעֳלוּ בָּאוֹב עַצְמוֹת אָבִי שֶׁכִּמְעַט נָמוֹג בַּעֲנַן עָשָׁן שֶׁל דּוּבֶּק 10 וְהוּא בֵּן אַרְבָּעִים וְתֵּשַׁע   עַצְמוֹת הַשָׁנִים בָּהֵן מִלּוֹתי עָבְדוּ אֶת הַמִּסְפָּרִים                   עֲצוּמוֹת עֵינַיִם וְלֹא הִשְׁמִיטוּ וְלוּ חוֹב אֶחָד   הַשּׁוּמָן שֶׁצָּבַרְתִּי עַל בְּשָׂרִי לְכַסּוֹת אֶת שְׁרִירוּת הַלֵּב עַד-לֹא-יָדַע שֶׁאַהֲבָה וּכְאֵב תְּחוּשׁוֹת נִרְדָפוֹת הֵן   וְעוֹד בְּעֹצֶם מֶחְדָלֵי יָמַי,       רִבְבוֹת שָׁעוֹת אֲרוּרוֹת שֶׁעֻכְּלוּ בְּשֵׁרוּתָיו שֶׁל מֹלֶךְ הַמִלְחָמוֹת, יֵשׁ/יֵשׁ בְּרֵירָה   שְׁנוֹת שִׁירָה עֲצוּרָה שֶׁבִּלִיתִּי בְּמוֹסָד הַצַּעַר 'נְעוּרִים מְאֻשָּׁרִים' עֲצָמוֹת רַכּוֹת שֶׁל שְׂפַת אֵם, סְחוּטָה מִשִׂפְתֵי אָב עָיֵף, קְפוּצוֹת בֶּאֱמוּנָה שֶׁמִּלּוֹתָיו שֶׁל אָדָם קְצוּבוֹת, שְׁאוּבָה מִפְּטָמוֹת בּוּרוֹת   שׁוֹפְעוֹת אַהֲבָה מְפֻטְפֶּטֶת הַיּוֹנֶקֶת אֶת אִיד קִיוּמִי.   וּבִשְׁנַת הַיּוֹבֵל   קָרְמוּ עוֹר מְצֻלָּק מַצַּע לְדִבְרֵי    יָמִים אֲבוּדִים. בוגר התכנית לכתיבה יוצרת באוניברסיטת חיפה. ספר השירים , ' רחיפאי' ראה אור בהוצאת אבן חושן בשנת 2007   ספר השירים ' ויהי קול', ראה אור בהוצאת פרדס בשנת 2013 .    שירים רב-פסיגיים, חד-עונתיים, נטמנים פה ושם במטע הבננות

מקרה שכמעט קרה ביום האהבה

 

שמוליק (סונטה)
 
וְכָךְ קָרָה  מַה שֶּׁכִּמְעַט קָרָה
עֶלֶם חֲמוּדוֹת שׁוֹטֵט לְלֹא מַטָּרָה
לְאוֹרֶךְ רְצוּעַת חוֹף מְיֻחֶמֶת וְצָרָה
מוּלוֹ צָעֲדָה צְעִירָה רַחֲבַת מְמַדִּים
לְבוּשָׁה לְלֹא בּוּשָׁה, מִינִימוּם בְּגָדִים 
(לְיַדָּה הִזְדַנְבָה כַּלְבַּת שְׁמִירָה זְעִירָה).   
שָׁלוֹם שְׁמוּלִיק, אָמְרָה לוֹ, וְעַד מְהֵרָה
נוֹצְרָה  אֲוִירָה מַתְאִימָה לִדְבַר עֲבֵרָה   
מִן רָצוֹן כָּבוּשׁ  לְמִמּוּשׁ חֲדִירָה  
 אַךְ לַמְרוֹת הַמַּטָּרָה הַבְּרוּרָה
שִׁקִּדְשָׁה אֶת כָּל הָאֶמְצָעִים
לְשָׁקֵר, לַבָּחוּר לֹא הָיָה  נָעִים
אֲנִי לֹא שְׁמוּלִיק, עָנָה וְהַנַּעֲרָה בּוֹ גָּעֲרָה:
לֹא חָבָל ? שְׁמוּלִיק הָיָה זִיּוּן לֹא רַע.

 

10 תגובות

  1. החלומות שלי בחרוזים מפיך

  2. מירי פליישר

    יש איזה קצר נראה לי בתקשורת בין המינים, למרות שהשיר מדבר על חפץ ההזדיינות שלה במיוחד. לאור כל מה שמתעורר לאחרונה, אני שואלת את עצמי איך זה הגיע לזה , בנוסף לנטייה לתוקפנות כלל ארצית. ואני חושבת שזה בעיקר צורת חשיבה אחרת.
    למשל להגדיר מישהו על פי מידות שומניה כביכול בעדינות , מיד שולח אותה למחלקת הבשר, וכמובן לא בשר משובח במיוחד. ותסלח לי על הרגישות הפמיניסטית שלי.

    • אהוד פדרמן

      מירי יקירתי,
      אמנם אני גבר, אך נמצא איתך באותה דעה בענין המקח והממכר, הדיבורים והמעשים המגונים שהתנהלו ומתנהלים במה שאת מכנה שוק הבשר (לא נראה לי שהמקרים מתרבים אלא שכיום יש חשיפה רבה יותר ונכונות של הקורבנות לדבר- עקב שינוי חקיקה ושינוי התפיסה החברתית לפחות טולרנטית כלפי הטרדות מיניות).

      אלא מה, אם תקראי בעיון את השיר תמצאי שנושאו הוא חופש בחירה ומי שאומרת את הדברים 'השוקנים-בשריים' מפורשות זו האישה וכל השאר הוא מראית עין והרהורי זימה המסתובבים בשטח ולא ברור עד לסוף מי מהרהר אותם (הדמויות בשיר? הקורא/ת? הכותב?)
      בכל מקרה, אני מקווה שאינך מתכוונת להגיש תלונה למשטרת המחשבות !

      • מירי פליישר

        אהוד היקר
        תודה על תגובתך הלא נעלבת. מה שאני מנסה לחשוב בזמן האחרון שבאמת יש הבדל בין צורות מחשבה גבריות ונשיות.
        מעניין מה שאתה חושב שייתכן שגם מה שהיא אומרת זה הוא. בכל אופן יש נשים שאימצו את צורת ההתבטאות הבוטה. פתאום אני מבינה גם שבוטות אולי איננה, לפחות היום, תחום גברי בלבד, וזה כנראה תלוי באופי האדם/אדמה. אני מנסה לראות את התמונה ממקום קצת יותר כללי. וזה לא קל.
        כמו שאתה אומר, הדברים יותר גלויים כיום וטוב שכך.

        • אהוד פדרמן

          מירי יקירתי,
          מתוך התבוננות מרובת שנים בעולם ובמיקרו קוסמוס בו אני חי, הגעתי מזמן למסקנה הלא מקורית שככלל, גברים ונשים הם יצורים שונים אלה מאלה לא רק ביולוגית אלא גם באורח מחשבה, בצרכים ביכולות ובראיית העולם. ובשטחים רבים יתרונן של הנשים על הגברים בולט. למשל בנושא הקרוב ללבי של יכולת ביטוי מילולית, בעל פה ובכתב. מאז שנפתרה בעיית ה'חדר משלה' נכתבות יותר ויותר יצירות מופת בידי נשים.

          • אהוד פדרמן

            ואשר לענין הבוטות המילולית התנהגותית, אני בהחלט מעדיף שגברים יסגלו לעצמם כללי התנהגות 'נשיים' ולא להפך

  3. עכשיו זה לא זמן טוב
    לכתוב
    כזאת מין- שירה.
    אוירה
    לרצון חדירה?
    מזל שאותה בחורה
    עם אותה אמירה.
    שאם לא כן, במהרה
    היית חוטף מלקחת קרה
    במקרה הטוב.
    (עוד מקרה שכמעט קרה).

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאהוד פדרמן