בננות - בלוגים / / ובאמצע החשק, עניני לשון
גילגול איטי
  • אהוד פדרמן

        דברי ימים אבודים  " וְסָפַרְתָּ לְךָ שֶׁבַע שַׁבְּתֹת שָׁנִים, שֶׁבַע שָׁנִים שֶׁבַע פְּעָמִים וְהָיוּ לְך יְמֵי שֶׁבַע שַׁבְּתֹת הַשָּׁנִים, תֵּשַׁע וְאַרְבָּעִים שָׁנָה."     וּבִשְׁנַת הַחֲמִשִּׁים, הָעֳלוּ בָּאוֹב עַצְמוֹת אָבִי שֶׁכִּמְעַט נָמוֹג בַּעֲנַן עָשָׁן שֶׁל דּוּבֶּק 10 וְהוּא בֵּן אַרְבָּעִים וְתֵּשַׁע   עַצְמוֹת הַשָׁנִים בָּהֵן מִלּוֹתי עָבְדוּ אֶת הַמִּסְפָּרִים                   עֲצוּמוֹת עֵינַיִם וְלֹא הִשְׁמִיטוּ וְלוּ חוֹב אֶחָד   הַשּׁוּמָן שֶׁצָּבַרְתִּי עַל בְּשָׂרִי לְכַסּוֹת אֶת שְׁרִירוּת הַלֵּב עַד-לֹא-יָדַע שֶׁאַהֲבָה וּכְאֵב תְּחוּשׁוֹת נִרְדָפוֹת הֵן   וְעוֹד בְּעֹצֶם מֶחְדָלֵי יָמַי,       רִבְבוֹת שָׁעוֹת אֲרוּרוֹת שֶׁעֻכְּלוּ בְּשֵׁרוּתָיו שֶׁל מֹלֶךְ הַמִלְחָמוֹת, יֵשׁ/יֵשׁ בְּרֵירָה   שְׁנוֹת שִׁירָה עֲצוּרָה שֶׁבִּלִיתִּי בְּמוֹסָד הַצַּעַר 'נְעוּרִים מְאֻשָּׁרִים' עֲצָמוֹת רַכּוֹת שֶׁל שְׂפַת אֵם, סְחוּטָה מִשִׂפְתֵי אָב עָיֵף, קְפוּצוֹת בֶּאֱמוּנָה שֶׁמִּלּוֹתָיו שֶׁל אָדָם קְצוּבוֹת, שְׁאוּבָה מִפְּטָמוֹת בּוּרוֹת   שׁוֹפְעוֹת אַהֲבָה מְפֻטְפֶּטֶת הַיּוֹנֶקֶת אֶת אִיד קִיוּמִי.   וּבִשְׁנַת הַיּוֹבֵל   קָרְמוּ עוֹר מְצֻלָּק מַצַּע לְדִבְרֵי    יָמִים אֲבוּדִים. בוגר התכנית לכתיבה יוצרת באוניברסיטת חיפה. ספר השירים , ' רחיפאי' ראה אור בהוצאת אבן חושן בשנת 2007   ספר השירים ' ויהי קול', ראה אור בהוצאת פרדס בשנת 2013 .    שירים רב-פסיגיים, חד-עונתיים, נטמנים פה ושם במטע הבננות

ובאמצע החשק, עניני לשון

לשון היא איבר מין זכרי ונקבי שווה זכויות  ויכולות (עם יתרון קל לנשים), רב שימושי ורב משמעי, החל מלשון נופל על לשון דרך לשון רכה שלא רק תשיב חֵימה אלא תעלה את חוּמהּ של האוזן הנמענת ואולי את חומם של איברים נוספים המחוברים לאוזן. ויש לנו, לשון זכר בגוף נקבה ולשון נקבה בגוף זכר וגם דבקה לשונו לחיכהּ ולשונה לחיכו והיו לבשר אחד ועוד כהנה וכהנה שימושי לשון בתנוחות סַגִּי-נְהוֹר. (אתן מוזמנות ומוזמנים להציע חידודי לשון בתגובות). אגב, באותו הקשר מיני אני מניח שכבר דנתם בענין רבדי המשמעות של בננה שלשונית היא נקבה והיא נקֵבתו של הבן בכאילו כזה, ובצורתה  מזכירה דווקא איבר זכרי ומה ארוטי יותר מאישה האוכלת להנאתה בננה.

אך לא לשם כך כינסתי אתכן בתחילת שבוע החשק שנפל עלינו לתענוג ולעינוג, אלא כדי להביע את דעתי לגבי המונח טוּרָנִים שאמיר אור משתמש בו כתחליף לבלוגרים.  כבלוגר מתחיל ועַם הארץ, רצתי למקרא המילה למילון אבן-שושן וכשלא מצאתי את מבוקשי שם, חשבתי שזה בגלל שלא קניתי את המהדורה החדשה, או שזה חלק מהבורות שלי במיתולוגיה היוונית שכן המילה דומה למילה טִירָנִים (עריצים) שמקורה ביוונית עתיקה. בסוף, כשלא היתה ברירה הפעלתי את התאים האפורים השמורים אצלי למצבי מצוקה שכאלה והבנתי במה מדובר. הבנתי אך לא הייתי מרוצה. וכאן אני מגיע לענין הלשון שבכותרת.  אני מציע וכנראה שלא באופן מקורי שהבלוגר יהיה טוראי והבלוגרית, טוראית וברבים, בהתאם, טוראים וטוראיות. ומה הרבותא. שאז יכולים להיות  לנו טוראי-ראשון וטוראית ראשונה, כלומר אלה שיש להם זכות ראשונים והם גרים כבר בשיכון וותיקים ועוד יהיו לנו רב-טוראית ורב- טוראי שיקבלו הסמכה רבנית ממועצת הטוראים ויהיו אלה שהטורים, (סליחה, הפוסטים) שלהם הכי נקראים.

על החתום

טוראי א. פדרמן המצפה לעלייה בסולם הדרגות     

4 תגובות

  1. אהוד, רגע אחרי שהוסמכת בזה לרב-טורן, במה עדיף הטירנוס היווני על הטוראי הצה"לי שלנו?
    אבל יותר מזה הוטרדתי ב"יתרון קל לנשים" שמנית פה. התוכל להתיר את לשונך ולהאיר את עינינו?

    • אמיר, אל תמשוך אותי בלשון ודי לחכימא ברמיזא שקצרה לשוני מלהגיע למעמקים אליהם היא משתוקקת.

      חוץ מזה לאור שתיקתן הרועמת נראה לי שהבננות יזרקו בקרוב את הבננים מהבלוגיה בגלל שהם רוצים רק להתגסס. ומה יגידו הבננים להגנתם:

      1) התגססות היא פעילות גופנית תומכת חיים

      2) התגססות עדיפה על גסיסה

  2. למה צבא בכל מקום? בשביל מה השתחררנו מהשירות? לא די לנו? גם בבננות?

    בלוגר
    בלוג
    פוסט

    די לטהרנות!

    • תשובה אחת לארבע השאלות:

      כי משורה ישחרר רק המוות!
      (מתוך המנון הלח"י)

      ועוד מעט תוכל לחדש נעוריך כקדם ולהגיש את הלחי השניה לביבי נתניהו

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאהוד פדרמן