בננות - בלוגים / / תמונה קבוצתית עם אלוהים
חני שטרנברג
  • חני שטרנברג

    ילידת חיפה. כותבת שירה ופרוזה ואמנית רב תחומית. בוגרת האקדמיה למוסיקה ולמחול ע"ש רובין בירושליים. נשואה ואם לשלושה. מתגוררת בזכרון יעקב. ספרים:   שירי מעבר – שירה – ספריית פועלים, 1999 עונות – פרוזה – ספריית פועלים, 2000 עכשיו הזמן לומר אמת - שירה - הוצאת גוונים, 2009 תערוכות:   תערוכות יחיד –   במקום ספר – תיאטרון הידית, פרדס חנה, 2007 סיפורים במגירה – גלרייה לאמנות קיבוץ גן שמואל, 2008 שירת הבית - מוזיאון העלייה הראשונה, זכרון יעקב, 2009 בדרך להוצאת הספרים - קרון הספרים, טבעון, 2010 מחסן פואם - וידאו ארט בכנס השוק השני בעין השופט, 2011  קבוצתיות –   סדק סדק תרדוף – גלרייה לאמנות קיבוץ גן שמואל, 2005 ארץ חמדה – בית האמנים, בית שאגאל, חיפה, 2005 אמאל''ה – יום האישה הבינלאומי, עמותת אמני נתניה, 2006 כסאות – גלריה לאמנות קיבוץ גן שמואל, 2007 יד ביד – פסטיבל החג של החגים, חיפה, 2007   מופעים:   שירים נעים שירים – מופע מחול - פסטיבל עכו, 1983 מתחת לחול – מופע מחול - - פסטיבל עכו, 1985 מופע שירים במסגרת התערוכה "במקום ספר" בתיאטרון הידית, 2007. מיצג באירוע הפתיחה של התערוכה "סיפורים במגירה" בגלרייה לאמנות בגן שמואל.2008 מפרסמת גם באתר "רשימות" – "יוצאת לאור" http://hanist.wordpress.com/  

תמונה קבוצתית עם אלוהים

 

 

 

תמונה קבוצתית עם אלוהים

תמונה קבוצתית עם אלוהים


משתתפים:

דוד אדלר  –   תמרה אור סלילת – יואב איתמר –   רות בלומרט –   זאב ברקן  –  יואל גילינסקי – יובל גלעד – אמילי דיקנסון –  ציליה דרפקין –  עציונה הלמן – פרידון זיימוגלו – ישראל חינטייב – יונתן יובל –  ו.ב. ייטס –  שירה כהן –  שרה כוי –   ענת חנה לזרע –  דויד לידר –  אורנה לנגר –  אלזה לסקר שילר  – שי אריה מזרחי  –  אלפונסינה סטורני – טלי עוקבי –  בוהדנה מטיאש –  מיכאל פבזנר –  אנטון פפרני –  נמרוד רונן –  מוריה רחמני – נֹעם שדות – חני שטרנברג –  עומר 
שין

אלוה היכן שהוא

אלוה היכן שהוא

משתתפים:

שירלי אבידן –  שלמה אֲבַיּוּ – אביבה אוּרי – אבי אלקיים – מרית בן ישראל –

ליטל בּר – רות דולורס וייס – אשר זנוֹ – בּנוֹ כּלֵב –  טלי לטוביצקי

רוני מוסנזון- נלקן – נטלי מסיקה – עמוס נוֹי – דודו פּלמה – עמנואל פּינטוֹ

ג'ון פּפּר קלארק בֶּקֶדָמוֹ – ג'ק קרואק – שוֹעִי רז – מוריה רחמני – שוטטסוּ

מיכל שטיינר – חני שטרנברג  

דבר העורכים* 

 

הודות להיענות גדולה של כותבים, שלשמחתנו פנו אלינו, אנחנו מוציאים הפעם לאור גיליון כפול של מקף הכולל בנוסף לגיליון 2 – תמונה קבוצתית עם אלוהים – גם את מוסף מקף (גיליון 3) – אֱלוֹהַ הֵיכָן שׁהוּא- בעריכת העורך האורח  שועי רז.

לא לחינם אלוהים הוא שם עצם ברבים. אפילו בתנ"ך אומר אלוהים: "נַעֲשֶׂה אָדָם בְּצַלְמֵנוּ כִּדְמוּתֵנוּ" (בראשית א, כו). הוא גם מגלה בעצמו גישה פּלוּרליסטית פתוחה לפרשנויות על אודותיו באָמרו: "אהיה אשר אהיה".

לא במקרה שום גיבור תנ"כי לא ראה את פניו. אפילו משה, הנחשב לגדול הנביאים, ראה רק את אחוריו. בספר איוב אלוהים אף כופר באפשרות שבני אדם מסוגלים להבין את שיקוליו. בתלמוד ישנו הסיפור המפורסם על תנורו של עַכנַאי, שבּוֹ  מתגלה מחלוקת בין ר' אלעזר בן הורקנוס, המייצג כביכול את קול הנבואה, לבין חכמים בראשותו של רבי יהושע, המייצג את סמכות ההלכה. הסיפור מכריע לטובת הסמכות ההלכתית, וכמו מנתק סופית את הקֶשר בין הוכחות נבואיות דמויות קסמים לבין חיינו היומיומיים, האנושיים, או בין כוחו ורצונו של אלוהים לבין חיי הדת.

אלוהים משתתק, וחוזר מאוחר יותר בספרות העברית רק כדי להיות אלוהים כמידת אדם – יצירתו של האדם הכוללת בתוכה הן את האמונה והן את הקושי להאמין בעידן של התפתחות מדעית-טכנולוגית מואצת.

אך השׂיח עם אלוהים, כמובן, אינו מוגבל ליהדות, והוא אנושי ואוניברסלי. מבּחינה היסטורית יש לו שורשים אף בתרבות האלילית שקדמה לו. בגיליון זה גישות והתייחסויות שונות לאלוהים, כי לכל אדם  אלוהים משלו, ולכן גם קראנו לו: "תמונה קבוצתית עם אלוהים".

אנחנו מקווים שגיליון כפול זה יוסיף נדבך משמעותי לשיח עם אלוהים הנמשך והולך, זאת מתוך ההבנה שמדובר בסימפוניה בלתי גמורה שתמשיך ותתנגן.

קריאה והאזנה נעימה!

האמן האורח של הגיליון הוא יואל גילינסקי.

נושא הגיליון הבא: הגירה. פרטים נוספים באתר של "מקף".

להתראות,

חני שטרנברג ויואב איתמר

—-

* דבר העורכים מתוך גיליון 2

ניתן להשיג את הגליונות בכתובת: 
 makaf.magazine@gmail.com  מחיר: 60 ש"ח (כולל משלוח) וכן בחנויות תולעת ספרים וסיפור פשוט בת"א

—-

 

 

ביום  רביעי  הקרוב ב – 27.3  בשעה 12:00 נופיע יואב ואני בסלון הספרותי של  יריד האמנויות נורדאו Green  ברחוב נורדאו בחיפה, ונשוחח עם שירה כהן  על החווייה המיוחדת של העריכה המשותפת של מקף וכן על  שירינו  וספרינו. ניתן יהייה לרכוש את הגליונות גם באירוע

                                       חג שמח!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לחני שטרנברג