בננות - בלוגים / / תגובה שלי בפורום
דבש
  • שגיא אלנקוה

    אני שגיא אלנקוה , נולדתי ב 25.9.77 בחדרה , למדתי לאחר שירותי הצבאי מתמטיקה ומדעי המחשב בטכניון ולאחרונה באוניברסיטה הפתוחה , אך בשל נסיבות שונות עדיין לא השלמתי תואר אקדמי , פרסמתי שירים בכתבי העת הספרותיים :   עיתון 77: גיליונות 353,344,308,279 עמדה:גיליונות 17 ו 19 שבו: גיליונות 22-23,19-20 פסיפס:גיליון 67 מעיין:גיליונות 5,7,8 הליקון:גיליון 95 בנושא לילה ,גיליון 96 עיין ערך שירה(מקוון):גיליונות  25 ו 31 זוטא(קצר עט מקוון):גיליונות 16,22,25 מטעם שירה(מקוון , שייך לכתב העת מטעם) כתובת:גיליון 4 שירים פרי עטי עתידים להתפרסם בכתב העת מטען ובכתב העת גג   שיר פרי עטי פורסם במוסף גלריה של עיתון הארץ 30.5.11   שלושה פרסומים במוסף תרבות של ווינט 1 2  3 פרסום במדור טקסט אורח של אתר קדמה(הישן) פרסום במדור תרבות של nrg  מעריב פרסום באתר העוקץ פרסום באתר הרפובליקה הספרותית פרסום בבלוג השירה כאוס פרסום באתר יקום תרבות שני פרסומים בבלוג הספרותי של רן יגיל במעריב 1 2 שירים באתר איגוד הסופרים הכללי פרסום באנתולוגיית השירה המקוונת באתר של נילי דגן שירים פרי עטי הוקראו במשדרים בהנחיית רועי צ'יקי ארד ומשוררים וסופרים נוספים בתחנת כל השלום(בדקה השלושים וחמש של המשדר)  (בדקה השלושים של המשדר הזה) (בדקה העשרים ושש של המשדר הזה) , (בדקה השתיים עשרה של המשדר הזה) ,(בדקה העשירית של המשדר הזה) ,(בסוף המשדר הזה) , בשני משדרים של בימת שיר ברשת א ,במשדר קולאז ברשת א,במשדר ציפורי לילה מתערבבות עם ישראל אהרוני בגלי צה"ל הקראתי שירה בערבי הקראת שירה: ערב הקראת שירה של הפנתרים השחורים החדשים בדיילה בירושלים , ערב הקראת שירה בקפה מיזנטרופ בתל אביב , ערב שירה אומרים שירה 15 בקפה תמול שלשום בירושלים בעריכת אמיר מנשהוף ואיתי עקירב  הקראתי שירה ביום הולדת פואטי לסלבאדור דאלי של מקום לשירה בתיאטרון המרתף בירושלים ב10.5.12 השתתפתי בפסטיבל השירה מטר על מטר בירושלים 2012 באירוע שירה בירה בגן הפרפרים בשנת 2006 זכיתי במענק כספי כסיוע בהוצאת ספר שירה מטעם קרן יהושע רבינוביץ לאומנויות בשנת 2006 זכיתי במענק כספי כסיוע בהוצאת ספר שירה מטעם קרן עמו"ס(בית הנשיא) קבלתי מענקי סיוע לאומנים מטעם קרן יהושע רבינוביץ לאומנויות      ספר שירה פרי עטי - "קונכייה"(ירון גולן , 2009) יצא לאור בסוף מאי - תחילת יוני 2009 .   הספר "קונכייה" זכה בפרס שרת התרבות לספרי ביכורים לשנת 2010 .   חברי ועדת השיפוט של הפרס לספרי ביכורים, תשע"א:  יהודית קציר – יו"ר, דרור בורשטיין ורן יגיל. הוצאת 'ירון גולן' - פרס ע"ס 10,000 ₪ עבור הוצאה לאור של הספר "קונכיה" מאת שגיא אלנקווה. מנימוקי השופטים: " ספר השירה הראשון של שגיא אלנקוה הוא בלי ספק אחת התגליות של השנים האחרונות בשירה המקומית. קולו של אלנקווה מנסח ניב פרטי, לקוני, כמעט חסר תקדים בשירה הישראלית. רוחה של שירה זו, כפי שציינו כמה מבקרים, קרובה לרוח ההייקו מבחינת התמציתיות וה"זיק" המיוחד שהיא מזהה בעולם ומייצרת בשיר. כך, כל שיר הוא "קונכייה" שמייצרת הדהוד רב במעט אמצעים פואטים. אולם אין אלו שירים של תמונות אובייקטיביות , מפני שיש בהם רמיזות לנוכחות אנושית כאובה "ברקע".השיר הקצר שלשונו "דרדרי דם צומחים בגרונה/הצהוב של השמש " אינו רק פנטזיה מרהיבה על ליבת השמש , אלא תיאור של דימום , של גרון – של צרידות מדממת , כלומר של מעשה השירה עצמו ."  נכתבו על הספר "קונכייה" מספר רשימות בינתיים,למשל שתי רשימות של רן יגיל ועודד פלד שצורפו לספר , מאמר של אילן ברקוביץ במוסף ספרות ותרבות של הארץ (24.7.09) ,קטע קצר במוסף ספרות של ידיעות אחרונות(10.7.09) מאת רועי צ'יקי ארד , רשימות באתרים של  ד"ר דרור בורשטיין ,רועי צ'יקי ארד וענת לוין פרי עטם . רשימה קצרה באתר בסטרבות .   שירים מהספר "קונכייה" הוקראו ב"בימת שיר" ברדיו(קול המוסיקה , רשת א')   על ספרי "קונכייה" בבלוג שלי     עלי בלקסיקון הספרות העברית החדשה     את ספרי "קונכייה" ניתן למצוא למשל בספריות של אוניברסיטת בר אילן ,של אוניברסיטת חיפה ושל האוניברסיטה העברית   חבר באיגוד הסופרים הכללי הישראלי   ספר שירה נוסף פרי עטי – "פינה , יומן שירה" (ספרי עיתון 77 , 2011) הודפס וניתן להשגה בחנויות ודרך האינטרנט , את פתח הדבר לספר כתב פרופ' אורציון ברתנא שירים מהספר פורסמו במדור תרבות של ווינט , באתר יקום תרבות , במטעם שירה(מקוון) במוסף גלריה של עיתון הארץ ובכתבי עת ספרותיים שונים בקורת על הספר מאת ארז שוייצר פורסמה במוסף ספרים של הארץ רשימה על הספר מאת עודד כרמלי פורסמה במדור ספרים של טיים אאוט רשימה על הספר מאת אבי אליאס ז"ל פורסמה בגיליון 355-356 של כתב העת לספרות עיתון 77 רשימה על הספר עתידה להתפרסם בגיליון 27 של כתב העת גג של איגוד הסופרים הכללי שתי רשימות של יואב עזרא על הספר פורסמו באתר mysay (עלובות לטעמי) המלצה על הספר פורסמה במוסף הספרותי של עיתון מעריב שירים מהספר הוקראו ב"בימת שיר" בקול המוסיקה ורשת א עותקים מהספר נמצאים בספריות של אוניברסיטאות בר אילן וחיפה למשל כתבתי טקסט לספר שירה שלישי , ואני מברר כעת את האפשרויות להוצאתו לאור

תגובה שלי בפורום

ציטוט מתוך הצהרת כוונות של העמותה למאבק בתקיפה פסיכיאטרית בפורום שלה :
2. עמדת העמותה ביחס לטענות על שמיעת קולות היא זו: מדובר בשפה בינלאומית שאנשים מכל קצוות תבל מדברים אותה ומבינים ומפענחים זה את דברי האחר אפילו אם הם מעולם לא נפגשו וחיים בארצות רחוקות זו מזו. שפה זו נתפסת כחריגה, סוטה, דוחה, מאיימת (you name it) ע"י החברה הסובבת וזו מוכנה לשתף פעולה עם מנגנון הדיכוי הפסיכיאטרי כדי להעלים, להשתיק או "לחנך מחדש" את הדוברים בשפה זו. כלומר השאלה הפוליטית היחידה כאן היא ההכרה או אי ההכרה המוסדית בשפה. דוגמא להכרה מוסדית בשפה חריגה,
דוחה היא שפת החירשים-אילמים.
תגובה שלי בפורום:
                                 לא ברור
אני מצטרף לטענה שסעיף 2 אינו ברור , המילה אני למשל מתייחסת לכל אחד באותו האופן , ומה המשמעות של כך ? כיצד יכלה להתייחס לכל אדם באופן שונה? ובכלל האם האני וכל אחד יכולים להתקיים בד בבד ?
המובן של מילה אינו יותר מהאופן שבו משתמשים בה . אנו משתמשים במושגים אנו שולטים בשפה .
האם שומעי הקולות משתמשים במושגים שאנו אינם משתמשים בהם ולכן שולטים בשפה ?
אבל אם כך אין צורך בהוכחה נסיונית לכך שאנשים שבאים ממקומות שונים מבינים אלה את אלה בלי שנפגשו .
הם פשוט שולטים בשפה וכך נוצרת ביניהם תקשורת . אבל בשפת המתמטיקה אין מקום לניב כזה
כי בה לכל טענה יש תוקף מסויים שנקבע ביחס לתוקף של שאר הטענות , התוקף הוא קבוע ובלתי משתנה ברמת קשיחות מסוימת,כשם שההסבר במילון של מילה הוא קבוע ובלתי משתנה ברמת קשיחות מסויימת , כלומר גם לה יש תוקף קשיח , אבל יש ביניהם איזה חוצץ בלתי נראה ,בלתי מוגדר , מחוץ לשפה שמקבע אותם ומעניק להם משמעות , כלומר מבדיל בין השפות , משום שצורה או צליל אינם אלא התפשטות של המרחב שיש בתוכם חלל
ואינם מכילים דבר , שפה היא בעצם מוסיקה. בתוך החלל הזה מתערטלים להם הלא מוגדרים . בוודאי התבטאותי מוטעית ומטעה כי אין לי תובנות מוכחות בנושאים שדנתי בהם .
כך הבנתי בכל אופן את סעיף 2 .

בברכה,
שגיא.

8 תגובות

  1. שגיא
    אולי כדאי שתצרף קישור לפורום המדובר

    בפשטות אומר שכל עוד הקולות אינם מצווים לפגוע, כל עוד אינם "משגעים" את השומע אין צורך בהתערבות.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לשגיא אלנקוה