בננות - בלוגים / / סדנת כתיבה ברעננה עם שבתאי מג'ר
טלאים של אור
  • ריקי דסקל

    ילידת חיפה, שחקנית, כותבת, מורה. שיחקה במספר תיאטרות, בין השאר: בית ברנרדה אלבה, הבט אחורה בזעם (תיאטרון באר שבע), טייבלע והשד שלה (הבימה), הפקות פרינג'': בתוכו (הסמטה), רכבת בבואריה (פסטיבל עכו), ספר הזכרונות של בטני (תיאטרון קרוב). עד כה פרסמה ארבעה ספרי שירה: רצועה של אור (הוצאת אלקנה), כולם מייחלים למחווה של אהבה (הוצאת ביתן), ספר הזכרונות של בטני (תמוז ואגודתהסופרים( לחם הפנים (הקבוץ המאוחד). שיריה מתפרסמים בבמות ספרותיות שונות. מלמדת דבור לבמה ועבודה על טכסט בבית צבי, סמינר הקיבוצים ואוניברסיטת חיפה

סדנת כתיבה ברעננה עם שבתאי מג'ר

 

 

 

 

סדנת כתיבה – פיתוח הכתיבה האישית והנאת הכתיבה

 

הסדנה מיועדת לאנשים כותבים, שמסוקרנים בכתיבה, שמרגישים דחף לכתוב, שרוצים לשכלל את כתיבתם וליהנות בה, ולאלה שקצת חוששים מן ההבעה בכתב וגם נמשכים אליה, ולמי שמרגישים שבכתיבה הם מבטאים היטב את מה שבתוכם, ורוצים להעמיק ולפתח את היכולת הזאת.

 

הסדנה מערבת התנסות בכתיבה, בקריאת טקסטים, בהאזנה לטקסטים, במתן ביקורת משַתפת ומאירה על כתבים של אחרים, למידה מדברי אחרים על הכתיבה האישית, תרגול אופני כתיבה שונים, עיון ביצירות ספרותיות, חשיפה אל מוטיבים בולטים בכתיבה יצירתית ובכתיבה בכלל, הכרת עצמי הכותב, מודעות לכוחות הכתיבה ולדחף המניע, מפגש עם חסמים וניצולם להמשך הכתיבה.

 

אלו התנסויות ופעילויות שנעשה בקבוצה במהלך המפגשים ואתם תופנו ותוזמנו להוסיף ולכתוב ולחשוב בבית, ולחפש גירויים ואירועים שישמשו לכם נושאים ורעיונות לכתיבה. כל אחד לפי עוצמת דחפיו ומה שמתיר לו הזמן. 

 

המפגשים בקבוצה פותחים הכרות עם קולות וסגנונות כתיבה שונים ועם עולמות קריאה ודגשים של אנשים שונים. הכתיבה האישית יוצאת מן המגירה הפרטית ובאה במגע עם שומעים וקוראים שהם גם כותבים ומשמיעים.

 

הכתיבה היא פעילות שניתנת להגדרה בדרכים  שונות. היא משלבת דחפים ורגש עם מעשה בנייה והרכבה. הכותב הוא חלק ממנה והוא היוצר אותה, והיחסים בין הכותב לכתיבה מתפתחים ומהווים כר וחומר ליצירה.

 

שבתאי מג'ר

משורר, פסיכולוג

054-4505470

majarsabi@gmail.com

 

 

 

 

  

 

נתונים ופרטים להרשמה:

 

ברעננה במשכן העירוני למוסיקה ואמנויות

ברחוב הפלמ"ח 2 א' (פינת רחוב בורוכוב)

 

12 מפגשים שבועיים

בימי שני בשעות 21:30 – 19:00

מפגש ראשון בתאריך 12.11.2012

עלות: 1320 ₪ לכל הסדרה

 

אפשרות להמשך רצוף בתום הסדרה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© כל הזכויות שמורות לריקי דסקל