בננות - בלוגים / / שולחן העבודה שלי
יעל ישראל עושה אהבה
  • יעל ישראל

    סופרת, עורכת ספרים, מבקרת ספרות וקולנוע, מנחת סדנאות כתיבה, מייסדת ומנהלת את "בננות בלוגס". זוכת פרס אס"י של איגוד סופרי ישראל לשנת 2009 על הרומן "אני ואימא בבית המשוגעות"

שולחן העבודה שלי

 

 

 

על שולחן העבודה שלי יש את כל היצורים שעוזרים לי לכתוב: מחשב, מסך ומדפסת אפרוריים, אבל הם מעוטרים בכמה חתולים שאני אוהבת, שמעניקים להם צבע וחיים.

 

על ראש המסך יש לי שלושה עכברים קטנים, כדי להזכיר לי את מרוץ העכברים. בצד השני מודבק חתול שאורב להם. לדעת שלא משנה כמה נרוץ, חתול שמן אחד תמיד יארוב לנו שם בפינה…

 

על המחשב עצמו יש לי מאוורר צבעוני צעצוע שקניתי פעם, שגודלו חמישה סנטימטרים או פחות. כשאני רוצה להצחיק את עצמי, אני מותחת את הקפיץ והכנפיים הזעירות מתחילות לנוע ומשיבות עלי טיפונת אוויר. קשים חייו של סופר עברי, ובכל זאת נוע תנוע…

 

על ספת האהבה ליד שולחן העבודה שלי יש ספרים, המון ספרים שאני מקבלת לביקורת. את רובם אני "מבדיצה" מיד (מלשון בד"ץ). ישנם כאלה שאני אפילו לא פותחת כי הם לא מעניינים אותי (מתח, רומנטי, כאלה), וישנם את אלה שקראתי בהם כמה עמודים, השתעממתי טיכו, וידעתי שלא אתאמץ לקרוא את הספר הזה.

 

ולידם ישנה ערימה קטנה למדי, של שישה ספרים בערך, אולי פחות, שאקרא, ומי שאוהב, גם אכתוב עליו.

 

בצד השני ישנה מכתבה קטנה, ובה כל מיני גאגטים, וחוברת עם רעיונות לכתיבה: לפוסטים, למאמרים, לסיפורים, לרומנים. מה מעטר אותה כדי שלא תשתעמם עד שאעשה בה שימוש? תמונה שעירה מאוד של עבדה, אפור, עיניים צהובות, ארשת של חכם זקן או של תינוק בן יומו, תלוי במצב הרוח שלי.

 
על הדסק טופ שלי משתנה אחת לכמה ימים תמונה של איזה חתול. שלחו שלחו, ייתכן שחתולכם ייככב אצלי על המסך.

 

12 תגובות

  1. דפנה שחורי

    מעניין לנפץ את הדמיון של כל אחד שחושב איך נראה המקום שהאחר יושב

    חור הצצה מרתק

    גם לי בא לתאר

  2. כשאני עובד אני לא רואה כלום… אבל תודה על ההצצה. מי זה עבדה?

  3. מזמן אמרתי שאת אי של חיים, זה רעיון מקסים לספר על עצמך דרך החפצים שלך
    כי ברור שיש עוד חפצים שלא סיפרת עליהם, לא כי את מסתירה, כי לא .כתבת…
    ומה שכתבת מלא חיים.
    להתראות טובה

  4. איכשהו, חתולים שולטים בתמונה. אני מניח שזה בגלל שחתולים שולטים באופן כללי.

  5. אסתי ג. חיים

    יעל,
    אני בדיוק עובדת עם הסטודנטים שלי על חפצים, חפצון (נשים בעיקר) והאנשה של חפץ. נראה לי שברשותך, אקריא להם את הפוסט שלך, כדוגמא מצויינת לתיאור של חיים באמצעות תיאור החפצים שמשתמשים בהם.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ל