Normal
0
false
false
false
EN-US
X-NONE
HE
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"טבלה רגילה";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:28.0pt;
font-family:"Calibri","sans-serif";
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
סוף סוף הגיע לחנויות הספר החדש של ד"ר רוני הלפרן: "גוף בלא נחת – ספרות הנשים הישראלית 1985-2005." בין המאמרים, מאמר על ספרי "רואות מכאן את כל העולם".
נושא המחקר של ספר מרתק זה הוא הספרות העברית שנכתבה ע"י נשים בישראל בין השנים 1985-2005. בשנים אלה נרשמה עלייה כמותית ואיכותית בנוכחות של נשים בספרות הישראלית. הספר כולל ניתוח וקריאה בשבעה רומנים:
"רואות מכאן את כל העולם" של יעל ישראל,
"הקיץ של אביה" של גילה אלמגור,
"סמטת השקדיות בעומריג'אן" של דורית רביניאן,
"למאטיס יש את השמש בבטן" של יהודית קציר,
"חיי אהבה" של צרויה שלו,
"דולי סיטי" של אורלי קסטל-בלום
ו"לילי לה טיגרס" של אלונה קמחי.
כל אחת מן הקריאות חושפת את מסעה של גיבורת הרומן ממקום של אין אונות ושתיקה למרחב של הגדרה עצמית ושל אפשרות פעולה בעולם, וזאת באמצעות תפישה מורכבת של הגוף הנשי כסוג של 'טקסט', המתכתב עם טקסטים אחרים ומנהל איתם מאבק מסעיר.
ד"ר רוני הלפרן היא ראש התכנית ללימודי מגדר במכללה האקדמית בית ברל, היא מרצה בתכנית ללימודי מגדר באוניברסיטת ת"א מאז הקמתה, והיא עוסקת בשאלות של זהות נשית בספרות, בקולנוע ובטלוויזיה ובתרבות הפופולארית.
כאן אפשר לרכוש את הספר המרתק הזה:
http://market.marmelada.co.il/products/68159
וזה ספרי שהמאמר עוסק בו
מזל טוב יעל במה מכובדת
תןדה.