בננות - בלוגים / / כמה המלצות מוזיקליות. שווה להקשיב!
יעל ישראל עושה אהבה
  • יעל ישראל

    סופרת, עורכת ספרים, מבקרת ספרות וקולנוע, מנחת סדנאות כתיבה, מייסדת ומנהלת את "בננות בלוגס". זוכת פרס אס"י של איגוד סופרי ישראל לשנת 2009 על הרומן "אני ואימא בבית המשוגעות"

כמה המלצות מוזיקליות. שווה להקשיב!

Normal
0

false
false
false

MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"טבלה רגילה";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}

בימים שבהם המוזיקה המזרחית הישראלית מושמצת (ובצדק, לדעתי), אני רוצה להמליץ על מוזיקה מזרחית אמיתית, אוטנטית, נהדרת. היא באה מטורקיה, ושווה מאוד להקשיב לה.

מרקן דדה הוא הרכב אינסטרומנטלי של מוזיקה סוּפית מסורתית עם מקצבים אלקטרוניים בסינטיסייזרים. השילוב מהמם. אני יודעת שגם בארץ כבר יש הרכב כזה, וכדאי לחפש היכן הוא מופיע, אם לא נוסעים מחר לאיסטנבול כדי לצפות במרקן דדה. בין ביתר כוללת ההופעה גם רקדנים – גברים ונשים – שרוקדים את הריקוד הסופי המסחרר. מרהיב ומרתק.

הרכב אחר הוא באבא זולה, שמשלב גם הוא מזרח ומערב: מוזיקה אוריינטלית נהדרת, עם רקדניות בטן מהממות, בייחוד אחת, יפנית בעלת שיער שחור ארוך, שמפתיעה בהופעתה החריגה בתוך ההרכב המזרחי. ויש גם זמרות מצוינות ועוד כל מיני. פשוט מיצג מהמם ותענוג לאוזן.

ההרכב השלישי שייך לנגן הסקסופון ומלחין הג'ז הטורקי אילהן ארסחין, עם להקתו המשלבת כלים ומסורות ממזרח ומערב. גם מי שהאוזן שלו עדיין לא פתוחה ממש לצליל המזרחי, ייהנה מאוד מהשילוב הפיוז'ני שעושה ארסחין. פשוט מוצלח.

הלוואי שההרכבים האלה יבואו להופיע בארץ, בפסטיבל הג'ז באילת. בינתיים, ניתן לראות אותם בערוץ "מצו", וכמובן, ברשת.

להקת באבא זולה

והמלצה קלאסית לסיום: קיבלתי שי מהמשוררת והאמנית יערה בן דוד: דיסק של שירים קלאסיים בקולה הצלול והיפה. לא ידעתי שיערה היא גם זמרת סופרן, אבל מסתברת שהיא למדה בבית הספר לשירת מקהלה ע"ש גארי ברטיני, והיום היא שרה במקהלת הפילהרמונית בתל אביב.

 לדיסק שלה קוראים "על כנפי שירה" והיא מבצעת בו 17 שירים ממיטב המלחינים (מוצרט, ויואלדי, הנדל, שוברט, ברהמס וכו'), חלקם ידועים מאוד כמו "אווה מריה", "מיסת ההכתרה", "געגועים לאביב" ועוד. ויש גם ביצועים של כמה משיריה.

 מאוד ממליצה.

 

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ל