בננות - בלוגים / / ובדיחת קרש
יעל ישראל עושה אהבה
  • יעל ישראל

    סופרת, עורכת ספרים, מבקרת ספרות וקולנוע, מנחת סדנאות כתיבה, מייסדת ומנהלת את "בננות בלוגס". זוכת פרס אס"י של איגוד סופרי ישראל לשנת 2009 על הרומן "אני ואימא בבית המשוגעות"

ובדיחת קרש

לתמר המר

קרש חיתוך. נרכש במוסקווה, שלהי ברה"מ הקומוניסטית, 1989, במחיר שהוא בדיחה: 2 רובל. להשוואה: מחיר נסיעה במטרו היה אז 90 קופייקות, על פי השער הישראלי דאז, כתשע אגורות.


התאהבתי מאוד במלך בעל האף הבולובוסי, אבל בעיקר בקוריצות שלו, ובגלל זה רכשתי את האורנמנט, המעטר עד היום את אחד הקירות במטבח שלי. וזה עוד שנים לפני שהיתה לי הקוריצה ז"ל, למטה בחנייה של הבניין… 

באותה נסיעה רכשתי כל מיני דברים כמו מטורפת, גם בגלל הזולות המדהימה, וגם כי למרות שהבנו שהכול עומד להשתנות, התחושה לקנות מאחורי מסך הברזל היתה משכרת ממש. 

מעודדת משידוליה של יהודית א., שאמרה שהאדם הומוצרכנוס הוא, ומעירית ש. שהתחרעה על בולמוס הקניות שלי, קניתי בלי הכרה: קופה קטנה מחימר בצורה של גרוזיני שמן עם שפם (ב"גום", אלא איפה), סרוויס גרוזיני יפהפה באוסטיה הצפונית, של אפרפר מצמר מוהיר רך, שרק בבושקות לבשו, בקבוק לוודקה עם כוס קטנה ללילה, למקרה שבא לך להתמסטל, והמון המון מזכרות, פוסטרים וסיכות מהתקופה הקומוניסטית, שלא יחסר.

2 תגובות

  1. איזו עבודה נהדרת!
    הדמות של המלך עם הנעליים המפוארות והיחסים שלו עם התרנגולים….. זהו קומוניזם במיטבו!

  2. איך אני מזדהה עם הנטייה הזאת לרכישת פריטים שכאלה. ואיך אני מקנאה על זה שכאן.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ל