בננות - בלוגים / / גם אני דודה ממורמרת שמעיין הורמוניה יבש
יעל ישראל עושה אהבה
  • יעל ישראל

    סופרת, עורכת ספרים, מבקרת ספרות וקולנוע, מנחת סדנאות כתיבה, מייסדת ומנהלת את "בננות בלוגס". זוכת פרס אס"י של איגוד סופרי ישראל לשנת 2009 על הרומן "אני ואימא בבית המשוגעות"

גם אני דודה ממורמרת שמעיין הורמוניה יבש

 

Normal
0

false
false
false

MicrosoftInternetExplorer4


/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"טבלה רגילה";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}


נתנו ליצחק לאור איזה שמונה או עשרה עמודים ב"העיר" של יום שישי. נתנו לו להגן על עצמו. וגם בכתב ההגנה האישי שלו מסרב לאור להבין משהו חשוב: אם נשים אומרות שהוא הטריד אותן , זאת אומרת שהן חשו מוטרדות, וגם אם הוא לא סבור שלהגיד למישהי שהוא יכול להריח לה את הכוס מרחוק, זה עלבון, היא נפגעת, ולפיכך זו פגיעה ועלבון והטרדה.

 

אין לנו יכולת לדעת אם היה אונס או לא בפרשת אלדן-לאור. את זה יצטרך בית המשפט לקבוע, במידה שיהיה משפט.

 

אבל לשונו הבוטה של לאור ידועה היטב בחוגי הספרות בארץ. והתנהגותו הגסה ידועה. וכמו כן, התנהגותם הגסה ולשונם המטרידנית של גברים אחרים במילייה (וגם לא במילייה), ובכל זאת הם ממשיכים לא לתפוס שהתנהגותם פסולה, ומה שנראה בעיניהם כפלרטוט, נתפס על ידי הנשים כהטרדה גסה, פולשנית ולא נעימה.

 

מ-5000 או 6000 המילים ששפך לאור כדי להגן על עצמו זועק דבר אחד: הוא עדיין אטום, עדיין לא מבין כלום. ואני בטוחה שכך גם הרבה גברים אחרים. עדיין לא מבינים שלגעת ולנסות לנשק ולהגיד דיברי חדר מיטות, זה לא כוס הקפה של הנשים. אותן זה מרתיע, מעצבן, מבהיל לעיתים, משפיל לעיתים קרובות.

 

אז לאור פוטר את הסוגיה לעצמו בכך שהוא קורא לנשים שהתגייסו להגן על אלדן: דודות. הן דודות, זאת אומרת שאף אחד כבר לא רוצה לזיין אותן, אף אחד כבר לא מתחיל איתן, אז הן כועסות ונפגעות, ובזעם דודתי קדוש מעזות לפצות פה על הגברים שסרחו, כדי להעניש אותם על שהן כבר בגיל הבלות, לא מבייצות ולא מותחלות.

 

נו, הגישה הגברית השוביניסטית הידועה משכבר הימים. אם את אומרת משהו נגד גברים, אז את בטח דודה זקנה שמעיין הורמוניה יבש, לסבית מכוערת, או סתם אישה ממורמרת. נו, טוב. שיהיה.

 

 

15 תגובות

  1. ולא אחת מצויה בינינו שמשתפות פעולה אף כי גם הן הוטרדו ועכשיו מגינות עליו בקולן. צלמת עזבה את פרנסתה בעיתון הארץ כי כבר לא יכלה לשמוע שהוא רוצה לתקוע אותה וכו' והחברים שם אמרו נו מה את מתרגשת זה איציק
    הוא מרחיק את הביצים שלו באמירה לפני רבע מאה וכו' זה שטויות יש נפגעות "טריות" מלפני שנה ממש נשים צעירות, משוררות רווקות גרושות ונשואות שמה שהוא לא אמר בפיו הוא כתב במיילים והן שותקות מבושה ואני מבינה אותן אבל שתתביישנה גם להשתתף בקבוצת המעודדות שלו. נראה אותו מפרסם שיר אם כולנו נחרים את מטעם יהיה לו אז "מטעם בלייזר" אבל זה לא יקרה והוא יודע את זה. והוא לא אטום. הוא שונא נשים והוא אכזר וציני!

    • הציץ ונפגע

      ישנה דרך בדוקה לטפל בו בקטן ובגדול…לתעד! לשמור מיילים ולהקליט שיחות. זה חוקי כל זמן שהמקליטה לוקחת חלק בשיחה עם האיציק.
      איציק, השם הזה מוכר לי כבר מאיזה שהוא מקום…לא מצחיק יצחק!

  2. איריס אליה.

    אז גם אני, יעלה. יש קישור לכתבה?

  3. מסכימה עם כל מילה שלך יעלה

  4. מירי פליישר

    צודקת. תודה על זוית הראייה הזו.

  5. אילנה גרף

    תופעה של "דודים" בגיל ה"עמידה" שהם מרשים לעצמם. זה סוג של משבר גברי כשמריחים את הזיקנה ונהיים דוחים פיזית. מגעילים.

    • נראה אותו הולך למשפט דיבה, האולם יהיה מלא בשלושה דורות של מוטרדות

  6. הן הנשים שמשתפות פעולה בשביל לפרסם עוד שיר (עכשיו גם קמה משוררת שלפחות כתבה על כך בבלוגה, לא כאן, כמובן. כאן רק החלשות והמסכנות). אם הן לא רוצות להעיד שלפחות יגידו שזה לא לרוחן ויעזבו. אך כמה שהמשוררת מפרסמת יותר שירים במטעם (והרמה הדי נחותה של השירה הזאת מעידה על כך, וכנראה גם הסיבה לכל זה), כך היא יותר איפשרה את ההטרדה ונתנה לו במכווון להבין שאולי גם יצא לו משהו, ובכך גררה את זמן הפרסום.
    הסיפור האמיתי הוא הנשים האלה. הן הבעיה, לא הוא. הוא אפילו לא מבין מה לא בסדר במה שהוא עושה, ואיך יבין עם נשים כאלה.

  7. עדנה שמש

    יעל,
    ראשית אני מציעה לך ממש לא להתייחס (אולי אפילו למחוק) את התגובה הנואלת שלפני. אליבא ד'המגיב הזה – הנשים אשמות כי הן רצו לפרסם שירה והוא, המסכן, "רק" הבין שאולי ייצא לו מזה משהו. עליבות נפש.

    בעניין מה שכתבת – חוץ מכל מה שאמרת, הדבר הכי חשוב הוא לראות שהיום קמות נשים לוחמניות, חכמות (לא 'דעתניות' שזה ממש מעליב – הגבר חכם, האישה – דעתנית, יעני)מודעות היטב לזכויותיהן, לא מתביישות לתעב את הגברים שמרשים לעצמם מה שכבר אסור להם להרשות לעצמם, לא מתביישות לכתוב על כך ספר ישיר וגלוי או להופיע מול מצלמה בפנים גלויים (ראי את הספר החכם והמרעיש 'שלום לך מסה הקטנה' של ניצה סקולניק) וזה כמובן מרתיח גברים שהתרגלו, מה לעשות, שמותר להעביר וויש על טוסיק, מותר לומר מילים נתעבות כמו שכתבת שממש לא בא לי לחזור עליהן, וכו' וכו'.
    אני גאה בכל הנשים האלה ושמחה מאוד שהן עומדות על דעתן וקובעות בעצמן מהו גבול המותר, מהו פלרטוט ומתי בא להן ומהי הטרדה מינית או מילולית שעליהם לא בא להן. זה כמובן משאיר גברים מסוימים בפה פעור וכשהם סוגרים אותו – כדי להגיד משהו, הופ, נהפכנו לדודות…
    ממש.

    • לקוראת עדנה, נא לציין שזה כלל לא מה שאמרתי. הוא לא בסדר וודאי שהוא מנצל את מעמדו מתוך מודעות מלאה. לא מדובר בילדים. והן משחקות משחק של מוסר כפול. הן לא "מפחדות", כמו שהיו רוצות שנחשוב. מדובר בנשים מבוגרות, לא בילדות. אי אפשר להתחבא לנצח, העניין נדרש בפני עצמו. אלו הן לא חיילות או נערות. וכשקמה האחת ופותחת את פיה היא ההופכת לדודה מרירה על ידו, שהדיבור הזה עליהן דוחה וגס רוח בפני עצמו. ואף אלים. ואילו האחרות ממלאות פיהן מים, וגם לא אומרות לו שלא נעים להן. בכך משתפות פעולה ומתירות לו להתיר את דמן של הנשים שלא היו מוכנות לשתוק ולהשתתף במשחק הפלילי שלו. לפחות בעיני עצמו ובעיני הציבור התנהגותן של האחרות היא סיפור כיסוי. אני עצמי גבר שמכיר את הנשים שמשחקות משחק כפול. אני לא מאשים. אני רק קורא לכן לדבר גם על זה. יעל כאן האמיצה ורחבת האופקים מאפשרת דיון רחב ומעניין.

  8. קוראת. איפה הקורא הראשון?

    יפה ומדויק אמרת. האיש עדיין לא מבין

  9. נו כן, אז כל אותן ה"דודות" שגילן נע בן 20 ל-39 גג, חלקן גם כאן, חלקן בצד השני של ההעדפה המינית, חלקן פעילות מאוד בשירה הצעירה, כולן נכנעו להטרדותיו של לאור ולכן הוא פרסם את שיריהן. זה לא צריך להיות מסובך יותר מדי.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ל