בננות - בלוגים / / תפסיקו להיתמם
יעל ישראל עושה אהבה
  • יעל ישראל

    סופרת, עורכת ספרים, מבקרת ספרות וקולנוע, מנחת סדנאות כתיבה, מייסדת ומנהלת את "בננות בלוגס". זוכת פרס אס"י של איגוד סופרי ישראל לשנת 2009 על הרומן "אני ואימא בבית המשוגעות"

תפסיקו להיתמם

Normal
0

false
false
false

MicrosoftInternetExplorer4


/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"טבלה רגילה";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}

כמשקיף מהחוץ שמתי לב שסופרים רציניים
שיש להם כאן בלוג כמעט ואינם סובלים
מתגובות אנונימיות תוקפניות.
כנראה שלרוב הטרולים יש גם קצת טעם בספרות.

חשוב על זה ואולי תגיע לבד לכמה מסקנות מענינות.


הגיבו לבוא נלך ביחד לליכוד,אהוד

 

במקום תגובה לפרצוף דורש סטירה

14/03/2010 16:15

יעל ישראל

למגיב האנונימי,

נהפוך הוא, ובגדול: כמי שמנהלת את הבלוגיה הזו מאז היווסדה, אני יכולה לספר לך על כמה וכמה סופרים ומשוררים נחשבים מאוד שסגרו כאן את הבלוג, או הפסיקו לפרסם אחרי זמן קצר מאוד, ואחד התחיל שוב לפרסם לאחרונה אבל סוגר תגובות. ומדובר בכמה מהקולות החשובים בארץ.
אגב, לחלקם התנכלו אפילו בלוגרים כאן.
ובנוסף, ישנה כאן סופרת מאוד חשובה, אחת מהכי נחשבות כיום בארץ, בלי לתת שמות, שאני עושה לה טובה בגלל שהיא די טכנופובית, ואני מתפעלת לה את הבלוג (היא היחידה אגב שאני עושה זאת למענה כי אני רוצה שהיא תהיה כאן ביננו), ואני יכולה לספר לך שלא פעם ולא פעמיים מחקתי מבלוגה עלבונות.

כך שישנם לא מעט, מהטובים דווקא, שהפסיקו לפרסם כאן בדיוק מהסיבה של מגיבים אלימים. וישנם סופרים מעולים שפניתי אליהם, ובדיוק מהסיבה הזו הם מסרבים לפתוח בלוג, כי כאשר מפרסמים להם משהו באתרים גדולים, כותבים להם שם מבחר נאצות ועלבונות, וממש לא בא להם להיות מטרה לדברים כאלה גם בבלוג משלהם.

עכשיו, אם תרפרף במהירות על תגובות באתרים הגדולים לראיונות או ביקורות או סיפורים של סוםפרים ומשוררים מהשורה הראשונה, תראה את כמות הטוקבקים המגעילים. כי כפי שאמרתי, העורכים באתרים הגדולים, שמסננים תגובות, הם מאוד ליברלים, לפי החלטה מראש לתת לקוראים להתבטא, ורק דברים ממש חמורים מצזרים

אז האם "התיאוריה" שלך עדיין תופסת?
אולי מוטב לא לכתוב כאשר לא מבינים את הנושא, לא?

 

הנה כאן למעלה קטע מטיקבוק אצל אהוד. מישהו הגיב, ואני הגבתי לו. אבל יש לי עוד כמה דברים להגיד על זה:

אני רוצה להפריך את הדעות המשונות כאילו מתנכלים רק למי שהוא לא מספיק ידוע, או לא מספיק חשוב, לא מספיק "רציני", או אפילו, שומו שמיים, לא מספיק מוכשר.

נהפוך הוא, ובגדול: ככל שסופר או משורר הוא מפורסם יותר או מוערך יותר וזכה ביותר פרסים וכיבודים, כך הוא הופך ולמטרה גדולה יותר לתוקפנות המגיבים, וזוכה ליותר ויותר עלבונות ועקיצות וארס. ראו האתרים הגדולים.

שלוש שנים אני מנהלת את הבלוגיה הזו ומנסה להעלות סופרים חשובים, מדברת על ליבם שינסו, מנסה לשכנע בנחיצותו של הדבר החדש הזה, בלוג, והתגובה היא פחד. פחד מפני התגובות האלימות. כי כאשר כותבים על אותם סופרים ביקורת באיזה אתר גדול, או שיש ראיון או סיפור שלהם, 50% אחוז מהתגובות הן תגובות מתנכלות ומכוערות.

וזו בדיוק הסיבה מדוע אני מתקשה להביא הנה הרבה סופרים חשובים. כי ממש לא בא להם שיעקצו אותם ויירדו עליהם. תאמינו לי, זה ממש לא נעים לקרוא טוקבקים של אנשים שמרגישים לעצמם לחובה לפרוק את מטען התוקפנות שלהם עליך.

 אתם רוצים לשכנע את עצמכם שמי שאתם כותבים לו רעות "מגיע לו", כי הוא חסר כשרון? בבקשה. עד חצי המלכות. שקר עצמי זה מנגנון יעיל מאוד. רק תנו דעתכם שאם זה כך, אז כנראה שכל הסופרים והמשוררים בארץ הם גרפומנים חסרי כשרון, כי כולם זוכים לארס נוראי באתרים השונים ברשת.

 

 

 

© כל הזכויות שמורות ל