בננות - בלוגים / / אל תיכנסו ואל תבלבלו
יעל ישראל עושה אהבה
  • יעל ישראל

    סופרת, עורכת ספרים, מבקרת ספרות וקולנוע, מנחת סדנאות כתיבה, מייסדת ומנהלת את "בננות בלוגס". זוכת פרס אס"י של איגוד סופרי ישראל לשנת 2009 על הרומן "אני ואימא בבית המשוגעות"

אל תיכנסו ואל תבלבלו

Normal
0

false
false
false

MicrosoftInternetExplorer4


/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"טבלה רגילה";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}

 

הנה תגובה אנונימית נרגנת שנכתבה אצל רונית בר לביא:

 

"נכון – ספרי את זה לאיריס אליה או ליעל ישראל – שעושה רושם ששתיהן (אם כי להבדיל זו מזו ברמה ובמה שיש להן לכתוב, לטובת יעל, כמובן) חיות חיים וירטואלים כאן עד זרא… אבל כמובן לא רק הן. עוד רבים וטובים.
באחרונה גם אצלי קיימת תחושה כזאת על כן מיעוט הכתיבה ובהתאמה, מיעוט הקריאה של מה שנכתב כאן"

 

 

והנה תגובתי בתגובה:

"נראה לי שמי שחי חיים וירטואליים עד זרא, הוא מי שאורב לכל פוסט שלי או של איריס אליה. למי אכפת כמה אנחנו כותבים כאן? מי שמשתעמם, אל ייכנס לבלוגנו. לא אמרתי שמונים אלף פעם שבלוג הוא יומן רשת אישי? כותבים כמה שרוצים, מתי שרוצים, ואף אחד לא חייב להיכנס ולהתלונן בנרגנות כזו. מה, גנבתי למישהו ספייס? אם כולם כל כך מתלוננים על הבלוגייה הזו, ששירלי ואני הקמנו בעמל רב, מה אתם נדבקים לכאן תמיד? לכו ואל תחזרו. בחיי שהתלונות הנרגנות נמאסו.

"ואשר לכתיבה בבלוג, כמו שאמרתי מאה פעם. בלוג נועד לכמה דברים: ליצירת רשת חברתית וירטואלית, מה שיש כאן. ליצירת כרטיס ביקור אישי, ואנשים עושים את זה. לחשיפת חומרים ספרותיים בראשית דרכם, וגם זה לגיטימי, לנהוג בבלוגייה כאילו היא סדנה. לנהוג בבלוגייה כיומן אישי, של הגיגים שמשתפים בהם אחרים, וזה לגיטימי, ומי שנהנה אחלה, מי שלא, לא. לי למשל, למרות התלונות הנרגנות כאן, יש הרבה קוראים, לא יודעת למה, אולי אוהבים את הכתיבה שלי. ואני מציינת זאת לא כדי לנפנף ב"הישגיי" המפוקפקים, אלא כדי לומר שליומן רשת אישי יש קוראים ואוהדים, בין אם בעלי היומן האישי הם סופרים, נהגים ואפילו פאקצ'ות בנות 13. דבר נוסף: היום, לעיתונאים ולסופרים בכל העולם יש בלוגים, שבו הם משתפים את קוראיהם בהגיגיהם, לפעמים על בסיס יומיומי. מה רע בזה? ומה אכפת למישהו כמה אני כותבת, אם אני נהנית וכנראה שגם הקוראים הקבועים שלי נהנים? מה זו הנרגנות והקטנוניות הזו תמיד? באמת שנמאסתם.

"שלא לדבר על כך, שכבר הסברתי מיליון פעם את הסיבה ששירלי ואני פתחנו את הבלוגייה הזו: לאפשר לכותבים מקצועיים, כמו סופרים, עיתונאים משוררים וכו', לפתוח יומן רשת שבו יכתבו על כל דבר, לאו דווקא יפרסמו מיצירותיהם. העובדה שהרוב מעדיפים לפרסם משירתם, היא בחירתם האישית. אני, אישית, דווקא הייתי שמחה לקרוא מהגיגיהם. קרי, מהגיגיכם…"

 

ועוד משהו. בפוסט שלי מאמש, גליה אבן חן כתבה שכתיבה היא עיסוק שולי לשעות הפנאי. אני מסכימה שכתיבה לבלוג היא בדרך כלל עיסוק שולי לשעות הפנאי, אבל לא מסכימה שכתיבת רומן היא עיסוק שולי לשעות הפנאי. כתיבת רומן היא חציבה באבן, היא התלקחות פנימית של הנפש, דיבור של הנפש עם עצמה, ובאמת שאין לה דבר וחצי דבר עם הזולת. אישית אני סבורה שחומר ספרותי אין לפרסם ואין להראות, אלא רק שהטקסט צבר מספיק חיי מדף, הבשיל ושוכתב כמה שצריך.

 

אבל משום מה, אנשים כנראה סבורים שכתיבה לבלוג גם היא ככתיבת ספרות, ולא היה. מי שכותב כאן את הגיגיו ומחשבותיו, עושה זאת להנאתו, ומי שאינו מתעניין, אנא, יסור מכאן לעולמות וירטואליים אחרים.  

 

© כל הזכויות שמורות ל