בננות - בלוגים / / הלוואי שהייתי איריס אליה
יעל ישראל עושה אהבה
  • יעל ישראל

    סופרת, עורכת ספרים, מבקרת ספרות וקולנוע, מנחת סדנאות כתיבה, מייסדת ומנהלת את "בננות בלוגס". זוכת פרס אס"י של איגוד סופרי ישראל לשנת 2009 על הרומן "אני ואימא בבית המשוגעות"

הלוואי שהייתי איריס אליה

 

אני כותבת ממרומי חופשתי בצפון, לפטופי על ברכיי. לקחתי אותו כדי לכתוב קצת פרוזה ולענות על אימיילים, אבל סיפרו לי שמישהו מעליל על איריס אליה כהן שהיא אני, אז נכנסתי לבנניה שנשבעתי שלא אכנס אליה השבוע.

 

איריס אליה פנתה אלינו לפני כחודשיים שלושה, קראתי את החומרים שלה ואהבתי. גם שירלי אהבה. ופתחנו לה בלוג בשמחה. לאחרונה היא נתנה לי את כתובתה בברוקלין, ארה"ב, כדי שאשלח לה ספר שלי, אז אני מניחה שהיא בנאדם אמיתי.  

 

מבחינתה של שירלי ומבחינתי, לא יהיו יותר בבננות בלוגים בשם בדוי, אלא אם כן יפנה אלינו מגה-סוֹפר-סלבריטי ויציע דמות בדיונית מספרו, ואז אולי נפתח לו, כמו מקרה שמעון אדף/אורי אלחייני.

 

אני את הניסיון שלי עשיתי (נאור גבריאל), הוא לא הצליח, ואין טעם שאחזור עליו שוב. וגם לא אתן לאנשים אחרים לפתוח בלוג בדיוני, למרות שפנו אלי בבקשות כאלה. וכשרון כמו ליוסי וקסמן וגולדי גת שלו, אין לרבים.

 

אז שוב, מבחינתנו לא יהיו יותר בלוגים בשם בדוי. אז חבל להעליל על אנשים. ואם מישהו עבד עלינו, כמו מקרה צאלה כץ – על זה אין לנו הרבה שליטה. ואם מישהו יצליח לעבוד עלינו, אז כנראה שהוא מאוד מוכשר, ואז רק זכינו כאן בבלוגיה. 

© כל הזכויות שמורות ל