בננות - בלוגים / / מגדלים: פרק שלישי
צמחי מעזבות
  • זהר איתן

    כותב טקסטים ומוסיקה וחוקר תפיסה מוסיקאלית. לפעמים מצלם. ספרים: שו-האי מתאמן בהטלת כידון (הליקון-ביתן, 1996); מה יש (סדרת כבר, כרמל 2007). זוכה פרס "טבע" לשירה בפסטיבל המשוררים במטולה, 2007.

מגדלים: פרק שלישי

 

 

 3. מגדלים

אוקטובר 2012-יוני 2015: מגדלי התאומים מוקמים מחדש עם  תוספות באי מנהטן-אבו-דאבי; ההפצצה הישראלית והמזוודות האיראניות; דיירי המגדלים נוטשים יום לאחר  שהגיעו. 

אולם מנהטן נבנתה ראשונה, וכשנפלה על הסביח בפרישמן הפצצה שלקחה את שרית ולַמי וגדמה את הילה כבר עמדה כולה על תילה. מנהטן יוצגה על ידי פסל חרות, כפול בגובהו מהמקור, על ידי הקשת של כיכר וושינגטון – מתת הוקרה לאוניברסיטת ניו-יורק אבו-דאבי,
NYUAD , שבעת הבנייה כבר עלתה על המקור מכל בחינה, כמותית ואיכותית – וכמובן על ידי מגדלי התאומים, שניהם, גבוהים פי שלושה מן המקור, ובתוך כל אחד מהם, בדיוק בקומות הפגיעה – 93 עד 99 בצפוני, 77 עד 85 בדרומי – פעור חלל הנצחה ענקי, גבוה כקתדרלה ורחב כטיטאניק, מחופה כולו בראי חד צדדי מבריק, ובמרכזו, בצפון כבדרום, הסניף הגדול בעולם של מסעדת העוף המטוגן של קנטאקי, המסעדה החביבה על הנסיך-המשורר חמדאן בן מוחמד אל מקטום, יורש העצר, שדמותו בכפייה אדומה שמעליה כובע בוקרים שחור החליפה, בכניסה לסניף ובכל פינה ופינה בתוכו, את צלמו המחייך של הקולונל סאנדרס.

באוקטובר 2012, חודשיים אחרי שהונחו יסודותיו של המגדל המזרחי, הפציצה ישראל את הכורים בבושייר ונתאנז, כמו גם מספר גדול של מתקנים ומחנות של משמרות המהפכה. הייתה זו הצלחה גדולה לראש הממשלה נתניהו. בנגוד לחששות, האירנים כמעט ולא ירו אל ישראל, ובמקום זאת הגיבו בחסימת מיצרי הורמוז, שהביאה מצידה לנסיקת מחירי הנפט, לנפילת הדאו-ג'ונס ל 6100, מתחת לרמות 2008, וכך למפלה ניצחת של אובמה בנובמבר – שהייתה, לפי כמה לשונות מרושעות בבלוגים של השמאל הקיצוני, המטרה האמיתית של ההפצצה. 

השקט, שלא הופר אפילו על ידי גראד אחד, נמשך כמעט שלושים ושניים חדשים. בשישי ביוני 2015 – יום אחרי החמישי, ציינו לעצמם בשקט כמה ישישים מחפשי סמליות היסטורית – הושלכו מגלשני רוח ממונעים חמש פצצות קטנות – קטנות וחלשות אף מפצצת הירושימה – על תל אביב, חיפה, שדות מיכה, יודפת ודימונה. במקביל נפתחו מזוודות, כמה עשרות, מדן ועד אילת, ומתוכן הוצאו מבחנות: אנטרקס  
Bאנטרקס משופר – ועוד משהו, שנדמה היה שנעלם מן העולם כבר יותר מחצי מאה: אבעבועות שחורות.
 
יומיים לפני כן חברו הנסיך-המשורר-יורש העצר ובו-שי-לאי, נשיא CSCEC, לחנוך את זוג מגדלי המגה-תאומים, שיועדו לשלב קומות מסחר ובילוי – מקושטות בגוגנהיים חדש של פרנק גארי הישיש, מתחרה ראוי ללובר שבאי פריז הסמוך — עם מלון הדירות הגדול בעולם. כמה עשרות אורחים כבר שהו במלון, חלקם מתעתדים להפוך את הסוויטות, שכל אחת מהן שחזרה במדויק שנה אחרת בהיסטוריה ומקום אחר, לביתם. אלא שבשישי ביוני, כאמור, צפונית-מערבית משם, בפלסטין-א"י, גלשו הגלשנים, נפערו המזוודות, וחמנאי – עוד צפונה משם – לאחר שסיים, מרצין אך מאושר בעליל, את הרכעה הרביעית ןהאחרונה של הט'הר, תפילת הצהרים, הסביר שוב שהכלבים בני הכלבים, עבדי השטן הגדול, נושאי שם מוחמד לשווא, חזירי האמירויות, הם הבאים בתור; כך שכבר למחרת לפנות בוקר עמדו הדיירים שאך זה פרקו מזוודותיהם באולם הקבלה, ממתינים בשקט הלוּם לסירות הפינוי. ולעת ערב, כשנפלה שקיעה על האיים – שקיעה מדהימה במיוחד הייתה זו, ציינו הפליטים בדרכם למחלקה הראשונה בטיסת Emirates למנהטן האמיתית – הפך העולם שוב עזוב וריק:  wüst und leer,* כפי שציטט אחרון העוזבים – זקן מופלג שעוד זכר במעומעם את הפצצת דרזדן –  מן התרגום השנוי במחלוקת של לותר.
 
* תרגומו של לותר לביטוי "תוהו ובוהו" בבראשית א'.


 (המשך יבוא)

 

 

 

 

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לזהר איתן