בננות - בלוגים / / מגדלים: פרק שני
צמחי מעזבות
  • זהר איתן

    כותב טקסטים ומוסיקה וחוקר תפיסה מוסיקאלית. לפעמים מצלם. ספרים: שו-האי מתאמן בהטלת כידון (הליקון-ביתן, 1996); מה יש (סדרת כבר, כרמל 2007). זוכה פרס "טבע" לשירה בפסטיבל המשוררים במטולה, 2007.

מגדלים: פרק שני

 

   2. העולם

מאי 2003-יוני 2015: העולם מוקם, מתמוטט, ונקנה על ידי הסינים 


בשישי במאי 2003, שתיים עשרה שנים, חודש ויום לפני הרעש (הילה הייתה כבר כמעט בת שנה, בבר בן שלוש וחצי) הכריז השייך מוחמד בין ראשיד אל מקטום, סגן הנשיא וראש הממשלה של איחוד האמירויות, על בריאת העולם. העולם היה עתיד להיות ארכיפלג בן מאתיים שבעים ושלושה איי נופש מלאכותיים, כארבעה קילומטרים מחופי דובאי, שמלמעלה ייראו יחד כמפה כמעט מדויקת, בהיטל ווינקל-טריפל, של ששת היבשות, כולל אנטארקטיקה. ב2008 הושלמה העברת 34 מיליון טונות של חול ועפר ממדבריות הנסיכות, ושובר הגלים בן 27 הקילומטרים, שהקיף את העולם כזנבו של הנחש שעליו יושב הפיל הנושא בחדקו את תבל כולה, הושלם. 

עד ספטמבר 2008 הוזמנו כבר 61% מהאיים, שכולם היו עדיין עיגולי חול וסלע ריקים בים חם. ב15 בספטמבר נפלו האחים להמן בוול סטריט. תוך שנתיים בוטלו 89 אחוזים מן ההזמנות, ובינואר 2010 גילו תצלומים מלווין נאסא שהאיים עצמם החלו לשקוע, וכמה מהם נסחפו אלו לזרועות אלו, יוצרים ארצות ויבשות חדשות לגמרי. CSCEC, חברת הבנייה הממלכתית הסינית, שקנתה שנתיים אחר כך את הזכויות לפרויקט מהיזמים מדובאי כשהיא מצילה אותם בכך מפשיטת רגל גמורה ומוחלטת, החליטה להתמקד בשלושה מן האיים החדשים, המאוחדים, ולהפוך אותם מארצות לערים: הם יהיו מנהטן, פריז וונציה. 

באי פריז היו, כמובן, האייפל — אחת לאחת – נוטרדאם במלואה, שאליה הצמידו את גלידריית ברת'ילון מהאי סנט-לואי, האהובה על בנו הצעיר של הנסיך; ופירמידת הלובר, עם עותקים דיגיטאליים, גדולים וברורים מהמקור, של התמונות, והולוגרמות מושלמות של הפסלים. בוונציה הספיקו רק לחפור את התעלות, שעכשיו הן שוב ואדיות מוקפי חול מדברי; ואילו תשעת אלפי החלקים של ארמון הדוג'ים ושלוש סוכות רוחצים עתיקות מן הלידו, יחד עם רובוט בדמותו של דירק בוגארט שהיה אמור, כגוסטב פון אשנבך, להשתרע מולן, זרזיף דם נגוע זורם בלי הרף מפיו, לוחש "טאדזיו",* נותרו כולם במחסנים בצ'ונקינג, שכן יומיים לפני שעמדו להפליג מערבה, לדובאי, נפלה הפצצה האירנית והכל בעולם, כולל עתודות המזומנים של CSCEC, כבר לא יהיה עוד כשהיה.
 
* ויסקונטי, מוות בוונציה, בעקבות תומאס מאן.


(המשך יבוא)

 

 

 

 

 

 

 

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לזהר איתן