בננות - בלוגים / / לרגל הארועים בהר הבית
סבינה מסג
  • סבינה מסג

            נולדתי בסופיה. עליתי ליפו עם העליה הבולגרית. התחלת לכתוב בגיל 9 במערה מול הים התיכון, אליה נמלטתי מריב בבית. חוויית ההדדיות וההרגעה שהשפיע עלי הים הסוער וחוויית כתיבת השיר הראשון —יגרמו לי לחפש כל חיי מקומות בהם יש סיכוי להגיע ליחסי אני/ אתה עם הסביבה הגאו-פיזית. כתוצאה מחיפוש של שנים רבות מצאתי לאחרונה את 'ארמון רב תפארת' שלי – בית צנוע על שפת הכנרת.   ספרי שירה למבוגרים:   מושב 1984 הוצאת הקבוץ המאוחד וקרן ת"א הבית במגדל 1987 הקבוץ המאוחד והים הזה ים כנרת 1994 הקבוץ המאוחד ימי מנזר 1992 שוקן 1991 כליל אבן חושן 2003   מן הספרים לילדים החתומים בשם העט עדולה שני הטריים ביותר הם: צעצועים הוצאת עם עובד   שאלות לא קלות הוצאת א"ח                

לרגל הארועים בהר הבית

 

 

לרגל הארועים בהר הבית

 

 

 

 

 

 

לֵב זָהָב

 

 

 

לִירוּשָׁלַיִם יֵשׁ

  לֵב זָהָב

 

בִּדְמוּת

כִּפַּת הַזָּהָב

עַל הַר הַמּוֹרִיָּה —

 

מַרְהִיבָה

       עַל פְּנֵי הַשֶּׁטַח,

 

מַכְאִיבָה

עַד

אֶבֶן

הַשְּׁתִיָּה.

 

 

 

 

13 תגובות

  1. שיר חד ויפה.

  2. למי שמחפש זהב כואב – גם לחיפה יש לב של זהב בדמות כפת זהב על הר הכרמל וגם כיפה זו שיכת לבני דת אחרת ותקועה בליבה של העיר. אלא מה, הייתי מציע להניח את הכאבים הקדושים והכרוניים האלה בצד ולהתמקד בכאבים אחרים הניתנים לריפוי או הרפיה שכן הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות לנו הוא הפיכת הסכסוך הלאומי,ישראלי-פלסטיני, לסכסוך דתי, יהודי-מוסלמי כפי שמנסים לעשות הגרועים באויבינו – איראן ושלוחותיה באזור חמאס וחיזבאללה. וגם כמה פנטים מקומיים יהודים ומוסלמים.

    • סברינה יקירתי, שום דבר מהנאמר למעלה אינו מתיחס כמובן אלייך אישית, פשוט תפסתי טרמפ על הכותרת של הפוסט שלך כדי להביע עמדה מקיפה יותר לגבי מה שקורה סביב הר הבית.

    • ארז (גולדברגר) בן אבו

      לחיפה יש את רגלי הזהב של איל גולאסה
      וכיפת הזהב של יענקל'ה שחר
      ונמל ואוניות
      ופועלי נמל
      ופועלות

      • ארז (גולדברגר) בן אבו

        לחיפה יש את רגלי השהב של איל גולאסה
        וכיפת הזהב של יענקל'ה שחר
        ונמל ואוניות
        ופועלי נמל
        ופועלות
        נמל
        בלילות

    • אהוד, מסכימה איתך. אבל יש הבדל בין הבהיים הנחמדים המייפים את חיפה לבין המוסלמים מעוררי המהומות ממש על הר הבית.

      • נכון שקיצוניים מוסלמים מנסים ללבות יצרים וחלילה לי להשוותם לבהאים וענין כיפת הזהב החיפאית רק שימש אותי כפלטפורמה להגיד את מה שאמרתי ואומר שוב בצורה קצת שונה : אסור לממשלת ישראל להיות צודקת בענין הר הבית שכן אז היא משחקת לידיהם של המוסלמים הקיצוניים וגם לידיהם היהודים הקיצוניים שמחפשים את ההתפוצצות כל אחד מטעמיו הוא.
        בסיטואציה הזאת חשוב למנהיגינו להיות חכמים ולהנמיך את הלהבות. אם חפצי חיים בשלום הם כדאי להם להקשיב למה שיש למלך עבדאללה מירדן להגיד בנידון שכן נראה שירש מאביו את חכמת החיים וההתפשרות כדרך היחידה להישרדות במרחב המטורף בו אנו חיים.

  3. מירי פליישר

    מצויין וכואב…לכולם. מוסלמים, יהודים ונוצרים

  4. מצוין סבינה{יש אנשים עם לב של אבן…}

  5. ארז, סן פרנסיסקו על המים

    "הגאולה תבוא רק אם יגידו: אתם רואים שם את הקשת מן התקופה הרומית? לא חשוב: אבל לידה, קצת שמאלה ולמטה ממנה, יושב אדם שקנה פֵּרות וירקות לביתו".

    לא האבנים, סבינה; הירושלמים הם ליבה של העיר ירושלים.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לסבינה מסג