בננות - בלוגים / / ירושלים
סבינה מסג
  • סבינה מסג

            נולדתי בסופיה. עליתי ליפו עם העליה הבולגרית. התחלת לכתוב בגיל 9 במערה מול הים התיכון, אליה נמלטתי מריב בבית. חוויית ההדדיות וההרגעה שהשפיע עלי הים הסוער וחוויית כתיבת השיר הראשון —יגרמו לי לחפש כל חיי מקומות בהם יש סיכוי להגיע ליחסי אני/ אתה עם הסביבה הגאו-פיזית. כתוצאה מחיפוש של שנים רבות מצאתי לאחרונה את 'ארמון רב תפארת' שלי – בית צנוע על שפת הכנרת.   ספרי שירה למבוגרים:   מושב 1984 הוצאת הקבוץ המאוחד וקרן ת"א הבית במגדל 1987 הקבוץ המאוחד והים הזה ים כנרת 1994 הקבוץ המאוחד ימי מנזר 1992 שוקן 1991 כליל אבן חושן 2003   מן הספרים לילדים החתומים בשם העט עדולה שני הטריים ביותר הם: צעצועים הוצאת עם עובד   שאלות לא קלות הוצאת א"ח                

ירושלים

 

זה חדש שכיפת הזהב אורחת לי לחברה מבקר עד ליל

 

 

 

 

לֵב זָהָב

 

 

 

לִירוּשָׁלַיִם יֵשׁ

  לֵב זָהָב

 

בִּדְמוּת

כִּפַּת הַזָּהָב

עַל הַר הַמּוֹרִיָּה

 

מַרְהִיבָה

       עַל פְּנֵי הַשֶּׁטַח

 

מַכְאִיבָה

עַד

אֶבֶן

הַשְּׁתִיָּה

 

 

16 תגובות

  1. הלם היופי של השנה הראשונה היה מה שהשאיר אותי בירושלים שנים ארוכות.

  2. איריס קובליו

    סבינה
    לב הזהב של ירושליים, בעיניי, הוא לא בכיפת הזהב. זה רק תעתוע. הסוואה. הלב נמצא ביקום אחר, מקביל, שיירד אלינו אט אט, שיירד למי שיש לו עיניים אוהבות לקבל

    ומה שמרהיב, אכן מכאיב, אבל זו רק אשלייה
    🙂

  3. יפה. מרהיבה ומכאיבה. אכן.

  4. יפה (ולא בגלל הזהב), מדהימה, מוטרפת וכואבת – ירושלים.כתבת יפה על קצוות היופי והכאב.

    • אומר לכם משהו שצריך להעמיק בהשלכות שלו:
      בסיפור על הורדוס שעיור את בבא בן בוטא [חשוב ומרתק לקרא את כולו]

      מבקש הורדוס לכפר על מעשיו.
      אומר לו בבא בן בוטא שהתעוור בפקודת הורדוס המטורף:
      "מי שכיבה אורו של עולם יעסוק בתיקון אורו של עולם!"

      ואכן מקבל הורדוס על עצמו לתקן את בית המקדש וכאן מה שמעניין אותי [בגלל סבינה היקרה]
      הבוא מציע לעשות את המקדש בציפוי זהב.
      הרב בן בוטא יכול היה להביע הסכמה ושמחה.
      האסתטיקה שלו כאמון על דברי חזל – הניעה אותו להביע סלידה מהזהב
      ולהציע שהורדוס יצפה את המקדש באבנים כחולות שוקעות ובולטות – כדי שהמקדש יהיה דומה לים!
      למה ים? שהוא תמיד דינאמי ולא סטאטי.
      שהוא דומה לכסא הכבוד.
      מי שהיה בים והביט לאופק חוה אם כן את אסתטיקת היהדות שהיא ים.
      האסתטיקה של הזהב היא אסתטיקה לא יהודית.
      [כמובן שהמנורה היו זהב אבל הם כליםץ. הם אביזרים. לא המהות]

  5. היי סבינה
    המילים שלך כמו מצלמה
    שלך טובה

    • טובה, אמרת משהו שחשוב לי לשמוע. כמו מצלמה — אבל במעט מלים שבזמן שמדברות על מה שרואים עושות עוד כל מיני אינטרקציות בינהן.

  6. יפה, סבינה. זה עתה סיימתי כתיבת עבודה (אתר אינטרנט) על ירושלים בתמול שלשום של עגנון. וחשבתי על שני ציטוטים (עגנון):
    "שאין לך כל שעה ושעה בירושלים שאין בה משל חיי עולם. אלא לאו כל אדם זוכה, שירושלים אינה נגלית אלא לאוהביה."
    "ואין צריך לומר לכשיעמוד סופר גדול ויכתוב רומן על ירושלים, רומן בין שני חלקים, חלק אחד על ירושלים של מעלה וחלק אחד על ירושלים של מטה."

השאר תגובה ל סבינה ביטול תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לסבינה מסג