בננות - בלוגים / / 'מכתב שני' עם השקה צפונית
אמיר אור
  • אמיר אור

    אמיר אור נולד וגדל בתל אביב, דור שלישי בארץ. פרסם אחד עשר ספרי שירה בעברית, האחרונים שבהם "משא המשוגע" (קשב 2012), "שלל – שירים נבחרים 2013-1977" (הקיבוץ המאוחד 2013) ו"כנפיים" (הקיבוץ המאוחד 2015) שיריו תורגמו ליותר מארבעים שפות, ופורסמו בכתבי עת ובעשרים ספרים באירופה, אסיה ואמריקה. בנוסף פרסם את האפוס הבדיוני "שיר טאהירה" (חרגול 2001), והרומן החדש שלו, "הממלכה", ייצא השנה בהוצאת הקיבוץ המאוחד. אור תרגם מאנגלית, יוונית עתיקה ושפות אחרות, ובין ספרי תרגומיו "הבשורה על פי תומא" (כרמל 1993), "תשוקה מתירת איברים – אנתולוגיה לשירה ארוטית יוונית" (ביתן /המפעל לתרגומי מופת 1995) ו"סיפורים מן המהבהארטה" (עם עובד 1997) כן פרסם רשימות ומאמרים רבים בעיתונות ובכתבי העת בנושאי שירה, חברה, היסטוריה, קלאסיקה ודתות. על שירתו זכה בין השאר בפרס ברנשטיין מטעם התאחדות המו"לים (1993), מילגת פולברייט ליוצרים (1994), פרס ראש הממשלה (1996), ספר הכבוד של הפְּלֶיאדות (סטרוגה 2001), פרס אאוּנֶמי לשירה (טטובו 2010), פרס שירת היין מטעם פסטיבל השירה הבינלאומי של סטרוּגה (2013) ופרס הספרות הבינלאומי ע"ש סטפן מיטרוב ליובישה (בּוּדוה 2014). כן זכה בחברויות כבוד של אוניברסיטת איווה, בית היינריך בל אירלנד, ליטרַרישֶה קולוקוִויוּם ברלין, המרכז ללימודים יהודים ועבריים באוקספורד ועוד. על תרגומיו מן השירה הקלסית היוונית זכה בפרס שר התרבות. אור ייסד את בית הספר לשירה הליקון, ופיתח מתודיקה ייחודית ללימודי כתיבה יוצרת, בה לימד גם באוניברסיטת באר שבע, באוניברסיטת תל אביב ובבית הסופר. אור הוא חבר מייסד של התאחדות תוכניות הכתיבה האירופית EACWP ולימד קורסים לכותבים ולמורים באוניברסיטאות ובבתי ספר לשירה באנגליה, אוסטריה, ארה"ב ויפן. ב-1990 ייסד את עמותת הליקון לקידום השירה בישראל והגה את מפעלותיה – כתב העת, הוצאת הספרים, ביה"ס לשירה ופסטיבל השירה הבינלאומי. הוא שימש כעורך כתב העת הליקון, כעורך ספרי השירה של ההוצאה, וכמנהל האמנותי של פסטיבל "שער". אור הוא עורך סדרת השירה "כתוב" והעורך הארצי לכתבי העת הבינלאומיים "אטלס" ו"בְּלֶסוק". הוא חבר מייסד של תנועת השירה העולמיWPM , ומכהן כמתאם האזורי של "משוררים למען השלום" שליד האו"ם.

'מכתב שני' עם השקה צפונית

 

 

 

מִכְתָּב שֵׁנִי

 

מַבִּיט עַכְשָׁו בָּאָח, בָּעֵץ הַמִּזְדַּהֵר:

כָּמוֹהוּ בְּלִבֵּךְ לִבִּי

בּוֹעֵר

נִפְרָד לְחֹם וְאֵפֶר.

 

מתוך "החיה שבלב"

 

 

ערב השקה לספרו של

 

אמיר  אור

החיה שבלב

אהבות 2010-1990  מבחר שירי אהבה

 

 

 

יום ג' 01.6.10 20:00

 

משתתפים:

אמיר אור

רפי וייכרט

טובה גרטנר

 

קרון הספרים רח. המגדל 2 (מרכז ההנצחה) קרית טבעון

04-9533461  karonhasfarim@bezeqint.net

 

כניסה 20 ש"ח

***

להורדה שיר של טובה גרטנר שהולחן להשקה:
איך

ארז שווייצר על "החיה שבלב" בהארץ-ספרים:

http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?itemNo=1170400&contrassID=1&subContrassID=18&sbSubContrassID=0

 

 למי שלא היו, למי שרוצים לחוות שוב –  עכשיו ביוטיוב
רגעים מתוך ההשקה בבית ביאליק:

ttp://www.youtube.com/watch?v=Zv3h8lEhqe4

 

 

קרון הספרים                      \                       קשב

 

55 תגובות

  1. מעולה אני כל כך שמח בשבילך ( אגב התמונה בעיתון של דניאל .. צלם בחסד ..), מאד שמח שצילמת (אמנם ביקשתי אבל זה ודאי לא היה רעיון שלי 😉
    הוידיאו עדוך בטוב טעם ,
    השיר קרקס נפלא, , היו לי שם איזה הערות לשיר אשמח אם תביאהו לכאן ונדעהו
    אומרים לנו שיש שיר אחר…
    כיף לראות את רוני מדבר וקורא
    אני מוחא כפיים ומחיאות כאלה שומעים גם מרחוק. .

  2. השיר קצר וקולע. בהצלחה בצפון.

  3. מירי פליישר

    שיר מצויין וחכם. כשמאסטרו כותב שיר קצר זו עדיין יצירה מעולה! ושיהיה בכיף. כל הערכתי!

    • לקרית טבעון אני בהחלט מתכוונת להגיע. !!!

      בלי נדר, גם אני אצטרך לקחת מונית פרטית.

      חוה

      • אגב,

        אתה לא יכול להביא גם את רוני סומק.

        הוא קרא את השיר שלך "קרקס" שכפי שראיתי בצורה אדירה!!!

        • מכיוון שכולם התייחסו אל השיר

          אם אני צריכה לפרש את השיר, הרי שהחום היא אותה המלאות אליהם מגיעים שני הללבות ביחד עם גופותיהם.

          האפר זהו הסיום של המליאות.
          אבל ברצוני להביא דברים שכתבתי לעצמי בדרך ברכבת מתל-אביב לחיפה: הדברים אינם מתייחסים דווקא לשיר הספציפי הזה:

          הכתיבה של אור הוא מסע של התודעה, ומן המחוזות של האני תוך כדי התבוננות, התנסות וידע על-אודות המציאות.

          שירים של זימה ושל אהבה מתבטאים בשפה פשוטה, אבל כזו שחלות עליה השפעות בארוקיות, השפעות משירת ימי הביניים, השפעות מעולם הספרות והאמנות בכלל. כל אלו מגביהים את השפה לשילוב ואל משלבים שכרוכים בהם תיאורי טבע וחוץ ותיאורים שמבפנים, כמו גם זיקות אל השירה העיברית.

          כל אלו מקיימים בעצם את אותו המסע ככזה שחל אל תוך השפה, והשפה עצמה כיוצרת מציאות, מייצגת אותה, יוצרת את יצירת האמנות תוך מודעות מושלמת לתהליך הכתיבה עצמו.

          המשורר, אפוא, מופיע ככזה המתבונן בעולם. והעולם הוא אינו העולם המונח שם בחוץ, אלא זהו "עולם", הנברא תוך כדי מבטו של המשורר. אזי השיר נוצק כמציאות פרטית, פואטית, היינו אמנותית, ועדיין ככזאת שיש שיוכים מייצגים אל "המציאות" שהיא מעבר לשיר.

          מכיוון שהעולם שבחוץ קיים גם בלעדינו, יתכן שהמסע יכול ויתכן שיפוך לכזה שבין החיים לבין המוות. הוא זה של הבריאה וזה של הנשמה במקביל.

          וכשם שביקום קיימים תהליכים של קמילה (מוות) ופריחה מחדש. של שממה ושל פריון. כך גם הנשמה יכולה בעצם לעבור בינות לשלל עולמות שבין חיים לבין מוות.

          אם כך הכתיבה הופכת להיות למסע צליינות אל עבר מודעות, עצמית, חברתית, קיומית ויקומית.

          אלו הם דברים שרשמתי לעצמי, הם יכולים לחול על שירת האהבה שלך ועל חלקים ניכרים של שירתך. כמובן שהם מדברים בשפה מופשטת ממנה יש לקיים רדוקציה, להדגים ואף לפתח.

          זהו, אגב, המאמר. המאמר הראשון עסק יותר בפכים מן הביוגרפיה שלך המאמר השני התעסק יותר בשירתך – זה של ארז. ויפה אמרת.

          חוה

          • תודה חוה, אמתין למכלול שיתיחס אני מניח לדוגמאות קונקרטיות (מ"שיר"?)

        • אמיר אור

          הכל חד פעמי, חוה 🙂 מה שיהיה בטבעון לא יהיה בשום מקום אחר, ולהפך.
          גם אחרים שלא מופיעים פה ביוטיוב היו גדולים: מוטי גלדמן, חנה מרון, עדי עסיס, מיה דונסקי, רות קרטון בלום ושיר פרייבך. אבל איש הווידיאו מן הסתם לא היה יכול להכניס את כולם.

          • תודה לך אמיר שאתה זורה לי מלח על הפצעים.

            האם בקרית טבעון גם תהיה כחתן מובל אל חופתו?

            והפרשנות שלי מה עליה?
            חוה

          • שבתי לעבוד ובדקתי את הנושא של ניאו פאגניות בהקשר של שירתך. כמו גם את המושג כנענות שגם הוא מקושר עם שירתך.

            תרשה לי להביא ציטוט (לא משיריך) ונראה אם תזהה אותו:
            ששדדו
            פגרי אנשים ורקב זרע אדם,
            מורדי החיים, מיד צורי שדי,
            אל אלהי מדברות בפלי
            אל אלהי כובשי כנען בסופה,
            ויאסרוהו ברצועות של תפילין

            יען הרחקתי/ לכת מכל אשר היו לפני/
            ואחרי בנתיב יתע אדם בן- תמותה, / הנני הראשון לשבים אליך….

            אני מקווה שהמובאה מוכרה לך

            "והרי אתה:
            גם אני לא הרחקתי לכת.

            וןב, יש חדשות עכשיו. מדוע איני גורסת ששירתך היא ניאו-פגאנית או כנענית במובן המובהק של רתוש ואחרים אנמק לאחר מכן.

            אם זה יעניין אותך.

            מקווה שתגיב
            חוה
            חדשות…

          • הציטוט מטשרנחובסקי, מפי אחרון נביאי הבעל. כן, מוכר.

            הסמנטיקה לא ממש חשובה, אבל בעיני הפגאניות היא המקום שטרם נקרע לגוף ונפש, הפרד ומשול.

            רטוש, אגב היה בעיניו עברי, לא כנעני (זה כינוי גנאי שהדביק לו שלונסקי).

          • אכן כן,

            הציטוט הוא משטרניחובסקי, דווקא מן השיר "לנוכח פסל אפולו", אגב, הדברים הם קצת יותר מורכבים ממה שמציגים אותם.

            עברתי אתמול על מאמר שדן בברדיצבסקי וטשרניחובסקי. האחרון גרס שחמשת חומשי התורה משתווים לאיליאדה ולאודיסאה. כאשר האמין בתרבות יוון, הרי האמונה באלילים נתפסה עבורו כחגיגה של יצר וכעבודה האמיתית בעצם לטבע. דווקא יוצרים אלו קדשו את נביאי הבעל, בל אשתורת וכל אלילי המזרח התיכון לרבות מצרים, בבל ואשור.

            במשך שנים המקרא היה אסור וזניח בקריאה והלימוד היה מן הסדור ומן ההלכה, התלמוד.

            יוצרים אלו שבו אל סיפורי המקרא. טשרניחובסקי אהד את שאול ודחה מעליו את סיפורי דוד. הראשון נחשב בעיניו דמות טראגית הרואית.

            עולה גם התמיהה מה היה קורה להיסטוריה, אילו נביאי הבעל היו גוברים על אליהו, ולא נשחטים בנחל הקישון. מן הסתם, לטענתם כל ההיסטוריה העברית היתה שונה.

            אז ככה במילים קצרות – אין לכנות את שירתך ניאו – פגאנית, מכיוון שקיימת היום פתיחות הרבה יותר גדולה אל התרבויות האוניברסליות.

            גם אין לכנות את שירתך כנענית. אתה מגיע ממקום של ידע והתנסות בתרבויות שונות. לא לצורך תחייה של איזה קולקטיב לאומי – להם היתה מקודשת היצירה.

            אלא דווקא לכיוון היותר קטקליסמי, היינו אפוקליפטי. התחייה כבר התרחשה, ומיני וביה אותו הקולקטיב סרח. אזי מה מחכה לנו מן ההיסטוריה – על כך אתה כותב במגוון שיריך.

            יחד עם זאת, אתה אכן משתמש בצורה של פואמות, וכן די מקדש את הטבע, את היצר אבל גם את הלב.

            כאשר דיברתי על זיקות לשירה העברית, זוהי מן נקודת פתיחה שיש להרחיב. כמובן גם אני לא הרחקתי לכת הוא סוג של אירוניה על שירי ההלך של אלתרמן, שעובר בדרך – שירה שהיתה יותר סימבוליסטית. כמו כן איני מקבלת את המשוג ניאו רומנטיקה.

            בספר החדש כמובן מופיעות זיקות לשירתה של וולך שהיתה בומבסטית, ומאוד בוטה, אצלך הדברים מופיעים בצורה קצת יותר עדינה. אינך מכה על כפות המנעול כמו רחל, למשל, אלא משתחל בפיתוי אירוטי אל תוך הדלת עד אל עצם הטבור.

            טוב, ככה פחות או יותר לדעתי צריך לכתוב, עדיין להרחיב. זו בין היתר הזיקה לשירה העברית, שאתה בהחלט ממשיך אותה, אלא ממקום של פתיחות\ בין המינים, לדוגמא, או בצורה יותר כואבת – מה קרה לאותו התם שניסה להגיע אל "השמש".

            אגב, אמיר, את שיר אין לי.
            אבל כן, חזרתי לעבוד.

            מה דעתך, אלו הם הדברים ויותר בהרחבה שאני רוצה לכתוב ולפתח. ויש עוד נושאים.

            חוה
            אגב, אז איך אני משיגה את שיר.
            כל אלו מתייחסים יותר אל "יום" ואל "פדיון המת". גם על כך יש לי הערה. האם ידעת שלפי ההלכה אשה שנפטרה ובבטנה עובר יש לערוך לו ברית מילה? מוזר.

            אבל חגיגות היצר, ושירי השיירה אלו מקורותיהם גם ממקומות אחרים – אולי יותר של ידע, ורגש – הרבה רגש. יכולת תיאור מפליגה על גורלו של המין האנושי וכמובן נפתולי הנשמה בין חיים לבין מוות.

            לעזאזל, למה כאן אני יכולה לכתוב, אבל לשבת ולהוציא כבר את המאמר יש לי מחסום כתיבה? ואולי פחד.

            עזרה please
            חוה

          • חוה,
            אין תרופה לפחד, מלבד לפחוד אבל לא לשמוע לו כלפקודה. כלומר, לא להישמע לו. מה שאת כותבת בפועל הוא התרופה הטובה והמשכנעת ביותר לפחד.

            אשר לניאו פגאניות ומול אותה "פתיחות אל האוניברסלי" – חושב שזו פתיחות אופנתית די פרובינציאלית, אבל הלוואי שאני טועה.

            את "שיר" אפשר להשיג מהמו"ל (הקיבוץ המאוחד) או ממני אם תעברי בהליקון שוב.

          • לאמיר,

            מה שאני כותבת הוא רק על קצה המזלג ממה שאני יודעת על השירה שלך. כבר אמרתי לך שנדרש מחקר שלם.

            באשר לאוניברסליות, איני מדברת על האופנות אלא עליך, כמי שהתנסה, ביקר, למד, תרגם, והרי זה כל העניין. נקודת המוצא שלך היא הלימוד המאסיבי והאינטנסיבי והבקיאות. מכל אלו נובעת השליטה וגם המעבר אל השירים האקסטטיים יותר.

            לא ארחיב על זה את היריעה.
            אבל כתבתי מאמר על עוזר רבין. ומדבריו הבאתי את הציטוט – השיר הוא תמיד מכוון למישהו. עוזר רבין אכן דבר על שממת הארץ, אבל הצורך בהכרה של הקוראים בער בו כל ימיו.

            לאחר מותו בסר הקדיש לו כמעט חוברת שלמה. כתבתי עליו מאמר, אבל הגעתי לשליטה מלאה בחומרים שלו. אצלך כמה שאקרא – תמיד ארגיש שיש עוד ערך מוסף, עוד דברים שלא נגעתי בהם.

            אבל כן, חשבתי על אלה תולדות המילים, ולקחת משם דווקא את המובאה, שהקיום שלך כמשורר הכאיב לך ובער לך עד שהשירה הפכה לדרך חיים.

            אביא את הציטוט במדוייק\ אבל זה נראה לי מאוד נכון לגביך.

            באמת שקראתי המון, וככל שקראתי כל מה שאני כותבת בעיני אינו מספיק להגיע לבקיאות מליאה בשירתך.

            כן, יש לי בעיה, אני פרפקציוניסטית והדבר הוא בעוכרי, ואולי לטובתי.

            אני בהחלט מתכוונת להגיע מחר.

            אגב, אתה יודע שכל קריאה של שיר היא בעצם אינטרפרטציה שלו. ולכן כאשר הם באו ממך, הרגשתי את נשמת השיר ואת המקצב הנכון שבו הוא נכתב – הכל נראה פתאום אחרת.

            את שיר אשיג כנראה באוניברסיטת חיפה, למרות שאגיע אולי לתל-אביב. הגיחה שלי להליקון היה משהו חד – פעמי. אני די מבויישת ודי נבוכה.

            על כל פנים. הזיקות שלך אל השירה העברית – החדשנות שלך, מכיוון שנקודת התצפית של היום היא שונה משל אותם המשוררים שישבו בכסית.

            אגב, לפילגש בנוסח אלתרמן ונשותיו האומללות דאגת כבר…. סתם…..

            מעבר לזיקות לשירה העברית, כמובן הזאנרים השונים של השירה שלך, וכמובן הנושא של פדיון המת, ומאיפוא אתה בעצם ניגש אל נושא הפולחן

            ושירים מקסימים כמו תיקון שאני מוצאת בהם כנות מעבר לפואטיקה שעוד לא קראתי הרבה כדוגמתה.

            אמרתי לך אני יכולה לרצרץ, אבל מה אשיג בזה – יריעת שיריך אכן רחבה מלהכיל.

            איך יכלת לחשוד בי באופנות, אינך זוכר כיצד פרשת את השיר מן המילון הלבן על-פי ספר החיים והמתים הטיבטי. והרי ערכתי בעיקבותיך מסע שלם.

            טוב, תראה, אני חושבת שצריך להתייחס למה שקרה היום עם המשט.. בעיני התעמולה הזאת היא נוראה. איני חושבת שלטווח הארוך הדברים יכולים להזיק – אבל מידי פעם חוטא העולם חטא גדול בהפרת זכויות אדם ואזרח. זוהי פגיעה מוסרית שיש בה "תודעה" לאומית כוזבת. פשוט נורא ואיום.

            וברוח האפוקליפסה של ארבעת האחים שלך או השיר היסטוריה – אסיים.
            חוה

            אה, לגבי הספר, אפשר מן הסתם להשיג אותו באוניברסיטת חיפה. יש בה ספרייה אדירה מן הטובות שבארץ. אני יודעת, כי למדתי קורס אחד אצל נתן זך כאשר לימד בחיפה.

            חוה

            אה, לגבי זך – אולי הצמצום אצלו לעומת ההתרחבות אצלך – של המשמעות והיכולת לתת דרור ליצר ולרגש. טוב, לא ארחיב.

          • אין לי מושג איך יהיה. נראה כשיהיה.
            ואני עונה לך עניינית – אף אחד מהמשתתפים לא מופיע פעמיים – הם באים מאהבה ובשמחה, אבל זה לא קרקס נודד 🙂

          • על אירוניה עונים בנזיפה?

            תמהתני. יכלתי להגיב, אבל אשתוק.

            עבורי די לי לשמוע אותך מקריא משיריך.

            ואהבה? "אומרים אהבה יש בעולם, מה זאת אהבה?"

            חוה

    • אמיר אור

      תודה מירי יקרה, ושמח שדיבר אלייך.

    • אמיר אור

      מירי יקרה, שמח שהמלים הגיעו אלייך, ונכון – במובן ידוע הקצר תובעני מן הארוך. המשך החגיגה בצפון 🙂

  4. דפנה שחורי

    אמיר היי ושוב מזל טוב על הספר וצר לי שלא הצלחתי להגיע להשקה מהצפון ועדיין מחכה לספר שלך ולגיליון הליקון החדש
    כתבתי לך למייל ומשום מה לא קבלתי תשובה??

    שלך

    ד

    • הי דפנה, ההשקה בצפון עדיין לא הייתה – תתרחש ביום ג'. מה שהיה בינתיים הוא השקה גדולה יותר, בבית ביאליק.

      לא קיבלתי ממך שום מייל לכתובת שלי.
      כדי לקבל את הליקון החדש לביקורת כתבי בבקשה אל office@helicon.org.il
      וכדי לקבל את ספרי – להוצאת קשב. אם יש איזו בעיה כתבי לי בבקשה.

      • דפנה שחורי

        אמיר אני יודעת כמובן שבצפון עוד לא הייתה והתכוונתי לבית ביאליק. ולגבי קבלת הספרים כך אעשה

  5. חזרתי ל"מכתב ראשון" ושם היא כמו ישו – מהלכת על פני המים…
    במכתב השני הם בוערים עד אפר..
    ובסתו, הכל נרדם, עפר.
    מחזוריות שיש בה נחמה, אך בפועל ישנם שלבים מעצבנים טיכו..:)

  6. אמיר,מה זה קרון הספרים? חנות ספרים, מועדון?טוב שיש את הסרטון ביו-טיוב עם רגעים מהנים מההשקה שהיתה-למי שטבעון בשבילו זה חוץלארץ..כמוני.

  7. השיר הקצר הזה מקסים בעיניי, מזכיר לי אח טובה באנגליה,בכל כך מעט מילים שנבחרו בקפידה וסודרו היטב, תמונה מחשבה שלמה חמה חמה.

  8. שיר לוהט אמיר
    שיהיה בהצלחה גם בקרון 🙂

  9. רבקה קרן היא סופרת ותיקה
    והוציאה אנתולוגיה משובחת בעם עובד ועתה מוציאה ספר בהוצאת אגם של ישראל אגם
    בעריכת יחזקאל רחמים.

    עזיזי, תאכל את הכובע שלך. כולם מצליחים ורק עזיזי המשוגע מתבוסס בשאריות שפיותו.

  10. איני יודעת איך הגעת הנה, ובעצם מי אתה. אבל, בימים האחרונים אני מאוד שותפה לתחושותיך.

    ואני מרגישה עוד יותר גרוע, רן יגיל, גם אם הוא יושב במעריב, קראתי כמה מסות שלו והייתי ממש מיואשת. לצד כתיבתו של האחרון קראתי מחקרים של בועז ערפלי, נורית גוברין וכמו כן מחקרים זרים ושאלתי אל עצמי לאן התדרדרו הדברים.

    כאשר רן יגיל מזהה פוסט-סטרוקטואליזם של אקזיסטנציאליזם רזה, עולה התחושה שעל הפוסט-רן אינו יודע מאומה, והעובדה שהאקזיס הוא רזה או שמן – אבל הוא יוק.

    ואז הוא נצמד לטקסט, מנתח שירה כמו מישהו שעדיין לא סיים שמינית והעיקר הוא מקושר לכל מי שצריך, כותב עליהם, הם מזכירים אותו וזה ממש נורא. ולכן גם השתלחתי ברוב כתבי העת שיוצאים היום.

    לגבי הגב' ישראל, לאחרונה אין היא מפסיקה לעלות פוסט אחר פוסט שכל מהותם היא קיטורים על הוצאת ספרה ועל ראיונותיה.

    ברוב חוצפתה השתתפה גם בכתבה שדברה על סכיזופרניה, כאשר אין לה כל אמפטיה למחלה, לבני המשפחה ואין לי מושג איך היעזה להשתתף בכתבה הזאת.

    אכן קלקול רב חל במחוזותינו והוא מאוד טורד, ומאוד מרגיז. עד כדי כך שבא לך להדיר את רגליך ממה שנעשה אכן בבננות.

    בעיותיה הפיזיות, הרגשיות, האישיות של יעל ישראל אינם נכס לכל דורש והייתי רוצה שהיא תחדל מכך מיני וביה. כמו גם להציג תמונה מלפני עשרים שנה ולהגיד הנה זו אני.

    יש תסכולים בקריירה, יש אנשים שמקושרים ונותנים להם מקום לכתוב, ואולם אלה הם עניינים לצנעת הפרט ולא יתכן כי הם ישפכו כרפש מעיים בראש חוצות.

    הדברים ישבו לי על הלב והנה אמרתי אותם ועוד בלשון המעטה כמה אני כועסת.

    אבל למה ללכלך דווקא אצל אמיר אור בבלוג? ועוד בהיעדרו?

    • למראית הדה ז'בו

      שלטם לך חוה זמירי! מארצות הקור אל
      חלונינו?
      אל קולחך כי ערב מה נפשנו כלתה!

      • חוווה זמירי-בער – את בחדר עם ליאור עזיז באברבנל? תמסרי לו ד"ש.

        • מן הסתם שאני יודעת מי כתב את זה.

          צר לי, מצפוני וגם אישיותי נקיים מרבב, אבל המגיב, אכן לקח את דברי די ברצינות בלשון המעטה.

          ומכיוון שאני מאוד מעריכה את אמיר, אני מבקשת להפסיק להטריד את כל הנוכחים ברעש מיותר. במיוחד בבלוג הזה.

          אגב, ההשקה הצפונית היתה
          נ ה ד ר ת!!!

          בהזדמנות הראשונה אבוא לבקרכם עם שוקולדים ופרחים!!!

          ביי
          חוה

  11. עברית צחה

    אל תכתוב תחת – כתוב עכוז
    אל תכתוב לז- ,כתוב לבעול

    • אברבנל-האגף הסגור

      כל עוד בתחת פנימה

      נפש יהודי הזוייה

      לפאתי רקטום קדימה

      ווגינה לציון בוכייה

      אבדה מזמן תקוותנו

      התקוה בת שנות אלפיים

      להיות זיין חופשי בתחת

      תחת, חרא, ירושליים

  12. גיורא לשם

    אכן הייתי בערב ההשקה הנוצץ של יעל ישראל לספרה החדש אני אומא חוטפות בתחת באברבנל -היה מקסים! באו כל מיני משוררים סופרים עורכים מתרגמים אנשי רוח והגות, שאיש לא שמע עליהם כמובן, אבל לא נורא כולם הפליצו זה על זה ברכות ואיחולים טורן יגיל הקריא בגרון חנוק קטע מספרה המדהים של יעל ישראל (הגרון שלו היה חנוק כי הוא רגיל למצוץ זיין של הממד כמו מנחם פרי אילן שיינפלד ואחריפ)

    יעל ישראל קיבלה פרס ממהוצאה שלה עצמה על הספר! אכן אוביקטיבי וללא משוא פנים! הפרס הוא פרס התחת השנתי על שם שירלי ציצנסקי הגרוזינית הנודעת לשימצה בלוד ורמלה(חברה לאלפרונים).

    יעל ישראל היא יפיפה בת 150 שנה אך נראית בת 50 הודות לכדורים ומרשמים נגד עצירות רעידות בידיים והזיות על ספרות.

    ספריה של יעל ישראל מומלצים בחום. רן יגיל מקריא לילדים שלו מהם כל ערב!!

    כמו כן, גיורא לשם, המוציא לאור האלמותי מקשב והמשורר הלאומי מיד אחרי שיינפלד, בירך את הנוכחים בעוד שיר מופתי שלו שיצא לאור במאה עותקים בהוצאת זיין בתחת לשירה פרי יסודו של רפי ווייכרט (גרמני לשעבר?)
    את הערב חתם דן לחמן שהודיע כי הוא בנירונה ומאושר מאז שקנה את הויברטור החדש "מתכת מנוקדת לתחת המקשיש".

    בקיצור, היה מקסים, הספר מקסים, בלוג בננות מקסים, העולם מקסים, ואני הולך לתקוע כמה נודים משל עצמי ולחשוב שאני מקסים גם!!1

    • אמיר אור או אמיר חושך?

      אין ספק שזו ששעתה היפה של הספרות בישראל, אם קולות נועזים וחדשים כמו יעל ישראל וקולי שלי עצמי, ישראל עומדת מול תור הזהב השירי והסיפורי שלה. יעל ישראל זה עגנון אני בשביס זינגר.
      אמרתי כבר במעריב שיזחקאל נפשי הוא אריק אינשטיים ויהודה ויזן שלום חנוך.

      אולי אני מטורלל ולא מבין מה אני מדבר בכלל, אבל בכל זאת הקשיבו לי, אני חייב שמישהו יקשיב לי ואיהב אותי, כי אבא היה כל הזמן בהצגות ולא חיבק אותי לפני השינה.

      אני ממליץ על יצירות מופת ישראליו נוספות:

      ספרי על רצח רבין בקיבוץ המאוחד- מילה שלי אוביקטיבית, נשבע לכם, זה הספר הכי טוב של העשור!!

      ספר שלי בכרמל- שוב, בלב שלם אני אומר-יצירת מופת!

      כמו כן, אמנון נבות החדש בכרמל (אני עובד בכרמל, ובלי משוא פנים אנהי אומר בכנות, זו הוצאה מדהימה, מספר אחד בישראל, ספרות מופת עולמית ומוניטין של מאתיים שנים!!)

      עוד המלצות: יהונדב פרלמן, אילן שיינפלד, יעל ישראל כבר אמרתי?, יעל ישראל כל ספריה בקיבוץ המאוחד (אני קורא בהם שוב ושוב כל ערב. וכל פעם מגלה משהו חדש!!)

      זהו, סופשבוע תרבותי לכם, אני יוצא עם הילדים לקטוף פרחים בשדה ולחלום שאני עליזה בארץ הפלאות שרוקדת על האבנים הצהובות של השירה בישראל בדרך לפגוש את הקוסם הגדול, פרופ' מנחם פרי…

      • אמיר אור, איזה מזל יש לך שפרי מעולם לא הוציא אותך לאור!

        משפט השלום: עזיז נ' פרי. ת"א: 37375-5-10
        התובע: עזיז ליאור.
        נגד

        הנתבעים:

        1. פרי מנחם. כתובת: בוסתנאי 23 ת"א .
        2. פרי יערה. כתובת: עזריה מן האדומים 7 ת"א.
        3. נימרודי עופר. כתובת: קרליבך 2 ת"א
        4. מוזס ארנון, בעלי עיתון ידיעות אחרונות ואתר YNET. כתובת: מוזס 2 ת"א.
        5. שוקן עמוס, בעלי עיתון הארץ, ואתר אינטרנט הארץ. כתובת: שוקן 21 ת"א.

        מהות התביעה: עבירות על חוק איסור לשון הרע.
        עבירות על חוק יסוד:כבוד האדם וחירותו.
        סכום התביעה: 1,000,000 ש"ח.

        כתב התביעה

        חלק מקדמי:

        1. אני סופר מוכר וידוע לציבור. פירסמתי שני ספרים בהוצאת זמורה ביתן
        ובהוצאת הקיבוץ המאוחד, שזכו לביקורות מהללות וטובות בעיתון הארץ
        ובעיתון ידיעות אחרונות. נערכו עימי ראיונות ענק בעיתונות הכתובה
        והמשודרת.
        סיפורים שלי נכללו באנתולוגיות יוקרתיות בישראל ובארגנטינה.

        2. יש לי תואר בהצטיינות מהחוג לקולנוע וטלביזיה באונ' ת"א.
        בעת האירוע, הייתי סטודנט שנה ד' למשפטים, בתוכנית למצטיינים, במרכז
        הבינתחומי בהרצליה.

        3. שם משפחתי מהולל מהבחינה הצבאית. דודי, נסים עזיז, הוא ההרוג הראשון
        בקרב הגדול על ת"א בשנת 1947. זה היה הקרב הפותח של מלחמת העצמאות,
        ודודי הוא ההרוג הראשון של מלחמה זו. על שמו של נסים עזיז ושניים
        מחבריו שנפלו בקרב זה, השלושה, יש בתל אביב כיכר ואנדרטה, ברחוב ויצמן,
        סמוך לגדות הירקון.

        הפרסומים שהם לשון הרע (כל הנספחים מצורפים):

        הפרסום הראשון (נספח 1):

        4. ב-14.11.2005 נכתב עלי בשער העיתון מעריב כך: (נספח 1)

        בכותרת ענק: "סיפור האימה של המרצה לספרות."

        מתחת לכותרת נכתב: ההודעה שהמתינה לפרופ' מנחם פרי היתה חד
        משמעית:" יש לך שעתיים לחיות. גם ביתו קיבלה איומים. ברור קצר העלה:
        מדובר בסופר מתוסכל שנעצר."

        ב-14.11.2005 בעמוד ראשי במעריב נכתב עלי כך (נספח 2):

        בכותרת משנית: "ראש החוג לספרות באונ' ת"א, פרופ' מנחם פרי, מצא את
        עצמו בסוף השבוע לכוד בתוך מותחן אימה מציאותי כשסופר מתסוכל שאת
        כתביו הוא דחה הודיע לו: "יש לך שעתיים לחיות" ואיים גם על חיי בתו
        ונכדתו".

        מתחת לתמונה שלי נכתב : "איים על הבת של פרי מול עיני השוטרים".

        בגוף הכתבה נכתב כך: "… הפרופסור מחליט לדחות בנימוס את כתב היד, אבל
        אז הוא חוזר הביתה ושומע במשיבון שלו הודעה שאינה משתמעת לשני פנים:
        יש לך שעתיים לחיות".

        ציטוט נוסף: "עוד באותו הלילה קיבלה בתו, יערה פרי, שהיא במקרה גם
        שכנה של הסופר המתוסכל, שיחה מאיימת אפילו יותר שבה נאמר לה בין
        היתר: "הוצאתי הוצאה להורג של אביך, אני יודע מי את ואיפה את גרה, ואני
        מודיע לך שאני ארצח גם אותך. תודה."

        ציטוט נוסף: " ביום שישי הוא השאיר לי הודעה טלפונית במשיבון שנותרו לי
        שעתיים לחיות … רק אחרי שהוא השאיר הודעה לבתי יערה, ובה טען שמשום
        שאני מסרב להוציא לאור את היצירה שלו היא ובתה ירצחו…"

        פרי יערה אומרת כך: "השוטרים הגיעו, ופתאום עזיז הופיע למטה בלי חולצה
        ואיים לרצוח אותי שוב בנוכחותם, אך הם לא הספיקו לעצור אותו".

        5. מדובר בלשון הרע חמורה ביותר. מיוחסים לי עבירות פליליות חמורות. מעולם
        לא השארתי הודעות מאיימות על המשיבון של הנתבעים, ולא שלחתי מכתבים
        מאיימים. לא הוצגו לשוטרים כל ראיות לכך. מעולם לא איימתי על הנתבעת,
        ואפילו לא ראיתי אותה.
        טענתה של פרי יערה, כי איימתי עליה בנוכחותם של שלושה שוטרים היא
        מופרכת ומשוללת כל יסוד. הרי לא יתכן, כי אדם יאיים על הזולת במרחק של
        נגיעה משלושה שוטרים, ויצליח לברוח מהם, כאילו הוא איזה סופרמן.
        הדבר לא מתקבל על הדעת ונוגד את ההגיון הבריא.
        כמו כן, מאיפה יערה פרי יודעת איך אני נראה? הרי מעולם לא נפגשנו.
        אין כל עדות לאיומים שלי על פרי מנחם או פרי יערה, כי הדבר לא היה ולא
        נברא. התיק הפלילי נגדי נסגר במשטרה, חודש אחרי התלונות, לאחר שלא
        נמצאו כל ראיות לדבריהם של פרי מנחם ופרי יערה.

        הפרסום השני (נספח 3):

        6. ב-14.11.2005 נכתב עלי בעמוד ראשי בעיתון ידיעות אחרונות:

        בכותרת ראשית: "איומי רצח בחוג לספרות". משמע האדם הסביר מבין, כי
        איימתי וביצעתי עבירה פלילית חמורה.
        בגוף הכתבה נכתב עלי מפיו של פרי מנחם: " ביום שישי האחרון הושארה לי
        ההודעה המאיימת במשיבון. לא ייחסתי לה יותר מדי חשיבות, אבל בתי
        צילצלה בשבת ואמרה שגם לה השאירו איומים במשיבון כמו 'אני בא לרצוח
        אותך' … אבל כשבתי שהתה מחוץ לבית, השכנים התקשרו לספר לה שהבחור
        ממש מנסה לשבור לה את הדלת. אדם כמוהו אסור לשחרר. הוא צריך טיפול
        ולא שחרור".

        7. מדובר בלשון הרע חמורה המייחסת לי ביצוע עבירות פליליות. לא איימתי על
        פרי מנחם ופרי יערה, ולא שברתי לה את הדלת. לא פרי מנחם ולא פרי יערה
        ראו אותי שובר את הדלת של פרי יערה. אז מדוע פרי מנחם מוסר בביטחון,
        כי אני הוא זה שניסה לפרוץ לביתה? מדובר בהוצאת לשון הרע מתוך כוונת זדון
        לבזות את שמי הטוב. האיש מעליל עלי עלילת דמים.

        הפרסום השלישי (נספח 4):

        8. ב-13.11.2005 נכתב עלי באתר YNET :

        "חשד: איים לרצוח את פרופ' פרי, בגלל ספר. לפי החשד, תושב תל אביב בן
        37 השאיר הודעה בביתו של הפרופ' לספרות כי "נשארו לך שעתיים לחיות",
        ומאוחר יותר שבר את דלת ביתה של בתו, ואיים ברצח. לדברי פרי, "הוא מנסה
        שנים לפרסם בהוצאה שלי חזיונות נבואיים ואני דוחה אותו, ופתאום זה הפך
        לאיומים. הרגשתי חוסר ישע".

        ציטוט נוסף : אתמול התקבלה תלונה במשטרה מבתו של מנחם פרי על כך
        שאדם שובר את דלת ביתה ומאיים כי ירצח אותה. שוטרים שהגיעו למקום
        החלו לדבר עם בתו של פרופ' פרי ובאותו זמן המאיים הצליח להימלט בעוד
        השוטרים נמצאים במקום.

        מפיו של פרי מנחם: "ביום שישי כאשר שמעתי את ההודעות במזכירה
        האלקטרונית שלי, שמעתי הודעה ובה הוא מאיים עליי ואומר לי שיש לי עוד
        שעתיים לחיות. אתמול כבר היו איומים קונקרטיים כאשר הגיע החשוד
        לדירתה של בתי ושבר את הדלת", אמר פרופ' פרי ל-ynet."

        9. מדובר בלשון הרע חמורה. דברי בלע ונאצה. מיוחסים לי פה עבירות חמורות
        של איומים ופגיעה ברכוש. הכל שקר וכזב. עורבא פרח.

        הפרסום הרביעי (נספח 5):

        10. ב- 14.11.2005 נכתב עלי בעיתון הארץ:

        "עזיז נעצר לאחר שפרי התלונן על איומים חוזרים ונשנים עליו ועל משפחתו."

        מפיו של פרי מנחם: "בתגובה החל עזיז להשאיר הודעות במשיבון שבביתו
        של פרי, ואיים כי יפגע בחייו. אתמול הוא השאיר הודעה נוספת, ובה אמר
        שגילה כי בתי היא שכנה שלו וגרה באותו רחוב, ואיים לפגוע גם בה."

        11. מדובר בלשון הרע. מעולם לא איימתי על פרי מנחם. דבריו של פרי מנחם הם
        שקר וכזב.

        הפרסום החמישי (נספח 6):

        12. ב- 13.11.2005 נכתב עלי באתר haaretz:

        "עזיז נעצר לאחר שפרי התלונן על איומים חוזרים ונשנים עליו ועל משפחתו …
        בתגובה החל עזיז להשאיר הודעות במשיבון שבביתו של פרי, ואיים כי יפגע
        בחייו. אתמול הוא השאיר הודעה נוספת, ובה אמר שגילה כי בתי היא שכנה
        שלו וגרה באותו רחוב, ואיים לפגוע גם בה", סיפר פרי אתמול. במקביל
        התקבלו הודעות גם בביתה של הבת, שבהן איים עזיז כי ירצח אותה ואת בתה
        … בעקבות ההודעות החוזרות ונשנות הגישו השניים תלונה במשטרת מרחב
        ירקון. השניים הביאו לשוטרים מכתב שעזיז השאיר לאחרונה, ובו איומים
        נוספים בפגיעה."

        13. מדובר בפירסום שקרי, שרחוק מן האמת כרחוק מזרח מן המערב.

        הפרסום השישי (נספח 7):

        14. ב-13.12.2005 בעיתון מעריב בכתבת ענק נכתב עלי בכותרת ראשית:

        "הסופר הזועם, שהיה תלמידו של פרי באוניברסיטה, אף הגיע לדירת בתו
        של פרי, יערה פרי, המתגוררת בשכנות אליו, איים עליה ברצח, שבר את
        פעמון הכניסה וניסה לשבור את דלת ביתה".

        ציטוט נוסף מפיה של פרי יערה: "…השוטרים הגיעו ועדכנתי אותם
        במתרחש, ופתאום הוא הופיע למטה בלי חולצה ואיים לרצוח אותי שוב."

        15. מדובר בלשון הרע חמורה ביותר. העיתונאי מדווח, כי איימתי ברצח
        ועברתי עבירות של פגיעה ברכוש. מדובר בשקר גס.
        שוטרים לא ראו אותי מאיים על פרי יערה, כי מעולם לא איימתי על פרי
        יערה.

        הפרסום השביעי (נספח 8):

        16. במכתב של פרי מנחם אל ביה"ח איכילוב ב-15 בדצמבר 2005 כותב פרי כך:

        "בהודעות הללו מופיע אילן שיינפלד כמטרה ראשית להטרדות ואף לאיומים.
        תחילה הופיע בהן הנוסח המתון "שיינפלד, הישמר לך", ובהמשך שוגרו
        לאינטרנט הודעות עם האיום המוכר (בדיוק זה שבו נקט עזיז נגדי) "נותרו לך
        רק שעתיים לחיות", ועם איומים נוספים (למשל שישרוף את ביתו.)"

        17. מדובר בלשון הרע חמורה ביותר המייחסת לי עבירות ברצח, בפגיעה ברכוש.
        הכל שקר וכזב, וכמובן כי המכתב הזה, לא עומד בהגנות תום הלב של ס' 15
        לחוק.
        יסביר בבקשה פרי מנחם לכב' ביהמ"ש מדוע כתב מכתב נאצה זה לבית חולים
        איכילוב?
        בעקבות הפרסום של הלשון הרע חסר התקדים בהיקפו וחומרתו של פרי מנחם
        כנגדי בכל גופי התקשורת המרכזיים בישראל, פרשתי מן לימודי המשפטים
        במרכז הבינתחומי בהרצליה, בשל ההשפלה, ביזוי שמי, והדיכאון בו לקיתי
        בשל עוצמת דברי הנאצה של פרי מנחם כנגדי. בעקבות כך נזקקתי לטיפול
        נפשי בבית חולים איכילוב. לא רק שבשל שקריו הבוטים של פרי מנחם כנגדי
        נזקקתי לטיפול נפשי, אלא שפרי מנחם, אף המשיך לרדוף אחרי
        באובססיביות, תוך שהוא כותב מכתב נאצה זה לרופאי בית החולים, תוך רצון
        להטמיע בהם את התחושה כאילו אני אשם בפלילים, וכי אני מאיים סידרתי
        ברצח ובפגיעות ברכוש. פרי מנחם לא רק פגע בכבודי, בשמי הטוב, ובמשלח
        ידי אלא שבמכתב זה, הוא אף מנסה לפגוע בי פיזית ממש בגופי ובנפשי, על
        ידי הטעיית הצוות הרפואי בבית החולים, תוך רצון לשבש הטיפול הנפשי
        שניתן לי בעקבות. הדבר מהווה עבירה לפי ס' 2 לחוק יסוד:כבוד האדם
        וחירותו הקובע, כי אין פוגעים בחייו, בגופו או בכבודו של האדם באשר הוא
        אדם.

        הפרסום השמיני (נספח 9):

        18. במכתב של פרי מנחם אל לשכת הפסיכיאטר בת"א, ב-5 בדצמבר 2009 כותב
        פרי מנחם כך:

        "בדצמבר 2005 פניתי אליכם בנוגע לליאור עזיז, לאחר שאיים עלי ותקף את
        בתי, בעקבות התקף פסיכוטי. האיומים הובילו למעצרו של עזיז, וב-14
        בנובמבר 2005 הוא אושפז באברבנל, לאחר שהוכרז כבלתי כשיר לעמוד לדין."

        19. מדובר בדברי בלע ונאצה, המייחסים לי עבירות פליליות חמורות של איומים
        ותקיפה. מעולם לא איימתי על פרי מנחם ולא תקפתי את בתו. מעולם גם לא
        היה לי התקף פסיכוטי. שוב, יסביר הנתבע לכב' ביהמ"ש, מדוע שלח מכתב
        נאצה זה אל בית החולים, ארבע שנים אחרי האירועים המדוברים?

        הפרסום התשיעי (נספח 10):

        20. ב-27.5.20101 התלונן נגדי פרי מנחם במשטרה, על שאיימתי עליו ברצח
        באמצעות פקסים, שליחת הודעות באינטרנט, וטלפונים רבים, וכן טען, כי
        איימתי על ביתו ברצח, וכי 'אטפל גם בה'. סימוכין לכך ניתן למצוא בפרוטוקול
        ביהמ"ש, בדיון שנערך בעקבות תלונתו של פרי מנחם נגדי ב-28.5.2010
        (נספח 11). שם נאמר ע"י הטוען המשטרתי כך: "בחומר הראיות שהצגתי יש
        חלק מהתכתובות שהחשוד שולח לנמענים כולל פרפ' פרי שהוא עבד אצלו
        תקופה באוניברסיטה … המתלוננים טוענים שזה הוא. פרופ' פרי על סמך
        היכרות אישית … גיליתי שהבת שלך היא שכנה שלי ואני כנראה גם יטפל
        בה … "אני חושב שזה איום."

        21. מדובר בדברי נאצה, לשון הרע חמורה ביותר כנגדי המייחסת לי ביצוע עבירות
        פליליות חמורות של איומים ברצח והטרדות טלפוניות. אין לנתבע עומדת
        ההגנה בס' 15(8) לחוק איסור לשון הרע. התנאי להגנה בסעיף זה בפני תביעת
        לשון הרע בתלונה במשטרה היא, כי המתלונן האמין בתום לב באמיתות
        התלונה .(ראה ע"א 2141/05 ). כאן לא עומדת לנתבע הגנת תום הלב, כיוון
        שפרי מנחם לא האמין כלל באמיתות דבריו, ואף לא הציג בפני החוקרים בדל
        ראיה הקושרת אותי לתלונתו הניבזית כנגדי. מדובר בחוסר תום לב קיצוני,
        והתלונה הוגשה, כיוון שפרי מנחם, קיבל יום קודם לכן את כתב התביעה הנ"ל
        בשל עבירות על חוק איסור לשון הרע. פרי מנחם חזר בפני החוקרים במדויק
        על תלונתו כנגדי, ארבע וחצי שנים קודם לכן, והציג בפני השוטרים מצג שוא,
        כאילו, כל האיומים שלי כנגדו וכנגד ביתו, ארעו ימים ספורים קודם להגשת
        התלונה. כמובן, כי יום לאחר הגשת התלונה ומעצרי בעקבותיה, שוחררתי על
        ידי ביהמ"ש, לאחר שלא נמצאו כל ראיות הקושרות אותי לתלונתו של פרי
        מנחם כנגדי במשטרה.

        הפרסום העשירי (נספח 12):

        22. ב-31.5.2010 נכתב עלי באתר אייס קו מנחה כך:

        "ליאור עזיז, שלא מעט עיתונאים זכו לטלפונים ואס.אם.אסים רבים ממנו,
        נעצר ביום חמישי על ידי המשטרה לאחר שעורכי הדין מיבי מוזר וטל עובד
        ליבליך, ופרופ’ מנחם פרי, התלוננו כי איים עליהם … עו"ד מוזר, שמייצג יחד
        עם עו"ד עובד ליבליך את ’ידיעות אחרונות’ ו’הארץ’, ופרופ’ מנחם פרי, חוקר
        ועורך ספרותי, התלוננו בשבוע שעבר כי עזיז הטריד ואיים עליהם לכאורה
        ברצח."

        23. מדובר בלשון הרע חמורה כנגדי המייחסת לי עבירות פליליות חמורות. כל
        הנאמר בכתבה לא היה ולא נברא. עורבא פרח. שקר וכזב.

        פיצוי על נזק ממון:

        24. בגלל היקף הפרסום חסר התקדים של הלשון הרע כנגדי, וטיבם, המייחסים
        לי ביצוע שורה של עבירות פליליות חמורות, נגרמה לי עוגמת נפש רבה וסבל
        נפשי ובריאותי רב.
        בעת האירוע, הייתי בחצי השנה האחרונה לסיום לימודי המשפטים במרכז
        הבינתחומי בהרצליה בתוכנית למצטיינים.
        בעקבות הפרסום לקיתי בדיכאון עמוק וחרב עלי עולמי. לא יכולתי להתרכז
        עוד בלימודים, ופרשתי מהם כליל. ביליתי שנתיים וחצי במיטה, בשינה,
        בכאבים, וביסורי נפש עצומים, שהרי כל עתידי נחרב! שמי הפך בזוי, כבודי
        נרמס עד עפר, והייתי ללעג ולמושא לבוז בעיני כל.
        רק אחרי שנתיים וחצי, אודות ליוזמתו של שופט ביהמ"ש העליון בדימוס,
        יעקב קדמי, מנהל המרכז הבינתחומי בהרצליה, שזימן אותי לשיחה עימו
        (נספח 13), ובשל הפגישה ביננו, בה סיפרתי לשופט יעקב קדמי את פרטי
        האירוע הקשה שעברתי, שפגע בבריאותי וגרם לפרישתי מהלימודים, השופט
        קדמי עודד את רוחי, וביקש ממני לשוב ללימודים, תוך שהוא יודע על
        הדיכאון הכבד בו לקיתי, ועל מצבי הבריאותי הגרוע בשל הפרסום של הלשון
        הרע חסר התקדים כנגדי (נספח 14).
        רק הודות לשופט יעקב קדמי הצלחתי לחזור ולסיים את לימודי המשפטים
        בהצלחה.

        הנזק הממוני שנגרם לי בשל הפרישה מן הלימודים נאמד בלפחות מאה אלף
        ש"ח, וזאת על פי חישוב של שכר עבודתו של מתמחה במשפטים במשך שנה,
        ושכר עבודתו של עורך דין מתחיל במשך שנה.
        הקשר הסיבתי בין הפרסומים של הלשון הרע כנגדי לבין פרישתי מהלימודים
        הוא ברור, ואלמלא פרסום הלשון הרע כנגדי, לא הייתי לוקה בדיכאון עמוק
        ולא הייתי פורש מן הלימודים סמוך לסיומם.

        כמו כן, נגרם לי נזק ממון באשר למשלח ידי בתור סופר. אותו הזמן, הייתי
        אמור לפרסם את ספרי החדש, ובשל הפרסומים המבזים כנגדי, לא הצלחתי
        למצוא אף מו"ל שיסכים להוציא ספר זה לאור, שהרי מי ירצה לקרוא ספר של
        סופר שמיוחסים לו עבירות פליליות של איומים? עד היום ישנם עורכי ספרות
        בכירים בישראל שאינם מוכנים אפילו, כי אשלח להם לקריאה את כתב היד
        החדש שלי. בעקבות לשון הרע של פרי מנחם כנגדי, הפכתי לסופר בזוי ונקלה.
        סופר מקולל, המוקצה מחמת המיאוס מהלייה הספרותי אליו הוא השתייך
        בעבר. הנזק הממוני שנגרם למשלח ידי כסופר בשל הלשון הרע של פרי מנחם
        כנגדי, נעמד בלפחות חמישים אלף ש"ח. סכום המבוסס על פגיעה במוניטין
        שלי כסופר ישר ומקצועי, וכן על פגיעה אנושה במכירות ספרי העתידי, או
        ביכולת להוציא את ספרי החדש לאור בהוצאה מכובדת.

        התנהגות הנתבעים:

        25. פרי מנחם ופרי יערה פירסמו את הדברים בזדון, מתוך כוונה לפגוע, לבזות,
        ולהכפיש את שמי הטוב, ולפגוע במשלח ידי כסופר, תוך ידיעה, שהם מוסרים
        לעיתונות דברי שקר, שאין בהם תום לב.

        26. ראיות תומכות לכוונת הזדון: פרי מנחם התראיין מיוזמתו, וזימן בעצמו לתחנת
        המשטרה עיתונאים ממרבית גופי השידור הכתובה והאלקטרונית בארץ,
        לשם עשיית הון תעמולתי ורווח פירסומי לו ולהוצאתו.
        פרי מנחם מכפיש בעיתונות את ספרי החדש, שטרם אפילו ראה אור. הוא
        קורא לכתב היד שלי 'אזוטרי'. הוא טוען שאינו מבין מה כתוב בו. הוא מספר
        שמדובר בחזיונות נבואיים וכו'.
        פרי מנחם עשה הכל בכדי להעמיק את ביזוי שמי הטוב, ובכדי לפגוע במשלח
        ידי כסופר.

        27. פרי מנחם מספר בעיתונות, כי דחה את ספרי כמה עשרות פעמים. שקר וכזב.
        קיבלתי תשובה בודדה מהלקטורית של הוצאת הספרים של פרי מנחם, רק
        אחרי שלוש שנות המתנה. אחרי שביקשתי ממנו במכתב, כי הוא יקרא את
        הספר, פרי מנחם שלח לי מכתב בכתב ידו, המצוי ברשותי, בו הוא כותב, כי
        לקטורית קראה את הספר, ולא הוא, וכי אין בכוונתו לקרוא את הספר.
        יקרא כב' ביהמ"ש את הכתוב באתר של הספריה החדשה (נספח 15), אתר
        הבית של הוצאתו של פרי מנחם לגבי תהליך קבלת החלטות בנוגע לכתבי יד
        הנשלחים להוצאה.
        שם נאמר: "כתבי-היד המגיעים לספריה החדשה נקראים תחילה על-ידי
        "לקטורים" – אנשי ספר עתירי ניסיון שבוחנים את התאמת כתב-היד
        לסדרה. כתב-יד שהלקטור סבור כי הוא עשוי להתאים לסדרה עובר לקריאה
        של לקטור נוסף. אם שני הקוראים מסכימים באשר לערכו של כתב-היד הוא
        עובר לעורך הסדרה, מנחם פרי, לקריאתו ולהחלטתו."

        כלומר, ברור על פי הדברים, כי פרי מנחם, לא קרא את כתב היד שלי, והוא
        שיקר לעיתונאים ואמר להם ,כי קרא את הספר ולא הבין אותו, רק כדי לפגוע
        בי בכוונת זדון, ולהעצים את הביזוי שלי, ולהעמיק את ההשפלה שלי בעיני
        הבריות.

        28. פרי מנחם, כדי לרומם את שמו, טוען, כי שלחתי לו מכתבים, בהם כינתי אותו
        "מורי הנערץ והאהוב".
        איך יתכן כי אדם המכנה את פרי מנחם, שלמרות שדחה את ספרו כמה
        עשרות פעמים, "מורי הנערץ והאהוב", דוקא אדם זה יאיים ברצח על "מורו
        הנערץ והאהוב"?
        כל דבריו של פרי מנחם מעידים על חוסר תום לב, ועל כוונה ברורה להאדיר את
        שמו ולבזות בזדון את שמי הטוב.
        עדות מכריעה להוכחת כוונת הזדון והרצון האלים של פרי מנחם לפגוע בי, היא
        העובדה הבאה: פרי מנחם טוען בעיתונות שקיבל ממני פואמה בשם "בשוך
        יומך" ועל סמך שיר זה, פרי מנחם, חש כי אני מאיים על חייו, ופרי מנחם
        הביא שיר זה אל השוטרים כראיה על איומי כלפיו ברצח. יקרא כב' ביהמ"ש
        את השיר בשוך יומך (נספח 16). אני משער שאחרי קריאת השיר, יזדעזע כב'
        ביהמ"ש, על כי אדם העז להגיש שיר תמים זה לשוטרים, ואמר להם, כי
        מדובר באיום על חייו. הדבר מוכיח בוודאות, ומעל לכל ספק, כי מדובר בהוצאת
        לשון הרע בכוונת זדון אכזרית ביותר על מנת לבזות אותי, לפגוע בי, ולגרום
        למעצרי.
        ניתן ללמוד כי השוטרים לא הבינו מה פרי מנחם רוצה מהם מן הדברים
        הבאים שפרי מנחם מוסר בynet: " גם המפגש של פרופ' פרי עם המשטרה לא
        עבר בקלות. "צריך להסביר למשטרה הרבה דברים. כשאני אומר להם שהוא
        העביר לי כתב יד, אז הם אומרים לי שזה בעצם מודפס ולא בכתב יד, ולאחר
        מכן הם טוענים, שמדובר בספר שהוא כתב וגם הדבר הזה יוצר בעיה"

        ברור שהשוטרים לא הבינו, כיצד השיר בשוך יומך, איים על פרי מנחם, והוא
        ניסה להסביר להם, כי מדובר באיום על חייו.
        יודגש, כי פרי מנחם ופרי יערה הגיעו לתחנת המשטרה, תוך שהם מזמינים
        למקום עיתונאים וצלמים מכל אמצעי התקשורת הכתובה והאלקטרונית
        בארץ, כדי שיסקרו את תלונתו של פרי מנחם כנגדי. השוטרים, כנראה,
        התרשמו מנוכחות העיתונאים והצלמים, ומכך שמדובר בפרופ' מכובד
        מהאקדמיה, וזו היתה הסיבה היחידה לכך שנעצרתי.

        29. יקרא כב' השופט את דעותיו של פרי מנחם על ביהמ"ש בישראל בראיון שנתן
        ב-2007 באתר ynet (נספח 17 מסומן ב-X). שם הוא אומר: "אני לא מכבד את
        בתי המשפט ואני חושב שרוב השופטים מטומטמים וזו היתה הפרובוקציה.
        מרגיזה אותי הקדושה שמייחסים פה לכס המשפט. אז בית המשפט פסק, אז
        מה? מי זה בית המשפט? ובמיוחד השופטות האלה.
        … בית המשפט הוא דבר אומלל מיסודו והוא לא יכול לעשות צדק. האמונה
        שהאמת היא נר לרגליהם, מוטעית. הם מרוחקים ארבע קומות מהאמת ופסק
        דין הוא אף פעם לא אמת."

        מה יש איפוא להתפלא על כך שפרי מנחם רומס את החוק ברגל גסה, שהרי
        לדבריו "רוב השופטים מטומטמים." ו-"ביהמ"ש הוא דבר אומלל מיסודו."
        אני לצערי, נפלתי קורבן לפורע חוק אכזרי זה, שמזלזל בחוק ובמשפט
        בישראל.

        30. לגבי עיתון מעריב: שלחתי ליועץ המשפטי של מעריב, בלייך מאיר, אימייל
        (נספח 18) וביקשתי בו תיקון והכחשה לפרסום הלשון הרע כנגדי בעיתון,
        כמנוי בס' 17 לחוק איסור לשון הרע או כמנוי בס' 25א(א) לחוק.
        היועץ המשפטי של מעריב, מאיר בלייך, הבטיח לי עידכון ותיקון. אחרי שבוע
        התקשרתי אליו, והוא טען, כי במעריב אוספים חומר לכתבה בנושא. שבוע
        אח"כ, הוא שוב אמר, כי הפרסום יהיה בקרוב. בלייך מאיר שיקר לי ומעריב
        לא פרסמו את העידכון כמתחייב בחוק. לפנים משורת הדין, שלחתי פקס נוסף
        (נספח 19) אל לישכתו של בעלי מעריב, עופר נימרודי, ובו שוב דרישה לעידכון.
        גם הפעם לא זכיתי בתשובה.

        31. לגבי ynet: שוחחתי עם רכזי החדשות במערכת והם הפנו אותי לעמיחי שלו ,
        כתב הספרות של האתר. דיברתי עימו, ואף שלחתי לו את הדרישה לעידכון
        כמתחייב בס' 25א(א) לחוק. עמיחי שלו אישר באימייל (נספח 20), כי קיבל
        את כתב התביעה. כאשר הכתב לא חזר אלי, דיברתי עם ענת, רכזת החדשות
        ב- ynet וביקשתי, כי תעביר ליועת המשפטית של ynet עו"ד נעה ספיר את
        חובת העידכון. שלחתי את האימייל למייל הפרטי של ענת (נספח 21). ענת
        הבטיחה לי כי תעביר את המייל לעו"ד נעה ספיר היועצת המשפטית הבכירה
        של ynet, והיא תחזור אלי. לא רק שאיש לא חזר אלי מהאתר ynet , אלא
        שכתב הספרות, כתבת התרבות (עימה לא שוחחתי מעולם!) ועו"ד נעה ספיר,
        התלוננו כנגדי במשטרה, כאילו אני מטריד אותם ומאיים על חייהם!
        התנהגות זו היא מבישה, ובבוא ביהמ"ש לפסוק את הסעד המבוקש בגין לשון
        הרע, על ביהמ"ש להרתיע ולהעניש על התנהגות לא אתית וחסרת תום לב זו
        של הנתבעים.

        32. לגבי ידיעות אחרונות: שלחתי במספר פקסים (נספחים 22) למזכירה של
        ארנון מוזס ולבא כוח העיתון עו"ד מיבי מוזר, את הדרישה לעידכון על
        הפרסום לשון הרע שפורסם נגדי בעיתון ובאתר. כאמור, לא רק שלא זכיתי
        לתגובה, אלא אף עו"ד מוזר התלונן כנגדי במשטרה (נספח 11), כי אני מאיים
        על חייו! ראוי לגינוי רצונו של עו"ד מוזר לשבש הליכי המשפט כנגד העיתון,
        תוך הפללה שלי במשטרה, במטרה להמשיך את הפגיעה הקשה בי מצד
        ידיעות אחרונות.

        33. לגבי עיתון הארץ ואתר נט הארץ: שלחתי בפקס דרישה לעידכון על הפרסומים
        המהווים לשון הרע כנגדי בעיתון ובאתר (נספח 23). עו"ד ליבליך שלחה לי
        מייל (נספח 24), ובו היא מבקשת אישור המשטרה על סגירת התיק. שלחתי
        לה האישור הנ"ל. ומכיוון שהיא שותפה באותו משרד של עו"ד מוזר המטפל
        בידיעות, אף היא פנתה למשטרה, בטענה, כי איימתי על חייה, וכמובן
        שהעידכון לא פורסם.

        34. שלחתי לבא כוח אתר הנט 'אייס קו מנחה' בקשה לתיקון והכחשה של הלשון
        הרע שפורסם כנגדי באתר (נספח 25), וזאת על פי ס' 17 לחוק איסור לשון
        הרע, ובקשתי תיקון, הכחשה, ופרסום האמת. התיקון לא בוצע.

        סיכום:

        35. סכום הפיצוי המבוקש מבוסס על עשרה פרסומים של לשון הרע כנגדי בכוונת
        זדון ועל מנת לפגוע בי, ובהם מיוחסים לי ביצוע של עבירות פליליות חמורות.
        מבוקש גם פיצוי על נזק ממון שנגרם לי בשל הפרסום.
        יודע היטב כב' ביהמ"ש כי מעולם לא נקבע סכום פיצוי גדול כפי המבוקש
        בתיק זה, אך נהיר וברור לביהמ"ש, כי מעולם לא פורסמה בישראל לשון הרע
        כה חמורה כנגד אדם בודד, ובהיקף חסר תקדים, ובתפוצה אדירה, דבר שהביא
        לא רק לביזוי שמי הטוב, לפגיעה בכבודי, ובמשלח ידי, ובשם משפחתי, אלא
        לשון הרע נוראית זו, מוטטה לחלוטין את גופי, השמידה את נפשי, והחריבה
        את חיי עד היסוד. אני מרגיש, כי לא מדובר פה בתיק על עבירות חוק איסור
        לשון הרע, אלא מדובר פה בתיק רצח! ולשונו של פרי מנחם הינה סכין רצחנית
        ששיספה ודקרה אותי עד מוות, ובאכזריות, ובכוונת זדון לחלל ולהכרית את
        שמי הטוב בישראל.
        מטרת הפיצוי בעבירות לשון הרע, היא למרק את שמו הטוב של האדם,
        ולהחזיר את מצבו למצב בו היה נתון קודם לפרסום לשון הרע כנגדו.
        האם מצבי ישוב להיות כמקודם? לצערי התשובה לכך היא שלילית. הפצעים
        בנפשי עדיין מדממים, הכאב וההשפלה והזעם עדיין מבעבעים וגועשים
        ורותחים בקרבי, כאילו כל זה רק אתמול קרה.

        36. אבקש מכב' בית המשפט לצוות על גופי התקשורת הנתבעים לפרסם את
        האמת בעניני, כאשר הפרסום יהיה בהבלטה, ובדיוק בדרך שבה פורסמה לשון
        הרע כנגדי. כלומר, במעריב, על פני העמוד הראשון, עם תמונה שלי במקום
        תמונתו של פרי מנחם במקור. ובעמודים הפנימיים הראשיים, עמוד שלם, עם
        תמונות של הנתבעים, ותמונה נוספת שלי. בהארץ במוסף גלריה ובאתר עם
        תמונה שלי ושל פרי מנחם. בידיעות אחרונות, בעמודים הראשיים, עם תמונה
        שלי. כנ"ל ב-ynet וב'אייס'.

        37. אבקש החזר הוצאות משפט.

        בכבוד רב, ליאור עזיז

        • עזי נ' צלצנסקי עבירות על חוק הגנת הפרטיות -חמש שנות מאסר לצלצנסקי

          המגיב האלים11/06/2010 00:17:09 לאחרונה אנו עדים לתגובות אלימות, מבחילות וטורדניות. פניתי לגורמי החוק המתאימים והנושא בטיפול. אם גם אתם מעוניינים להגיש תלונה ליחידה לעבירות מחשב (דרך סלמה 18, ת"א. 03-6802222), אספק לכם את מספר האיי.פי של המגיב. אל תקחו את התגובות באופן אישי, אין ספק שמדובר בתופעה חריגה וזמנית. הוג
          11/06/2010 00:21 המגיב האלים
          התוכן נשמט
          הגיבו לתגובה זו

          11/06/2010 00:22 המגיב האלים
          לא משנה
          הוא באמת אלים ומבחיל, אבל די שנון ומשעשע. קצת הומור
          הגיבו ללא משנה

          11/06/2010 00:23 המגיב האלים
          הייתי בודק את האי פי של בלוגרים שלא מוחקים תגובות כאלה
          הגיבו לתגובה זו

          11/06/2010 00:24 המגיב האלים
          ענבל כהנסקי
          הגיבו לתגובה זו

          11/06/2010 10:22 המגיב האלים
          מה עם כהנסקי, לא נוותר על שפתיה בקלות.
          הגיבו לתגובה זו

          11/06/2010 04:59 הוי מטומטמת-רק ביהמ"ש מוסמך למסור IIP
          משטרת ישראל המתרוממת
          את כל כך טי]שה ואל מה אני אעצר? על שקראתי ליעל ישראל זונה? לרן יגיל אפס? לך ערבייה חוטפת בתחת?את עורכת בננות עלובה עדיף תדחפי ידיים לכוס במצחין שלך ותעמיקי לחפור בזוהמה הוגניאלית שלך…גם אני פונה ליחדת המיחשוב…ואני מת שיזמנו אותי לחקירה עם ה0ןפ שמסרת..אני מיד מגיש נגדך תביעה על פגיעה בפרטיות לפי חוק הפרטיטות-חמש שנות מאסר בובה.בנוה תירצה ישמחו לקבל אותך…
          הגיבו למשטרת ישראל המתרוממת

          11/06/2010 05:07 צ'לצ'לנסקי-זה שם של גרוזינית עם כוס ביוב פתוח, לא?
          שירלי שמעתי שאת לסבית לוחמנית בצבא הערווה של יעל ישראל
          יש לי רעיון בשבילך, למה שלא תתענגי על ה-24 ס"מ העבה שלי? אני אזיין אותך בתחת הזיין ייצא לך מקדימה דרך הכוס, יקרע לך את הרחם שמוליד ערביים, יתקע לך בחצוצרות הסתומות, אחכ יכנס לך לפה ידחף לגרון ויגיע עד הלב המושחת שלך?תתקשרי בבקשה אלי 100 לבקש את רפ"ק זיין גדול…
          הגיבו לשירלי שמעתי שאת לסבית לוחמנית בצבא הערווה של יעל ישראל

          11/06/2010 05:25 על ספרי החדש והיפה-ביקורת אובייקטיבית לחלוטין
          הסופר ניר ברעם (לא סובל את עזיז-גם אני התקשרתי 100)
          ספרי החדש היפה אנשים טובים יצא בהוצאת עם עובד האיכותית מאוד. הספר הוא רומן רחב יריעה המתרחש בגרמניה הנאצית, הספר מקסים מהמם, מרתק, מרשים, אפי, מעמיק, יצרי, יצירת מופת חד פעמית בספרות הישראלית . כמובן שכל ספרי הם יצירות מופת חד פעמיות, ותשאלו את חברה שלי איך היא נהנית לעביר את ספרי על הכוס שלה ולהרטיב מזה.אני עובד בתור עורך בעם עובד, עבודה שסידרו לי בפרטקציה. אני מרוויח 15 אלף נקי ומוציא בערך ספר אחד בארבע חודשים, ככה שיש לי המון זמן לכתיבה וליחסים קרובים עם עיתונאים ואנשי רוח.כאמור, שמי ניר ברעם, גם סופר רב מכר וגם סופר איכות. אני הדור הבא של סופרי ישראל. ס.יזהר ילד לעומתי…אז קנו את ספרי ורוצו לספר לחברה, ותנו לחברות שלכם להעביר את הספר על הכוס שלהם, הם ירטיבו את הכירכה אבל לא נורא, גם ככה לספר שלי יש ריח של דגים רקובים מן הים…
          הגיבו להסופר ניר ברעם (לא סובל את עזיז-גם אני התקשרתי 100)

          11/06/2010 08:56 המגיב האלים
          לא נתקלתי בתופעה דומה באףבלוג מקצועי. יש לף הסבר למהזה קרה פה?
          הגיבו לתגובה זו

          11/06/2010 09:21 המגיב האלים
          הנחבא אל הכלים
          ליאור עזיז התעלק גם על בלוגים ב"רשימות".הוא יוצר מתוסכל ורדוף פרנויה.זו הסיבה שהוא מוצא ב"בננות" את המקום לפלוט בו את זרעי תסכוליו.גם לחולי פרנויה יש לעתים סיבות אמיתיות לשגעון הרדיפה שלהם. הבעיה היא אובדן השליטה, והתנהגות הרסנית הפוגעת בעיקר בו.
          הגיבו להנחבא אל הכלים

          11/06/2010 09:35 המגיב האלים- בהרה לבבנות בלוג
          ד"ר לספרות משווה
          ליאור עזי הוא האדם הכי מבריק, גאון ומתוק שפגשתי מעודי. ספריו מה הסטיה שלך בזמורה ביתן וסיפור מתוק לנערה שאהבתי, הם ספרים מכוננים שלרבים מחובבי הספרות בישראל יש להם נקודה חמה בלב. תשאלו את העורך משה רון מעם עובד, את ניצה בן ארי, תשאלו מאות קוראים נלהבים שרק מעטים מהם התייצבו לצד עזיז לפני ארבע שנים כשנתקל בבריון מנחם פרי, אבל עכשיו השורות מאתחדות, והכוח גובר, כי עזיז הוא באמת זה שראוי להקשיב לדבריו ולקרוא את ספריו, למרות שאין לו קליקה עתונאית או ברנז'ה ספרותית או קשר כלשהו עם העולם הממסדי הספרותי מלבד אולי גידופים ונאצות בלתי פוסקים…
          הגיבו לד"ר לספרות משווה

          11/06/2010 09:50 המגיב האלים
          לא נראה לי שהוא חולה נפש.והתכוונתי לבלוגים של גילדות אחרות,לא של סופרים.
          הגיבו לתגובה זו

          11/06/2010 09:55 ומה אתם אומרים על השיר של שמעון אדף, שהודלף לדמרקר?
          יצירת מופת זעירה של שמעון אדף הטוב במשוררי ישראל
          הנה לכם שיר שהושמט מקובץ שיריו היפה של שמעון אדף אביבה לא שיצא בכנרת זמורה: אז נכנסתי אליך בפעם האחרונה. היית סדוקה כמו זכוכית ישנה, מראה מנופצת של חולומת נעורי. אמרת לי, שמעון, ספר לי משהו חדש. ואני לראשונה בחיי, בדמעות, בגודש הרוק, בסערה, ברכות, בכנות, בצער, ביגון, בתיעוב עצמי מוחלט עניתי לאחותי האהובה: אביבה, אני הומוסקסואל. אחותי נטלה את ידי המנומשת (זוכרת איך עם ניר זכוכית שפשפנו זרועות כדי לסלק הנמשים. הרי היינו היחידים בשדרות עם נמשים על הפנים!) ואמרת לי, זה משהו חדש?! ופרצנו בצחוק, והתחבקנו ובכינו והיינו מאושרים ונאהבים ושוב המראנו עם פיטר פן העיראקי משדרות היישר אל ארץ החיים האחרים, החיים שרצינו לחיות, החיים שלא העזנו לחיות, החיים שאבדו ואינם עוד. סוגר הספר, מניח העט, מכבה האור. אני שמעון לא. מדהים לא? המקור שהדליף לי את הקטע מזב"מ מסר, שרק ברגע האחרון אדף החליט להשמיטו, אבל הנשמות הטובות בכנרת זמורה הדליפו החוצה.
          הגיבו ליצירת מופת זעירה של שמעון אדף הטוב במשוררי ישראל

          11/06/2010 09:59 המגיב האלים
          הנחבא אל הכלים
          אז מה זה?סתם תיסמונת טורט?
          הגיבו להנחבא אל הכלים

          11/06/2010 10:10 טורט זו עוגה לא רעה -משל לספרות ישראל
          רן יגיל, הסופר, העורך, המבקר,המתרגם הפובליציסט
          אין ספק שזו ששעתה היפה של הספרות בישראל, אם קולות נועזים וחדשים כמו יעל ישראל וקולי שלי עצמי, ישראל עומדת מול תור הזהב השירי והסיפורי שלה. יעל ישראל זה עגנון אני בשביס זינגר.אמרתי כבר במעריב שיזחקאל נפשי הוא אריק אינשטיים ויהודה ויזן שלום חנוך.אולי אני מטורלל ולא מבין מה אני מדבר בכלל, אבל בכל זאת הקשיבו לי, אני חייב שמישהו יקשיב לי ואיהב אותי, כי אבא היה כל הזמן בהצגות ולא חיבק אותי לפני השינה.אני ממליץ על יצירות מופת ישראליו נוספות:ספרי על רצח רבין בקיבוץ המאוחד- מילה שלי אוביקטיבית, נשבע לכם, זה הספר הכי טוב של העשור!!ספר שלי בכרמל- שוב, בלב שלם אני אומר-יצירת מופת!כמו כן, אמנון נבות החדש בכרמל (אני עובד בכרמל, ובלי משוא פנים אנהי אומר בכנות, זו הוצאה מדהימה, מספר אחד בישראל, ספרות מופת עולמית ומוניטין של מאתיים שנים!!)עוד המלצות: יהונדב פרלמן, אילן שיינפלד, יעל ישראל כבר אמרתי?, יעל ישראל כל ספריה בקיבוץ המאוחד (אני קורא בהם שוב ושוב כל ערב. וכל פעם מגלה משהו חדש!!)זהו, סופשבוע תרבותי לכם, אני יוצא עם הילדים לקטוף פרחים בשדה ולחלום שאני עליזה בארץ הפלאות שרוקדת על האבנים הצהובות של השירה בישראל בדרך לפגוש את הקוסם הגדול, פרופ' מנחם פרי…
          הגיבו לרן יגיל, הסופר, העורך, המבקר,המתרגם הפובליציסט

          11/06/2010 10:19 המגיב האלים
          כל הקורא בספרי יעל ישראל, הרי הוא כמרוויח עולם ומלואו. מומלץ למגיב המופלץ.
          הגיבו לתגובה זו

          11/06/2010 10:25 המגיב האלים
          ליאור, ספר קצת לחברי בננות איך אמא לוקחת אותך לעבודה בתל ברוך, כדי שאתה תעבוד שם והיא תסתכל. פעור עכוז שכמותך.
          הגיבו לתגובה זו

          11/06/2010 10:19 המגיב האלים
          אז למה זה התפרץ עכשיו?חוץ מזה,נראה לי שיש עוד כמה דמויותפה עם תיסמונת טורט.
          הגיבו לתגובה זו

          11/06/2010 10:22 קריאה פסוט השוואתית של ד"ר אברבנל לשירה מודרנית ניאו ציונית
          על הבלוג היפה של מוטי לקסמן
          הנה לכם טקסטט ספרותי מהנה למדי, משעשע אך סאטירי, מצטנע אך שחצני באותה מידה.והנה ההפתעה, לכאורה הקורא חושב כי לקסמן מדבר על המונדיאל המתחיל היום, ועל מפצחי הגרעין ושותי הבירה, ולקסמן בהתנשאות מה אומר כי הוא סבא לנכדים, ומי הם הפישמקריים האלה?אבל קריאה מעמיקה מגלה להפתעת הקורא, כי לקסמן לא מדבר כלל על המונדיאל אלא על מצעד הגאווה ההומוסקסואלי היום בת"א!!!!ראו את ההוכחות הניצחות לכך במאמר עצמו: "החג הלאומי של כל הגברים באשר הם גברים" ואכן יום הגאווה הוא החג של הגברים המעדיפים את בני מינם!ציטוט נוסף: אין דבר שמאחד כך את כל הגברים בעולם. כל הגברים, כלומר אלה שהם, ללא חשש, גברים של ממש!הם בועטים בהזדהות, בחזקה רבה וללא חשש… וצורחים בגרון ניחר עוד לפני שזה נגמר.היש תיאור יפה מזה למעשה אהבה הומוסקסואלי. שיחקת אותה לקסמן!!והנה לקסמן, כנה להודות, שיתכן כי גם בו חבויי יסוד הומוסקסואלי חבוי והוא כותב כך:ואז בלילה, שטוף זעה ורעד, אני נעור ובלבי ספק מערער(אני משך לגברים?). אותו אני מנסה לדחות. אבל, כנראה אין ברירה, המסקנה ברורה, היא אחת ואין בלתה.כי אם אני היחיד בעולם; אז, איך לומר, אולי, שמא, עדיין בחשש,עדיין מופתע, לא מאמין.ובכל זאת, ייתכן שאני בכלל לא גבר, כזה מין גבר ממש? (זעקת הכותב הקורא: אני הומו! אני אוהב גברים!)יפה מאוד, מונדיאל וחג גאווה שמח לך מוטי לקסמן!
          הגיבו לעל הבלוג היפה של מוטי לקסמן

          11/06/2010 10:23 המגיב האלים
          ליאור עזיז הוא גרופמן מסריח.
          הגיבו לתגובה זו

          11/06/2010 10:34 המגיב האלים- התפרץ? הכל מהלך מתוכנן של גאון משפטי ספרותי שיווקי
          יעל פלדמן – סטאג'רית וחובבת ספרות
          אצל עזיז הכל מתוכנן עד הפרטים הקטנים. קודם סיים לימודיו במשפטים, אח"כ הגיש תביעה נגד פרי, שהתפוצצה בNRG ומיד גררה אחריה ידיעות אינסופיות בנט על עזיז שלכאורה איים על בורך קרא, רשת ב' וכו', ואז עזיז במהלך מתוכנן, משך התביעות על פרי ושיינפלד, והגיש את המליון וחצי שלו על ערוץ 10 וברוך קרא. וכשהכל לא מבינים מה קורה (עורכי הדין של שיינפלד פרי ואחרים, פשוט שולחים כל הזמן מכתבים לביהמ"ש לקבל הבהרות, ועזיז מהתל בהם שוב ושוב ושוב)והנה עכשיו, המהלך הבא, המשפט נד שיינפד יהיה ראשון, האגרה שולמה, נשכרו שירותיה של עורכת דין גרועה במיוחד שכבר פנתה לבהימ"ש לבקש ארכה..חחח..מיד אחר כך עוד חצי שנה פרי מנחם יעלה אל דוכן העדים. בדרך נעה מנהיים תשלשל לעזיז שלושים אלף שח בבית משפט לתביעות קטנות. במקביל הספרים של עזיז יוצאים בהוצאה מחודשת. מה הסטהי שלך יוצא אחרי הזכייה מול שיינפלד. סיפור מתוק לנערה שאהבתי יוצא לאור אחרי הזכייה מול פרי, והגראנד פינאלה, ספרו החדש של עזיז יוצא לאור אחרי הזכייה מול ערוץ 10 רשת ב' אברבנל ערוץ 2-ומי לא בעצם…ואין לבננות להבהל מעזיז המסטול תמידית, הוא בלתי מזיק, ובמילא עוד יום יומיים הוא יסתלק מהאתר והאינטרנט בכלל, כי באמת יש לו מה לעשות בחיים חוץ מלהגיב בפוסטים אצל ענבל כהנסקי ואחרים…לכן כדאי להצטרף לעזיז במלחמתו מול הרעים, אחרת הוא יחסל גם את התומכים ברע ובמושחת. מעולם לא הוכח שעזיז חולה נפש ומשוגע, אך האמינו לי, עזיז הוא חולה נפש מאוד ומשוגע מאוד ומסוכן מאוד, אני הייתי בכלל עוברת לצד השני של הכביש אם הייתי נתקלת בו ברחוב
          הגיבו ליעל פלדמן – סטאג'רית וחובבת ספרות

          11/06/2010 10:41 המגיב האלים
          עזיזון קטן, הבוקר ניגבנו את התחת החום שלנו ב"סיפור מתוק לנערה שאהבתי" ואחר כך בגלל השלשול השתמשנו גם ב"מה הסטייה שלך". האמת – אחלה ספרים, שימושיים לבית השימוש.
          הגיבו לתגובה זו

          11/06/2010 10:48 צודק בהחלט!
          מה שנכון נכון ומה שטעות- שטות
          במה הסטיה שלך יש סיפורים שלא שווים יותר מנייר טואלט עם חרא של יעל ישראל מנחם פרי אילן שיינפלד ורן יגיל עליו…מה לעשות בכל זאת ספר ראשון, אבל במהדורה החדשה כל החרא נעלם ונשארים רק הפנינים, ואז אם תנגבו איתו את התחת הספר ישרוט לכם תרקטום יפצע לכם את העור הלבנבן והמקומט שלכם ויגרום לכם זיהום קשה שיביא למותכם.ולגבי הספר השני-יש שם 10 דפים ששווה לנגב איתם את התחת אבל יש שם 110 דפים שהייתם חולמים לכתוב…להתראות במרתף העינויי של השב"כ…אני כבר שם כפפה גומי על היד לפני שאני מכניס לכם אותה לתחת להוציא ממכם את הלב…
          הגיבו למה שנכון נכון ומה שטעות- שטות

          11/06/2010 10:55 המגיב האלים
          עזיזון פזיזון בזמורה-ביתן השתינו עליך בקשת. היית הסופר האחרון שם ולא עשו שם שום דבר כדי לקדם את ספרך החרא. עשו לך טובה שהוא בכלל יצא. מוקי רון הקיא את הספר שלך עם מיצי הבוקר שלו הוורודים בלית ברירה ואיש לא שמע על הספר ועליך ומכרת בקושי חמישה עותקים. מאז אף אחד לא רוצה לנגוע בפרוזה האינפנטילית שלך אפילו עם מקל, אתה מתוסכל וסובל ואנחנו ממש מאושרים מזה. עכשיו תפתח את הפה כדי שגם חברי "בננות" יוכלו לחרבן לך בתוכו כמו בזב"מ ובקיבוץ המאוחד. אתה רגיל, אתה אוהב את זה.
          הגיבו לתגובה זו

          11/06/2010 11:10 עוד אהבל שחוטף מאחורה-עזיז לא הצליח?
          עובדות היסטוריות
          מה, כתבבת ביקורת מהללת בהארץ על ספרו הראשון זה לא נחשב?מה, שער בתרבות מעריב לרגל ספרו השני, לא נחשב?מה, ביקורות של משה בן שאול בעיתון 77ושל ירון אביטוב בידיעות ספרים, לא נחשב?מה, סיפור שלו ממה הסטייה שלך בחמישים קצרצרים בהספרי החדשה, כשמנחם בן משווה אותו לחנוך לוין-לא פחות-לא נחשב?מה, סיפור באנתולוגיה בספרדית, לא נחשב?מה, חיסול מהדורה בזב"מ לא נחשב?מה, מני פאר אומר עליו בפריים טיים-מעולם לא צחקתי כך מספר, לא נחשב?אה, נכון, רק מה שמנחם פרי אילן שיינפלד נעה מנהיים ונאצים אחרים אומרים-כן נחשב.הסר נעליך מעל רגליך במקום שעזיז בו עומד..השפל מבט…שתוק ודמום…אמור אמן על כל מה שיורך ויפקד עליך..ואם לא….
          הגיבו לעובדות היסטוריות

          11/06/2010 11:17 המגיב האלים
          ובכל זאת אף אחד לא יודע מי אתה. זו האמת המרה. ספר לנו ב"בננות" עזיז האומלל איך זה להיות סופר עלום ומתוסכל. חברים מאזינים לקולך.
          הגיבו לתגובה זו

          11/06/2010 11:27 אכן אתה אהבל אם קבלות-שים תשכל שלך אצל צב והוא מתנתק מהשיריון שלו
          נו באמת….
          הרי עזיז הוא איש המודיעין והביטחון, דודו הוא ההרוג הראשוןם של מלחמת העצמאות. הוא בא ממשפחה שסולדת מפרסום אור זרקורים, תהילה וכיבודים… אתה באמת חושב שאכפת לעזיז אם מכירים אותו או מזהים אותו ברחוב, מה הוא סלבריטי מחורבן?הוא התפרסם מאוד כשהיה צריך..שערים בעיתונים טלביזיה וכו', אבל הוא אדם שחייו לא נמדדים בפרסום בבלוג או בעיתון. יש לו חיים!! לימודי משפטים, כתיבה, משפחה, חברים, ילד קטן…מה הוא אתגר קרת או רן יגיל או יעל ישראל או ניר ברעם ואחרים, שיחפש תמונה ועוד מחמאות מזוייפות?וחוץ מזהף ינוקא, עזיז צעיר לימים, והספר החדש שלו וכל משפטיו יהפכו אותו ליותר מפורסם מראש הממשלה…קצת סבלנות דביל אויל משריש, וגם אתה תאונן על תמונתו בעיתון…
          הגיבו לנו באמת….

          11/06/2010 11:50 המגיב האלים
          ספר לנו עזיז – עיזה פזיזה – איך בכית כמו ילד קטן שהשוטרים באו לקחת אותך בעקבות איומים מן הסוג הזה. איך היית ונשארת הסופר האחרון שאיש לא מכיר ואיש לא מעריך באמת ואיך פחדת. אנחנו מבסוטים חאלס, נהנים מכל רגע.
          הגיבו לתגובה זו

          11/06/2010 12:00 עזיז ופרלמן ביצירת המופת שפורסמה אצל רן יגיל במעריב
          רן יגיל מס' 1 בארץ
          בְּמַחֲבַתּוֹת וּבְסִירִים למרות שאיני יודע כלל לבשלבְּצִבְעֵי יָדַיִם בְּתִלְתָּנִים שֶׁתָּלַשְׁנוּ עָלֶה אַחַר עָלֶה אֵין אֱלֹהִים, יֵשׁ אֱלֹהִים (בטח שיש אלוהים טמבל) בַּחֶבֶל, בִּשְׁלוּלִית הַבֹּץ תַּחַת סִינַר הַמְּטַפֶּלֶת בְּחֻלְצוֹת פְלָנֶל מְשֻׁבָּצוֹת הִתְרַסְנוּ אֵין אֱלֹהִים, יֵשׁ אֱלֹהִים (עוד פעם אידיוט?) בְּמֵרוֹץ כִּרְכְּרוֹת הָעַכְבָּרִים בְּעֵינַיִם לוֹהֲבוֹת מְכִּרְסוּם אֲפַרְסְמוֹנִים רִאשׁוֹנִים יֵשׁ אֱלֹהִים וליאור עזיז הוא המלך המשיח, צמח צדקה חוטר בית ישי הנביא והזעם, יום הדין והתקוה, האתמול והמחר, האמונה וגואלה! אֵלֶּה שֶׁלֹּא הִקְשִׁיבוּ לְ"שִׁירִים וּשְׁעָרִים" אֵלֶּה שֶׁהִתְנַדְנְדוּ כְּלוּלָבִים עַל מִרְפֶּסֶת הַפְּנִימִיָּה בִּתְפִלַּת מִנְחָה אֵלֶּה שֶׁלֹּא הָיוּ עֵדִים לְחִלּוּל הַשֵּׁם בִּרְשוּת הָרַבִּים, לַכֹּל הָיָה יָדוּעַ – לֹא מְפַקְפְּקִים. נכון! המפקפק מת!המאמין חי! הדבק זוכה באור ולא מן ההפקר! וְאֵלֶּה שֶׁהִמְשִׁיכוּ וְנָעֲצוּ שִׁנַּיִם בִּבְשַׂר חֲזִירִים וְטַעֲמוֹ מִיֵּין הָרֶקַח שֶׁל עֲלָמוֹת בָּרוֹת לְלֹא חֻפָּה וְקִדּוּשִׁין (מלקקי התחת וסוגדי איבר המין הזכרי) וּפָרְקוּ עֹל וְהֵטִילוּ עַצְמָם עַל מִצְוַת חֲדָשׁוֹת שֶׁל קַנְאֲתָנוּת וְדִבְרֵי כִּבּוּשִׁין אֵלֶּה גַּם אֵלֶּה כְּבָר לֹא מַתְרִיסִים בְּעַצְמָם כְּבָר לֹא מְפַשְׁפְּשִׁים אֶלָּא מַעֲדַנּוֹת מְהַלְכִים בְּפֶה מָלֵא מְמַלְּלִים אָכֵן סָר מַר-הַמָּוֶת ולחוזרים בתשובה, ולמאמינים, ולטובי הלבב וישרי הלב ובעלי המוסר והחסד והרחמים. חיים ייתן להן, ולב בשר ייתן להם, כי יש אלוהים, ומשיחו חי, ואימרו אמן כי אתם תזכו לראותו את החלום הישן נושןולמה דוקא אתם? לאלוהים הפיתרונים!
          הגיבו לרן יגיל מס' 1 בארץ

          11/06/2010 12:00 עזיז ופרלמן ביצירת המופת שפורסמה אצל רן יגיל במעריב
          רן יגיל מס' 1 בארץ
          בְּמַחֲבַתּוֹת וּבְסִירִים למרות שאיני יודע כלל לבשלבְּצִבְעֵי יָדַיִם בְּתִלְתָּנִים שֶׁתָּלַשְׁנוּ עָלֶה אַחַר עָלֶה אֵין אֱלֹהִים, יֵשׁ אֱלֹהִים (בטח שיש אלוהים טמבל) בַּחֶבֶל, בִּשְׁלוּלִית הַבֹּץ תַּחַת סִינַר הַמְּטַפֶּלֶת בְּחֻלְצוֹת פְלָנֶל מְשֻׁבָּצוֹת הִתְרַסְנוּ אֵין אֱלֹהִים, יֵשׁ אֱלֹהִים (עוד פעם אידיוט?) בְּמֵרוֹץ כִּרְכְּרוֹת הָעַכְבָּרִים בְּעֵינַיִם לוֹהֲבוֹת מְכִּרְסוּם אֲפַרְסְמוֹנִים רִאשׁוֹנִים יֵשׁ אֱלֹהִים וליאור עזיז הוא המלך המשיח, צמח צדקה חוטר בית ישי הנביא והזעם, יום הדין והתקוה, האתמול והמחר, האמונה וגואלה! אֵלֶּה שֶׁלֹּא הִקְשִׁיבוּ לְ"שִׁירִים וּשְׁעָרִים" אֵלֶּה שֶׁהִתְנַדְנְדוּ כְּלוּלָבִים עַל מִרְפֶּסֶת הַפְּנִימִיָּה בִּתְפִלַּת מִנְחָה אֵלֶּה שֶׁלֹּא הָיוּ עֵדִים לְחִלּוּל הַשֵּׁם בִּרְשוּת הָרַבִּים, לַכֹּל הָיָה יָדוּעַ – לֹא מְפַקְפְּקִים. נכון! המפקפק מת!המאמין חי! הדבק זוכה באור ולא מן ההפקר! וְאֵלֶּה שֶׁהִמְשִׁיכוּ וְנָעֲצוּ שִׁנַּיִם בִּבְשַׂר חֲזִירִים וְטַעֲמוֹ מִיֵּין הָרֶקַח שֶׁל עֲלָמוֹת בָּרוֹת לְלֹא חֻפָּה וְקִדּוּשִׁין (מלקקי התחת וסוגדי איבר המין הזכרי) וּפָרְקוּ עֹל וְהֵטִילוּ עַצְמָם עַל מִצְוַת חֲדָשׁוֹת שֶׁל קַנְאֲתָנוּת וְדִבְרֵי כִּבּוּשִׁין אֵלֶּה גַּם אֵלֶּה כְּבָר לֹא מַתְרִיסִים בְּעַצְמָם כְּבָר לֹא מְפַשְׁפְּשִׁים אֶלָּא מַעֲדַנּוֹת מְהַלְכִים בְּפֶה מָלֵא מְמַלְּלִים אָכֵן סָר מַר-הַמָּוֶת ולחוזרים בתשובה, ולמאמינים, ולטובי הלבב וישרי הלב ובעלי המוסר והחסד והרחמים. חיים ייתן להן, ולב בשר ייתן להם, כי יש אלוהים, ומשיחו חי, ואימרו אמן כי אתם תזכו לראותו את החלום הישן נושןולמה דוקא אתם? לאלוהים הפיתרונים!
          הגיבו לרן יגיל מס' 1 בארץ

          11/06/2010 11:30 המגיב האלים
          עזיזון פזיזון… אתה רגיל, אתה אוהב את זה. גם אתה מאותה מחלקה?
          הגיבו לתגובה זו

          11/06/2010 11:54 המגיב האלים
          אנחנו ממחלקת מודעות.
          הגיבו לתגובה זו

          11/06/2010 12:12 המגיב האלים
          מודעות למה?
          הגיבו לתגובה זו

          11/06/2010 12:14 המגיב האלים
          חברת קדישא
          מודעות אבל על פיטרתם הספרותית של מנחם פרי אילן שיינפלד ונעה מנהייםיהיה זכרם לא ברוך…
          הגיבו לחברת קדישא

          11/06/2010 12:17 המגיב האלים
          המוניטין של ליאור עזיז כסופר מתבטאים בזה שהוא הצליח להצחיק את מני פאר בתוכנית בידור לפני שנים. איך הטמבל הזה לא יהיה מתוסכל?
          הגיבו לתגובה זו

          11/06/2010 12:19 המגיב האלים
          בינתיים הם חיים, מפרסמים ופעילים ואתה על ליתיום.
          הגיבו לתגובה זו

          11/06/2010 12:18 המגיב האלים
          מודעוּת לא מודעוֹת.
          הגיבו לתגובה זו

          11/06/2010 12:34 המגיב האלים
          אם כך,זה קשור למגיפה של שפעת החזירים?
          הגיבו לתגובה זו

          11/06/2010 12:41 המגיב האלים-המלצה
          אקטיבי בפאסיבי לעכשיו לקרעית ישבנים וקריאת שירים של אילן שיינפלד
          שמע מותק, יש לזיין שלי זקפת בוקר כואבת של 27 ס"מ, בא לך אולי לבלוע אותו במקום קורנפלס מזין אלרוחת הבוקר? טעים מדבש מלא מתיקות וזרע חם ומבעבע כמו דייסת קינמון שסבתא שלך הנאצי הכינה לך פעם
          הגיבו לאקטיבי בפאסיבי לעכשיו לקרעית ישבנים וקריאת שירים של אילן שיינפלד

          11/06/2010 12:48 המגיב האלים
          אמיר
          כיון שאני מכיר אותך,היית יכול להוסיף לעצמך 14 ס"מ ולכתוב 28 חחחחח
          הגיבו לאמיר

          11/06/2010 12:59 המגיב האלים
          לפי קריטריון הזה,חמור הוא יותר מתקדם.
          הגיבו לתגובה זו

          11/06/2010 13:14 המגיב האלים
          מה הסטייה של ליאור עזיז? החלום להיות סופר של התגשם. הוא יודע יפה בלב שאף אחד לא יורק עליו, אבל מתקשה להתמודד עם זה. אז כאן ב"בננות" הוא מקבל קצת תשומת לב. מסכן. לא תהיה אתגר קרת לעולם. איזה כיף שאנחנו יודעים את זה וגם אתה.
          הגיבו לתגובה זו

          11/06/2010 13:17 לא אהיה אתגר קרת לעולם
          נו באמת….

          הגיבו לנו באמת….

          11/06/2010 13:23 לא אהיה אתגר קרת לעולם?! די! זוועה!
          איזה אומלל ליאור עזיז-הכי בעולם-הוצאיו ממחטות ונגבו את הדמעות!
          תמיד חלמתי להיות אתגר קרת!! להיות עם סנטר כפול, לכתוב קישקושים להתראיין בעיתון, לקבל פרסים, לזיין תמכוערת לבית גפן, לכתוב לחמישיה קאמרית.מה זה לא יקרה? אני מתאבד!!איזה חיים נוראים יש לי, תמיד חלמתי להוציא ספר אצל מנחם פרי ולא התגשם! באסה! רציתי לשכב עם אילן שיינפלד השרירי, ולא יצא. באסה! רציתי ביקורת טובה מנה מנהיים ולא קיבלתי. איזה חיים מסריחים יש לי! איזה אומלל אני!וכמובן שגם על המינגווי היו אומרים אחרי שני ספריו של סיפורים קצרים, כי הוא סופר של קצרים בלבד. והנרי מילן גם סופר של קצרים בלבד. והנה גם עזיז פרסם שני ספרים של סיפורים קצרים אז כל חייו יהו רק קצרים. לא יתכן כי עזיז כתב רומן מופת שיזכה בנובל! (את פרס ספיר הוא משאיר למנחם פרי ושיינפלד)רחמנות על ליאור עזיז!! אלמוני!! גלמוד!! חולה נפש!! מתסוכל!!! גרפומן!!אבל עזיז לא יוותר הוא מיד ניגש ביום אלף למשרד הפנים ומשנה את שמו לליאור קרת!!! או לליאור פרי!!
          הגיבו לאיזה אומלל ליאור עזיז-הכי בעולם-הוצאיו ממחטות ונגבו את הדמעות!

          11/06/2010 13:32 המגיב האלים
          זה לא יעזור כי אתה מוגבל מבחינת הכישרון וגם לא משתדל או מתאמץ. הכדורים הכימיים דפקו לאומלל כמוך את המוח, עשו ממנו עיסה. אבל אנחנו לא ניתן לך להתאבד עזיזי חרמן-טיזי. אצלנו אתה תחיה ותסבול. איש לא יקרא את שני ספריך, מקסימום הם ישמשו בתור נייר טואלט או טישו. תחיה ותסבול את עליבותך כסופר. שיהיה בכיף.
          הגיבו לתגובה זו

          11/06/2010 13:36 עזיז הוא חלאת המין האנושי-מתועב ומגעיל-הייתי רוצח אותו עם היה לי אומץ
          אני ואני ואני
          נכון ראובן מירן בהארץ ואביטוב בידיעות ובן שאול ב-77 אהעבו אותו ונכון הוצאות גדולות פרסמו אותו-אבל רק בגלל שהוא מצץ לכולם את החתת. עזיז הוא קקה לא ראוי, מגעיל תנשמה, חולה נפש, מסכן ואומלל, אני כל כך שונא אותו שעומד לי הזיין מרוב שנאה!!אני נגשתי גם להתלונן במשטרה בסלאמה ואמרו לי כי הוא ייעצר עוד היום על כתיבת חרא ספרים!! יש אלוהים!!1
          הגיבו לאני ואני ואני

          11/06/2010 14:17 המגיב האלים
          "געגועיי לקיסינג'ר" של אתגר קרת יצא ב-1994 ו"מה הסטייה שלך" יצא ב-1998 באותה הוצאה בדיוק. מאז אתגר קרת הפך סופר בינלאומי. מספר השפות שהוא תורגם עומד פחות או יותר על מספר הקוראים שקנו את הספר שלך, אלה שזוכרים אותו הם עוד פחות מזה. סיפוריו של קרת הפכו לסרטים ולהצגות והוא משתתף בפסטיבלים בינלאומיים. ואתה מה? אפסון טיפשון שכמותך. מתהדר באיזה שער ב"מעריב" באיזה שבר סיפור שהופיע באנתולוגיה עם עוד 50 סופרים. אתה פתטי, חבר. הגיע הזמן להכיר בעובדה שאתה כישלון עם מוח מעוך מכדורים ואפילו לא כישלון מפואר, אם בכלל יש דבר כזה. זה עצוב, זה קשה, אבל זו האמת. אין טוב מידיעת האמת קשה. חיה את אפסותך כי היא אתה, עזיז. אתגר קרת הוא סופר שעושה קריירה בהוליווד וניו יורק, ואתה כותב תגובות ב"בננות". עצוב בשבילך, שמח לנו.
          הגיבו לתגובה זו

          11/06/2010 16:12 געגועי להיות אתגר קרת-חלום להיות רן יגיל
          מתחרמן מיעל ישראל-מאונן על שיינפלד
          כן, אבל למה להיות קרת? אני רוצה להיות יו הפנר מפליבוי! זו הצלחה! מיליארד דולר! תכנית טלביזיה וכוסיות לא עקומה כמו שירה גפן!!ואת מי מעניין הצלחה כמו קרת? זה כמו שהיטלר יהיה גאה שהוא ראש ממשלת גרמניה…אתה נאצי וקרת שלך גם נאצי…והסופר הגדול בישראל הוא ליאור עזיז, וספרו השלישי יהיה סנסציה עולמית…ומי ממהר לאיזשהו מקום…והנה קרת אהובך הוציא עכשיו חרא של שפיך טהור…רוץ לקנות…הצלחה בינלאומית…סרטים…פסטיבלים בינלאומייים…אכן אתה צריך זיין בתחת חבר יקר ויפה שעה אחת קודם..אז לשנן לפני השינה שוב ושוב…עזי הגדול מכולם…עזיז הכביר מכולם…אין על עזיז…קרת עשה קריירה בהוליווד…חחח…כל זונה עושה קריירה בהוליווד מה אני שרי גבעתי? אהבל עם שיערות של ערבי על הביצים…לך חפש מי ינענע אותך…ולך שירלי מותק, כדי להתפלל שאף שוטר לא יגע אל עזיז…חמש שנים בקלבוש לא נעים בגלל בלוג מסריח של לסבית רצחנית כמו יעל ישראל עם פניןם של עצירות
          הגיבו למתחרמן מיעל ישראל-מאונן על שיינפלד

          11/06/2010 18:59 המגיב האלים
          אנחנו מבינים שזה קשה להיות כישלון. יש לנו חדשות בשבילך עזיזי פזיזי. אתה לא צריך לשבת בכלא, אתה לא צריך לחתוך למישהו את היד או את הרגל, או להוציא לו את העין, לפצוע או להיפצע. השב"כ והמודיעין וכל החרא הזה לא עושה עלינו שום רושם. אתה יודע יפה שאתה סופר זניח ואתה חי את זה שעה שעה, דקה אחר דקה. ברוך הבא לגיהינום – חבריקו. זה גיהינום אמיתי, לא כמו זה שאתה אוהב לברוח אליו שיש בו אקשן. אצלנו לא קורה כלום ואף אחד לא סופר אותך. הגיע הזמן להתמודד עם הבלותך.
          הגיבו לתגובה זו

          11/06/2010 18:45 המגיב האלים
          תנו לו בלוג להתבטא. הוא מעניין ומשעשע. רק שיפחית את מינון האלימות והקללות. כתיבה בוקובסקיאנית מלוכלכת הידד!! יותר מעניין מהדפיקה של קרת זה בטוח.
          הגיבו לתגובה זו

          12/06/2010 18:36 גם אני בעד ליאור עזיז! גם מצחיק גם גס וגם אמיתי!
          שלומי

          הגיבו לשלומי

          12/06/2010 21:04 למישהו יש את הכתובת של שירלי ציצנסקי?
          העו"ד של ליאור עזיז
          יש לנו שליח שצריך למסור לה את התביעה נגדה על עבירות על חוק הגנת הפרטיות. חמש שנים למי שמוסר IP של גולש ללא צו של ביהמ"ש.שירלי תהיה זמינה השובע לקבל את השליח..נשיקות ולהתראות בבית המשפט!!
          הגיבו להעו"ד של ליאור עזיז

          12/06/2010 21:12 המגיב האלים
          נשמה, תודה לאל שאתה עוד כאן. סבלנו כל כך בלעדיך ואתה בלעדינו. מתי אתה מספר לנו שוב על בדל הביקורת שכתב עליך ירון אביטוב לפני תשעים שנה; מתי אתה שולף מהבוידעם את הביקורת המצהיבה, אותו גזיר עיתון, של ראובן מירן שניילנת ותייקת ואתה שומר אותה בערגה כבבת עינך כי היא כל עולמך. הלו מיסטר פתצי (פתטי ומתאמץ כאחד) קח איזה כדור כימי טוב ותתחיל את השבוע בכיף. ספר לחברי "בננות" כמה הוצאות דחו את כתב היד השלישי שלך ועד כמה סבלת, ואל תסתיר ואל תכחד כי אנחנו יודעים יפה-יפה שסבלת וקינאת ונאכלת מבפנים ולא ישנת וחלומות נקמה של אפס מאופס פקדו אותך. אבל אתה חלש – עזיזון, חלש כמו קש.
          הגיבו לתגובה זו

          12/06/2010 21:33 עזיז, נעלם מבננות בלוג המעופש, האפסי, העלוב-ולא ישוב!
          הסופר המהולל והגדול ביותר- אני!
          כן, להיות בבלוג אחד עם מלחכי פינכה כמו דן לחמן רן יגיל יעל ישראל וחבריהם, אכן הביאו את עזיז להתגרד כאילו הלך לישון עם כלבים וקם עם פשפשים. מה לעשות, עזיז הוא הגדול מכולם, ספרו השלישי יהיה בחנויות ב-2012 ואתם תקנו אותו כמו כלבלבים שטורפים בשר משובח אחרי שאכלתם חרא כל השנים (מעריצי קרת שיינפלד מנהיים פרי – אכן אלילכם יפה לכם הבזויים עלובי הנפש והרוח, מחרבני הצואה המנוקדת וחושבים זאת לשירה).ומה לעשות, אתם גם תביטו בעיניים כלות איך שני הספרים הראשונים של עזיז יוצאים לאור מחדש ובקול תרעה רמה. והנה לעזיז עוד שנתיים יהיו 3 ספרים בחוץ..ומה לכם יש? שיר עלוב בבלוג? ערב ספרות מיוחצן עם נודים של יעל ישראל ורן יגיל? ליקוק תחת עם פרופ' פרי לרגל ספרו החדש של סמי ברדוגו? מציצה מקרת ההוליוודי, בכיר סופרי ישראל בכל הזמנים?כאמור קנו חמור סיכה, ותתחילו לאונן על התמונות העתידיות של עזיז בעיתונות, תבואו לשבוע הספר תזדהו כגולשים בבנות בלוג ועזיז ייתן לכם ספר חינם תמורת זיון בתחת ומוחטה טובה על הפנים.סי יו מרעילי בארות, נאציים וחובבי שפיך ערבי….
          הגיבו להסופר המהולל והגדול ביותר- אני!

          12/06/2010 21:42 המגיב האלים
          בהצלחה
          הגיבו לתגובה זו

          12/06/2010 22:16 המגיב האלים
          עזוזו, אתה יכול למלא את פיך קללות עד מחר בבוקר, אבל אנחנו יודעים את האמת. בגלל הבעיות הנפשיות שלך שום אישה אינה רוצה קשר איתך. מסכן אחד. מאונן בשירותים של המחלקה הסגורה. אנחנו גם יודעים שערן בר-גיל, סופר די עילג בסך הכול, כתב עליך בשעתו, אבל מאז עקף אותך בסיבוב כסופר וגם זה אוכל לך את הלב. עלינו לא תעבוד חמודון עזיזון. 2012-2022-2032, אפס נשאר אפס. בעניין הנאצים והתחת כבר סיכמנו שקודם נזיין את אחותך ואחר כך את אמא שלך. נכון?
          הגיבו לתגובה זו

          12/06/2010 22:29 המגיב האלים
          תתביישו כולכם
          הגיבו לתגובה זו

          12/06/2010 22:37 המגיב האלים
          לשירלי
          אני מתפלאת עלייך ,מדוע אינך מוחקת את כל הקשקשת שקשקת הזאת ? .זה אינו מוסיף דבר לאתר .רק מוריד את קרנו.
          הגיבו ללשירלי

          12/06/2010 23:12 המגיב האלים
          שירלי
          מסיבות שאין אני מעוניינת להרחיב עליהן התגובות ישארו בעוד כמספר ימים
          הגיבו לשירלי

          11/06/2010 05:07 צ'לצ'לנסקי-זה שם של גרוזינית עם כוס ביוב פתוח, לא?
          שירלי שמעתי שאת לסבית לוחמנית בצבא הערווה של יעל ישראל
          יש לי רעיון בשבילך, למה שלא תתענגי על ה-24 ס"מ העבה שלי? אני אזיין אותך בתחת הזיין ייצא לך מקדימה דרך הכוס, יקרע לך את הרחם שמוליד ערביים, יתקע לך בחצוצרות הסתומות, אחכ יכנס לך לפה ידחף לגרון ויגיע עד הלב המושחת שלך?תתקשרי בבקשה אלי 100 לבקש את רפ"ק זיין גדול…
          הגיבו לשירלי שמעתי שאת לסבית לוחמנית בצבא הערווה של יעל ישראל

          11/06/2010 05:25 על ספרי החדש והיפה-ביקורת אובייקטיבית לחלוטין
          הסופר ניר ברעם (לא סובל את עזיז-גם אני התקשרתי 100)
          ספרי החדש היפה אנשים טובים יצא בהוצאת עם עובד האיכותית מאוד. הספר הוא רומן רחב יריעה המתרחש בגרמניה הנאצית, הספר מקסים מהמם, מרתק, מרשים, אפי, מעמיק, יצרי, יצירת מופת חד פעמית בספרות הישראלית . כמובן שכל ספרי הם יצירות מופת חד פעמיות, ותשאלו את חברה שלי איך היא נהנית לעביר את ספרי על הכוס שלה ולהרטיב מזה.אני עובד בתור עורך בעם עובד, עבודה שסידרו לי בפרטקציה. אני מרוויח 15 אלף נקי ומוציא בערך ספר אחד בארבע חודשים, ככה שיש לי המון זמן לכתיבה וליחסים קרובים עם עיתונאים ואנשי רוח.כאמור, שמי ניר ברעם, גם סופר רב מכר וגם סופר איכות. אני הדור הבא של סופרי ישראל. ס.יזהר ילד לעומתי…אז קנו את ספרי ורוצו לספר לחברה, ותנו לחברות שלכם להעביר את הספר על הכוס שלהם, הם ירטיבו את הכירכה אבל לא נורא, גם ככה לספר שלי יש ריח של דגים רקובים מן הים…
          הגיבו להסופר ניר ברעם (לא סובל את עזיז-גם אני התקשרתי 100)

          11/06/2010 08:56 המגיב האלים
          לא נתקלתי בתופעה דומה באףבלוג מקצועי. יש לף הסבר למהזה קרה פה?
          הגיבו לתגובה זו

          11/06/2010 09:21 המגיב האלים
          הנחבא אל הכלים
          ליאור עזיז התעלק גם על בלוגים ב"רשימות".הוא יוצר מתוסכל ורדוף פרנויה.זו הסיבה שהוא מוצא ב"בננות" את המקום לפלוט בו את זרעי תסכוליו.גם לחולי פרנויה יש לעתים סיבות אמיתיות לשגעון הרדיפה שלהם. הבעיה היא אובדן השליטה, והתנהגות הרסנית הפוגעת בעיקר בו.
          הגיבו להנחבא אל הכלים

          11/06/2010 09:35 המגיב האלים- בהרה לבבנות בלוג
          ד"ר לספרות משווה
          ליאור עזי הוא האדם הכי מבריק, גאון ומתוק שפגשתי מעודי. ספריו מה הסטיה שלך בזמורה ביתן וסיפור מתוק לנערה שאהבתי, הם ספרים מכוננים שלרבים מחובבי הספרות בישראל יש להם נקודה חמה בלב. תשאלו את העורך משה רון מעם עובד, את ניצה בן ארי, תשאלו מאות קוראים נלהבים שרק מעטים מהם התייצבו לצד עזיז לפני ארבע שנים כשנתקל בבריון מנחם פרי, אבל עכשיו השורות מאתחדות, והכוח גובר, כי עזיז הוא באמת זה שראוי להקשיב לדבריו ולקרוא את ספריו, למרות שאין לו קליקה עתונאית או ברנז'ה ספרותית או קשר כלשהו עם העולם הממסדי הספרותי מלבד אולי גידופים ונאצות בלתי פוסקים…
          הגיבו לד"ר לספרות משווה

          11/06/2010 09:50 המגיב האלים
          לא נראה לי שהוא חולה נפש.והתכוונתי לבלוגים של גילדות אחרות,לא של סופרים.
          הגיבו לתגובה זו

          11/06/2010 09:55 ומה אתם אומרים על השיר של שמעון אדף, שהודלף לדמרקר?
          יצירת מופת זעירה של שמעון אדף הטוב במשוררי ישראל
          הנה לכם שיר שהושמט מקובץ שיריו היפה של שמעון אדף אביבה לא שיצא בכנרת זמורה: אז נכנסתי אליך בפעם האחרונה. היית סדוקה כמו זכוכית ישנה, מראה מנופצת של חולומת נעורי. אמרת לי, שמעון, ספר לי משהו חדש. ואני לראשונה בחיי, בדמעות, בגודש הרוק, בסערה, ברכות, בכנות, בצער, ביגון, בתיעוב עצמי מוחלט עניתי לאחותי האהובה: אביבה, אני הומוסקסואל. אחותי נטלה את ידי המנומשת (זוכרת איך עם ניר זכוכית שפשפנו זרועות כדי לסלק הנמשים. הרי היינו היחידים בשדרות עם נמשים על הפנים!) ואמרת לי, זה משהו חדש?! ופרצנו בצחוק, והתחבקנו ובכינו והיינו מאושרים ונאהבים ושוב המראנו עם פיטר פן העיראקי משדרות היישר אל ארץ החיים האחרים, החיים שרצינו לחיות, החיים שלא העזנו לחיות, החיים שאבדו ואינם עוד. סוגר הספר, מניח העט, מכבה האור. אני שמעון לא. מדהים לא? המקור שהדליף לי את הקטע מזב"מ מסר, שרק ברגע האחרון אדף החליט להשמיטו, אבל הנשמות הטובות בכנרת זמורה הדליפו החוצה.
          הגיבו ליצירת מופת זעירה של שמעון אדף הטוב במשוררי ישראל

          11/06/2010 09:59 המגיב האלים
          הנחבא אל הכלים
          אז מה זה?סתם תיסמונת טורט?
          הגיבו להנחבא אל הכלים

          11/06/2010 10:10 טורט זו עוגה לא רעה -משל לספרות ישראל
          רן יגיל, הסופר, העורך, המבקר,המתרגם הפובליציסט
          אין ספק שזו ששעתה היפה של הספרות בישראל, אם קולות נועזים וחדשים כמו יעל ישראל וקולי שלי עצמי, ישראל עומדת מול תור הזהב השירי והסיפורי שלה. יעל ישראל זה עגנון אני בשביס זינגר.אמרתי כבר במעריב שיזחקאל נפשי הוא אריק אינשטיים ויהודה ויזן שלום חנוך.אולי אני מטורלל ולא מבין מה אני מדבר בכלל, אבל בכל זאת הקשיבו לי, אני חייב שמישהו יקשיב לי ואיהב אותי, כי אבא היה כל הזמן בהצגות ולא חיבק אותי לפני השינה.אני ממליץ על יצירות מופת ישראליו נוספות:ספרי על רצח רבין בקיבוץ המאוחד- מילה שלי אוביקטיבית, נשבע לכם, זה הספר הכי טוב של העשור!!ספר שלי בכרמל- שוב, בלב שלם אני אומר-יצירת מופת!כמו כן, אמנון נבות החדש בכרמל (אני עובד בכרמל, ובלי משוא פנים אנהי אומר בכנות, זו הוצאה מדהימה, מספר אחד בישראל, ספרות מופת עולמית ומוניטין של מאתיים שנים!!)עוד המלצות: יהונדב פרלמן, אילן שיינפלד, יעל ישראל כבר אמרתי?, יעל ישראל כל ספריה בקיבוץ המאוחד (אני קורא בהם שוב ושוב כל ערב. וכל פעם מגלה משהו חדש!!)זהו, סופשבוע תרבותי לכם, אני יוצא עם הילדים לקטוף פרחים בשדה ולחלום שאני עליזה בארץ הפלאות שרוקדת על האבנים הצהובות של השירה בישראל בדרך לפגוש את הקוסם הגדול, פרופ' מנחם פרי…
          הגיבו לרן יגיל, הסופר, העורך, המבקר,המתרגם הפובליציסט

          11/06/2010 10:19 המגיב האלים
          כל הקורא בספרי יעל ישראל, הרי הוא כמרוויח עולם ומלואו. מומלץ למגיב המופלץ.
          הגיבו לתגובה זו

          11/06/2010 10:25 המגיב האלים
          ליאור, ספר קצת לחברי בננות איך אמא לוקחת אותך לעבודה בתל ברוך, כדי שאתה תעבוד שם והיא תסתכל. פעור עכוז שכמותך.
          הגיבו לתגובה זו

          11/06/2010 10:19 המגיב האלים
          אז למה זה התפרץ עכשיו?חוץ מזה,נראה לי שיש עוד כמה דמויותפה עם תיסמונת טורט.
          הגיבו לתגובה זו

          11/06/2010 10:22 קריאה פסוט השוואתית של ד"ר אברבנל לשירה מודרנית ניאו ציונית
          על הבלוג היפה של מוטי לקסמן
          הנה לכם טקסטט ספרותי מהנה למדי, משעשע אך סאטירי, מצטנע אך שחצני באותה מידה.והנה ההפתעה, לכאורה הקורא חושב כי לקסמן מדבר על המונדיאל המתחיל היום, ועל מפצחי הגרעין ושותי הבירה, ולקסמן בהתנשאות מה אומר כי הוא סבא לנכדים, ומי הם הפישמקריים האלה?אבל קריאה מעמיקה מגלה להפתעת הקורא, כי לקסמן לא מדבר כלל על המונדיאל אלא על מצעד הגאווה ההומוסקסואלי היום בת"א!!!!ראו את ההוכחות הניצחות לכך במאמר עצמו: "החג הלאומי של כל הגברים באשר הם גברים" ואכן יום הגאווה הוא החג של הגברים המעדיפים את בני מינם!ציטוט נוסף: אין דבר שמאחד כך את כל הגברים בעולם. כל הגברים, כלומר אלה שהם, ללא חשש, גברים של ממש!הם בועטים בהזדהות, בחזקה רבה וללא חשש… וצורחים בגרון ניחר עוד לפני שזה נגמר.היש תיאור יפה מזה למעשה אהבה הומוסקסואלי. שיחקת אותה לקסמן!!והנה לקסמן, כנה להודות, שיתכן כי גם בו חבויי יסוד הומוסקסואלי חבוי והוא כותב כך:ואז בלילה, שטוף זעה ורעד, אני נעור ובלבי ספק מערער(אני משך לגברים?). אותו אני מנסה לדחות. אבל, כנראה אין ברירה, המסקנה ברורה, היא אחת ואין בלתה.כי אם אני היחיד בעולם; אז, איך לומר, אולי, שמא, עדיין בחשש,עדיין מופתע, לא מאמין.ובכל זאת, ייתכן שאני בכלל לא גבר, כזה מין גבר ממש? (זעקת הכותב הקורא: אני הומו! אני אוהב גברים!)יפה מאוד, מונדיאל וחג גאווה שמח לך מוטי לקסמן!
          הגיבו לעל הבלוג היפה של מוטי לקסמן

          11/06/2010 10:23 המגיב האלים
          ליאור עזיז הוא גרופמן מסריח.
          הגיבו לתגובה זו

          11/06/2010 10:34 המגיב האלים- התפרץ? הכל מהלך מתוכנן של גאון משפטי ספרותי שיווקי
          יעל פלדמן – סטאג'רית וחובבת ספרות
          אצל עזיז הכל מתוכנן עד הפרטים הקטנים. קודם סיים לימודיו במשפטים, אח"כ הגיש תביעה נגד פרי, שהתפוצצה בNRG ומיד גררה אחריה ידיעות אינסופיות בנט על עזיז שלכאורה איים על בורך קרא, רשת ב' וכו', ואז עזיז במהלך מתוכנן, משך התביעות על פרי ושיינפלד, והגיש את המליון וחצי שלו על ערוץ 10 וברוך קרא. וכשהכל לא מבינים מה קורה (עורכי הדין של שיינפלד פרי ואחרים, פשוט שולחים כל הזמן מכתבים לביהמ"ש לקבל הבהרות, ועזיז מהתל בהם שוב ושוב ושוב)והנה עכשיו, המהלך הבא, המשפט נד שיינפד יהיה ראשון, האגרה שולמה, נשכרו שירותיה של עורכת דין גרועה במיוחד שכבר פנתה לבהימ"ש לבקש ארכה..חחח..מיד אחר כך עוד חצי שנה פרי מנחם יעלה אל דוכן העדים. בדרך נעה מנהיים תשלשל לעזיז שלושים אלף שח בבית משפט לתביעות קטנות. במקביל הספרים של עזיז יוצאים בהוצאה מחודשת. מה הסטהי שלך יוצא אחרי הזכייה מול שיינפלד. סיפור מתוק לנערה שאהבתי יוצא לאור אחרי הזכייה מול פרי, והגראנד פינאלה, ספרו החדש של עזיז יוצא לאור אחרי הזכייה מול ערוץ 10 רשת ב' אברבנל ערוץ 2-ומי לא בעצם…ואין לבננות להבהל מעזיז המסטול תמידית, הוא בלתי מזיק, ובמילא עוד יום יומיים הוא יסתלק מהאתר והאינטרנט בכלל, כי באמת יש לו מה לעשות בחיים חוץ מלהגיב בפוסטים אצל ענבל כהנסקי ואחרים…לכן כדאי להצטרף לעזיז במלחמתו מול הרעים, אחרת הוא יחסל גם את התומכים ברע ובמושחת. מעולם לא הוכח שעזיז חולה נפש ומשוגע, אך האמינו לי, עזיז הוא חולה נפש מאוד ומשוגע מאוד ומסוכן מאוד, אני הייתי בכלל עוברת לצד השני של הכביש אם הייתי נתקלת בו ברחוב
          הגיבו ליעל פלדמן – סטאג'רית וחובבת ספרות

          11/06/2010 10:41 המגיב האלים
          עזיזון קטן, הבוקר ניגבנו את התחת החום שלנו ב"סיפור מתוק לנערה שאהבתי" ואחר כך בגלל השלשול השתמשנו גם ב"מה הסטייה שלך". האמת – אחלה ספרים, שימושיים לבית השימוש.
          הגיבו לתגובה זו

          11/06/2010 10:48 צודק בהחלט!
          מה שנכון נכון ומה שטעות- שטות
          במה הסטיה שלך יש סיפורים שלא שווים יותר מנייר טואלט עם חרא של יעל ישראל מנחם פרי אילן שיינפלד ורן יגיל עליו…מה לעשות בכל זאת ספר ראשון, אבל במהדורה החדשה כל החרא נעלם ונשארים רק הפנינים, ואז אם תנגבו איתו את התחת הספר ישרוט לכם תרקטום יפצע לכם את העור הלבנבן והמקומט שלכם ויגרום לכם זיהום קשה שיביא למותכם.ולגבי הספר השני-יש שם 10 דפים ששווה לנגב איתם את התחת אבל יש שם 110 דפים שהייתם חולמים לכתוב…להתראות במרתף העינויי של השב"כ…אני כבר שם כפפה גומי על היד לפני שאני מכניס לכם אותה לתחת להוציא ממכם את הלב…
          הגיבו למה שנכון נכון ומה שטעות- שטות

          11/06/2010 10:55 המגיב האלים
          עזיזון פזיזון בזמורה-ביתן השתינו עליך בקשת. היית הסופר האחרון שם ולא עשו שם שום דבר כדי לקדם את ספרך החרא. עשו לך טובה שהוא בכלל יצא. מוקי רון הקיא את הספר שלך עם מיצי הבוקר שלו הוורודים בלית ברירה ואיש לא שמע על הספר ועליך ומכרת בקושי חמישה עותקים. מאז אף אחד לא רוצה לנגוע בפרוזה האינפנטילית שלך אפילו עם מקל, אתה מתוסכל וסובל ואנחנו ממש מאושרים מזה. עכשיו תפתח את הפה כדי שגם חברי "בננות" יוכלו לחרבן לך בתוכו כמו בזב"מ ובקיבוץ המאוחד. אתה רגיל, אתה אוהב את זה.
          הגיבו לתגובה זו

          11/06/2010 11:10 עוד אהבל שחוטף מאחורה-עזיז לא הצליח?
          עובדות היסטוריות
          מה, כתבבת ביקורת מהללת בהארץ על ספרו הראשון זה לא נחשב?מה, שער בתרבות מעריב לרגל ספרו השני, לא נחשב?מה, ביקורות של משה בן שאול בעיתון 77ושל ירון אביטוב בידיעות ספרים, לא נחשב?מה, סיפור שלו ממה הסטייה שלך בחמישים קצרצרים בהספרי החדשה, כשמנחם בן משווה אותו לחנוך לוין-לא פחות-לא נחשב?מה, סיפור באנתולוגיה בספרדית, לא נחשב?מה, חיסול מהדורה בזב"מ לא נחשב?מה, מני פאר אומר עליו בפריים טיים-מעולם לא צחקתי כך מספר, לא נחשב?אה, נכון, רק מה שמנחם פרי אילן שיינפלד נעה מנהיים ונאצים אחרים אומרים-כן נחשב.הסר נעליך מעל רגליך במקום שעזיז בו עומד..השפל מבט…שתוק ודמום…אמור אמן על כל מה שיורך ויפקד עליך..ואם לא….
          הגיבו לעובדות היסטוריות

          11/06/2010 11:17 המגיב האלים
          ובכל זאת אף אחד לא יודע מי אתה. זו האמת המרה. ספר לנו ב"בננות" עזיז האומלל איך זה להיות סופר עלום ומתוסכל. חברים מאזינים לקולך.
          הגיבו לתגובה זו

          11/06/2010 11:27 אכן אתה אהבל אם קבלות-שים תשכל שלך אצל צב והוא מתנתק מהשיריון שלו
          נו באמת….
          הרי עזיז הוא איש המודיעין והביטחון, דודו הוא ההרוג הראשוןם של מלחמת העצמאות. הוא בא ממשפחה שסולדת מפרסום אור זרקורים, תהילה וכיבודים… אתה באמת חושב שאכפת לעזיז אם מכירים אותו או מזהים אותו ברחוב, מה הוא סלבריטי מחורבן?הוא התפרסם מאוד כשהיה צריך..שערים בעיתונים טלביזיה וכו', אבל הוא אדם שחייו לא נמדדים בפרסום בבלוג או בעיתון. יש לו חיים!! לימודי משפטים, כתיבה, משפחה, חברים, ילד קטן…מה הוא אתגר קרת או רן יגיל או יעל ישראל או ניר ברעם ואחרים, שיחפש תמונה ועוד מחמאות מזוייפות?וחוץ מזהף ינוקא, עזיז צעיר לימים, והספר החדש שלו וכל משפטיו יהפכו אותו ליותר מפורסם מראש הממשלה…קצת סבלנות דביל אויל משריש, וגם אתה תאונן על תמונתו בעיתון…
          הגיבו לנו באמת….

          11/06/2010 11:50 המגיב האלים
          ספר לנו עזיז – עיזה פזיזה – איך בכית כמו ילד קטן שהשוטרים באו לקחת אותך בעקבות איומים מן הסוג הזה. איך היית ונשארת הסופר האחרון שאיש לא מכיר ואיש לא מעריך באמת ואיך פחדת. אנחנו מבסוטים חאלס, נהנים מכל רגע.
          הגיבו לתגובה זו

          11/06/2010 12:00 עזיז ופרלמן ביצירת המופת שפורסמה אצל רן יגיל במעריב
          רן יגיל מס' 1 בארץ
          בְּמַחֲבַתּוֹת וּבְסִירִים למרות שאיני יודע כלל לבשלבְּצִבְעֵי יָדַיִם בְּתִלְתָּנִים שֶׁתָּלַשְׁנוּ עָלֶה אַחַר עָלֶה אֵין אֱלֹהִים, יֵשׁ אֱלֹהִים (בטח שיש אלוהים טמבל) בַּחֶבֶל, בִּשְׁלוּלִית הַבֹּץ תַּחַת סִינַר הַמְּטַפֶּלֶת בְּחֻלְצוֹת פְלָנֶל מְשֻׁבָּצוֹת הִתְרַסְנוּ אֵין אֱלֹהִים, יֵשׁ אֱלֹהִים (עוד פעם אידיוט?) בְּמֵרוֹץ כִּרְכְּרוֹת הָעַכְבָּרִים בְּעֵינַיִם לוֹהֲבוֹת מְכִּרְסוּם אֲפַרְסְמוֹנִים רִאשׁוֹנִים יֵשׁ אֱלֹהִים וליאור עזיז הוא המלך המשיח, צמח צדקה חוטר בית ישי הנביא והזעם, יום הדין והתקוה, האתמול והמחר, האמונה וגואלה! אֵלֶּה שֶׁלֹּא הִקְשִׁיבוּ לְ"שִׁירִים וּשְׁעָרִים" אֵלֶּה שֶׁהִתְנַדְנְדוּ כְּלוּלָבִים עַל מִרְפֶּסֶת הַפְּנִימִיָּה בִּתְפִלַּת מִנְחָה אֵלֶּה שֶׁלֹּא הָיוּ עֵדִים לְחִלּוּל הַשֵּׁם בִּרְשוּת הָרַבִּים, לַכֹּל הָיָה יָדוּעַ – לֹא מְפַקְפְּקִים. נכון! המפקפק מת!המאמין חי! הדבק זוכה באור ולא מן ההפקר! וְאֵלֶּה שֶׁהִמְשִׁיכוּ וְנָעֲצוּ שִׁנַּיִם בִּבְשַׂר חֲזִירִים וְטַעֲמוֹ מִיֵּין הָרֶקַח שֶׁל עֲלָמוֹת בָּרוֹת לְלֹא חֻפָּה וְקִדּוּשִׁ

  13. נו באמת....

    בית משפט השלום: ת"א 10-05-25061 עזיז נ' שיינפלד.

    התובע: עזיז ליאור. ת

    הנתבעים:

    1. שיינפלד אילן. כתובת: כפר סבא 21 ת"א.
    2. עיתון מעריב. בעלים: נימרודי עופר. כתובת: קרליבך 2 ת"א.
    3. אתר haaretz. בעלים: שוקן עמוס. כתובת: שוקן 21 ת"א.

    מהות התביעה: עבירות על חוק איסור לשון הרע.
    סכום התביעה: 200,000 ש"ח.

    כתב התביעה

    חלק מקדמי:

    1. אני סופר מוכר וידוע לציבור. פירסמתי שני ספרים בהוצאת זמורה ביתן
    ובהוצאת הקיבוץ המאוחד, שזכו לביקורות מהללות וטובות בעיתון הארץ
    ובעיתון ידיעות אחרונות. נערכו עימי ראיונות ענק בעיתונות הכתובה
    והמשודרת.
    סיפורים שלי נכללו באנתולוגיות יוקרתיות בישראל ובארגנטינה.

    2. יש לי תואר בהצטיינות מהחוג לקולנוע וטלביזיה באונ' ת"א.
    בעת האירוע, הייתי סטודנט שנה ד' למשפטים, בתוכנית למצטיינים, במרכז
    הבינתחומי בהרצליה.

    3. שם משפחתי מהולל מהבחינה הצבאית. דודי, נסים עזיז, הוא ההרוג הראשון
    בקרב הגדול על ת"א בשנת 1947. זה היה הקרב הפותח של מלחמת העצמאות,
    ודודי הוא ההרוג הראשון של מלחמה זו. על שמו של נסים עזיז ושניים
    מחבריו שנפלו בקרב זה, השלושה, יש בתל אביב כיכר ואנדרטה, ברחוב ויצמן,
    סמוך לגדות הירקון.

    הפרסומים שהם לשון הרע (כל הנספחים מצורפים):

    הפרסום הראשון (נספח 1):

    4. ב-13.12.2005 פורסם עלי בכתבת ענק במעריב כך:

    "לשיינפלד לא היה ספק לרגע מי עומד מאחורי ההודעה המאיימת. במקום
    לשרוף ספרים, מיהר שיינפלד למשטרת מרחב ירקון וסיפר לחוקרים "ליאור
    עזיז מאיים לרצוח אותי."
    ציטוט נוסף: "לפתע הבחנתי בבחור עם וספה שחנה ברחוב השני, עבר לידי
    והסתכל עלי במבט מזרה אימים … עד הבוקר לא ידעתי איך עזיז נראה
    וחשדתי שזה הוא … לא היתה לו שום סיבה להיות שם, והאופנוען הגיע בדיוק
    בשעה שהוא אמור היה להגיע."

    ציטוט נוסף: "בינתיים בית משפט השלום בתל אביב קבע אתמול שקיים חשד
    סביר שעזיז העביר הודעות מאיימות דרך האינטרנט לשיינפלד כי מותו
    קרב…עזיז נשלח להסתכלות, והיום יובא שוב לבית המשפט שיחליט מה
    לעשות איתו."

    5. מדובר בלשון הרע, דברי שקר ונאצה כנגדי, המייחסים לי ביצוע עבירות
    פליליות חמורות. בשל הדברים הייתי עצור יומיים. התיק הפלילי נגדי
    נסגר (נספח 2), לאחר שבבדיקת המחשב שלי במשטרה נמצא, כי לא אני
    שלחתי לשיינפלד איומים דרך האינטרנט. וכמובן, שלא אני הגעתי לביתו של
    שיינפלד על וספה. אין לי רשיון נהיגה.
    שיינפלד אילן אומר, כי "לא ידע איך עזיז נראה", אז איך הוא קובע, כי אני
    הייתי זה שהגיע לביתו?
    מדובר בפרסום לשון הרע נגדי מתוך כוונת זדון לפגוע בי.
    הקורא הסביר, על פי דבריו של שיינפלד, בטוח, כי אני איימתי עליו ברצח, ואף
    הגעתי לביתו במטרה לפגוע בו.

    הפרסום השני (נספח 3):

    6. ב-11.12.2005 נכתב עלי באתר haaretz:

    "איומים על חיי המשורר ובעל ההוצאה אילן שיינפלד. חלק מהאיומים
    שפורסמו באינטרנט יוחסו לסופר ליאור עזיז, שאיים על העורך מנחם
    פרי. עזיז עוכב לחקירה."

    ציטוט נוסף: "משטרת מרחב ירקון עיכבה הערב לחקירה את הסופר ליאור
    עזיז, שנעצר באחרונה לאחר שאיים לפגוע בעורך הספרות פרופ' מנחם פרי."

    ציטוט נוסף: "בימים האחרונים התקבלו מאתרי האינטרנט של הקהילה ההומו
    לסבית תגובות גולשים ובהם איומים לפגוע בחייו של שיינפלד. בין היתר נכתב
    באחת התגובות כי לשיינפלד נותרו "שעתיים לחיות" … חלק מהאיומים נחתמו
    בשמו של עזיז. שיינפלד ציין בתלונתו כי הוא חושד, שהוא האיש העומד
    מאחורי האיומים עליו."

    7. מדובר בלשון הרע חמורה כנגדי. מעולם לא איימתי על שיינפלד אילן דרך
    האינטרנט.

    התנהגות הנתבעים:

    8 . שיינפלד אילן פרסם את הדברים בזדון, מתוך כוונה לפגוע, לבזות,
    ולהכפיש את שמי הטוב, ולפגוע במשלח ידי כסופר, תוך ידיעה, שהוא מוסר
    לעיתונות דברי שקר, שאין בהם תום לב.

    9. שיינפלד אילן טוען בעיתון, כי מעולם לא ראה אותי. שקר גס. הוא פגש בי,
    יותר מפעם אחת, ואף דיבר איתי מספר פעמים.
    במעריב הוא אומר, כי התקשר אלי ואמר לי, כי יש לי שיר מצויין.
    אדם שלא ראה אדם אחר, יתקשר אליו כך סתם, בלא הכרות מוקדמת?
    שיינפלד אילן אכן התקשר אלי, כמה פעמים, אך לא כדי לדבר על שיר, אלא
    הוא הציע לי הצעות מיניות בוטות. כשסרבתי להצעותיו, שיינפלד אילן הבטיח
    לי, כי יפגע בי בעתיד. ואכן, הוא מצא את ההזדמנות לחסל איתי חשבונות,
    ולהכפיש את שמי הטוב.

    10. אפשר ללמוד על כוונת הזדון הנוראית של שיינפלד אילן מדבריו על האירוע
    בכתבה באתר ynet ב-11.12.2005. (נספח 4) שם שיינפלד אילן אומר כך:

    "ואחר הצהריים הוא הבחין באדם הדומה לתיאור של החשוד, המסתובב ליד
    ביתו."

    ציטוט נוסף: "ואכן אחר הצהריים נתקלתי באדם הדומה לתיאור שלו מסתובב
    בסמוך לביתי עם קטנוע."

    שיינפלד אילן מודה, כי הכיר את תיאורו של החשוד, וראה אדם הדומה
    לתיאור שלו. כלומר, שיינפלד אילן ידע איך אני נראה, ולמרות שידע, כי אני
    לא האופנוען ליד ביתו, בכל זאת אמר במעריב, כי אני הוא זה שהגיע לביתו
    רכוב על אופנוע. כל זאת בסתירה מוחלטת לדבריו בכתבה במעריב, בה הוא
    אומר, כי "לא ידע איך עזיז נראה."
    הדבר מעיד באופן ברור על כוונת הזדון של שיינפלד אילן במטרה לפגוע בשמי
    הטוב, בכבודי, ובמשלח ידי.

    11. לגבי עיתון מעריב: שלחתי ליועץ המשפטי של מעריב, בלייך מאיר, אימייל
    (נספח 5), וביקשתי ממנו תיקון והכחשה לפרסום הלשון הרע כנגדי
    בעיתון, כמנוי בס' 17 לחוק איסור לשון הרע או כמנוי בס' 25א(א) לחוק.
    מאיר בלייך הבטיח לי תיקון. אחרי שבוע שוחחנו, והוא טען שבמעריב אוספים
    חומרים לפירסום כתבה בנושא. בלייך מאיר שיקר לי, ומעריב לא פרסמו
    האמת כמתחייב בחוק איסור לשון הרע.

    12. לגבי אתר haaretz: שלחתי אימייל (נספח 6) בו אני מבקש עידכון לידיעה,
    וזאת על פי ס' 25א לחוק. בתגובה עו"ד ליבליך טל שלך לי, אימייל (נספח 7),
    בו היא מבקשת שאביא לה אישור על סגירת התיק מהמשטרה או
    הפרקליטות. מדובר בלעג וזלזול בוטה בנפגע לשון הרע כאשר עורכת דין
    בכירה בישראל חושבת שארבע שנים אחרי – התיק הפלילי על איום אנונימי
    דרך האינטרנט עדיין פתוח! כמובן, שתוך שעה, הידיעה נעלמה מן
    האינטרנט במטרה לברוח מעונש.
    ידועה הסיסמא, כי "הארץ הוא עיתון לאנשים חושבים". כנראה, כיוון שאני
    טיפש ולא קורא הארץ, הם חושבים שאפשר לפגוע בכבודי, בשמי הטוב,
    ובשם משפחתי היקר לי מכל.

    הפיצוי המבוקש:

    13. בפסק דין ע"א 492/89 סלונים נגד דבר קבע ביהמ"ש כך: "בחומרה יתרה
    יראה בית המשפט פרסום המייחס לנפגע ביצוע עבירה פלילית."
    פה מייחסים לי עבירה של איומים, שהיא עבירה פלילית חמורה ביותר.

    בפסק דין בע"א 214/89 אבנרי נ' שפירא אומר השופט ברק כך: " כבודו ושמו
    הטוב של אדם יקרים לו מכל יקר, לעיתים גם מחייו. כבוד האדם ושמו הטוב
    חשובים לאדם כחיים עצמם, הם יקרים לו לרוב יותר מכל נכס אחר."

    בפסק דין רע"א 4740/00 נאמר: בהגיע השעה לפסוק פיצויים בגין לשון
    הרע, יעריך בית המשפט את הנזק בהתחשב בטיב הפרסום, בהיקפו,
    באמינותו, בחומרת פגיעתו ובהתנהגות הצדדים … במקרה שהפרסום
    נעשה על ידי כלי תקשורת, כמו עיתון, רדיו או טלוויזיה, ככל שהתפוצה
    היא רבה יותר, הנזק עשוי להיות גדול יותר, והפיצוי רב יותר."

    עיתון מעריב ואתר הארץ הם גופי תקשורת רבי תפוצה, ומאות אלפים
    קראו על שקריו של שיינפלד אילן כנגדי, ולכן, הנזק לשמי הטוב,
    לאמינותי, ולשמי הטוב כסופר מקצועי, ישר, ונקי מכל רבב, הוא רב
    וחמור ביותר. שהרי מי ירצה לקרוא ספר או להוציא לאור ספר של סופר
    שאיים ברצח על אחרים?

    לא רק שהדברים שפורסמו אינם אמת, הנתבעים גם לא נקטו לפני
    הפרסום באמצעים סבירים להיווכח אם מדובר באמת או בשקר.
    פה ברור, כי הפרסום אינו אמין לחלוטין, שהרי כיצד יתכן, כי תלונה על
    איומים דרך טוקבקים באינטרנט, תפורסם בתקשורת בהרחבה?
    בידיעה בynet נכתב, כי אחת ההודעות המאיימות נחתמה בשמו של יגאל
    עמיר. האם זה מוכיח, כי יגאל עמיר, איים על שיינפלד אילן?
    הרי מן המפורסמות הוא, כי טוקבקים ותגובות באינטרנט נחתמים
    בשמות בדויים. שמי מוכר וידוע לציבור, אז מי שמפרסם תגובה תחת
    השם ליאור עזיז, קובע בוודאות, כי ליאור עזיז הוא זה שפרסם את
    התגובה?
    התנהגות הנתבעים היא מבישה וראוייה לכל גנאי, ועל ביהמ"ש, בבואו
    לפסוק את הסעד המבוקש, להתריע ולהעניש את הפוגעים לשוא בשמו
    ובכבודו הטוב של האדם."

    סיכום:

    14. סכום הפיצוי המבוקש מבוסס על שני פרסומים בכוונת זדון של לשון הרע
    כנגדי, בה יוחסו לי ביצועם של עבירות פליליות חמורות.
    בהתאם לזאת, אבקש מכב' בית המשפט לתת לי את הסעד המבוקש, כפיצוי
    על הפגיעה בשמי הטוב, בשמה הטוב של משפחתי, בשמי הספרותי, ובמשלח
    ידי.

    15. אבקש מכב' בית המשפט לצוות על גופי התקשורת הנתבעים לפרסם את
    האמת בעניני, כאשר הפרסום יהיה בהבלטה, ובדיוק בדרך שבה פורסמה לשון
    הרע כנגדי, כולל תמונות של שיינפלד אילן ותמונה שלי.

    16. אבקש החזר הוצאות משפט.

    בכבוד רב, ליאור עזיז

  14. פרסום ראשון

    בשוך יומך

    א
    ובשוך יומך, מכס רומך, הקשב.
    נחשול עלה בחולף ואתה עד הלך,
    כל זה לך צו, געגוע,
    שיר אוהבים בתמיד.

    בהלל אין סוף מתקיים האדם,
    ואחריתו קול קורא באדיר הרחוק.
    אך אשמעה לחש אדווי נשמתי
    באשר שם אפוג.

    אמסור עצמי ברשות אין קץ.
    בתוכי אבות נטעו ואפיקי אם
    יגמעו לבלתי הפרד.

    ילד, התזכור אותו שביל ראשוני
    של אבחנה חרישית אשר
    בשתיקה כובשת בך פנים?

    ב
    כמשורר שנבלו הגביה,
    כנביא בצללים יביע,
    כטל משכים עלי עשב,
    כפעימה חדשה של הלב.

    הן לפניו תוכל להתגדל
    במרגש לתפארת,
    באשר שם תרגיש,
    אתה החיל,
    כמותו דמותו.

    גלה לו עצמים.
    והוא תוהה יעמוד, כאשר עמדת אתה על ההר, בכניסה לארץ, מול אבן המזבח
    הגדול.

    הראה לו, עד כמה פתוח הכל לאושר,
    עד מה חף ולשמושנו נתון.
    הראה לו כיצד התוואי המקונן,
    חותר לנצח דמות.

    ארץ, וכי לא זה חפצת?
    לא רצית
    בתוכנו לקום?

    הלא זה חלומך.
    ראי, אני חי!
    הוויה עודפת נובעת לי מלב.

    • לא רואה איך זה קשור לפוסט הזה, אבל יש פה שורות חזקות.

      • ויראה כב' המשורר, איך שיר אחד קטן מפיל חללים גם את כותבו (שהושלך לכלא ושמו הטוב חוסל) וגם את קוראו, פרי,
        (שאכן שוך יומו הגיע…)
        והשיר הזה עוד יפיל בקרוב חללים רבים בישראל, כי אין לעמוד מול עוצמתו ועוצמת השירים הנלווים אליו.
        ומי אמר ששירה אינה יכולה להרוג?

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאמיר אור