בננות - בלוגים / / סיפור אחד ודי 3. חמוטל והתלתל והבלרינה גרנדולינה
רן יגיל

סיפור אחד ודי 3. חמוטל והתלתל והבלרינה גרנדולינה

אני חונך כאן פינה ישנה-חדשה לספרי ילדים. מזה כמה שנים אני ממליץ מדי שבוע על ספר ילדים שראה אור. בתחילה הייתה הפינה ב"סגנון", מוסף הלייף-סטייל של "מעריב" ונקראה "סַפֵּר לנו סיפור", ועם השנים החולפות נדדה אל מדור הספרות וכעת היא מצויה במהדורה המודפסת ואף באינטרנט תחת הכותרת "סיפור אחד ודי". בכל כמה ימים אתן שתי המלצות ביחד, כפי שיעמוד לי כוחי. הפינה בנויה כך, תיאור הספר ואפיונו, ואחר כך כיצד השפיע על שלושת ילדיי. 

הנה הקישור השלישי:

http://www.nrg.co.il/online/47/ART1/972/411.html

והפעם: התלתל של חמוטל והמכשפה הבלרינה – גרנדולינה

14 תגובות

  1. מירי פליישר

    תודה רני על ההמלצות . מתחילה להתייחס לספרי ילדים כסבתא טרייה. אוהבת את ההתייחסות של הילדים שלך. 🙂

  2. יפה וקסומה פינתך .ילדים אוהבים קסמים לכן הם מוטרפים על הארי פוטר
    לי ולנכדתי רומי יש טקס קבוע מדי שבוע- האמבטיה הקסומה, אנו מדליקות נרות מכבות את האור ומספרות סיפורים קסומים: למשל:"הנסיכה שבפנים" "האיש מארץ הנהרות הארוכים" היא בתורה ואני בתורי יש לנו עשרות סיפורי קסם וכשף ולפעמים הקסמים באים מתוך האדם ללא פיות ומכשפות
    כך חיבבתי עליה את הרחצה
    קסם וכשף זה הולך אצל ילדים וילדים בנפשם

    • חנה, נשמע מרתק. לפי הכתוב כאן, רק מהאמבטיות האלה יצמח לך ספר ילדים קסום. אל תשכחי את הסיפורים. אבא שלי גם היה מספר לנו סיפורים באמבטיה, לי ולישי אחי, והיום אנחנו הם אלה המזכירים לו על מה סיפר. רני.

      • איריס אליה

        רני וחנה יקרים. אני צריכה ללמוד להגיב מאוחר. התגובה של חנה בהחלט שיר סיפור בעצמו, את בטח כזאת סבתא מקסימה. וגם אצלך רני יקר, התגובות לתגובות מרגשות.

  3. רני, אתה חייב להרחיב את המדור הזה. שייתנו לך עוד איזה מאה מילים – זה סד אכזרי לך ולספרים המומלצים, על אף שגם בסד זה אתה מצליח לעורר אצלי את החשק להכיר את הספר, ובכל זאת.
    והאם כבר אמרתי לך שתגובות הילדים שלך הם הנשמה היתרה שבהמלצה – מענג

    • משה, במהדורה המודפסת של "מעריב" המקום אכן מוגבל, אבל אני די אוהב את הקונספט התמציתי הזה של 120 מילה לכל היותר כהמלצה לספרי ילדים. בכל אופן, אשקול זאת, תודה על המחמאה, על הקריאה ועל התגובה. רני.

  4. רני, מה עם "המשמנאים והמרזנאים"? תבוא המלצה? קראת אותו לילדים? היה הספר הכי אהוב עלי בילדות. יש לי עותק ענתיקה מראשית שנות הארבעים או סוף השלושים. יצא לפני שנה שוב בתרגום חדש.

    • אגב, סיגל שלחה את הספר. עכשיו אקרא לי אותו בכיף במיטה.

      ועוד אגב, עדיין לא ענית לגבי מה שדיברנו…

    • יעל, שלום. אני כותב בעיקר לפעוטות. "המשמנאים והמרזנאים", אומנם יצא בתרגום חדש בליווי התרגום הישן בהוצאת "מטר", אבל מישהו אחר כבר כתב על כך ב"מעריב". אנסה למצוא את המאמר.
      הנה לינק באתר של "מטר" לספר. אגב בתרגום החדש הם נקראים "השמנפופים והחדחוטים", פחות מוצלח. בקשר לעניין ההוא, אכתוב לך אי-מייל. אני פשוט עוד קורא. חג שמח, רני.

      http://matarbooks.co.il/index.php?book=1400

  5. המלצות שנראות משובחות. ואני קושרת אותן לעצמי…הסיפור על התלתלים מאוד נוגע לליבי ולראשי שכן גדלתי עם הבעיה הזאת בדיוק. כשלא היה באופנה ראש תלתלים אלא חלק. צחקו עלי בב"ס וכינו אותי בשמות. כך ששנים משכתי ומתחתי בכל מיני דרכים את התלתלים. היום (כבר בעצם כשלושים שנה), הם בחופש, קראו דרור! אורן סומך מאייר נהדר. אני בטוחה שהאיורים מקסימים.
    הספר השני מזכיר לי ספר שכתבתי לפני כמה שנים ואיירתי שיצא בהוצאת "כנרת": "זולקה- מכשפה בסדר גמור", על מכשפה לא כל כך מוצלחת שעובדת כבייבי סיטר, כי מה לעשות, צריך להתפרנס…
    וולף בולבה מאייר מופלא!!! חכם ומאתגר.
    תודה על ההמלצות המשובחות. יש לי אהבה עזה לספרי ילדים.

    • לוסי, תגובה מקסימה של קוראת ואוהבת אמיתית. כולי תקווה שייצא לי לכתוב על ציורייך ואיורייך היפים. שבוע טוב, רני.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לרן יגיל