בננות - בלוגים / / נקישות ורמזי אור, מדינת ישראל נגד נח שטרן, נקישה 1
רן יגיל

נקישות ורמזי אור, מדינת ישראל נגד נח שטרן, נקישה 1

 

 

 
נקישה 1
 
הערה:
 
   שמי דוד עמית. חלק מכתב היד הזה נגאל על ידיי. קניתי אותו מידי בוקיניסט ליד שוק הכרמל בתל אביב.
 

 

 

5 תגובות

  1. נקישות ורמזי אור – מדינת ישראל נגד נח שטרן" מעמיד במרכזו משורר מקולל ואת הסתבכותו בפרשיית ניסיון-רצח ומשפט פלילי בעקבותיה. התחנות האחרונות בחייו היו כלא רמלה ובית-חולי-הרוח בבת-ים.
    הרומן קורע לפתקים את חייו השסועים ממילא של המשורר, איש מוכשר מאוד וחריג בחברה סגורה ומתנכרת, שדמותו הספרותית מבוססת על חייו של נח שטרן בעשר שנותיו האחרונות 1960-1950, שנים קשות בארץ ושנים קשות לו כאדם.
    קרעי-חייו של המשורר נפרשים בפרקי סטקאטו קצרים המחולקים לנקישות ולרמזי-אור – קולות ומראות ששמע וראה, ואשר הכתיבו לו את מחשבותיו ומעשיו. נקישות ורמזי-אור אלה מובילים את הגיבור אל סופו הטראגי הבלתי-נמנע.

  2. שמעון מרמלשטיין

    קראתי את הספר הזה בנשימה עצורה בזמנו. באופן מפתיע (ואולי לא מפתיע) הוא גם מותח.
    ממה שאני זוכר, הסתמכת על פרוטוקלים, מכתבים ואולי גם מסמכים מגנזים. לפעמים אני חושב (כלומר בטוח) שהארכיונים מכילים מציאות שעולה על כל דימיון.
    מציאות שבורה שצריך לחבר אותה בסבלנות ואז עולה הדמות של נוח שטרן מהאוב ומתבוננת בפנינו.

    • שמעון היקר, דייקת מאוד. אני חש הזדהות מוחלטת עם הדברים שלך כאן על ארכיונים. כאדם כותב, אף אני אוהב להיות עכבר ארכיבים ויודע עד כמה תורמים הם לכתיבה. תודות גם על המחמאות. צריך כבר להתראות. רני.

      • שמעון מרמלשטיין

        כן. נעלמתם. נעלמת.
        הגיע הזמן לצאת מהחושך.

        והרי אתה יודע שאני עדיין טובע בין דפי דו"ח אגרנט. האמ-אימא של הדוחו"ת. נראה לי רק שבמלאות חמישים שנה למלחמת יום כיפור ישליכו את החומר הסודי האחרון לאור. אני בטוח ששם הדברים הכי קשים, אבסורדים ולא מובנים.
        בעיון בדוחות האלה ובחקירות האלה לומדים שוב. כי אלוהים (והפרוזפואטיקה) נמצאים בפרטים הקטנים היבשים. מה שנקרא חזון העצמות היבשות מס. 2 או 3.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לרן יגיל