בננות - בלוגים / / טוב למות בעד עצמנו
רן יגיל

טוב למות בעד עצמנו

טוב למות בעד עצמנו

 

כשנולדתי לא היו מים. האחות צעקה יורדים המים, אבל במקום המים – אני הופעתי, צמוק כולי, כמו דְּבֵלָה. אבי שהיה איש קשה אמר: "הוא כל כך מכוער", ואם לא אמר, אני משוכנע שהוא חשב את זה. שנים אחר כך הוא אמר לי: "אתה, אתה חתול אתה. יש לך שבע נשמות. עוד תקבור את כולם. היית צריך למות אז בלידה. יצאת יבש לגמרי ומאז אתה שותה לכולנו את הדם." אבל זה לא נכון. אני שותה רק וֶרְמוּט עם וודקה וגם זה רק בערב. בכלל, אני איש לילה.

   קוראים לי אלביס. אני שר במועדוני לילה שונים: "דג הזהב" או "דולי". נותנים לי שם כמה גרושים ואני גם מנקה את השירותים ומוריד את הכלים מהשולחנות. אחר כך אני שותה את הגרושים, יוצא לרחוב, נתקל בתמרורים ובתחנות אוטובוסים, ואם אני לא פוגש במקרה קבוצה של רומנים שיכורים שמכסחת לי את הפרצוף, אז אני נוחת בשלום "בבית".

   מאמע באתי. פעם בחודש אני הולך לראות את אימא שלי בבית החולים הסיעודי ברעננה. היא קצת אלימה לפעמים, אז הם קושרים אותה לעמוד והיא מביטה בי ככה, כמו גולם. אני אומר לה, מאמע באתי, ומספר לה הכול. על הבת שלי, על החתן שלה, על האישה המופרעת שהייתה לי, על אבא, והיא מביטה בי ככה, כמו גולם. אני אומר לה: את זוכרת, כשהייתי קטן היית משכיבה אותי לישון ושרה: 'בגליל בתל-חי טרומפלדור נפל' ואני הייתי ערב-ערב שואל, למה הוא נפל? ואת היית מחייכת ואומרת, כי דחפו אותו.

   אין לי בית. אני גר בחניה וישן על קרטון של ירקות. אני מחליף אותו מדי פעם כשהוא נעשה שחור. כשאני חוזר מביקור אצל אימא, אני שותה יומיים רצוף, אחרת אני לא נרגע. יש לי שבע נשמות. בגיל שלוש עשרה הייתי צריך להיות מת – אבל לא. עבדתי אז אצל אבא שלי בחופש הגדול באתר של בניין. הוא היה קבלן חשמל ועבד עם לַנְגֶר והוֹלְץ.

   לקחנו על עצמנו לעשות בטון לגג. עמדתי עם הצינור השחור של הצֶמֶנְט על הכתף והשפרצתי לכל הכיוונים. לנגר והולץ עמדו יותר למטה במרפסת של הקומה האחרונה, עישנו סיגריה והביטו אל הרחוב. פתאום, אני לא יודע איך זה קרה, נפלתי לתוך הצמנט. הרגשתי כמו במנהרת הזמן ונחתתי ברווח שבין גגון הבידוד של האזבּסט והבטון המתייבש שטפטף מעליי.

   הסתכלתי על הידיים שלי והייתי אפור כולי. צעקתי: לנגר, הולץ, עד שהקול שלי נהיה גבוה וצרוד כמו בטיול שנתי; אבל מי היה יכול לשמוע אותי ברעש של המערבל. התחלתי לשיר: לאב מי טֶנדֶר לאב מי סוויט, נֶבֶר לֶט מי גוֹ. והמשכתי לשיר, אבל אם הייתי שר את כל הרפרטואר של אלביס, סביר להניח שהייתי כבר מת היום. אמרתי לעצמי אלה יֶקים, אבל סתם, ציונים, צריך לשיר להם משהו שיעורר אותם, צרחתי: דרך ערים דרך גבעות רץ לגאול את שם תל-חי לקרוא לאחים שם, לכו בעקבותיי.

   טראח! לנגר והולץ נפלו לתוך הצמנט.

   בהתחלה הם לא ידעו איפה הם נמצאים, ורק  הביטו זה בזה כמו בסרטים של אבּוט וקוסטלו שהקרינו בקולנוע "אופיר". הם היו אפורים לגמרי, ואז הבחינו בי והתחילו לקלל בגרמנית. הגגון התחיל לחרוק מתחת לרגליים שלנו, והם המשיכו – אבל בעברית, ואז בא להם רעיון.

   לנגר עמד, ועל הכתפיים שלו טיפס הולץ, ועל הכתפיים של הולץ – אני טיפסתי. עשינו פירמידה כמו בשיעורי התעמלות ביסודי, ואני ניסיתי לתפוס את התבנית הדביקה של הצמנט. לנגר צעק: "אולי כבר תעשה את זה אלביס, אַשׁ לוֹךְ (חור תחת), עוד מעט אני מתמוטט כאן, ואנחנו נעוף עם האזבּסט המחורבן הזה לאלף עזאזל." בסוף יצאנו משם, אני והולץ, ושלשלנו חבל עבה ללנגר.

   כשאבא שלי הגליציאנר ראה אותנו, הוא לא התאפק ואמר: "מה הוא עשה לכם? אתם נראים כמו הפרעונים החנוטים, אזוי וי תות אנך אמון." מאז הם שנאו אותי.

   טאכטערל באתי. לנגר והולץ שנאו אותי עד ליום מותם, אבל מה זה לעומת הבת שלי. היא נשואה לאיזה רומני. רק לחשוב על זה שרומני שם את הידיים שלו על הבת שלי, נעשה לי רע. לפעמים אני הולך ברגל מהירקון עד רחוב סוטין ועומד מהצד השני של המדרכה כדי לראות אותה ואותו יוצאים מהבית. כמה פעמים ניסיתי לדבר איתם, אבל הם לא רצו לדבר איתי, היא מתנכרת לי. טוב, ככה זה כשאתה עוזב ילדה בגיל חמש. יש מחיר לכול. מי יודע מה האימא שלה הכניסה לה לראש. בסוף נמאס לילדה ממני והיא התלוננה. המשטרה התערבה ואסרה עליי לדבר איתה, כמעט ישבתי בפנים; אבל כיוון שאני סמוי במשטרה, באמת, מילה אחת שלי – אלה שבפנים בחוץ, ואלה שבחוץ בפנים, אז ויתרו לי. אני עומד מעבר לכביש ולוחש: טאכטערל באתי, ואחר כך שותק עד שהוא והיא נעלמים לי מהעיניים.

   בשבעים ושלוש כשהילדה הייתה בת חמש, חזרתי מהמלחמה. אז עוד לא הכירו בהלם קרב כמחלת נפש שצריך לקבל עליה ביטוח לאומי. שנתיים ישבתי בטַלְבִּיֶה ואחרי זה יצאתי אל הכלום. באתי לאבא שלי לבקש כסף, הוא אמר לי: "לך קיבינימאט. אם הייתי שם לך ביד מיליון דולר, היום, מחר היית מבקש ממני עוד."

   אז תביא עכשיו שניים, אמרתי לו. למרות זאת הוא סידר לי לגור בחדר של גברת חנה, האלמנה של הולץ, ברחוב דובנוב, ונתן לי כמה גרושים. איש קשה, גליציאנר.

   "זה בשביל שאימא לא תיתן לך מאחורי הגב שלי," הוא אמר. אבל אימא הייתה משאירה לי תמיד מתחת לשטיח של הכניסה כמה לירות כדי לעבור את החודש.

   הייתי צריך לקבל כבר הרבה כסף – אבל לא. העניינים התעכבו. בינתיים הספקתי להתאושש ושרתי קצת ב"חינגה בר" וב"דולי". אהבו אותי שם, "אלביס הישראלי" הם קראו לי, ונתנו לי לשתות חופשי על חשבון הבית, שזה יותר טוב מכסף. הייתי שותה כוסית קוניאק ואוכל כפית סוכר; קוניאק – כפית סוכר: הראש אוהב אלכוהול והאלכוהול אוהב את הכבד והכבד אוהב את הסוכר, ואז יש חגיגה שלמה ב"חינגה בר".

   אבל יום אחד חזרתי לפנות בוקר ולא הרגשתי טוב. גברת הולץ ישנה, ואני סובבתי את המפתח בשקט בחור של המנעול ונכנסתי על קצות האצבעות לחדר שלי. על המיטה ישבה דמות, לא בדיוק דמות, מין צללית גבוהה, ארוכה, עירומה, עם כובע מצחייה על הראש ורטייה שחורה על העין. נכנסתי להיסטריה. רצתי מהר והתיישבתי על המיטה בדיוק במקום שהיא ישבה. אהה, זה כלום, מלמלתי לעצמי והורדתי את הראש הכבד שלי אל כפות הידיים. אבל כשהתרוממתי והבטתי ישר, היא עמדה מולי. גבוהה, ארוכה, עירומה, נשענת על הבּוּפֶה השחור של גברת הולץ ומביטה בי. אחר כך היא הרימה את הזרוע שלה כאילו הייתה רוצה להצביע עליי, אבל לא הייתה לה זרוע, זה היה גֶּדֶם.

   נכנסתי עוד יותר ללחץ. מיהרתי לאמבטיה הקטנה ושלפתי מארונית הפלסטיק שמעל הכיור שקית ניילון מלאה בכדורי ליתיום, שקיבלתי לפי מרשם מהפסיכיאטר. אספתי אותם כמה חודשים ולא לקחתי. התחלתי לבלוע אותם בזה אחר זה כשאני שר ולוגם מן הברז, שר ולוגם מן הברז: גאט אה גירל ניים סוּ, שׁי נוֹז ג'אסט ווֹט טוּ דוּ. גאט אה גירל ניים דייזי, שׁי אוֹלמוֹסט דרייב מי קרייזי. טוּטי פרוּטי, אוֹ רוּדי (כדור); טוּטי פרוּטי, אוֹ רוּדי (כדור); טוּטי פרוּטי, אוֹ רוּדי (כדור); אה-בּה-בּלוּ-בּאם-בּלאם-בּאם-בּוּם. צנחתי על המיטה.

   שכבתי בבית החולים ארבעה ימים. כולם כבר חשבו שאני מת – בעיקר אבא שלי. אבל לא. מה התברר בדיעבד. חנה, האלמנה של אדון הולץ התעוררה בבוקר וראתה אותי כחול לגמרי עם לשון ארוכה וירוקה ובטן נפוחה. היא מייד קרה לאמבולנס. הם ניסו להחיות אותי במקום, אבל אני לא הגבתי, והם הסיעו אותי לטיפול נמרץ. ארבעה ימים שכבתי במיטה, נאבק על חיי. ביום הרביעי אמרו לאבא שלי: "זהו. תהיה מוכן לזה שהוא איננו."

   אז אבא שלי הגליציאנר אמר: "מה הוא עשה. רק צרות עשה לי. חתול הוא היה. שבע נשמות היו לו. חשבתי שיקבור את כולנו. היה צריך למות בלידה – אבל לא. הוא יצא יבש לגמרי ומאז שתה לנו את הדם." והוא התחיל לבכות, ואימא שלי התעלפה. אמרו לו: "אדוני, זה לא יפה. זה הבן שלך, הוא הולך למות. לא צריך לומר דברי גנאי, צריך לומר הספּד."

   אז הוא ניגב את הדמעות ואמר: "בן יקר שלי. שלושה דברים אני יכול להגיד לזכותך: קודם כול שידעת את כל המילים של כל השירים בעל-פה. כשהיה לך קצת כסף, עזרת לעניים; אבל כשהיה לך הרבה כסף – ידעת לעשות חיים."

   פה התעוררתי. מספיק עם זה. אני שונא צביעות. הרמתי יד רועדת כלפי מעלה ואמרתי: אז תביא איזה לירה.

   כבר אמרתי שהייתי צריך לקבל הרבה כסף כתוצאה מהגירושין שלי? טוב, אז בסוף קיבלתי. אבא שלה נתן לי חצי מהסכום של הדירה, רק שאני אעזוב אותה. ככה החזקתי בשנת שבעים ושש ביד שישים אלף לירות. ככה – חזק; בין קו החיים של כף היד לבין קו הראש, שישים אלף לירות. אז אמרתי לעצמי: אלביס, אם יש לך כזה סכום ביד, למה שלא תעשה קצת חיים. מגיע לך, סבלת מספיק. ולחודש אחד הייתי המלך.

   קודם כול, הצמדתי לעצמי נהג. אדם עם סכום כזה לא יכול להסתובב בעולם בלי נהג. הוא היה לוקח אותי פעם בשבוע לירושלים, ספיישל, בשביל לשים פתק בכותל ולבקש בשביל הבריאות של כולם. ב"בודגה", ב"דג הזהב", "בחינגה בר", "בדולי", עשו לי הרבה כבוד. ערב-ערב הייתי מזמין את כו-לם, כל מי שנמצא במקום, לכוסית על חשבוני. אפילו פעם אחת ב"בודגה" סגרו את המקום רק בשבילי בלי התראה מראש. אמרתי כמו אל קפונה, שאני רוצה להיות לבד. שילמתי לכל אחד, וכל הזוגות והחבורות יצאו מהפאב. נשארתי רק אני, התזמורת והקוניאק. עליתי על הבמה ושרתי: אַר יוּ לוֹנְסוֹם טוּנייט, דוּ יוּ מיס מי טוּנייט.

   בסוף החודש היה לי ביד בערך עשרת אלפים לירות. מישהו הלשין לאבא שלי. אני חושב שזאת הייתה האלמנה של הולץ, והוא בא, ובתִחכום גליציאנרי הוציא ממני את הכסף. הוא אמר שלא יישאר לי עוד מעט כלום, ושזה מעציב אותו שבגיל שישים ושמונה הוא צריך לעבור מתפקיד האבא לתפקיד האַפּוֹטְרוֹפּוֹס. הוא ידע לדבר. לקח את הכסף ונתן לי כל חודש מאה לירות. אבל לרדת ככה ברמת החיים בבת אחת, זה כמו מכונית שעושה ברקס חזק וממשיכה לנסוע. אז המשכתי לנוע בקצב של החודש הקודם, והכסף שהוא נתן לי היה מספיק לי בדיוק לשבוע הראשון של החודש, ובשלושת השבועות שנותרו מהחודש הייתי מסתבך בחובות.

   כל העניין הזה דִּרדר מאוד את המצב רוח שלי. הייתי הולך נמוך ברחוב דיזנגוף כדי שהנושים שלי לא יראו אותי, האף בתוך המדרכה. בשנים ההן עוד לא קיבלתי ביטוח לאומי ולא נחשבתי בעיני המדינה לנכה. רק בלילה הייתי הולך זקוף, אבל בזיגזגים. אז הייתי יוצא מ"חינגה בר" או מ"דולי" בשתיים-שלוש לפנות בוקר, נתקל בתמרורים, כמו היום, ולא מוצא את הדרך לדירה של האלמנה.

   בחורף היה לי קר, והייתי מושך את ידיות הדלתות של המכוניות, עד שאחת הייתה נפתחת – אוֹפֶּן סֶסָמִי. הייתי נכנס פנימה, בודק אם בתא הכפפות יש משהו, כמה לירות או סיגריות, או משהו שאפשר למכור. אחר כך הייתי מתקפל לי בשקט ונרדם במושב האחורי עד הבוקר. בבוקר היה מוצא אותי בעל המכונית אצלו באוטו – הפתעה! הוא היה צורח ואני הייתי בורח.

   אבל לפעמים המשטרה הייתה תופסת אותי לפנות בוקר ועוצרת אותי על פריצה. עשרים וארבע שעות מעצר באבו-כביר, והם היו משחררים אותי. שם לפחות יכולתי לישון בשקט. ככה נהייתי סמוי של המשטרה. באמת, מילה אחת שלי, אלה שבפנים – בחוץ, ואלה שבחוץ – בפנים.

   אבא אסר עליי לבוא הביתה. יום אחד יצאתי לפאב בערך בשעה שבע כדי לעשות חזרות להופעה שבערב. בדרך פגשתי את אימא שלי. סיפרתי לה הכול על המצב הכלכלי שאני נמצא בו, היא אמרה: "יהיה בסדר, בן," ונתנה לי כמה לירות.

   אחרי שיצאתי מהפאב, בערך בשעה שתיים לפנות בוקר, התחלתי ללכת ברגל. לא ידעתי בדיוק לאן אני הולך, אבל הלכתי. הלכתי הרבה. פתאום נעשה לי קר. התעטפתי במעיל שעליי, אבל זה לא עזר. אז התחלתי למשוך את ידיות הדלתות של המכוניות, כשאני שר: "אֶנְד נאוֹ דֶה אֶנְד איז ניר, איךְ פַייפ אוֹיְף דיר (אני מצפצף עליך), אך אף אחת לא נפתחה. איזה חרא. הרגשתי שאני מצטמק כמו דְּבֵלָה.

   אחר שמשכתי את כל הידיות לאורך רחוב נחמני או מלצ'ט, קשה לי לזכור, הבנתי שזה לא הצד שלי, וחציתי את הכביש אל המדרכה השנייה. ואז הוא בא מהסיבוב. סתם אוטו. סובּארו. אבל הנהג היה טיפוס מיוחד, עובדה שאני זוכר בבירור למרות שהייתי שיכור. זאת הייתה דמות גבוהה ורזה, דומה קצת ללנגר. היא הייתה עירומה, לפחות בחלקה העליון, וחגורת הבטיחות הייתה חגורה לה בהַצְלֵב על החזה. היו לה בלורית, כובע מצחייה ורטייה על העין, אבל גם פאות ארוכות. היא לא נראתה מופתעת במיוחד, והיא נהגה ביד אחת. העיפה אותי מאמצע הכביש, בּוּם! במכה אל הצד השני של המדרכה.

  

שוב שכבתי בבית חולים.

 

   כשיצאתי משם כבר הכירו בי כנכה. הלכתי אל אבידור מביטוח לאומי, זה עם השערות באוזניים, כדי לסדר את העניין. הוא סידר את העניין צ'יק-צ'אק, וקיבלתי כעבור חודשיים קִצְבַּת נכות חודשית וגם פיצויים על התאונה. עשרת אלפים לירות ככה, ביד. אמרתי לעצמי שזו סיבה לחגוג, מספיק סבלתי. עשיתי שינוי משמעותי בחיים שלי – ברחתי מהאלמנה, שהתחילה לבוא בתביעות מיניות מוגזמות, ועברתי לגור בחניון "כלל" על קרטון ירקות. הפסקתי לשתות קוניאק עם סוכר ועברתי לוורמוט זול עם וודקה.

   כעבור שנתיים נדרסתי. שכבתי בבית החולים, רק אימא שלי באה לבקר, בלי שאבא שלי יידע. הקִצְבָּה המשיכה לרוץ כל חודש, וכשיצאתי מבית החולים, קיבלתי פיצויים על התאונה. כעבור ארבע שנים שוב נדרסתי. שכבתי בבית החולים, איש לא בא לבקר, אבל הקִצבה המשיכה לבוא כמו כל חודש, וכשיצאתי מבית החולים, קיבלתי פיצויים על התאונה, וכעבור שש שנים שוב נדרסתי.

   באתי לאבידור מהביטוח לאומי, זה עם השערות באוזניים, כדי לקבל את מה שמגיע לי. אמרתי לו: אבידור, אתה טיפוס כזה של ארץ ישראל. רציתי לשאול אותך שאלה שלא קשורה לעניין של ביטוח לאומי.

   "תשאל אלביס," הוא אמר, "תשאל. על כל שאלה – תשובה."

   כשהייתי קטן, אימא שלי, לפני השינה, נהגה לשיר לי שיר כזה, אתה יודע, שיר ארצישראלי על טרומפלדור. חשבתי שדווקא אתה תכיר אותו, כי אתה מהקיבוץ והשתתפת במלחמות ישראל.

   "נו,"

   זה הלך ככה: בגליל בתל-חי טרומפלדור נפל. בעד עמנו בעד ארצנו, גיבור יוסף נפל. דרך ערים דרך גבעות, רץ לגאול את שם תל-חי לאמור לאחים שם, לכו בעקבותיי.

   "נו,"

   אני לא זוכר את הבית השני של השיר.

   אבידור פלבל בעיניו לרגע, ואחר שר בשקט: "בכל מקום ובכל שעה תזכרו אותי. כי נלחמתי וגם נפלתי בעד מולדתי. כל היום במַחְרֶשֶׁת…"

   במה?

   "במַחְרֶשֶׁת," הוא אמר.

   לא, אתה טועה. זה כנראה לא הלך ככה. הרי טרומפלדור היה גידם, כמו בשיר, כל היום היה גידם. בטהובן היה חירש, כל היום היה חירש, כמו בשיר. דווקא את השיר השני אני זוכר טוב.

   "לעזאזל איתך אלביס, מה זה קשור לבטהובן. בטהובן זה בטהובן וטרומפלדור זה טרומפלדור."

   אז למה אמרת מחרשת?

   "כי ככה השיר."

   אם טרומפלדור היה גידם, אז בשביל מה הוא היה צריך מחרשת?

   "אה," הוא צחק, "אתה עושה מהכול סלט מחרשת זו מַחְרֵשָׁה. הוא חרש במחרשה ביד אחת." הוא שר בשקט: "כל היום במחרשת, ובלילה קנה רובה ידי אוחזת עד רגע אחרון."

   אתה גדול! ביקשתי שהוא ישיר שוב את הבית מהתחלה עד הסוף ואחר כך שילמד אותי.

   שתקנו לרגע. אחר כך אמרתי: אבידור, זה שיר קצת אידיוטי.

   אבידור נע בחוסר נוחות על הכיסא ואמר: "כן… בעצם זה נכון."

   אתה יודע, בהתחלה חשבתי לשיר את זה לבת שלי, כשהיא הייתה קטנה. שיר ערש. כל הזמן תירצתי לעצמי את העניין הזה, שאני לא שר לטאכטערל שלי את זה כמו שאימא שלי עשתה, כי אני לא יודע את הבית השני. אבל מתברר שהבית השני יותר דבּילי אפילו מן הבית הראשון. רק עכשיו אני מבין את זה. זה פשוט שיר קצת אידיוטי.

   "כן… בעצם זה נכון. אבל תרשה לי אלביס לשאול אותך שאלה שכן קשורה לעניין שבגללו אתה פה. אתה לא חייב לענות לי או להסכים איתי. זו רק מין הצעה כזאת."

   הוא קירב את חלק גופו העליון אליי מעבר לשולחן כאילו רצה לשתף אותי באיזה סוד.

   "למה שלא תדרוס את עצמך לעיתים קרובות יותר ותקבל פיצויים מהביטוח הלאומי." הוא לחש, "תראה, אני עשיתי חשבון, אתה נדרס עכשיו אחת לשנתיים בממוצע. תדרוס את עצמך כל שמונה חודשים, ואתה מסודר לכל השנה. תן לנו רק טווח של חודשיים-שלושה בשנה כדי לשלם לך את הפיצויים. ואלביס, תאמין לי, זה לא רעיון אידיוטי בכ-לל." הוא נע בחוסר נוחות על הכיסא, "מה יש, תהפוך את זה לסוג של מקצוע, הרבה עושים את זה. במקום לשיר בכל מיני חורים מטונפים בלילות. אלביס," הוא הרצין בבת-אחת, "תעשה את זה."

   בהתחלה הייתי המום מהרעיון, אבל מאז אני דורס את עצמי אחת לשמונה חודשים. המטבע הישראלי הספיק להתחלף מלירה לשֶׁקֶל ומשֶׁקֶל לשקל חדש, אבל לי זה לא משנה, כי לקראת סוף השנה אני תמיד מקבל פיצויים מביטוח לאומי. בלילות, אני שותה. אני איש לילה. אבל הערב לא שתיתי כלום. נכנסתי ל"דולי" ולא שתיתי כלום. זה קשה להאמין, אבל זה נכון.

   לקחתי איתי למועדון את הקרטון של הירקות, זה שאני ישן עליו בחניון "כלל". שמתי אותו בצד, ובשתיים בלילה יצאתי איתו משם. התחלתי ללכת עד שהגעתי לקרליבך פינת דרך פתח-תקווה. המשאיות של השוק הסיטונאי כבר התאספו בזו אחר זו לטור וחסמו את הכביש.

   המוח שלי צלול עכשיו לגמרי ולא בא לי לשיר שום דבר. אני מניח את הקרטון שהתחיל כבר להשחיר בקצוֹתיו במרכז הצומת ונשכב עליו, על הגב, אזוי וי תות אנך אמון, עם האף למעלה והידיים על הבטן. מרחוק עוד נשמעות הצפירות של המשאיות, שנאבקות להיכנס לשוק הסיטונאי כדי לפרוק סחורה. צפירות חזקות באמצע הלילה, אבל שום מכונית לא באה. נראה שאיש לא רוצה לדרוס אותי. אין דבר, לא נורא. באמת זה לא נורא. טוב למות בעד עצמנו.   

  

 

              

        

 

47 תגובות

  1. אני מפרסם כאן סיפור קצר שלי שהופיע בעבר בכמה מסגרות. ראשית פורסם ב"מטען" בעריכת מקסים גילן; אחר כך פתח את ספרי "סוף הקומדיה", ולאחרונה פורסם הסיפור באנתולוגיה "עקלקלות" בעריכת המשורר והמבקר אילן בלום. מקווה שתיהנו. רני

  2. איזו דמות, רני, ואיזה עיצוב אמין וסוחף. נהדר.

    …ותודה שהזכרת לי את הבית השני של לחן הקינה המוזר הזה 🙂

    • אמיר, תודה רבה לך על הקריאה ועל התגובה החמה. באמת ריגשת אותי, רני.

      • רן עוד בלילה קראתי את הספור שלך, , ריתק אותי, ספור מצוין!

        • חני, תודה רבה לך. רני

        • אלמוני לא משוחד

          חני קראת עוד בלילה. את חושבת שמישוה מאמין.
          הייתי נעלב מתגובה כזאת.
          לא קראת! אניב טוח שלא קראת.
          משמעם לכתוב קראתי מרתק סיפור טוב.
          די תפסיקו עם השטחיות הזאת.

          משעמם
          תהיו אמתיים. כמה צביעות והתחסדות ומסכות.
          תודה רני קראתי מרתק , תודה חני תודה
          לכו לעשות קניות יותר טוב.
          רני תתעורר ותבין שכולם מתחנפים אליך ואף אחד לא אמיתי כאן בתגובות. הכל נופת צופים. והגיע הזמן שתחשוב למה. יש מניעים. אני צודק אחי נכון?

          • אלמוני יקר, איך לעזאזל אתה יכול לטעון לאיזושהי אמת בכלל כשאתה אינך מוכן לחשוף את זהותך בשם האמת. נגיד שהסיפור שלי גרוע ביותר. אני דורש ממך בשם האמת שאתה כל כך קרוב אליה לנמק מדוע הוא גרוע ומדוע אינך חותם בשמך. ממה אתה פוחד? צא לדרך, הורד כידונים ובוא נשוחח בינינו על ספרות בצורה גלויה. מי אתה? אין שם כזה ברישום האוכלוסין "אלמוני לא משוחד". רן יגיל, טל': 0522-777289, מס' תעודת זהות 023906134, חובבי ציון 15, תל אביב.

          • אלמוני לא משוחד

            שלום רן יקר
            אני מפחד מימך, אם בתוך כמה דקות מיהרת כבר לתת את מספר הנייד ותעודת הזהות והכתובת, נאי פוחד מה יהיה שניפגש. פוחד שתתפשט. הבנת אחי. וחוץ מזה אתה חמוד. בא לי להכנס באמיר אור כזה חנפן. לא אוהב חנפנים שמשחקים אותה אלילים יוניים. וחוץ מזה אחי הסיפור ארוך, ראבק כמה בן אדם יכול לקרוא. צודק אחי לא? שננו היינו על השייטת. ונו בחייך אל תגיד שאני לא צודק אחי. אתה מבקר ספרות. ומבקר ספרות כאן זקוק לחיזוקים? הרי יעל ישראל תוציא ספר מחר או מר אמיר אור לגויים יוציא ספר ו בטח תפלח אותם בתגובות. אבל אתה חמוד
            אבל לא לא פגישה. לא רוצה שתתפשט. שמעון צדיקוב

          • שמעון צדיקוב, בא לי לתת לך נשיקה על הטוסיק. אתה פוחד? אבל לפני פגישתנו הרומנטית, תביא קונדום, מותק! הנה רשימת קריאה לפני הפגישה למי שקשה לו לקרוא סיפור של 2,673 מילה ואת כתבי העת "עמדה", "עכשיו", "מטען" "הליקון", או כל כתב עת אחר:

            "פילוני"
            "אצבעוני"
            אחרי שתשלוט בחומר:
            "מעריב לנוער"
            "רייטינג".
            ויהיה גם בוחן על הפרקים האחרונים של "דורה".

            מעכשיו על כל תגובה כנה שלך אפרסם את כמות הקוראים של הסיפור הזה, או אלה המנסים לקרוא את הסיפור המסובך והארוך הזה. בּוּסָה חמה על הטוסיק, מחכה לך.

            עד עתה נכנסו לפוסט כולל "אלמוני רגיש ואמיתי צדיקוב" ואני, רן יגיל, עבדכם הנאמן – 76. אני מקווה שצדיקוב יודע לקרוא מספרים כי עם סיפורים קצת קשה לו. רני

          • איזו מן שאלה זו

          • למה, היית אתי בלילה שאתה יודע שלא? ואיזו סיבה יש לי להתחנף אליו? לא מכירה אותו, ולא זקוקה לו, מהספור הזה שלו נהניתי ובלילה לא היה לי כח להגיב, לא צריך להיות קנאי כל כך, תכתוב ספור אולי גם את שלך אקרא בלילה, זה הרי מה שאני עושה בלילות

          • חני אין לך משו יותרטוב לעשות בלילות?

          • חני יקרה, אין שום טעם לדבר בהיגיון ל"מגיב הגאוני" הזה שמתחבא מאחורי שמות שנים, אבל כותב באופן עילג ודומה תחת כל שם. הניחי לו. צרוּת עין וקנאת היוצר הבינוני הכָּמֵהַּ בעצמו לבלוג ומודה בזה. שבוע טוב לכולם כולל טרחנובסקי המעיק. חני, הניחי הכול, אל תקראי יותר סיפורים. מה לך קפקא ומה לך ג'ויס, מה לך סלינג'ר ומה לך צ'כוב. זה ארוך. מוטב תקראי את תגובותיו של צדיקוב או איך שקוראים לו שמה. רני.

          • אני חייב להתרגל לזה. 164 כניסות לסיפור עד עכשיו. על כל תגובה ידווח המספר. רני

    • אלמוני לא משוחד

      איזה חנפן אתה אמיר אור. ובכלל כולכם מתחנפים לרן יגיל מה בגלל שהוא חמוד, שהוא מבקר לפעמים ספרות.

      כל התודות האלה וההתרגשויות. חוזר על עצמו כל פעם שמר יגיל כותב. שיקום אחד ויעיז לכתוב ביקורת אמיתית.
      איזה סיפור ארוך למי יש כוח לקרוא.
      חנפן אתה אמיר אור חבל על הזמן. כשבא לך אתה מתחנף. אתה לא מלך של הבלוג. גם אם אתה חושב
      אלמוני אמיתי שלא כדי לכם לטובתכםש אזדהה.

      • "אתה לא מלך של הבלוג" זו תגובה קצת אדולסנטית. חביבי, אם אתה רוצה לכתוב ביקורת ולעסוק בשיח ספרותי – תתבגר! נתחיל מלקרוא "כיפה אדומה" ונעבור ל"ברווזון המכוער" ומשם נמשיך. רני.

        • שמעון צדיקוב

          רני יקר וחמוד מאוד
          מלך של הבלוג לא התכוונתי אליך אלא למר אור לגויים. אתה אין לך התנהגות וכתיבה של מלך אלא של נער שזקוק להרבה אהבה.
          אגב התגובות שלך אלי, מכיפה אדומה לברווזון המכוער גרמו לי לצחוק ולחבב אותך ולדעתי התגובות שלך בדיאלוג הרבה יותר מענינות מהסיפור הארוך שכתבת. תראה איזה יופי של תגובה זה הוליד מימך. אגב אנחנו מכירים כבר. וגם אז תוך שתי דקות נתת לי את הנייד שלך והכתובת. אני מצטער שוב לאכזב בנתיים אני עם נשים. שלך שמעון הברווז המכוער של הבלוג שמוציא א ת המיטב שבך ואני בטוח רני שאתה צוחק. יאלה אחי אני הולך לשוק סימה רוצה פיצוחים. יש לי הרגשה שאתה מחבב אותי. שלך צדיקוב. עשת לי את היום. באמת בילדות לא הקריאו לי את הברווזון. אתה רואה הצלחת לעורר בי גם צחוק וגם עצב זהו כוחה האמיתי של הספרות. יאלה רני סימה לוחצת. רוצה גם פלחי אננס טריים. שמעון צדיקוב.

          • שמעון צדיקוב

            רני יקר
            ואל תגיד שהתגובות שלי לא יותר מענינות וטריות וראשניות מכל התגובות האחרות המוכרות והמבוימות מראש. ואל תגיד שלא קראת יותר מפעמים את התגובות שלי, ושלא חייכת ולדעתי אני עושה לך את השבת.
            טוב רני עכשיו חמותי כבר לוחצת רוצה כרעיים.
            סימה כבר רוצה להתגרש. אולי בסוף ני אגיע לחובבי ציון 15 אולי עוד היום בערב.
            אני יפה תואר לא כמו הברווזון שלך.
            ממש מחבב אותך רני. רק תתעורר. שלך צדיקוב, מה סימה אני כבר יוצא, הנה הנה פיצוחים.

          • ציפי פרימו

            אין כמו שמעון הזה, תשמע רן, הוא עשה לא רק לך את הבלוג גם לכל הבננות הזה
            עשה רק טוב, הוא עונה לך כמו פרופסור
            ואתה מגיב לו כמו ברווזון מכוער,
            והוא מכיר אותך טוב טוב, ויות מהטוב.
            אז מה יש פה לומר, תפתחו לו בלוג
            פה בשביל שיחיה קצת את הליקוקים ההדדיים של כולכם אחד לשני, כי
            משוררים וסופרים לא הופכים לברבורים
            זה רק בסיפור של רן יגיל.

          • מילא הבַּרבורים, אבל למה צריך לסבול את הבִּרבורים שלך בדמויות שונות ופתטיות. אגב, באחת התגובות המשמימות שלך מִני אלף שכבר כתבת, אתה ממליץ לא להגיב ארוכות. אבל כל תגובה שלך ארוכה כאורך הגלות ומטרחנת את הנפש. חוסר מודעות כזה לא ראיתי וקראתי כבר הרבה זמן. למשל, אתה רוצה לכתוב איתי משהו, אבל מתוך קריאה בתגובות, כבודו כותב סאטירה עילגת ורעה מאוד. אין ברירה. אני מפנה אותך לתגובות השנונות של אמנון נבות בפוסט על יחזקאל נפשי שכתבתי כדי ללמוד כתיבה מושחזת מה היא. אחר כך אולי נעשה משהו ביחד. אתה רוצה בלוג? אין בעיה. אנסה לדבר עם שירלי כי אתה כל כך מרתק. בעצם, במחשבה שנייה, אולי כדאי שתפנה לבני ציפר ותבקש טור על שירה בעיתון "הארץ". זה נראה לי מתאים יותר כי אתה לא סתם פרופסור, אתה פרופסור גמור. רני.

          • 81 כניסות כולל צדיקוב הטרחן ואני

          • 82 תגובות כולל צדיקוב והנער הזקוק לאהבה. (אגב, אם אנימכיר אותך ונדמה לי שאני מזהה מי אתה. אני לא חתום לגמרי על עניין הנשים. ודוק) רני

  3. רני, מאוד נהניתי, ההומור בסיפור הזה קולח וממש מבריק. אחד הסיפורים המהנים ביותר שקראתי שלך.
    מאוד מסקרנת אותי העובדה שאתה מספר יהודי מובהק. שם אתה מוקסם, שם אתה יונק ומינק. הדגש הוא לא עברי, לא ישראלי, יהודי. גם כאן ההומור שלום עלייכי כזה, מריח יהודיות. הישראליות גם היא מסופרת ביהודיות, והעברית יהודית לעילא. חן.

    • חן, תודה רבה לך על התגובה. אני חושב שאתה מזהה בכתיבתי את מה שאני כל כך רוצה שיראו, שההגדרה היחידה עליה אני מוכן לחתום מבחינת הזהות ומעבר להיותי אדם (אני חושב שקודם כול חשוב באמת להיות בנאדם טוב) זה היות יהודי. עם העניין הישראלי אני מרגיש חצוי, למרות שאין לי ספק שאני ישראלי מאוד באורח חיי ובמחשבתי, וגם עניין העברי – איך נאמר – אני אוהב ספרות עברית, אבל העבריות היא המחלקה של אהרן אמיר. אני קודם כול – יהודי. כשאני רואה איש זקן עם זקן וטלית מתפלל ליד הכותל, או כשאני נוסע עם הטוטוס שלי ברחבי תל אביב – עיר חילונית לכל הדעות – ופתאום אני רואה איזה אברך עם ספודניק בגובה עזריאלי – משהו קופץ לי בלב. אני יודע שזה נשמע קיטשי, לא אמיתי, אבל זאת האמת. זאת הנקודה היהודית שבי, ואני איני ציני. כן מצוות, לא מצוות. בסוף היום כשאתה שוכב במיטה, או על קרטון על הכביש, אתה צריך לשאול את עצמך מי אני? יש לי פנים? מה אני מרגיש? ואני מרגיש שבנקודת העומק – אני יהודי, קודם כול, יהודי. ואתה, דק הבחנה וגם יוצר טוב ורגיש ומכיר אותי קצת, הבחנת בזה. אני מאוד אוהב את מוישה נאדיר ואת שולֶם עליכם ושירים ביידיש מרגשים אותי, של מנגר מהמגילֶה ואחרים, אפילו בתרגום טוב. תודה לך.

      • כן, הנקודה היהודית ללא ספק פועמת בך. אפשר להרגיש אותה מכתיבתך כמו געגוע, כיסופים לבית פנימי גרעיני. במובן הזה זה מרגיש לי שאתה היהודי הנודד, ברחובות תל אביב. הרי מה זה משנה אם זה במז'יבוז', בוילנא או בתל-אביב – הנקודה היהודית נמצאת באף לא אחד מן המקומות הללו, אבל בתמצית הלב היא יושבת גם צומחת כמקום שהוא אין מקום ועם זאת כל מקום. לא אתפלא שאתה איזה גלגול יהודי-ליטאי ישיר עם נגיעות נוצצות של נשמת הבעש"ט 🙂

        • חן, עד הבעש"ט הגענו? אני מאוד אוהב את הסיפורים עליו ב"אור הגנוז" למרטין בובר. אני גם מסמיק כאן. תכף אתחיל לשרוק מרוב שמחה. עלינו להיפגש בקרוב. אצלצל אליך. ידידך, רני.

          • רני היקר, אוזניי ואוזני הטלפון שלי כרויות לשיחה ממך הרבה יותר ממה שנדמה לך 🙂 חן.

    • אה, כן, שכחתי את הבטחתי – יש כבר 99כניסות לסיפור. מעניין אם יהיו 100.

      • שוב שכחתי. אני צריך להתחיל להתרגל לזה. 104 כניסות לסיפור.

        • רני יקר בגלל הצורך שלך לנשק לי את התחת אז אני קבעתי אצל קוסמטיקאית להחלקת הישבן. רוצה שתקבל אותי חלק כמו תינוק ביום היוולדו. צודקת ציפי פרימו אני פרופסור. אני רק משחק אותה שמעון. נהנה לראות את מר רני המתוק ממשיך להתאמץולקשקש ולטרוח למעני בזמן שסימה שלי מפצחת לי אגוזים אחאחאאחא. אני באמת חושב שרני ואני יכלנו לכתוב ספר משעשע ומטורף ביחד. נצחיק קצת את כל הבלוג המעפן הזה. והמשעמם הזה וכל התגובות שחוזרות על עצמם.
          רני תפתח לי בלוג, רני תפתח לי חלון. רני תעשה לי נונונ נו בישבן. רני אני לא יודע לספור. רני תרגש אותי. ועוד עצה רני חמודי כשאתה מקבל תגובה תגיב בשורה. מה אתה באמוציות מגיב בפרק שלם מתהילים. תירגע ממי בוא לשבת.שלך שמעון צדיקוב וסימה פרימה אחות של ציפי פרימו מחולולולון.

        • בוריס גֶרוּס, קרקוב

          תראו, זה סיפור נהדר. נקודה.
          מרתק. נקודה
          מלא הומור. נקודה
          וגם עצב.
          נהדר שאפשר למצוא ספרות ברמה כזו במדינה מוכת אידיוטים כמו ישראל.
          מי שאומר "סיפור ארוך מדי" – שילך לועדה הפדגוגית בבית הספר שלו, שיקבעו לו סיף סוף שהוא אנלפאבית כרוני וחולה בלבנטיניזם מקרין על הצד הימני.

          • בוריס היקר, איש של ספרות אמת, מה שלומך? עליי לדווח לך בהתרגשות כי בעיתון "הארץ" שזה כידוע העיתון לאנשים חשובים (אין כעת טעות), התפרסמו לאחרונה שתי ביקורות חיוביות מאוד, אחת ב"הארץ ספרים" והשנייה ב"תרבות, ספרות וכו'", על "אנשי שאר רוח" – ספר הסיפורים של פלאטונוב בתרגומו של רומן וטר שהוא מתרגם מחונן לכל הדעות. אנא מסור לו את זה. יוסי ואני נשלח לכם את הביקורות הללו בקרוב. עניין משמח לא פחות: ישראל כרמל הודיע לי שהוא שוקל, צריך לבדוק את זה עם המפיץ, אבל הוא שוקל להדפיס כעת מהדורה שנייה מפלאטונוב. כבר מהדורה שנייה. זה יפה, לא? ולחברי הבלוג היקרים, כדאי לקנות את הספר הזה. אני שגרירו הנאמן וזה ספר נפלא. בוריס יקירי, אני מאוד מתגעגע אליך. רני.

          • בוריס גֶרוּס, קרקוב

            רני יקירי,

            את כל הדברים הטובים והמשמחים הללו שכתבת כאן אמסור גם אמסור בחדווה לכתובת המיועדת (במקרה, זו אותה הכתובת…)

            רני, אני מצטרף למחמאות לגבי פלאטונוב ותרגומו המעולה של רומן.
            עד כאן לגבי רומן וטר.

            ועתה, לגביי:
            אני מודה מאד על המחמאות לגבי הפרסונה הצנועה שלי, אך הייתי נזהר יותר, משום ש:
            א' פולין לא רחוקה כל כך, ומצפים לבואך ובואו של יוסי כאן (אני אדבר אישית עם משמר הגבול הפולני, רובם יפי תואר, אותי הם יבינו…)
            ב' ככל שאדם חי יותר, ואם בנוסף רע מאוד מזלו והוא חושב, הוא מגיע למסקנה יותר ויותר שהוא אידיוט. זו מסקנה טובה להגיע אליה, במיוחד עם מבינים סוף סוף שאין קשר בין סיבה לתוצאה. בניגוד למה שהורינו אמרו לנו, אם נשתין היישר לתוך האסלה בלי לפספס, לא נקבל סוכריה על מקל.
            אבל אל דאגה, מסקנה זו איננה טראגית במקרה זה – גם אם הגעתי אליה, טוב לי עם זה, משום שתחושת הנוחות עם האבסורד הסובב הופכת לנעימה במיוחד כשאתה נמצא בסביבה ארכיטקטונית מרתקת.
            כל השאר – פרטים.
            ודבר חשוב לא פחות: החל מיום א' הקרוב מתחילים להפיץ את תרגומי מפולנית לספרו הנהדר והמרתק של יאצק דהנל, "ללה" (הוצ' כתר). אנא עקוב אחרי זה! ורציתי מאד לשוחח אתך, ארים טלפון, או שתרים אתה:2674076 12 48+

            אני מאד, מאד מתגעגע אליך, רני.

            שלך, ב.ג.

          • 194 כניסות כולל בוריס הנפלא. מחכה כבר לצאת התרגום של יאצק דהנל. אגב, שוחחתי עם ישראל כרמל והספר שלך ושל רומן, שתי המסות האישיות שחלקים מתוכן פורסמו ב"עמדה" 19, יראה אור עוד השנה. עניין נוסף, בוריס חשוב על זה. מאוד חשוב שאתה תהיה נוכח כאן בבלוג מכל הבחינות – ספרותית, מוזיקלאית-תרבותית. אתה יכול לתרום המון, לפרסם שירים שלך, תרגומים, מאמרים, מסות על מוזיקה. זה נורא חשוב. אנא צור קשר עם שירלי צ'לצ'ינסקי (היא בעלת האתר ונמצאת בבלוג), אם אתה מעוניין. אני גם אדבר איתה. אתה נֶכֶס, וחשוב שתהיה כאן איתנו. רני.

          • 180 כניסות לסיפור כולל ההוא עם התגובות המעניינות שמסרק את עכּוזו לעיתים תכופות, בוריס גרוס האינטלקטואל ואיש התרבות היושב בפולין הרחוקה וחסר לי כל כך – איש עם הומור נפלא – ואני עבדכם נאמן. רני.

          • צדיקוב הפרופסור

            רני יקר

            אני מאוהב לא בסימה ולא בחמותי. בך אהובי בך!
            יש בך משהו קסום, רגיש טוב לב. מרגש אותי איך לקחת את דמותי אל נופי נפשייך ואני חלק מהמיספור שלך. קצת אבססיבי אתה לא? הישבן מוכן להנחת ספר התורה. יעלה ויבוא רני. ויגדיל את מספר הקוראים שלו. נאי לא מתכוון להמשיך לשעשע אותכם. סימה עשתה לי שיחה רצינית בבית. רוצה אותה לידי. מקנאה בקשר המתפתח ביננו. שמה לב לחיבה שלך אלי. אז רני יותר לא אבוא אל חלונך ואציץ לבלוק, תירגע לך עם בוריס, תמשיך לספור כמה נכנסים אליך. אבל אני אחי יש לי כשרון לצאת בדיוק כשרוצים אותי. לא הולך להיות נער השעשועים של ציפי פרימו מחולון. חמותי לוחצת שאשאר לכל השבוע. אבל אני עוד מתרגש מסימה. זקוק לה. אין לי כוחות לדיאלוגים בבלוג הזה. אתם מתרגשים יותר מדי אחד ליד השני. נראה אותך רני שתרצה פלחי אננס מי יביא לך, רק צדיקוב. שלך באהבה שמעון ובניו. וכאן אני ניפרד לעולמי עד.

          • לפרופסור לשירה החמוד, מחבר הספר "ספר האננסים הצהובים", השם מוכר לי משום מה? אולי מהפוסט על נפשי. בכל אופן אננס זה פרי. אני מזמין אותך לקרוא את שירו של המתרגם האגופוטוריסטי סווריאנין "אננס בשמפניה! אננס בשמפניה!" בתרגומו הנפלא של רומן וטר ב"עמדה" 11. אתה כמובן יכול להתעקש ולקרוא את תרגומו של רונן סוניס ב"הו!!!!" (גם הוא טרח לתרגם את השיר הזה) אבל אני כמובן באופן אובייקטיבי לחלוטין ממליץ על התרגום של וטר ב"עמדה".

            207 נכנסים לפוסט – כולל מחבר "ספר הלימונים…" סליחה "האננסים הצהובים", בוריס גרוס הנפלא ואני, ועוד היד נטויה. au suivant סליחה, יצא לי בצרפתית. אני איך שאני נזכר בכתב העת "הו!!!!!", אני מייד עובר לצרפתית בגלל דורי מנור וגם כי זה הרבה יותר תרבותי. רני.

          • בוריס גֶרוּס, קרקוב

            נו, רני, רואים לפי המגיב הבלתי נלאה מבית האבות הבולגרי שמקהלת צדיקוב לא מתה. יש חיות ביער הרבה, ויערות סבך הרבה, ומשום מה החיות מהיער בוחרות לפרסם שירה (בחיבה מיוחדת לפירות, אננסים ושאר מרעין ובישין, זכר לג'ונגל הטרופיקלי.)
            ומה נפלא בדבר?
            שבגלל שצף קצף של החיות אוהבות הפומלות הצהובות, אזרחים תמימים (אוהבי סקנדלים לרוב) יש להם הזדמנות להציץ לכאן ולזכות בקריאה של ספרות טובה לשם שינוי, ולא זו המודפסת חדשות לבקרים בפינת החי אצל ב"צ ב"הארץ המובטחת".

            חי אלהים, אני מברך אותך, רני, על כתיבתך הנפלאה ועל חוש ההומור שלך, הבלתי מעורער והנפלא (שהרי בלי חוש הומור היינו גומרים רע כשמסביבנו פנתרים שכאלה זוללי עשב). ואני מצטרף אל השבחים לגבי סווירייאנין ולשבחים לתרגומים הנפלאים של רומן וטר.

            ממקום שבו קוראים ספרות טובה גם בחשמליות בשעת עומס, לבלוג שבו קוראים ספרות טובה,
            ד"ש חמה מרומן שנמצא פה לידי, תמיד שלך, ב.ג.

          • בוריס, ערב טוב לך. עוד רגע אקרב את ראשי אל המחשב, אכנס לתוכו דרך המסך ואהיה בקראקוב איתכם במזג אוויר נאה למדי, אם אני מבין. מה אוכלים הערב, דגים? או סטייק ברוטב פטריות יער? בוריס… אני בדרך… הופס…

          • אני חייב להתרגל לזה. 230 כניסות לסיפור הזה כולל גרוס הנפלא, צדיקוב סולן המקהלה המקליש, אמיר אור מלך הבלוג, חני ליבנה הרגישה, חן קלינמן האומר שירה יפה, ציפי פרימוס השורקת, ואני, עפרא דארעא לרגלכם הקוראים הזקוק אליבא דצדיקוב לאהבתכם הרבה. רני.

          • בוריס גֶרוּס, קרקוב

            רני יקירי!
            איך ניחשת על דגים? בשל הרגליו של רומן ודאי… אלא שהיום היה שמך מטוגן בעשבי תיבול. (זה לא ספרות, אני יודע, ותיכף כל מקהלת צדיקוב תצווח עליי ספורצנדו שלא בספרות עסקינן. לא בספרות, אלא באמנות. הקולינריה. לא פחות חשוב, ומי שמעוניין להרחיב דעותיו בנושא, יסתכל בסרט "ארוחתה של באבט" הנפלא, ויזכה לראות מהו חן וחסד ורחמים, וטעם החיים).
            אבל שלא תחשבו שאני נותרתי פה מיעוט מדוכא. (ומי שמכיר אותי יידע שאני יודע טעם במיעוטים) לא ויתרתי על בשר, אלא שכמובן לא כפיתי דעתי, וסדריי, והכל בדרכי נועם. אז היה דג לוגיטריאנים.
            לא נמות ברעב.
            אלא שכדי ששמחתנו תהיה שלמה,
            חווייתנו עמוקה
            ענייננו מוצלחים דיים
            דורשים אנו אותך ואת יוסי לשולחננו בקרקוב (אני אבשל, ורומן יעזור להגיש).
            אין שלמות בלעדיכם.
            געגועים לא למולדת החורגת, אלא לאנשים – אתם – בה…
            מקרית התרבות, שלך, ב.ג.

          • בוריס גֶרוּס, קרקוב

            ואם תרצה לראות משהו נפלא, קסום ממש:
            http://www.youtube.com/watch?v=mJcL-dSn5zo&feature=related

          • יוהן סבסטיאן בך הגאוני כאן בפוסט ליד אלביס, איזה כבוד! רני.

            הפעם לא שכחתי. 240 כניסות לסיפור על אלביס.

  4. איריס אליה

    רני, רק אצלך, מצחיק ועצוב שבא לבכות. מעולה.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לרן יגיל