בננות - בלוגים / / הזמנה לסדנת כתיבה – בהנחייתי
הבלוג של עדנה שמש
  • עדנה שמש

    סופרת, מתרגמת, מבקרת ספרים בעיתון הארץ ועורכת עצמאית מחברת הספרים: אמסטל (הוצאת הקיבוץ המאוחד 2007) דיונות החול של פריז (הוצאת הקיבוץ המאוחד 2013) הוטל מלטה (הוצאת הקיבוץ המאוחד 2015) לכי, רצפי את הים (הקיבוץ המאוחד 2018) מרצה בארץ ובחו"ל Edna Shemesh is the Author of: Amstel, stories, Hakibbutz Hameuchad Publishers, 2007 The Sand Dunes of Paris, Hakibbutz Hameuchad Publishers, 2013 Hotel Malta, Hakibbutz Hameuchad Publishres, 2015 Edna Shemesh is a translator, editor and literary reviewer at Haaretz daily Gives Lectures in Israel and abroad about the influence her being second generation to holocaust survivors has had on her life and writing

הזמנה לסדנת כתיבה – בהנחייתי

 

 

 

 
איך כותבים סיפור?
 
סדנה ייחודית לכתיבת פרוזה בהנחייתה של הסופרת והמתרגמת
עדנה שמש
 
איך מתרגמים חוויה אישית ליצירה ראויה? איך מתפתחים מכתיבה אינטואיטיבית לכתיבה מובנית?
בסדנה נלמד על הקשר שבין דמיון ואינטואיציה לתהליכי כתיבה, מה בין הנפש לעט, על אפיון דמויות וצירי עלילה, על סוגות שונות בספרות הישראלית ובספרות העולם, על השימוש בדימויים ובמִשלבֵי שפה, ועוד ועוד.
בכל מפגש נדון באווירה של ביקורת  לא שיפוטית בקטעים פרי העט של המשתתפות/ים, תוך התקדמות מובנית ושיפור מתמיד בעיבוד החוויה לסיפור מוגמר.
בתום הסדנה יינתנו עזרה וייעוץ למבקשות/ים להוציא את יצירתן/ם לאור.
 
 
הסדנה, בת 12 מפגשים בני שעתיים וחצי, תיפתח ב-20 באוקטובר 2009 ותתקיים ברחובות, (עד 12 משתתפות/ים) בימי ג', בין  השעות 16:00-18:30
 
הקבלה לסדנה כרוכה בהגשת קטע פרוזה קצר,  דמי הרשמה בסך 100 ₪ יקוזזו משכר הלימוד, אך לא יוחזרו במקרה של ביטול השתתפות.
חנייה בשפע ובחינם
 
להרשמה:
עדנה שמש
טלפון: 08-9469-799
050-81-83-87-1
פקס: 08-946-55-76
Shemesh.edna@gmail.com

 

 

 

 

 

 

24 תגובות

  1. לעדנה בהצלחה רבה עם הקורס, השתתפתי במפגש שהיה איתך על סיפור קצר שלך, תיתי מהבולה, והיה מרתק.

  2. תמר גינתון

    עדנה היקרה,

    אני מאחלת לך המון הצלחה בקורס הזה. בהוראה ובכתיבה גדול כוחך,
    תמי

  3. יעל רוזן-בר שם

    המון הצלחה עדנה.

  4. תורמת דם סדרתית

    אלו שעות שאנשים עדיין עובדים

  5. מתלהם יקר,
    הנה תשובותי לשאלותיך:
    כשדיברתי על 'רזומה' לא התכוונתי למספר הספרים שכבר כתבתי. יש כותבים – ולא זה המקום להזכיר את שמותיהם או את שמות יצירותיהם – שכתבו הרבה ספרים ורובם ככולם לא שווים כלום.
    ואגב, לא כל מי שכותב ספרים גם בהכרח יכול להעביר קורס לכתיבה ספרותית או כל קורס אחר – צריך עוד כמה דברים כדי להיות מסוגל להעביר קורס בפני אנשים בצורה שיטתית ובהירה. אז מה עוזר להם המיילג'?
    שנית, חשבתי הרבה, בניתי קורס שאינו מבייש קורסים אחרים שבנמצא ולעניות דעתי יש לי באמתחתי את הדרוש להעביר סדנה כזאת היטב, לתועלת הכותבים. אני בוגרת החוג לספרות אנגלית, אני בוגרת בית הספר לכתיבת סיפורי ילדים בבית ספר בארצות הברית, יש מאחורי 26 שנות הוראת לשון וספרות אנגלית, למדתי בחוג לספרות עברית באוניברסיטה העברית (בשל רמתו של החוג דאז לא סיימתי את התואר בחוג זה), אני מתרגמת ספרים ועורכת טקסטים, אני כותבת ביקורות ספרים בזמנו לאתר קשתות של כתב העת קשת החדשה וכעת לעיתון 77, ועוד ועוד.
    בקיצור, את כל זה כתבתי לא כדי לפרוש בפניך את קורות חיי, אני לא חייבת לך הסברים. בכל זאת החלטתי לענות לך ולהרגיע אותך – אני בוטחת ביכולותי ולא מתרגשת מההתלהמות שלך. להתראות בסדנה.

    • אה, כן, ושכחתי, אני גם זוכת שלושה פרסים ספרותיים (פרס ראשון בכולם) בשלוש תחרויות לכתיבת סיפורים קצרים, שתיים בארץ ותחרות אחת בינלאומית בצרפת, והרשה לי לספר לך שהרומן הבא שלי בדרך… ואם זה לא מספיק, אז אין דבר. אני לא כאן בשביל לרָצות את כולם.

    • חוסר הנימוס הוא שלך!

      תודה על דבריך. למדתי שאת טכנאית גדולה, לא אמנית. אני הייתי מעדיף ללמוד מכזה, ולא ממי שבונה קורסים, מובנים ככל שהם. ואגב קראתי את ספרך, ומצאתי אותו מאוד בוסרי ולא מקורי. מה לעשות, ענין של טעם. אני גם בכל זאת חושב שאדם שכתב כה מעט, לא יכול ללמד כתיבה. וכל מיני סופרות לא מוצלחות או היסטריות כפי שכתבה מי שכתבה פה, זה לא ממין הענין. אז היתה לה התנסות לא מוצלחת. לא כל הסופרים טובים בלהעביר את המשנה שלהם. אבל ניסיון ושכלול עצמי לאורך שנים זה בהחלט דרוש.

  6. אני לא יודע מי אתה, אבל עושה רושם שנפלת על השכל… זאת עדיין מדינה חופשית וגם אם לא מוצא חן בעיניך מה שאחרים עושים – זה לא עושה את העסק שלהם לא הגון. שכל אחד שיתעסק באמת בעסק שלו ושלום על ישראל. באמת הגזמת.

    • יש צדק בדבריה של עדנה שמש. אני לוקחת זו שנה שנייה קורס של סופרת מפורסמת – באוניברסיטת תל אביב בחוג לספרות עברית – וזה קורס אוניברסיטאי גרוע ביותר! הסופרת הזאת לא עושה כלום חוץ מלהעביר את ההיסטריות שלה לסטודנטים. (רמז: גם בספרים שלה היא היסטרית…) אם היה מסתדר לי יותר טוב במערכת, לא הייתי מתקרבת אליה! פשוט בושה. קורס שלם ולא למדתי ממנה כלום. אז זה לא תמיד הפרסום וכמות הספרים – לפעמים זה גם אם הבנדם יודע להעביר קורס או לא.

  7. לעדנה שמש,
    צר לי על הביטוי "ביקורת בונה".
    פעמים רבות נאלצתי להעיר עליו, והנה אני חוזר על עיקר טענתי:
    "ביקורת בונה" היא מונח בולשביקי שנועד, למעשה, לסתום פיות.
    זה היה הביטוי השכיח בוועידות המפלגה ובפגישות תאיה, והוא נועד להשתיק ביקורת.
    זאת ועוד: ביקורת היא ביקורת ועל המבוקר לעשות בה את מה שייטיב עם יצירתו, אם הוא מסוגל לכך.
    אם אינו מסוגל, שום "ביקורת בונה" לא תעזור לו.

    • אולי אינני ערה לניואנסים שבביטוי הקלישאתי הזה – אבל הכוונה היא כמובן לביקורת שאינה פוגעת שלא לצורך – הרי אם הביקורת חריפה מדי היא משתקת – ואת זה אל לנו לעשות, בוודאי לא כשאנו עוסקים בכתיבה.
      אם כן 'ביקורת בונה' היא אולי מה שאנחנו קוראים לו נכון יותר 'חיזוק חיובי' לעומת 'חיזוק שלילי' ואני מקבלת את הערתך. לכוונתי לא היה דבר עם הבולשוויזם.

      • לעדנה,
        שום יוצר בעל שעור קומה אינו נרתע מביקורת, ותהיה חריפה ככל שתהיה.
        אחת הצרות שלנו היא שדיבורינו על ספרות נוטפים דבש רב מדי, עד כי נשקפת לכל ספרותנו סכנה של סוכרת.
        מי שאינו יכול לעמוד בביקורת חריפה, אין לו מה לחפש בספרות.
        כנ"ל במדע. כנ"ל בספורט. כנ"ל בכל עיסוק בחיינו.

        • גיורא יקר,

          לאט לאט. אנחנו מדברים על קורס לכתיבה ספרותית – לכותבים העושים את צעדיהם הראשונים. המוכשרים ביניהם והמתמידים יהיו בעלי שיעור קומה, יש לקוות. כרגע, הם רחוקים גם מה'דבש' וגם מה'סוכרת' ומשאר דימויים שלא כאן מקומם. הם גם עוד רחוקים מהביקורת שאתה מדבר עליה מרחק רב.

        • באמת גיורא??? שום יוצר? כמעט כל יוצר ובעיקר "הגדולים" נרתעים מבקורת, פוגעים בחזרה, מתרצים, הכל רק לא מקבלים ומיישמים, וזאת מהיכרות עם יוצרים גדולים וקטנים, וגם בינוניים, כולל מדענים פרופסורים ועיתונאים, כ-ו-לם (יש אולי כמה יוצאים מהכלל לא יצא לי להכיר

          • למגיב ששואל אותי "באמת גיורא???"
            היה עדיף לקרוא היטב את תגובתי. כתבתי שיוצרים בעלי שיעור קומה אינם נרתעים מביקורת.
            פירושו של דבר הוא שביקורת אינה מרתיעה אותם מיצירתם.
            זכותם להגיב ואפילו לתקוף את מבקריהם.
            גם ראוי היה לשים לב שדיברתי רק על יוצרים בעלי שיעור קומה ולא על יוצרים קטנים או בינוניים, לא על מדענים ופרופסורים (שאחדים מהם בעלי שעור קומה), ולא התכוונתי לעתונאים. עתונים בפירוש אינם יוצרים!

          • גיורא,
            חלוקה ל'מדענים' ו'פרופסורים' היא משונה – מדענים הם או דוקטורים או פרופסורים – אלה לא שתי קטגוריות שונות, אם כי יש פרופסורים שהם לא מדענים דווקא – אבל כולם באקדמיה.
            סתם בשביל ההשכלה הכללית,
            B

  8. אני מאחל לך בהצלחה רבה בקורס שלך. זה נשמע יופי.
    בר ח.

  9. תודה, זה נשמע אחלה.
    אתקשר אליך ביום ראשון,
    בטי.

    • אילנה יחיאלי

      בטי,

      הבנתי מבר שכבר הכל מלא. אכתוב לך כבר במייל.

      • הי אילנה,
        נחמד שאת רוצה לעשות את העבודה שלי…

        (-:

        אבל עדיין יש כמה מקומות פנויים בסדנה!
        להתראות,
        עדנה

  10. שנה טובה והמון הצלחה לך, עדנה

    L.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לעדנה שמש