בננות - בלוגים / / לא קונה יותר בקום איל פו!
הבלוג של עדנה שמש
  • עדנה שמש

    סופרת, מתרגמת, מבקרת ספרים בעיתון הארץ ועורכת עצמאית מחברת הספרים: אמסטל (הוצאת הקיבוץ המאוחד 2007) דיונות החול של פריז (הוצאת הקיבוץ המאוחד 2013) הוטל מלטה (הוצאת הקיבוץ המאוחד 2015) לכי, רצפי את הים (הקיבוץ המאוחד 2018) מרצה בארץ ובחו"ל Edna Shemesh is the Author of: Amstel, stories, Hakibbutz Hameuchad Publishers, 2007 The Sand Dunes of Paris, Hakibbutz Hameuchad Publishers, 2013 Hotel Malta, Hakibbutz Hameuchad Publishres, 2015 Edna Shemesh is a translator, editor and literary reviewer at Haaretz daily Gives Lectures in Israel and abroad about the influence her being second generation to holocaust survivors has had on her life and writing

לא קונה יותר בקום איל פו!

 

 

 

לא קונה יותר בקום איל פו!

 

מי שם שק על ראשו של אדם? אנס? רוצח?

הפעם זה הפרסומאי/ת של יצרני הבגדים 'קום איל פו'.

האסוציאציה ברורה. המסר אלים. וכאמור, לא בצילום משטרתי מדובר, אלא בפרסומת מקוממת לבגדים.

 

זו פרסומת אלימה, וגם אם האלימות הייתה מודחקת לכאורה (והיא ממש לא) הפרובוקציה ברורה, וכדאי מאוד שהיא לא תצלח. ברור לגמרי שלבגדים של הבחורה עגומת המבט ומכווצת הכתפיים – כיאה לקורבן מסוג שהוא, שהיא נדרשת לגלם – יש חשיבות משנית. המסר הוא העיקר והוא חולני, מעוות, אלים ודוחה. הפרסומאי/ת הגדיל לעשות – השק שהושם על ראש הבחורה שתיכף הולכת להיחנק בתוכו (לפחות מטפורית!) אינו שק רגיל – יש לו שתי אוזניים זקורות, חייתיות, כלומר גם דמוניזציה של דמות הבחורה יש כאן. וזה לא הכל: על צווארה הדוק מאוד סרט שחור שממבט ראשון יכול בהחלט להיראות כמו חתך של הצוואר. ואחרון, ומאוד לא חביב: בקדמת השק נתפר פה אדום מפייטים, שמעוות את פיה של הבחורה. לא בדיוק אסוציאציה לרצח של אליזבת שורט – אבל עוד קצת אדום בכיוון האוזניים וזה בהחלט היה מזכיר את זה. וכל זה למה? בשביל לפרסם בגדים באופן פרובוקטיבי ובזוי?

כף רגלי לא תדרוך בחנות של קום איל פו כל עוד הם מתמידים בפרסומות מסוג זה, שאינה הראשונה בסדרה.

 

 

 

 

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לעדנה שמש